Jump to content
Naimisiin.info

Pitopalvelun valinta (Mistä tietää mikä on hyvä?)


Terei

Recommended Posts

  • 9 months later...

Hei,

 

Onkohan kellään kokemusta turkulaisesta Crema Cateringista? Ihan sokkona ei viitsisi pitopalvelua valita, joten jos jollain on jotain kokemusta olisi kiva kuulla :)

Kannattaa siirtyä paikkakuntakohtaisiin ketjuihin, haulla löytyy "Turku" löytyi 3 keskustelua: :)

Hyvä pitopalvelu Turussa

Mistä hääkakku Turku/Salo/Lohja-alueelta?

Salon pitopalvelut  
Link to comment
Share on other sites

Meidän pitopalvelun valinta lähti siitä miten joustava yritys on sekä minkälaista tietoa/ palautetta heistä löytyy internetin ihmeellisessä maailmassa.. Toisilla yrityksillä on pääasiassa vain valmiita menu-kokoinaisuuksia, joita muuttamalla hinta vain nousee. Me olimme siis keskenämme tehneet ehdotuksen toivemenusta jonka lähetimme eri tahoille. Toiset vastasivat heti että ovat buukattuja, toiset lähettivät valmiit pohjansa että näiden pohjalta tehdään, mutta valitsemamme pitopalveluyritys vastasi todella myöteisesti siihen että olimme itse miettineet toiveita, ja sitten yhdessä tapaamisessa kävimme läpi ruuat ja tarjoilut ja astiat/esillepanot yksityiskohtaisesti. Heistä oli myös kirjoitettu netissä todella hyviä arvosteluja, mistä tärkeimpänä että ruoka on hyvää ja mukava henkilökunta. Häät kuukauden päästä, joten sitten nähdään miten kaikki oikeasti menee! Mutta siis kaikki tähän mennessä mennyt todella hyvin ja ollaan luottavaisin mielin odottamassa hyvää ruokaa hääpäiväksemme :)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Luotan kyllä siihen, että jos kerran työkseen tekee ruokaa, niin kyllä se sitten on myös hyvää, joten itse en koemaistelua kaipaa.

 

 

Yksikään pitopalvelu tuskin tekee huonoa ruokaa joten kyse on kosmetiikasta.

 

Minä ajattelin juuri näin enkä stressannut isosti pitopalvelun valintannasta.  Häämme olivat Oulussa ja päädyin pitopavelu Timoseen (http://www.pitopalvelutimonen.fi) lyhyen harkinnan jälkeen. Menuehdotukset kuulostivat ihanilta ja ajattelin että kymmenien vuosien kokemuksella mainostanut pitopalvelu hoitaa homman.  Voi apua, miten väärässä olinkaan!

 

Pitopalvelun tarjoilijat (2 kpl palkattu 45 hengen tilaisuuteen 6 tunniksi hintaan 37€/tunti) eivät suostuneet keräämään likaisia astioita pöydistä (ei edes sen jälkeen kun kävin henkilökohtaisesti pyytämässä). Sukulaiset ja ystävät joutuivat apuun ja jopa itse roudasin likaisia astioita keittiiöön omissa häissäni.  Mikä vielä pahempaa lämmin ruoka oli todella vastemielisen hajuista ja näköistä. Meistä ja ystävistämme näytti siltä kun se olisi seissyt tuntikausia ennen esillepanoa.  Esimerkiski menumme "tattimuhennos" tarkoitti kuvottavan limaista ja klimppistä  sienikastiketta, jossa ei ollut edes kermaa tai maitoa mukana.  En pitkästytä teitä kertomalla mitä kaikkea muuta meni pieleen. Mainitsen vielä että illan "kruunuksi" tarjoilijat unohtivat hääpaikan avaimet taskuunsa ja lähtivät. Saimme kiinni heidät puhelimella vasta seuraavana päivänä - ylitunnollinen äitiparkani vietti häiden jälkeisen yön seurantalon lattialla varmistaakseen että saamme luovutettua sen seuraaville juhlijoille ajoissa.

 

Tästä epäonnistumisesta opimme seuraavaa:  älä tee varausta jos peruutusmaksu on huomattavan suuri.  Timonen ilmoitti että peruutusmaksu on 30% kokonaislaskun hinnasta jotta "turhat varaukset jäävät pois".  Sitten kun puljun ammattitaidottomuus alkoi paistaa läpi jo ennen häitä (viestintä oli sekavaa ja sopimuksissa ei pysytty)  peruuttaminen tuntui liian kallilta. Tuuditin itseni siihen että kaipa kuitenkin ruokaa osaavat tehdä. Eivät osaanneet.  Jouduimme heittämään ruokaa laatikkokaupalla roskiin seuraavana päivänä koska vieraille ei ymmärrettävästi maistunut. Moni kertoi jälkeempäin ettei ollut edes maistanut ruokaa kun se näytti ja haisi siis vastamieliseltä. Itse söin sisulla vähän ja pahaa oli, mutta vatsatautia emme saaneet.

 

Toivon että tämä kauhukertomus ei lisää kenenkään häästressiä.  Haluan kuitenkin muistuttaa että kannattaa  kiinnittää huomioita toiminnan ammattitaitoisuuteen viestinnästä alkaen eikä 'hirttää' itseään isoon varausmaksuun ennen kuin on varma. Suosittelen myös koemaistamista todella lämpistä kaikille! Pitopalvelun valinta ei aina onnistu.

Muokattu: , käyttäjä: cirith
Link to comment
Share on other sites

cirith, toivottavasti olette käyneet asiaa läpi pitopalvelun kanssa ja saanet hyvityksen! Jos se ei onnistu, kuluttaja-asiamies on seuraava osoite. Parasta olisi, jos teillä olisi konkreettiset todisteet epäonnistuneista asioista (kirjallinen sopimus + esim. valokuvia ruuasta).

 

Reklamoin heti seuraavana päivänä ja pienen riitelyn jälkeen pitopalvelu pyysi anteeksi mutta tarjosi hyvitykseksi vaivaista 100 euroa (!?). Kaikki oli sovittu kirjallisesti  ja lähisuvussa on kaksi asianajajaa  joten kohtuullisemman rahallisen hyvityksen saaminen varmasti onnistuu. Mutta tosiasiassahan mikään raha ei korvaa sitä että näin ainutkertaisten juhlien ruokapuoli epäonnistuu. Meille hyvä ruoka oli tärkeää kun itsekin tykkäämme ja osaamme kokata. Onneksi moni muu asia häissä meni ihanasti ja aion nyt keskittyä muistelemaan hyviä hetkiä. :)

Muokattu: , käyttäjä: cirith
Link to comment
Share on other sites

 

cirith, toivottavasti olette käyneet asiaa läpi pitopalvelun kanssa ja saanet hyvityksen! Jos se ei onnistu, kuluttaja-asiamies on seuraava osoite. Parasta olisi, jos teillä olisi konkreettiset todisteet epäonnistuneista asioista (kirjallinen sopimus + esim. valokuvia ruuasta).

 

Reklamoin heti seuraavana päivänä ja pienen riitelyn jälkeen pitopalvelu pyysi anteeksi mutta tarjosi hyvitykseksi vaivaista 100 euroa (!?). Kaikki oli sovittu kirjallisesti  ja lähisuvussa on kaksi asianajajaa  joten kohtuullisemman rahallisen hyvityksen saaminen varmasti onnistuu. Mutta tosiasiassahan mikään raha ei korvaa sitä että näin ainutkertaisten juhlien ruokapuoli epäonnistuu. Meille hyvä ruoka oli tärkeää kun itsekin tykkäämme ja osaamme kokata. Onneksi moni muu asia häissä meni ihanasti ja aion nyt keskittyä muistelemaan hyviä hetkiä. :)

 

Huh mikä "hyvitys"! Onneksi teillä on hyvät taustajoukot :) Ei se raha jälkikäteen tietenkään tuo häitä takaisin, mutta ehkäpä sillä voi sitten esim. järjestää häikkärit ja kokota kotona tai käydä jossain kivassa ravintolassa läheisten kanssa.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Meillä pitopalvelu kuuluu juhlapaikkamme yhteyteen ns. pakollisena osana, eli osin pitopalvelu valikoitui ihan jo senkin vuoksi. 

 

Ollaan kyselty ko. pitopalvelua aiemmin käyttäneiltä kokemuksia, ja itse asiassa kenelläkään ei ollut mitään huonoa sanottavanaan. Uskon toki, että niitä soraääniäkin on olemassa, kaikkia kun ei voi kerta kaikkiaan miellyttää, mutta joka tapauksessa hyvin moni on sanonut voivansa suositella ko. paikkaa/pitopalvelua meille lämpimästi.

 

Meille valintaan vaikutti myös osin hinnat, joita pidimme erittäin kohtuullisina. Paikkakin on kaunis, niin sisältä kuin ulkoa - sekin vaikutti tässä tapauksessa päätökseen, kun tuota juhlatilaa ei tosiaan ilman paikalla toimivaa pitopalvelua vuokrata. 

 

Tuo meidän pitopalvelu on kuulemma tavannut järjestää eräänlaiset maistiaiset aina alkukeväästä. Siellähän niitä kakkuja ja muita leivonnaisia saa makustella... Minä en kylläkään tiedä, miten tuo meidän maistelupolitiikka nyt menee; menu on ollut tarkoitus pohjustaa jo tuossa tulevan syksyn aikana, kun taas meidän häät on vasta ensi vuoden keväällä. Eli että maistellaanko jo tänä keväänä vaiko vasta ensi vuonna, vai miten. :) 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Tämä nyt ei varsinaisesti kuulu tähän aiheeseen, mutta mitäs sitten kun pitopalvelu on valittu (sähköpostitse)? Tapaako hääpari pitopalvelun jossain vaiheessa ennen häitä? Pitääkö niiden kanssa pitää jokin palaveri? Kumman pitää tehdä "aloite"? :grin: En ole ikinä aiemmin käyttänyt pitopalvelua, joten en ihan oikeasti tiedä...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tässä on tullut huomattua, että pitopalveluja on jos jonkinlaisia. Osa ei vastaa ollenkaan, joku vaati että pitää tulla käymään paikan päällä heillä, että saa tarjouksen, pari ei suostunut hoitamaan ruokailua ilman hääkakkua, osa taas oli niin sekavia, ettei niistä ottanut selkoa ollenkaan. Onneksi kuitenkin saatiin muutama selkeä, ystävällinen ja nopea vastaus hyvien menu-ehdotelmien kera. Niistä valitsimme parhaan kuuloisen, emme ihan halvinta, vaikka hintakin vaikutti.

Ja mukava oli lukea täältä, että joku kehui DevilSpeediä. Se on meidän valintamme. Tässä joskus keväällä tapaamme heidät kasvotusten.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Me päädyttiin omaamme ihan puhtaasti asiakaspalvelun laadulla. Tarjouspyyntöön vastattiin heti, sähköpostiliikenne oli sujuvaa ja meille räätälöitiin haluamamme menu vaatimassamme budjetissa. Kävimme vielä pitopalvelun lounasravintolassa syömässä ja samalla tavattiin sitten kasvokkain pitopalvelun pitäjän kanssa. Kävimme vielä siinä jokaisen yksityiskohdan (mm. kuka siivoa, mitä siivotaan, astioiden palautus, iltapala järjestely, hääkakku, käytännönjärjestelyt hääpäivänä jne.) ja kun näytti siltä, että kaikkiin pyyntöihimme suostuttiin mukisematta ja hinta pysyi sovitussa niin päätös oli aika helppo. Tapaamme pitopalvelun vielä häitä edeltävänä päivänä, kun he hakevat meiltä juhlapaikan avaimen ja käymme yhdessä juhlapaikalla läpi käytännön asiat (missä tarjoilupöydät jne).

 

Ennen tarjousten lähettämistä katselin mitä pitopalveluita muun muassa täällä oli kehuttu ja laitoin niihin kyselyä. Tutkin jokaisen nettisivut tarkkaan, että millaisia ruokia on totuttu tekemään jne. Eli tekevätkö he jo sen tyylistä ruokaa kuin me omaan juhlamenuumme toivoimme. 

 

Suosittelisin kaikille tapaamaan kasvokkain pitopalvelu pitäjää ennen varsinaisen päätöksen tekemistä. Ja sopimaan ihan kaikista vähäpitoisemmistakin jutuista ennakkoon ja pyytämään tapaamisesta kirjallisen vahvistuksen. Me saimme omaltamme ilman mitään pyytämistä sähköpostiin vahvistuksen, jossa oli lueteltu ihan kaikki mitä tapaamisessa oli sovittu. Jo ihan siitä lähtien, että mitä pitopalvelu siivoaa, mitä mehua laitetaan esille, toiveet parista ruoka-aineesta ja mausteesta ettei niitä käytetä missään ruuassa jne. 

 

Kun homma on mustaa valkoisella niin väärinkäsityksiä ei pääse niin helposti syntymään. Ja kiistatilanteissa on helppo tarkistaa kumpi oli väärässä. Meille ruoka on niin iso osa juhlaa, että siksi olemme asian kanssa todella tarkkoja. Olen sitä mieltä, että tyhmiä ja liian pieni kysymyksiä ei ole. Pitopalvelun ammattimaisuudesta kertoo nimenomaan se, että kykenee asiallisesti vastaamaan ihan kaikkeen ja ottamaan ihan kaiken huomioon. Te maksatte pitopalvelulle ruuasta ja palvelusta, joten vaatia saa. Se ei tee kenestäkään bridezillaa  :D  :P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...