Guest printsessa Kirjoitettu December 5, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu December 5, 2011 Paljon on ollut arvioita siitä, paljonko hääbudjetiksi tulee. Tuntuu, että listoista puuttuu usein montakin tärkeää mutta maksullista asiaa. Ensimmäinen oma budjettimme on ainakin mennyt uusiksi, kun sitä kaikkea pientä on tullut lisää, siis sellaista mitä ei alunperin tullut ajatelleeksi tarvitsevansa.Paljonko häänne siis lopulta maksoivat? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
November Kirjoitettu December 13, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu December 13, 2011 meillä oli n. 94 vierasta ja budjettimme oli jotain 3000e luokkaa. Täällä kun seuraa budjetteja niin meidän budjettimme tuntuu kovin pieneltä. Kuitenkin meillä oli oikein mukavat häät, ja kaikki meni putkeen! unelmieni hääpäivä! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest printsessa Kirjoitettu January 16, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu January 16, 2012 Ilmeisesti kukaan morsian ei halua laskea häidensä oikeaa kustannusta, helpompi vissiin selitellä sulholle lukuja vähän alakanttiin... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magie Kirjoitettu January 23, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu January 23, 2012 Meillä ei kyllä tarvii sulholle selitellä mitään kun yhdessä kaikki hankinnat tehtiin Molemmat vaan jossain vaiheessa järjestelyitä päätettiin ettei haluta laskea paljonko rahaa on mennyt yhteensä Päivä oli kuitenkin sen arvoinen Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kukkabouquet Kirjoitettu January 31, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu January 31, 2012 Häät vasta tulossa, mutta jo nyt huomaamme että 3000 euron arvi9o on paisunut lähelle 8000 euroa. Sis. juhlapaikan, bändin, ruoat, juomat, kukat, kimput, puvut, matkat (tämä vie ison osan: lähdemme Aasiaan). Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malssi Kirjoitettu February 2, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu February 2, 2012 (muokattu) Täällä on jo ketju raha-asioista (http://www.naimisiin.info/yhteiso/index.php/topic/12233-rahanmeno-ja-miltae-tuntui-jaelkeenpaein/), joten siksi varmaan tähän ketjuun ei ole tullut vastauksia. Itse en tarkkaan muista, mutta häämatka mukaan lukien kustannukset olivat ehkä noin 10000 euroa 80 hengelle. Muokattu: February 2, 2012, käyttäjä: Malssi Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Talvikku Kirjoitettu March 7, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu March 7, 2012 Sama vastaus kuin edelliseen samanlaiseen otsikkoon:Vieraita kutsuttu n.120, paikalle pääsi n.100. Häät olivat juuri äsken.Meillä oli budjetti 10 000e, jonka piti sisältää kaikki mahdollinen, myös häämatka ja minun/kaason kauneushoidot!Kauneushoitoja (tai oikeastaan rentoutushoitoja, kuten intialaista päähierontaa stressin ehkäisemiseksi ja omaksi ilokseni...) otin lopulta ennen häitä vähän enemmän kun olin ajatellut, sorruin myös ostamaan geelikynnet kun omat kynteni olivat niin surkeat. Muutama yllättävä rahanmeno tuli juuri ennen häitä (esim juhlapaikan vaatimat viinitonkan telineet ja vahakangas heidän liinansa suojaksi juomapöytään), niihin meni muutamia kymppejä extraa kuhunkin, ehkä max 200e?Tuhlasin myös koruihin ja kenkiin paljon enemmän kuin olin budjetoinut. Ehkä 200e enemmän ainakin meni kuin olin ajatellut. (huom, ei kaduta!! Kengät ja korut olivat upeat! )Ostin juontajalle ja kaasolle vielä extrakiitoksena ennen hääpäivää kaunistautumispakkaukset, joissa oli kaikkea pientä kivaa esim ihonhoitoon ja hiustenhoitoon liittyen.En nyt muista tuliko muuta rahanmenoa, mutta emmehän esim vielä tiedä mitä maksaa laittaa lehteen hääkuva nyt jälkeenpäin, ja mitä maksaa kiitoskuvien teettäminen ja postittaminen... olen niitäkin varten budjetoinut kyllä jotain, mutta saa nähdä mikä on todellinen rahanmeno.Joka tapauksessa budjetti on jo ylitetty ainakin parilla tonnilla!! Veikkaan kuitenkin että kokonaiskustannukset jäävät reilusti alle 15 000e.Olimme varautuneet maksamaan kaiken itse, mutta molempien vanhemmat halusivat ehdottomasti osallistua, joten lopulta olemme maksaneet kuluista itse korkeintaan puolet, jos sitäkään.Häämatkamme sisältyi budjettiin, se maksoi n. 3000e ja sen varasimme ja maksoimme itse jo syksyllä. Saimme kuitenkin häälahjaksi itse lahjojen lisäksi myös rahaa lopulta hieman ylikin tuon summan, joten voisi siis sanoa että pääsemme häälahjarahoilla häämatkalle (2 viikkoa Thaimaassa)! Ei kaduta rahanmeno, häät olivat upeat!! Myönnnän sortuneeni tuhlailuun, halvemmallakin olisi päässyt. Uskon, että olisimme pystyneet budjetissakin pysymään halutessamme. Mutta kerranhan sitä vain naimisiin mennään?! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yonski Kirjoitettu July 3, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu July 3, 2012 Meillä oli 2 pvän häät. Ensimmäisenä pvänä oli vihkiminen, jolloin paikalla n. 35 sukulaista. Seuraavana pvänä noin 60 ystävää paikalla. Kaiken kaikkiaan rahaa meni n. 3000e. Toki säästimme monessa asiassa, kun djt olivat omia ystäviä + muusikot, ja tein toisen päivän pukunu itse. Rahaa kyllä helposti uppoaa vaikka tarkoitus oli mennä pienellä budjetilla. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Salla_90 Kirjoitettu July 3, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu July 3, 2012 Meillä oli budjettina 2000e, 70vierasta oli ja ruoka, kahvi ja illalla alkoholi tarjoilut. Rahaa meni kaikkeen yhteensä n.1500e, eli PALJON vähemmän mihin varauduttiin. Ja enkä edes keksi vieläkään mihin olisin voinut "ylimääräisen" 500e käyttää.Koristeitakin oli aikalailla, mutta hyödynsin tota hääkirpparia ja alennusmyyntejä, ja mun puku oli 230e, miehelle löytyi täydellinen puku 8eurolla pikku-kirpparilta Askartelin paljon koristeita ja hääkarkkirasiat itse, ja sain mielettömästi niistä kehuja kun oli hienoja. Eli onneksi en tuhlannut pöytäkoristeisiin kamalaa rahasummaa täysin turhaan. Eli minä olen todella tyytyväinen rahan käyttöömme! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
sluippa Kirjoitettu August 14, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu August 14, 2012 En ole ihan tarkkaan laskenut, mutta luulisin, että noin 17 000 euroa meni jos mukaan lasketaan sormukset sekä häämatkan lennot ja hotellit. Kalleimmat yksittäiset kulut olivat häämatka, mun sormus ja pitopalvelu. Ja bändi. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kayleigh Kirjoitettu August 14, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu August 14, 2012 (muokattu) Alkuperäinen, karkea budjetti määriteltiin olemaan 4000€, 24 henkilölle. Menoarvio taas näytti ihan jotain muuta, eli 5700€.Toteutuneita kuluja listattiin lopulta yhteensä 4566€, eli vain pikkusen yli alkuperäisten suunnitelmien. Jotain on saattanut ihan hyvin jäädä listaamatta, pitkään kyllä yritettiin listata jokaikinen parin euron Tiimarireissu budjettiin, mutta jossain vaiheessa koko homma levisi käsiin, kuitteja oli kertakaikkiaan liikaa. Onneksi monen asian kohdalla sai huokaista helpotuksesta, kun summa olikin paljon budjetoitua pienempi. Muokattu: August 14, 2012, käyttäjä: Kayleigh Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Milla- Kirjoitettu August 16, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu August 16, 2012 Tarkkaa summaa en osaa sanoa, sillä en pistänyt kaikkia hankintoja ylös. Kuitenkin kaikkinensa (sormukset jne.) meillä meni yli 10 000. Alle 13 000 kuitenkin. Meillä oli paikalla 77 vierasta, ja ruuat tehtiin itse. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ebba Kirjoitettu September 25, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu September 25, 2012 Meillä ei ollut budjettia, enkä nytkään tiedä lopullista summaa (appiukko haki juomat yksin eikä halua niistä rahaa). Mutta ruoat, tila, puku, sormukset, siviilivihkiminen ja koristelut oli 2000€. Ruoka tehtiin itse, ja vieraita oli vajaa 70. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kirjoitettu February 13, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu February 13, 2013 Meidän budjettimme oli noin 7500 euroa ja jäimme pikkuisen sen alle, koska vieraat eivät juoneetkaan ihan niin paljoa viiniä illallisen aikana, kuin olimme suunnitelleet (ravintolahäät) Ja hyvä niin, koska sillä rahalla saimme pyydettyä DJ:n soittamaan juhlissa vielä yhden ekstratunnin alunperin sovitun ajan lisäksi. Ja tuo budjetti kattaa ihan kaiken koristeista hotelliöihin, eli ihan siedettävään hintaan PK-seudulla selvittiin Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
aishiteru Kirjoitettu February 16, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu February 16, 2013 Meillä oli 50 hengen häät ja kokonaissummaksi tuli n. 2500€. Tässä hieman esimerkkejä kustannuksista: - Sormus 350€ (miehelle ei ostettu uutta sormusta, omani saimme alennuksella)- Morsiuspuku 350€ (alennuksessa) + kengät ja asusteet n. 85€- Miehen puku 150€ + kengät ja asusteet n. 100€- Kampaus ja meikki 175€- Parturi 30€- Koristelut n. 100€ (päivän varjot, hallaharso, kukat, maljakot, kynttilälyhdyt yms)- Astiavuokra 20€ (kyläyhdistykseltä)- Pöytäliinat 50€ (käytimme valkoisia lakanoita)- Ruoka n. 300€ (tehtiin itse)- Alkoholi n. 350€ (ruokaviinit ja boolit)- Kutsut + postitus n. 45€ (teimme itse)- Valokuvaus 200€ Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiterose86 Kirjoitettu June 1, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu June 1, 2013 (muokattu) sormus 1500häämatka 250035 hengen häät ravintolassa 1700puku 850miehen ja bestmanin puvut 500kimppu (pieniä ja pyöreä )98kampaus ja meikki n. 150bolero 90korut 150valokuvat 380kutsut ja karkit ja koristeet ehkä 200?puvun korjaus ja pesetys 200 + bensakulut en edes halua ajatella..pianisti 300 Muokattu: June 1, 2013, käyttäjä: whiterose86 Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
meei Kirjoitettu June 4, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu June 4, 2013 Meillä oli 90 hengen häät,budjettina oli 8000 euroa ja aika tasan sen verran menikin. Tästä puolet meni ruokaan, mutta siitä ei haluttu pihistellä.. Juomiakin tarjottiin runsaasti, ruokaviinit ja kahvin avecit pöytiintarjoiltuna. Tämä oli miehelle tärkeää joten siihen satsattiin myös. Halvemmallakin ois päässy, mutta onnistuttiin kyllä omasta mielestämme säästämään oikeissa asioissa suunnittelin esim. kutsut ja muut koristelut mahdollisimman materiaaleja säästävästi, koska askartelutarvikkeet on yllättävän kalliita. Minun käytettynä ostettu puku ja superhalvalla messutarjouksesta ostettu vihkisormus oli myös isoja säästöjä, mutta silti juuri semmoisia kuin halusinkin. Häämatkalle mennään lahjarahoilla ja niitä jää siitä vielä ylikin Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
q300 Kirjoitettu June 17, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu June 17, 2013 Häät on juhlittu, joten on yhteenvedon aika. Keräsimme pitkin kevättä exceliin hääkuluja, joten mielestäni alla näkyvä lista on lähes täydellinen (vain vieraskirjan hintaa en muista ja saattaa myös jotain muuta pientä uupua, post-it lappuja tms.). Tuo noin 7300 euroa oli sopiva hintalappu meidän häille. Jos jokin asia oli meille tärkeä, emme säästelleet siinä, mutta pyrimme välttämään omasta mielestämme turhia kustannuksia. Ostin esimerkiksi hääpuvun käytettynä, ja etsiessäni selasin vain sellaisia, joihin ei tarvitsisi koon puolesta tehdä mitään muutoksia. Kävi tuuri, ja löysin aivan ihanan puvun. Vannehameen lainasin pikkusiskon vanhojentanssimekosta. En viitsinyt ostaa uusia morsiuskenkiä, vaan käytin vanhoja hyviä korkkareitani, jotka eivät edes olleet valkoiset (mutta kuka niitä puvun alta näkee ). En myöskään ostanut uutta käsilaukkua - en ajatellut sen kuuluvan juhlalookkiini enkä kanniskellut sitä mukanani. Emme tilanneet ulkopuolista valokuvaajaa. Emme puuttuneet kaason tai bestmanin pukeutumiseen. Pöytäkukat ostimme Citymarketista. Hääkarkkeja en jaksanut alkaa väkertää. Juhlan speksit lyhyesti:- ravintolahäät (A-oikeudet)- juhlat toisella paikkakunnalla (toi hääparille majoitus- ja matkakustannuksia)- henkilömäärä: 58 täysi-ikäistä ja 8 alaikäistä (joista 4 pikkulasta)- hääkuvassa käymme toisella paikkakunnalla eri päivänä, josta aiheutuu matka- ja kaunistautumiskuluja- häämatkaa en laske hääkustannuksiin, koska menisimme joka tapauksessa reissuun (tosin ehkä vähän halvemmalla ) KOKONAISKUSTANNUS 7202,80 euroaIllallinen per hlö 39,50Illallinen yht. 2488,50Iltapalat yht. 562,50Ruokajuomat yht. 11002 yötä hotellissa 258Morsiamen sormus 750Morsiamen sormuksen kaiverrus 15Sulhasen sormuksen kaiverrus ei vielä tehtyMorsiamen puku 420Käsineet (en tarvinnutkaan) 19Huivi (kaunis sää, ei käyttöä) 14Morsiamen kampaus 101Morsiamen meikki 61,50Huulipuna 31Sulhasen pukuvuokra 150Morsiuskimppu 95Sulhasen ja bestmanin vieheet 30Pöytäkukat 42,20Vuokra-auto + bensa 140Parkkimaksut 30Kutsukorttien painatus 74Kutsukorttien postitus 41Ohjelmat + paikkakortit 15Kiitoskorttien painatus ei vielä tilattuKiitoskorttien postitus 41Esiintyjän palkkio 220Matkustaminen hääkuvaan 100Morsiamen kampaus+meikki kuvaan 150 (arvio)Hääkuvaus saadaan lahjaksiKakunkoriste 14Junalippuja 90,60Häävalssikurssi 50Morsiuspuvun pesetys 60 (arvio) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Farabella Kirjoitettu July 4, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu July 4, 2013 Itse juhlaan meni reilu kymppitonni, mutta tämä ei siis pidä sisällään sormuksia, pukuja, hotellia yms. vaan pelkän juhlan kustannukset (juhlapaikka, tarjoilu, ruoka, juoma, bändi, kuljetukset, kukat). Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
MotherLion Kirjoitettu July 12, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu July 12, 2013 Koko häihin meni rahaa 6000-7000€. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nanshe Kirjoitettu June 6, 2017 Raportoi Share Kirjoitettu June 6, 2017 Sormukset mukaanluettuna jotain 10 000 - 15 000. Tarkkaa summaa on mahdoton laskea, koska osa palveluista saatiin lahjoina, osa häitä varten hankituista asioista tuli muuhun käyttöön, osa kihla-ajan ostoksista liittyi välillisesti häihin jne. Paljon meni Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
LilleriLalleri9 Kirjoitettu June 7, 2017 Raportoi Share Kirjoitettu June 7, 2017 Laskin melko tarkkaan, mitä meni. Loppusumma oli n. 7200 e, josta häämatkan osuus oli 1500 e. Ilman häämatkaa siis vähän vajaat 5700 e. Ihan tarkkaa summaa on vaikea laskea, kun esim. juomien ja yöpalaan tarvittavien ainesten hintaa ei tullut niin sentilleen merkittyä. Tuota luokkaa kuitenkin. Meillä oli siviilivihkiminen, eikä kummallakaan "virallista" hääpukua, vaan mulla juhlamekko ja miehellä tumma puku. Hintaa kertyi eniten pitopalvelusta ja bändistä, ja loppu meni sitten kaikkiin hääpaikan vuokraan, vaate-, meikki-, koru-, ym. menoihin sekä muihin kuin pitopalvelutarjottaviin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
marrasmorsian16 Kirjoitettu December 29, 2017 Raportoi Share Kirjoitettu December 29, 2017 Minä ruodin meidän toteutuneen rahanmenon aika tarkkaan blogissani täällä. Noin sadan vieraan häihin olimme budjetoineet 10 000 euroa, sisältäen sormukset mutta ei häämatkaa. Aikalailla sen verran meillä menikin. Suurimmaksi osaksi myös budjetin alakohdat pitivät paikkansa. Toki yllätyskuluja tuli meilläkin, mutta vastaavasti joissakin kohdissa päästiinkin huomattavasti ajattelemaani edullisemmin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
BusinessAngel Kirjoitettu January 4, 2018 Raportoi Share Kirjoitettu January 4, 2018 Meillä meni n. 7000€. Häissämme oli vähän päälle 50 henkilöä ja summa ei sisällä sormuksia (sillä meille ei tullut erikseen vihkisormuksia). Meillä ei myöskään ollut bändiä. Eniten rahaa meni cateringiin ja hääpukuuni. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
ishe Kirjoitettu February 12, 2018 Raportoi Share Kirjoitettu February 12, 2018 Lopulliset kustannukset oli 10 000 euron luokkaa. Tähän ei sisälly häämatkaa, ja summasta on miinustettu kaikki mitä sain häiden jälkeen myytyä. Vieraita oli 100, joten oon ihan tyytyväinen ja pysyttiin budjetissa Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts