Morsio2012 Kirjoitettu November 28, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu November 28, 2011 Joku maininnut virkausohjeen sukkanauhaan, en sitä kuitenkaan mistään löydä..? Osaisiko joku kertoa, mielelläni kokeilisin tehdä itse Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
repsu Kirjoitettu November 28, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu November 28, 2011 Hei minä olen suunnitellut ihan samaa, mutta ohjetta ei vielä ole Ilmoitellaan puolin toisin tai joku muu avulias auttaa ja laittaa ohjetta tänne Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
marywinds Kirjoitettu November 28, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu November 28, 2011 En tiedä, mistä ohjeesta tällä sivustolla on ollut puhetta, mutta jos englanninkieli taipuu edes vähän, suosittelen sivustoa ravelry.com. Siellä on useita ohjeita sukkanauhoihin (wedding garter) ja kaikkeen muuhunkin kivaan. Suuri osa ohjeista on ilmaisia. Vaatii rekisteröitymisen, mutta on ihan helppo juttu. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
JMK Kirjoitettu November 30, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu November 30, 2011 Mulle on äitipuoli virkannut pitsisen sukkanauhan samalla ohjeella, jolla virkataan esim. liinojen reunapitsejä. Eli sellaista koristeellista nauhaa, joka sitten vain päätellään pyöreäksi ja kuminauha pujotetaan väliin. Virkkauskirjoissa oli satoja ihanaakin ihanempia nauhamalleja eri vuosikymmeniltä! Käytettiin jotain iänkaikkisen vanhaa "isoäidin pitsit" kirjaa, olisin voinut ottaa niistä minkä tahansa. Lopulta tehtiin kolme, jotta itsellekin jää muistoksi Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ti-ti-uu Kirjoitettu November 30, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu November 30, 2011 Onpa kiva idea tuo virkattu sukkanauha (kun olen ajatellut myös kutoa huivin hääpuvun kanssa)!Ravelry (jonne pitää rekisteröityä) tosiaan on hyvä sivusto, josta löytyy vaikka mitä!Kurkatkaapa esim. täältä:http://www.ravelry.com/patterns/library/skinny-lace-wedding-garterhttp://www.scribd.com/fullscreen/61221730?access_key=key-xg4sp5yy14sbw19uhtxhttp://www.ravelry.com/patterns/library/bridal-garter Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karahvi Kirjoitettu December 1, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu December 1, 2011 Minä tein sukkanauhan isotätini virkkaamasta reunapitsistä, jonka poimutin leveän kuminauhan avulla. Tuolla tyylillä sukkanauhan voi tehdä myös sellaisesta pitsistä, jossa ei ole reikiä nauhan pujottelua varten. Tekeleestäni löytyy kuva blogistani:http://katinkatosilla.blogspot.com/2011/07/jotain-sinista.html#comment-form Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
repsu Kirjoitettu December 1, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu December 1, 2011 Ihania linkkejä ja sukkanauhoja Juuri tuohon tyyliin olen itsekina ajatellut sukkanauhan toteuttaa.. Pitää yrittää omastakin tekeleestä sitten ensi vuonna laittaa kuva tänne Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morsio2012 Kirjoitettu December 2, 2011 Kirjoittaja Raportoi Share Kirjoitettu December 2, 2011 Kiitos hyvistä vinkeistä ja linkeistä täytyy kokeilla ja tehdä myös muutama että jää itsellekkin muistoksi Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaizu Kirjoitettu February 25, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu February 25, 2012 (muokattu) Tosi kiva idea virkattu sukkanauha.. Pitääpä pistää korvan taakse itsellekin.. Muokattu: February 25, 2012, käyttäjä: kaizu Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Psaijai Kirjoitettu September 6, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu September 6, 2012 Ompa ihana idea. Itse meinasin tehdä omat sukkanauhani, vaikka kaupastakin saa upeita. Olen miettinytkin, että mahtaako se pitsi kutitella ja hangata pitkin päivää, mutta tuo virkattu on varmaan ihanan pehmoinen eikä häiritse yhtään päivän aikana? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest JMK Kirjoitettu September 7, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu September 7, 2012 Virkattu oli tosi ihana, en huomannut sitä koko päivänä. Pitsin reiästä sai myös sukkanauhavöiden nipsut kiinni. Pujotin itse vielä kuminauhan "päälle" hopeisen satiininauhan ja kiinnitin yhden kristallihelmen solmuun, niin tuli vähän lisäilmettä ja tosi ihana. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts