roma Kirjoitettu October 21, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu October 21, 2011 mitäs hommia olette antaneet/pakottaneet sulhasen hoidettavaks? välillä tuntuu että mitään töitä ei voi uskoa sinne päin hoidettavaksi tai kohta saa ite tehdä perässä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
emmelie Kirjoitettu October 22, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu October 22, 2011 Sulhanen saa hommata hääauton & kuskin. Ja auttaa pienissä jutuissa, kuten askartelussa. Budjetti laadittiin yhdessä - muu taitaakin jäädä sitten mun kontolle. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
roma Kirjoitettu October 22, 2011 Kirjoittaja Raportoi Share Kirjoitettu October 22, 2011 olen itsekin yrittänyt tuota autoa nakittaa sulhaselle.. saa nähä miten käy ehkä tiekyltit? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linda V Kirjoitettu October 22, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu October 22, 2011 Meillä sulhaselle annettiin kaksi tehtävää: juhlapaikan siivouksen organisointi (joko kaverivoimin tai firma) sekä yhden lisukkeen reseptin keksiminen ja ainesten hankkiminen (sulhasen oma idea). Siivouksen hän sopi reilu viikko ennen häitä, samoin reseptin. Ainesten saatavuudesta hän ei ollut varma kaksi viikkoa ennen häitä. Olin jo pari kertaa hermostunut näistä asioista.Jotenkin tuntuu siltä, että jos haluaa saada minkä tahansa asian järjestettyä, pitää hoitaa se itse. Ja sitten ukko valittaa, kun on niin stressaavaa järjestää häitä! Häät ovat siis viikon päästä, ja huomenna ukko lähtee mökille. Sellainen apu siitäkin on... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest vieras Kirjoitettu October 23, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu October 23, 2011 Taustamusiikin järjestäminen juhlien ajaksi, hääauton koristelu, pöytäkukkien vieminen juhlapaikalle hääpäivänä ja kylttien laitto teiden varsiin. Hääautoa ei koristeltu eikä ainuttakaan opastetta ollut teiden varsilla. Musiikkia meillä sentään oli ja kukat olivat oikeilla paikoillaan. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kellen Kirjoitettu October 23, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu October 23, 2011 Nämä asiat minun mieheni hoiti:- Musiikki- Juhlapaikka- Hääauto ja kuski- Tiekyltit- Valokuvaaja Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
tiara-10 Kirjoitettu October 24, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu October 24, 2011 9kk häihin ja mies on itse esittänyt toiveen saavansa hoitaa tievarsikyltit.Tehdään siis oman metsän puista ja aina kun saa moottorisahalla leikkiä, hän on tikkana paikalla Sulhaselle taitaa myös napsahtaa hääauton kuskin hommaaminen. Minä kun näitä tapahtumia pyörittelen työkseni jo valmiiksi niin äkkiäkös yhdet vähän käsistä lähteneet häätkin yksin hoitelee Mitä voisin sulhaselle antaa vastuualueiksi:laskujen maksaminen Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
roma Kirjoitettu October 24, 2011 Kirjoittaja Raportoi Share Kirjoitettu October 24, 2011 Nämä asiat minun mieheni hoiti:- Musiikki- Juhlapaikka- Hääauto ja kuski- Tiekyltit- Valokuvaajahehe.. en ikinä uskaltaisi antaa hääpaikkaa tai valokuvaajaa miehen hoidettavaksi.. ei varmasti jaksaisi tutkia eri vaihtoehtoja. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hilippa Kirjoitettu October 24, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu October 24, 2011 Minusta tuntuu että mies hoiti suurimman osan järjestelyistä Mutta toisaalta, hän ne juhlat halusi pitää.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haley Kirjoitettu October 24, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu October 24, 2011 Nämä asiat minun mieheni hoiti:- Musiikki- Juhlapaikka- Hääauto ja kuski- Tiekyltit- Valokuvaajahehe.. en ikinä uskaltaisi antaa hääpaikkaa tai valokuvaajaa miehen hoidettavaksi.. ei varmasti jaksaisi tutkia eri vaihtoehtoja.Meillä mies hoitaa kanssa juhlapaikan mutta tarkoitus onkin pitää hänen vanhempiensa luona (sulhasen toivepaikka siis), minkä takia hän saa keskustella vanhempiensa kanssa asiasta. Katsotaan miten loppujen lopuksi käy Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kellen Kirjoitettu October 26, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu October 26, 2011 Nämä asiat minun mieheni hoiti:- Musiikki- Juhlapaikka- Hääauto ja kuski- Tiekyltit- Valokuvaajahehe.. en ikinä uskaltaisi antaa hääpaikkaa tai valokuvaajaa miehen hoidettavaksi.. ei varmasti jaksaisi tutkia eri vaihtoehtoja. Valokuvaaja oli miehen tuttu, joten siihen uskalsin luottaakin. Mutta oli se juhlapaikkakin hyvä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
roma Kirjoitettu October 26, 2011 Kirjoittaja Raportoi Share Kirjoitettu October 26, 2011 sulhanen ihan hermostus ku mä kiukuspäissäni sanoin että hän saa sitten hoitaa kukat kun ei muita kunnon hommia ole.. oikeest en kyl varmaa vois luottaa tätä hommaa hänelle.. taisin varmaa kimpuks yhden pelargoniaruukun. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
minnnie Kirjoitettu November 1, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu November 1, 2011 Meillä kaikki on suunniteltu ja eri vaihtoehtoja vertailtu yhdessä. Suhlanen hoiti/hoitaa kaikki tarjouspyynnöt/varaukset; kirkko, hääpaikka, pitopalvelu, bändi, valokuvaus.. Minä sitten olen vastuussa pienemmistä jutuista; koristelut, kutsukortit ja muut naisen silmää vaativat jutut Ainakin tähän asti on työnjako toiminut Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
cisne Kirjoitettu November 1, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu November 1, 2011 Sulhasen tehtäväksi olen antanut hommata hääauton ja häämatkan sekä varata ja valita hääyölle hotellihuone, toivottavasti selviää hommistaan ilman, että tarvii hirveästi hoputtaa Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mä vaan Kirjoitettu November 2, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu November 2, 2011 Kiva kuulla, että täällä on myös "kohtalotovereita"! Sulhanen kun ei ole kauhean kiinnostunut mistään hääjärjestelyistä.. Taidan itse hoitaa suurimman osan, niin tuleepa ainakin hommat hoidettua! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heire Kirjoitettu November 4, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu November 4, 2011 Meillä päätetään asioista yhdessä mutta minä hoidan ne ( varaukset yms.) Mies teki kotisivut häillemme, kirjoitti kutsujen tekstit, teki oman lahjalista ohjelman ja budjetti ohjelman, koska hän tykkää "leikkiä" koneilla, niin saa hoitaa ne hommat Minä tietenkin täytin sen lahjalistan ja budjetinkin Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ebba Kirjoitettu November 6, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu November 6, 2011 Me ollaan niin alussa vielä (häät vajaan vuoden kuluttua), että yhdessä ollaan tehty kaikki (vieraslista, ohjelman ja päivän kulun ideointi, hääpaikan etsiminen ja tarjouspyynnöt). Sulhanen on tehnyt oikeastaan enemmänkin kuin minä, sillä hän on ollut mahdolliseen hääpaikkaamme yhteydessä.Jos kaikki menee sujuvasti, niin sama linja luultavasti jatkuu, sulhaseni on hyvin aikaansaapa ihminen. Mä luotan hänen arvostelukykyynsä täysin! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
nightatvogue Kirjoitettu November 6, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu November 6, 2011 Ei virallisesti olla mitään sovittu, mutta tälläisiä asioita olen ajatellut sulhasen tehtäviksi antaa- valokuvaajan valitseminen ja etsiminen (harrastaa itse valokuvausta, itsellä vain toive dokumentaarisesta, mutta saa nähdä)- mahdollinen hääauto tai kuljetus ylipäätään- homma ystävänsä soittamaan kitaraa kirkkoon/hommaavat asiaan ja paikkaan sopivan biisin ja nuotit- iltapalan suunnitteleminen (mies meillä kokkaa)- mahdollisten häänettisivujen väsäys (tai ehkä tyydymme johonkin palveluntarjoajaan mutta anyways)- omien kenkiensä hankkiminen (tosin millaiset ne on on jo yhdessä puhuttu)- oman vieraslistansa tekeminen- bestmanin hommaaninen- mahdollisen hääyöhotellin varaus ja valintahaaveilisin myös että sulhanen tuon häämatkan meille järkkäisi, mutta koska hän on matkustelun suhteen vain tutun ja turvallisen kaveri ei siinä ehkä niin käy (on kuitenkin aina ihan innoissaan ja onnellinen kun pääsee paikkaan jonne olen meidät vienyt ). Mutta hääpäivän, paikan, kirkon valintaa ollaan tähän asti yhdessä tehty. Tosin minä enemmän suunnitellut ja hänestä saanut tietoa kaivaa ulos... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
TaraJaakkola Kirjoitettu November 6, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu November 6, 2011 (muokattu) . Muokattu: November 6, 2011, käyttäjä: TaraLehtonen Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
roma Kirjoitettu November 6, 2011 Kirjoittaja Raportoi Share Kirjoitettu November 6, 2011 valokuvaajaksi meille sulhanen varmaan valitsisi tätinsä, joka tykkää kuvata koirien naamoja Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mimosah Kirjoitettu November 10, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu November 10, 2011 Meillä sulhanen saa hoitaa:- oman ja bestmanien pukeutumiset- Tienvarsikyltit- häämatka(!)Leikilläni heitin tuossa taannoin että kun itse joudun hoitamaan kaiken muun, niin hoida sinä sitten koko häämatka. No, tästäkös sulhanen innostui, ja itse asiassa siinä kohtaa luotan hänen kykyihinsä organisoijana... Valokuvaajaa, pitopalvelua ym en jättäisi hänen harteilleen, mutta luotan täysin, että osaa järjestää mieleiseni häämatkan. Mun tarvii tietää vaan ajankohta ja pakkaanko lämmintä vai kesävaatetta... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
inanna Kirjoitettu November 10, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu November 10, 2011 Meillä kaikki on suunniteltu ja eri vaihtoehtoja vertailtu yhdessä. Suhlanen hoiti/hoitaa kaikki tarjouspyynnöt/varaukset; kirkko, hääpaikka, pitopalvelu, bändi, valokuvaus.. Minä sitten olen vastuussa pienemmistä jutuista; koristelut, kutsukortit ja muut naisen silmää vaativat jutut Meilläkin mentiin melko lailla näin, sulhanen hoiti pääosin kaikki suuremmat varaukset ihan jo sen takia että itse kammoan puhelimella pitkin kyliä soittelua. Bändin ja molempien kampaaja-ajan hoidin minä, ja juhlapaikoista tein oman mieleni mukaista esikarsintaa ennen kuin niitä sulhon kanssa ryhdyttiin vertailemaan.Kutsukortit askarreltiin yhdessä, en olisi yksin varmaan koskaan saanut niitä tehtyä! Muut pikkupiperrykset ja yleinen visuaalinen linja on sitten ollut mun juttuja, kun mulla on ollut niistä huomattavasti tarkempi visio kuin sulhasella. Yhdessä ollaan kyllä puhuttu asioista ideatasolla ennen kuin olen alkanut sakset suhisten silppuamaan pahvia. Hääkarkkirasioista tein useamman proton josta sitten yhdessä valittiin molempien mielestä paras.Pienissä häissä onneksi tekemistä onkin ollut vähemmän kuin suurissa, hääautoakaan ei tarvita kun juhlat ovat eri päivänä kuin itse maistraattivihkimys joten mitään suurisuuntaista sisääntuloa ei meinattu tehdä. Kaiken kaikkiaan sekä morsiamella että sulhasella on ollut aika vähänlaisesti mitään "pakko hoitaa hampaat irvessä" -hommaa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Namppu Kirjoitettu November 17, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu November 17, 2011 Sulhoni on itse halunnut suunnitella ja teettää vihkisormukseni, mikä on varmaan hänen isoin hommansa. Kihlasormuksenkin hankinnassa hän onnistui täydellisesti, joten luotan sormuksen suunnittelun hänelle.Hääpäivään liittyviä tehtäviä hänelle lankeaa varmaan vähän, koska hän ei ole mitään organisoijatyyppiä. Luultavasti sulhon tehtäväksi tulee hääkulkupelin järjestaminen eli joko hevoskärryt tai auto ja sitten tienvarsikyltit. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vaimoke2012 Kirjoitettu November 17, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu November 17, 2011 Tällä hetkellä mitä ollaan puhuttu niin ukko kullan harteille jää: Tienvarsikyltit,hääauto/kuski,Bändi,omapukeutuminen(yritän kyllä kovasti oman näppini tunkee tähän,saa nähä onnistunko )ja musiikki ja karaoke laitteet. Johan siinä onkii vaikka tuntuu ettei se mitään tee mut nuo onkii oikeestaa noita loppupään hommia Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
mintsi1309 Kirjoitettu November 25, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu November 25, 2011 Meillä miehelle jää harteilleen sormusten teettäminen/kilpailuttaminen (tahdotaan siis tettää sormukset ja niistä tietenkin pitää tarjoukset pyytää), oman pukunsa saa tietty valita itse sekä bändin olen toivonut hänen hankkivan. Siinä ainakin aluksi miehen hommia, lisää lupasin järjestää kuhan keksin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts