fru Kirjoitettu August 6, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu August 6, 2013 (muokattu) Puolisen vuotta aiemmin. Samaa pukua olen tosin sovittanut jo 5 vuotta sitten ja silloin päättänyt, että tää on mun häämekkoni, jos joskus naimisiin menen. Kävi tuuri, että samaa kolttua edelleenkin tehdään, pariin vuoteen en ollut niitä nähnytkään. Koska mekko on ihan tavallisesta vaatekaupasta, piti se ostaa heti, kun rekillä sen näin tuossa keväällä. Muokattu: August 6, 2013, käyttäjä: fru Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morsio89 Kirjoitettu August 11, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu August 11, 2013 Itse kävin vasta ensimmäistä kertaa katsomassa hääpukuja viime viikolla (kun häihin on vähän yli 9kk aikaa) ja ensimmäisen liikkeen neljäs sovitettu puku oli se The Puku Olin varautunut siihen että joudun etsimään pukua jopa toisesta kaupungista ja aikataulu tulee vastaan mutta kappas Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rosalind Kirjoitettu August 12, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu August 12, 2013 Ekaa kertaa olin sovittelemassa pukuja n.13kk ennen häitä. Silloin kävin vain kahdessa liikkeessä. Pidemmän kierroksen tein 12-11kk ennen häitä ja silloin kävin noissa kahdessa liikkeessä missä olin käynyt aikaisemminkin ja lisäksi vielä viidessa muussa liikkeessä. Tuolta kierrokselta löysin aivan täydellisen puvun ja ostinkin sen vaikka tarkoituksena oli säästää ja ostaa puku käytettynä... Pukuun tehdään korjaukset kaksi kuukautta ennen häitä, joten nyt puku jäi vielä kauppaan säilytykseen useaksi kuukaudeksi. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
goldilocks Kirjoitettu August 12, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu August 12, 2013 Aattelin ostaa niin myöshään kuin suinkaan mahdollista, tosin silti about 6-4kk ennen. Sen takia, että ehtii laihtua! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
-Morsian- Kirjoitettu August 13, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu August 13, 2013 Ostin pukuni tässä kuussa, vihkiminen lokakuussa 2013. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kata89 Kirjoitettu August 21, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu August 21, 2013 Olin maanantaina ensimmäisen kerran sovittamassa hääpukuja ja heti löytyi mun unelmamekko! <3 Eli häihin on aikaa vielä 10 kuukautta Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Griselda Kirjoitettu August 23, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu August 23, 2013 Mä löysin oman pukuni ensimmäisellä sovituskerralla, kun häihin oli aikaa noin vuosi. Sain sen puoleen hintaan, kun kaikki edellisvuoden mallistot oli poistomyynnissä. Toisaalta, jos olisin odottanut myöhempään syksyyn, vuoden 2014 mallistot olis tullut kauppoihin ja sielläkin olisi voinut olla joku helmi, paljon kalliimpi tietenkin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carnation_ Kirjoitettu August 25, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu August 25, 2013 Löysin unelmapukuni noin 10,5 kuukautta ennen häitä. Minulla ei ollut kiirettä etsiä, mutta kun selailin kuitenkin kuumeisesti kaikkia kuvia häämekoista ja myynti-ilmoituksia, ja törmäsin aivan ihanaan Sotteroon, oli pakko katsoa se kortti. Ja kyllä kannatti! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gizmo09 Kirjoitettu August 27, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu August 27, 2013 Ostin jo viikko sitten ja häihin aikaa se kymmenisen kuukautta. Eipähän tarvitse sitten enää murehtia tuota myöhemmin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Susanna2014 Kirjoitettu August 29, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu August 29, 2013 10kk häihin ja tänään ostin sen Oikean Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nukkukerho Kirjoitettu September 3, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu September 3, 2013 Eilen ostettu unelmien puku, eli n. vuotta aikaisemmin. Eilen oli tarkoitus vaan käydä kattomassa, hipelöimässä ja sovittamassa, toisin kävi Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pau_ Kirjoitettu September 3, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu September 3, 2013 Vähän alle vuosi on häihin, kun ostin hääpuvun Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
MimiCassandra Kirjoitettu September 5, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu September 5, 2013 Mä ostin ekasta liikkeestä, jossa kävin ja ekan puvun jota sovitin 10kk aiemmin. Liikkeessä meni tunti. Nyt, kun olen lukenut täältä muiden kertomuksia, niin olen tainnut tehdä todella nopean päätöksen!! Mies oli mukana, ja hänellä tuli tippa silmää, niin uskon päätöksen olevan oikea Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Myrica Kirjoitettu September 6, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu September 6, 2013 Mä ostin hääpukuni lokakuussa 2012. Häät ovat kesällä 2014. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
BusinessAngel Kirjoitettu September 8, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu September 8, 2013 Mä en ole vielä ostanut pukua. Ajattelin ensi keväänä ostaa/tilata, kun häät ovat lokakuussa. Mutta mutta... oltiin kaason kanssa kattelemassa pukuja n. kuukausi sitten ja sieltä kyllä löyty aikas täydellinen puku... En ole saanut sitä mielestä! Oli kyllä budjetin mukainen, mutta aika yläkanttiin, niin en heti ostanut. Ja täytyyhän sitä sentään vähän enemmän tutkailla pukuja. Tuo oli kuitenkin vasta ensimmäinen kerta kun oltiin katselemassa. Mutta se puku jäi niin mieleen... Hyvin mahdollista, että menen parin kuukauden päästä hakemaan sen. Nyörit on hyviä, kun on tietty häädieetti menossa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nappis_ Kirjoitettu September 10, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu September 10, 2013 Pari viikkoa sitten ostin hääpuvun kun sopiva osui kohdalle meillä häät helmikuussa eli vähän vajaa puoli vuotta ennen häitä tuli ostettua puku. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
pihko Kirjoitettu September 10, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu September 10, 2013 En ole ostanut. Mieli tekisi kovasti lähteä jo katselemaan vaikka häihin on aikaa melkein kaksi vuotta.. Olisin tässä muutenkin tekemässä pyrähdystä Riihimäki-Hyvinkään akselille joten visiitti Leimulinessa olisi hyvinkin mahdollinen. Mietin vaan että kannattaako ihan vielä, että jos vaikka ensi vuoteen venyttäisi... Olin tosin jo sinne yhteydessä kun kyselin yhdestä tietystä mieleen painuneesta puvusta ja sain sieltä aika hyvin vastauksen että puvun voi tilata nyt mutta se voidaan valmistuttaa vasta lähempänä ajankohtaa jolloin sen haluaa.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zedi Kirjoitettu September 13, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu September 13, 2013 Kävin katselemassa hääpukuja kaksi vuotta ennen häitä,koska olin aika pihalla tarjonnasta. Vuoden verran sulattelin näkemiäni mekkoja ja kun kaaso bongasi yhden sovittamistani mekoista myynnissä käytettynä, päätin tarttua tilaisuuteen ja ostaa sen. Mekko maksoi noin puolet siitä mitä se oli liikkeessä maksanut, joten säästin mukavasti. Eli noin vuosi ennen häitä ostin mekkoni enkä koe olevani yhtään liian aikasessa. Soitin pari viikkoa sitten korjausompelimoon (mekkoa pitää kaventaa ja lyhentää) ja neuvoivat varaamaan ajan keväälle jo joulukuussa. Hyvä siis, että mekko on jo olemassa niin pääsen varaamaan parhaimman ajan ompelimoon Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
saaramin Kirjoitettu September 14, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu September 14, 2013 Minä ostin pukuni eilen, ja häihin 10 kuukautta. En olisi muuten, mutta tää oli käytettynä, ja mun lisäksi oli monia muitakin kiinnostuneita, joten päätös piti tehdä heti. Ja puvussa on paljon lihomisvaraa Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Air Kirjoitettu September 16, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu September 16, 2013 Itse ostin häämekkoni melkeinpä tasan vuotta ennen häitä, koska ratkaisu tuntui niin oikealta! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liljankukkanen Kirjoitettu September 21, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu September 21, 2013 Apua, minä en ole vieläkään löytänyt mekkoa ja häihin ei ole kymmentäkään kuukautta! Teihin moniin muihin verrattuna alan olla jo pikkuisen myöhässä.. Kovasti olen taustatöitä tehnyt, ottanut yhteyttä suunnilleen kaikkiin Turun, Helsingin ja Tampereen liikkeisiin, mutta vielä ei ole kolahtanut. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morsian'14 Kirjoitettu October 24, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu October 24, 2013 Itsellänikin oli vain tarkoitus käydä sovittelemassa tarjouksien aikaan pukuja ja niinhän siinä kävi että täydellinen puku löytyi sillä kerralla. Puku tuli siis ostettua vajaa vuosi ennen häitä! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
N3aa Kirjoitettu October 24, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu October 24, 2013 Mun mekko löytyi noin 7½ kk ennen häitä Olisin varmaan miettinyt vielä pidempään, mutta kun mekko oli poistomyynnisä niin mekkoa ei voinut varata.. tillane oli siis "ota tai jätä" niin pakkohan se oli sitten ottaa Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
pitsiprinsessa Kirjoitettu October 24, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu October 24, 2013 Ostin pukuni melkein 2 vuotta ennen hääpäivää. Puku oli toinen jota ylipäätään sovitin (se iski liikkeen rekistä mulle silmää ), maksoi omaisuuden (eli tuplasti sen minkä olin ylärajaksi määrittänyt), mutten kadu päätöstäni hetkeäkään. Ensimmäinen sovittamani puku oli myynnissä käytettynä ja puvun omistaja sanoi minulle kun sitä pukua sovitin, että kun se oikea puku on yllä, sen tietää. Sen kyllä tiesi. Nyt voi huoletta antaa vauvamasun kasvaa, kun tietää että unelmien puku on löytynyt. Tosin liikkeessä sovittamani puku, kun oli liian suuri ja minulle tilattiin pienempi koko, pelkkä puvun tilaus kestää siitä liikkeestä nyt kiireisenä aikana (3-)5 kuukautta ja siihen vielä muutostyöt päälle. Eli omalle kohdalle ihan hyvä, jotta olinkin todella ajoissa liikkeellä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liljankukkanen Kirjoitettu November 14, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu November 14, 2013 Nyt on puku ostettu, häihin aikaa kahdeksan kuukautta Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts