Guest liina Kirjoitettu July 20, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu July 20, 2011 Tyhmä kysymys, mutta kuuluuko alttarille tultaessa polvistua heti kun sinne saavutaan, vai vasta alkumusiikin päättyessä? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jkooo Kirjoitettu July 25, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu July 25, 2011 Itse mietein samaa...mitenkähän mahtaa mennä?? Mun mielestä vasta musiikin loputtua, mutta en ole lainkaan varma. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lottalia Kirjoitettu July 25, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu July 25, 2011 Meidät ohjeistettiin polvistumaan heti alttarille tultaessa Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Delia Kirjoitettu July 25, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu July 25, 2011 Mä en edes muista, missä vaiheessa me polvistuttiin, mutta ei kyllä ainakaan heti alttarille tultaessa. Koko alkumarssi kuunneltiin loppuun seisten ja mielestäni seistiin musiikin loputtuakin vielä aika pitkään paikoillaan. Papin kanssa tällaiset asiat käydään kyllä läpi kirkkoharjoituksissa, joten ei kannata murehtia etukäteen. Ainakin meidän pappi myös näytti aina selvästi merkin, kun piti polvistua tai tehdä jotain muuta oleellista. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kellen Kirjoitettu July 25, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu July 25, 2011 (muokattu) Kannattaa ihan siltä omalta papilta kysyä asiaa. Minäkin asiasta vielä kysyin, kun jäi vähän epäselväksi. Mutta heti piti polvistua kun alttarille tultiin. Ja sitten vielä myöhemmin pappi ohjeisti polvitumaan kun meidät siunattiin.Ja jos nyt unohdatte vihkimisen aikana koska teidän täytyy polvitua, niin kyllä pappi sitten käsillään viittoo teille. Muokattu: July 25, 2011, käyttäjä: Kellen Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest onnellinen Kirjoitettu May 15, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu May 15, 2012 Meille pappi sanoi, että kun siihen alttarille tullaan, niin me voidaan hetkeksi polvistua jos halutaan. Tuolloin kai pappi ei vielä itse ole siinä alttarin takana. Eli tuossa alkuvaiheessa polvistuttaisiin Jumalalle eikä papille. Pakollista tuo ei kuitenkaan ole. Luulenpa, että me jäädään hölmöinä vaan seisomaan ja odotetaan sitten, että pappi komentaa polvilleen. Hän kyllä onneksi sanoi, että neuvoo aina mitä pitää tehdä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
tikrustiina Kirjoitettu May 16, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu May 16, 2012 Meille pappi näytti merkin milloin polvistutaan. Ja se oli aika pian alttarille saapumisen jälkeen. Siinä sitten kuunneltiin marssi loppuun. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts