missen Kirjoitettu June 12, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu June 12, 2011 Olemme päättäneet mennä naimisiin kesällä 2012. Emme ole mitenkään uskonnollisia, joten tahdomme siviilivihkimisen. Olen lukenut aika monia kertomuksia Turun maistraatista, mutta ne ovat kaikki käsitelleet vihkimisiä monen vuoden takaa, joten nyt haen hieman tuoreempaa tietoa.Kuinka monta vierasta voimme ottaa mukaamme maistraattiin?Kuinka pitkä seremonia saa maks. olla?Pystytäänkö kaavaan sisällyttämään omat vihkivalat, juhlapuhuja, musiikkia jne.?Olen lukenut vanhoista aiheista, että maistraatissa olisi terassi, jossa voidaan järjestää kuohuviini tarjoilu seremonian jälkeen - pitääkö yhä paikkansa?Kiitos kaikista vastauksista! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Albicilla Kirjoitettu July 14, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu July 14, 2011 Turussa yhteen vihkimiseen varataan aikaa 30 minuuttia. Itse seremonia kestää lyhymmillään vain pari minuuttia, mutta mukaanhan on mahdollista lisätä sormusten vaihto, valat, runonlausuntaa, musiikkiesitys tms. Kannattaa soittaa sille vihkijälle (nimen ja numeron saa maistraatista) ja sopia vihkitilaisuudesta tarkemmin. Terassista en osaa kyllä sanoa, oma vihkiminen tuolla vasta heinäkuun lopulla, joten voin asiaa valaista sitten uudestaan . Turun maistraattiin voi kuitenkin soittaa, neuvovat sieltä kyllä. Soitin itse esteettömystodistuksesta ja sain todella ystävällistä palvelua. Meille on paikalle tulossa runsaat 20 vierasta, en tiedä mikä on maksimi. Olen siellä yhdessä vihkimisessä ollut, eikä tila nyt niin pieni ole etteikö tuo 20-25 mene heittämällä Saattaa olla että mahtuu enemmänkin, mutta kannattaa kysyä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vieras Kirjoitettu July 15, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu July 15, 2011 Kuinka nopeasti saa vihkimisajan? Eli kuinka kauan pitää yleensä odottaa.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest vieras Kirjoitettu August 12, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu August 12, 2012 Me saatiin vihkiaika seuraavalle päivälle kun käytiin kysymässä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts