Jump to content
Naimisiin.info

Etelä-Amerikkalainen mies, häät Espanjassa, paperisota Suomessa....

Guest dzii

Recommended Posts

mulla taitaa ihan kohta hajota pää kaikkiin informaatioihin mitä kuulee ympäriinsä.

Nyt olen siis itse Suomessa hoitamassa asioita, mies on Espanjassa. Tämän reissuni aikana olisi tarkoitus mahdollisimman monta asiaa s aada hoidettua pois tieltä. Ensin kävin Maistraatissa, ja sieltä annettiin 3 paperia;

- vakuutus ja ilmoitus avioliiton esteiden tutkintaa varten

- ulkomailla solmittavaa avioliittoa varten annettavat tiedot

sekä jonkinlainen lupalappu mieheltä että saan hoitaa noita asioita(?) missä täytyy olla miehen allekirjoitus

no ne sano sitten siellä että pelkästään alkuperäinen allekirjoitus kelpaa, että faksattuna ei käy.

Kumminkin, myöhemmin äitini mies soitti vähän tiedustellen sinne Maistraattiin, ja siellä sanottiin että kyllä kelpaa faksattu versio näin aluksi? että vasta sitte myöhemmin tarvitsis sen alkuperäisen...? hmm..

oon ihan ymmälläni jo siitä että mitä tässä Kuuluisi tehdä.. Niin ja kun siis ilmeisesti täytyy palauttaa nuo paperit yhessä miehen passikopion kanssa? ymmärsinkö nyt oikein että sillon kun ne sinne kiikuttaa, siitä menee sitten se 7 päivää että saa paperit jotka pitäis apostille saada? vai miten?

Kertokaa ihmiset hyvät neuvoja ja omia kokemuksianne vastaavista tilanteista, miten toimitte yms.. alkaa melkeen jo itkettämään..alle 2vk päästä pitää itse lähteä takaisin Espanjaan ja kaikenlaista pitäisi saada hoidettua.