poppispop Kirjoitettu May 26, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu May 26, 2014 Minä maksoin veronpalautuksista omani ja mies omista rahoistaan omansa (miehellä vain vihki) kihlastani mies maksoi suurimman osan. Meillä oli oikeestaan aika selvää että maksetaan itse sormuksemme, minä en silloin pystynyt juurikaan opiskeluiltani muuten osallistumaan kustannuksiin joten tämä ratkaisu oli ihan ok molemmille. En olisi luottanut miehen makuun kihlassa enkä vihkissä koska minä olen överimmän tyylin ystävä koruissa ja mies hillitymmän. Ei edes ajateltu että mitä "pitäisi" tehdä ja kenen maksaa. On tuo mies ehtinyt ostella mulle koruja ihan tarpeeksi häiden jälkeenkin ja jopa yhden sormuksenkin oikeaan nimettömään joten ei se ole niin justiinsa että kuka sen vihkin nyt maksaa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
mintchoco91 Kirjoitettu May 27, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu May 27, 2014 Aikoinaan mies maksoi kummankin kihlasormukset, ja maksaa nyt myös minun vihkisormukseni. Saan ite päättää millanen, mutta antoi ylärajan hinnalle:D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gizmo09 Kirjoitettu June 11, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu June 11, 2014 Kihlat maksettiin puoliksi ja koska viime metreillä päätin itselleni vihkin tilata niin maksan sen ihan itse. Miehelle ei vihkiä edes tule. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kirjoitettu June 11, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu June 11, 2014 Mies maksaa vihkisormuksen. Kihlasormusten kanssa tehtiin niin, että mä maksoin miehen sormuksen ja mies mun. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carnation_ Kirjoitettu June 12, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu June 12, 2014 Minä maksoin itse vihkini, mies oli juuri valmistunut kun löysin täydellisen. Yhteistaloudessa aika sama kumpi ostaa Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
elimi Kirjoitettu June 12, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu June 12, 2014 Meillä oli sattuneesta syystä kahdet kihlasormukset. Ensimmäiset maksettiin puoliksi, ja toiset osti mies. Aluksi suunniteltiin, että kumpikin maksaa oman vihkinsä, sitten että maksamme toistemme vihkit. Loppujenlopuksi mies maksaa minun vihkini, eikä hän halua uutta sormusta lainkaan. Niin ne suunnitelmat muuttuu. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liljankukkanen Kirjoitettu June 12, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu June 12, 2014 Meillä on yhteiset rahat, joten sekä kihlat että minun vihki ostettiin yhteisistä rahoista Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
OhYeah! Kirjoitettu July 7, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu July 7, 2014 Mie itte maksoin oman vihkisormukseni ja mies kustantaa uuden kihlasormuksen joululahjaksi ja kaiverrukset molempien sormuksiin Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noonis_aussie Kirjoitettu July 24, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu July 24, 2014 Hassu kysymys.. meillä on ollut täysin yhteiset rahat ja vain yksi tili talon ostosta lähtien, jo ennen kihloja. Yhdessä siis maksettiin kihlasormus ja yhdessä maksetaan vihkisormuksetkin, niinkuin kaikki muukin. Ei ole mun ja sun rahoja, vaan on meidän rahat ja yhteiset tulot, jotka ovat vuorotellen olleet erikokoiset. Yhdessähän tässä on tarkoitus elämää jatkaa eteenpäin, joten yhdessä hoidetaan rahajututkin eikä ole toistaiseksi tarvinnut kinastella rahasta, kun molemmilla on samat sävelet asioiden tärkeysjärjestyksessä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Natte-15 Kirjoitettu October 7, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu October 7, 2014 Minä valitsen, mies maksaa... Kaikki. En maksuista kysellyt, eikä hän valittanut, joten olen vain tyytyväinen tilanteeseen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maggie* Kirjoitettu November 9, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu November 9, 2014 Kihlat maksettiin yhdessä, ymmärtääkseni mies maksaa vihkin ja on asettanut rajat paljonko saa maksaa. En kyllä usean tonnin sormusta raaskisikaan ottaa kun kuitenkin meillä yhteinen talous eli periaatteessa yhteisistä rahoista menee. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Susku90 Kirjoitettu November 24, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu November 24, 2014 Me päädyimme lopputulokseen että minä maksoin kihlan kun halusin sen päivittää sopivammaksi vihkin kanssa ja mies maksoi sitten vihkisormuksen Näin ei tullut kummallekkaan liian isoa summaa maksettavaksi. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
IdaLydia Kirjoitettu December 12, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu December 12, 2014 Minä maksoin kihlat, muistaakseni minulla oli vaan sillä hetkellä parempi rahatilanne kuin miehellä, ei sitä mitenkään suunniteltu. Yhteiset rahat tässä kuitenkin on kyseessä ja yhdessä kaikki häihin liittyvä maksetaan niin periaatteessa älytöntä miettiä kauhean tarkkaan kuka maksaa mitäkin, mutta todennäköisesti mies sitten sen minun vihkisormukseni maksaa. Mitään hintahaarukkaa ei nyt ole määritelty sinänsä, mutta kyllä minulla itsellänikin sen verran tolkkua on, etten ehkä ihan tähtitieteellisen kallista sormusta valitse, vaikka kallis maku onkin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rompotti Kirjoitettu January 1, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu January 1, 2015 Mies halusi maksaa kihlasormukset, joten vihkisormuksen maksoin itse. Löytyikin viime viikolla aivan ihana keltakultainen sormus timantilla, ja vieläpä kävi sellainen tuuri, että sattui olemaan -50% tarjouksella Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janeten Kirjoitettu January 7, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu January 7, 2015 Meillä maksetaan kaikki häihin liittyvä puoliksi, myös sormukset. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siamese Kirjoitettu February 16, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu February 16, 2015 Kai aika perinteisesti, meillä mies maksaa sormukseni. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noblette Kirjoitettu February 16, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu February 16, 2015 Yhteiset rahat eli yhdessä maksettiin ihan kaikki kulut, myös sormus. Bongasin sormuksen itse kultasepällä ja mies oli samaa mieltä, että se me otetaan Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
vadelmainen2015 Kirjoitettu March 21, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu March 21, 2015 Mies maksoi kihlat, aikoo maksaa myös vihkisormuksen. Vaikka ei meilläkään rahoja sen kummemmin erotella. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
franny Kirjoitettu March 21, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu March 21, 2015 Meillä on kanssa aikalailla yhteinen talous, mutta puolet vihkin hinnasta säästän varmaan omista rahoista, koska haluan sen tilaukseen tänä vuonna ja mies säästää kaikki rahat kesäiseen kylppäriremonttiin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
heinärouva Kirjoitettu March 22, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu March 22, 2015 Me tehtiin niin että minä ostin kihlan miehelle ja hän minulle. Vihkisormukseni osti mies. Mutta kokonaishääbudjetissa laitetaan kaikki puoliksi, eli oikeastaan ostettiin se yhdessä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rouvaksi_2015 Kirjoitettu March 24, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu March 24, 2015 Minä maksoin miehen kihlan, hän minun kihlan ja vihkarin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tipsis Kirjoitettu March 24, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu March 24, 2015 Minä olen koko ajan kuvitellut, että minun vihkisormus ostetaan hääbudjetista (joka maksetaan puoliksi), mutta sulho ilmoitti tuossa yllättäen maksavansa sen minulle itse. Kuulemma "sen kuuluu olla niin" Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
vadelmainen2015 Kirjoitettu March 24, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu March 24, 2015 Minä olen koko ajan kuvitellut, että minun vihkisormus ostetaan hääbudjetista (joka maksetaan puoliksi), mutta sulho ilmoitti tuossa yllättäen maksavansa sen minulle itse. Kuulemma "sen kuuluu olla niin" Ihana mies! Mä en muuten tiedä, miten tuon mun vihkisormuksen kanssa menee. Että käytetäänkö siihen häihin valmiiksi budjetoituja rahoja vai kuinka toimitaan. Selvinnee lähiaikoina... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
HeiMo Kirjoitettu March 24, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu March 24, 2015 sain sekä vihki että kihlasormuksen mieheltä kosintahetkellä. hän siis valitsi ja maksoi. osti itselle myös oman sormuksenl Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turmaliini Kirjoitettu May 25, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu May 25, 2015 Mies maksoi minun kihlan ja minä miehen. Miehen kihla taisi olla viisikymppiä halvempi. Meilläkin on yhteinen tili, joten eipä sillä olisi väliä ollut mistä se raha meni, mutta tuntui jotenkin hyvältä ostaa sormukset toisillemme vähän kuin lahjaksi. Vihkisormuksen ostosta en ole vielä ihan varma, miehelle ei tule vihkiä. En oikein pidä tälläisistä "miehen/naisen kuuluu" -perinteistä, joten jos mies taloudellisesti paremmassa asemassa olevana sormuksen maksaa, niin en halua sen johtuvan siitä, että hän kokee että näin "pitää" tehdä. Ostan sormuksen siis varmaan itse ellei mies välttämättä halua kuluihin osallistua. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts