Jump to content
Naimisiin.info

Kappelinranta (Parainen)


Kaley

Recommended Posts

Hei Kaley!

Täällä yksi, jonka juhlia vietettiin Kappelinrannassa lokakuussa! Oli kyllä ihan mahtava paikka loppusyksyllä, tosi tunnelmallinen. Meillä oli mustat pöytäliinat ja paljon kynttilöitä yms., paikan valaistuksesta käytössä joissakin nettisivun kuvissakin näkyvät soihtuvalot. Pystyn kyllä kuvittelemaan, että muunakin vuodenaikana olisi myös hieno paikka. Meillä oli vieraita alle 100, mutta enemmänkin olisi mahtunut oikein hyvin. Ihan edullisin paikkahan tuo ei ole, mutta me emme todellakaan halunneet mitään jumppasalia tai seurojentaloa juhlapaikaksi, joten kannatti kyllä maksaa hiukan siitä, että sai mitä halusi. :) Ja omat juomat sai tuoda, siinä säästettiin tosi paljon. Kysele lisää jos on jotain erityistä, mitä haluaisit tietää!

Milloin suunnittelette häitä? Paikan henkilökunta kertoili tuossa syksyllä, että varauksia on jo myös vuodelle 2012, joten jos paikka kiinnostaa niin kannattaa mennä tutustumaan ja katsoa onko se teille oikea paikka :)

Link to comment
Share on other sites

Kiva kuulla marz teidän kokemuksia!

Meillä suunnitteillä häät vasta vuodelle 2013, mutta 2012 ei ole kokonaan poislaskettu vaihtoehto.

Meidän vierasmäärä tulee olemaan luultavasti jotain 100-120 henkilöä. Mahtuvatko kaikki alakertaan niin, että keskellä tilaa ei ole pöytiä, ainoastaan buffetpöytä ja myöhemmin tanssilava?

Onhan tuo paikka hintava, mutta kaikki Helsingistä katsotut paikat ovat suunnilleen samaa hintaluokkaa, joten siinä mielessä aivan sama :girl_haha:

Niin siis olemme Helsingistä, mutta valmiita silti kyseisen juhlapaikan takia matkustamaan Paraisiin. Toisaalta sulhasen suku asuu Porissa, joten näin ollen Helsingistä ja Porista olisi suurin piirtein yhtä pitkä matka juhlapaikalle!

Link to comment
Share on other sites

No vuodelle 2013 luulisi olevan vielä tilaa. :)

Totta, että hinnan suuruus/pienuus riippuu siitä mihin vertaa. Sanoisin kyllä, että ainakin 100 henkeä menisi kuvaamallasi tavalla oikein hyvin, varmaan enemmänkin. Varsinkin jos pitopöydän voi purkaa pois myöhemmin niin varmasti onnistuu. Paikan henkilökunnalla on paljon hyviä vinkkejä erilaisista pöytäjärjestyksitä, joten kannattaa kysyä heiltä kun menette käymään. Ilmeisesti olette huomanneetkin, että juhlasali on kaksikerroksinen. Meillä oli käytössä ainoastaan salin alakerta, mutta kuulemma monet ovat järjestäneet ruokailun ylhäällä ja siirtyneet sitten alas tanssia ja muuta ohjelmaa varten.

Paikkakunnan nimi muuten taipuu jostain kumman syystä Paraisille (älä multa kysy miksi)... :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Psst :) Laitetaan nyt tänne tieto, jos vaikka jollekin muulle olisi hyötyä. Olemme siis itse *hieman* myöhään liikkeellä ja olisimme halunneet varata Kappelinrannan alkukesälle 2011. Eipä ihan onnistunut (ainoastaan juhannus olisi ollut tarjolla eikä se sovi meille), mutta puhelimessa mainitsivat että joku peruutuspäivä olisi tarjolla elokuussa (ei tietty sekään sopinut meille). Eli jollekin onnelliselle olisi vielä mahdollisuus, ellei päivä jo mennyt.

Olisi ollut ihan meidän unelmapaikka, saa nähdä vaihdetaanko nyt sitten vuodenaikaa/vuotta! Mielellään minäkin kuulisin kokemuksia muilta paikan varanneilta tai siellä juhlineilta!

Link to comment
Share on other sites

Meillä on juhlat tämän vuoden toukokuussa Kappelinrannassa.

Vieraita on tulossa n. 100 ja tarkoitus olisi syödä alakerrassa.

Tämä vierasmäärä on melko maksimi alakertaan ainakin meillä. Buffetpöytä tulee olemaan juhlatilan välittömässä läheisyydessä eli heti juhlasalin oikealla puolella. Näin buffet ei vie tilaa salissa ja on lisäksi aivan keittiön vieressä. Keittiöhenkilökunta saa siis ihan rauhassa laittaa ruuat valmiiksi ja samoin myös korjata pois.

Salin perälle olisi tarkoitus rakentaa bändille 3 x 4 metrin esiintymislava ja myös tämä rajoittaa hieman pöytien asettelua. Ylhäällä emme halunneet syödä, koska se on ehkä hieman kolkko ilman verhoja.

Yläkerrassa on valmiiksi rakennettu hieno baaritiski, jota ainakin meillä tullaan käyttämään. Se ei valitettavasti näy yhdessäkään kuvassa Kappelinrannan nettisivuilla. Hissillä saa juomat suoraan alakerran kylmiöstä ylös baaritiskin viereen. Ylös luodaan sellainen rento lounge -tunnelma.

Link to comment
Share on other sites

Hei,

Meillä on myös häät Kappelinrannassa toukokuussa! :) Meidät vihitään paikanpäällä (yläkerrassa). Ruokailut ja muut ohjelmat tapahtuu alakerrassa. Me ajattelimme myös laittaa pitopöydän salin "ulkopuolelle" niin pitopalvelu saa rauhassa laittaa ruoat paikoilleen. Hyödynnämme myös baaritiskin, johon olemme tilanneet baarimikon tekemään drinksuja ;D ajattelimme myös tehdä yläkerrasta rennon oleskelutilan vieraille ;) Kappelinranta on todella kaunis paikka!! =) Mistä te ootte ottanu pitopalvelun? Kutsumme häihimme n.80 vierasta.

Link to comment
Share on other sites

Heippa!

Meillä on myös samanlaiset suunnitelmat noutopöydän suhteen, eli salin ulkopuolelle, jolloin pöydästä saa otettua kahdelta puolen ja pitopalvelun on se helppo siihen huomaamattomasti tuoda ja viedä pois. Kahvipöydän on tarkoitus tulla salin sisäpuolelle portaiden viereen, kuten myös bändinkin (oviaukon jälkeen vasemmalle).

Meillä on noin 100 vierasta ja kaikkien olisi tarkoitus syödä alakerrassa. Hääparin pöytä tulee parvekkeen oven eteen, jossa meidän lisäksi istuu kaasot ja bestmän aveceineen (yhteensä 5 hlö meidän lisäksi).

Teemavärinämme on vaaleanvihreä, joka sopii hyvin Kappelinrantaankin! :girl_smile:

Ainiin, pitopalvelumme on Ahoska.

Link to comment
Share on other sites

Heippa Kåta,

meille tulee 4-henkinen Mr. Wife bändi. He ovat soittaneet ennenkin Kappelinrannassa, ja sanoivat olleen juuri siinä oviaukon vieressä. Eli lähinnä siis luotan heidän sanaan että siihen mahtuu...

Toisena vaihtoehtona mietimme itse salin toisen pään nurkkauksia, mutta se olisi ehkä liian lähellä hääparin pöytää ja veisi tilaa vieraiden pöytäpaikoilta.

:girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
Guest Morsian2011

Kysyisin tuosta bändi asiasta, että jos ne sijoitetaan siihen portaikon alle, niin olisivatko he vessaanmenijöiden tiellä? Meidän bändi on soittanut täällä aijemmin, ja itse veikkaili sitä että tukkivat kyllä sen uloskäynnin siinä. Kuulisin mielelläni myös lisää koristeluista!

Link to comment
Share on other sites

Guest Morsian2011

Ja onko kellään mitään hyvää ideaa pöytien asetteluille, jos tulossa 120 vierasta, pitäisi saada kaikki mahtumaan samaan ala-kerran saliin ja pitäisi olla tilaa 4x3 m bändille ja tanssitilaa. :) Buffet tulee eteiseen. Hirveästi vieraita ei voi istuttaa sinne portaikon alle, sillä käytämme videotykki kangasta, ja jos vieraat ovat sen takana he eivät näe sitä.

Link to comment
Share on other sites

Moi!

Meillä oli vieraita 92 ja mahduttiin ihan hyvin alakertaan. Meillä oli 5-henkinen bändi perällä oven edessä + 4x3 lava. Meidän pöytä oli oven vasemmalla puolella. Vieraat istuivat 12 hengen pöydissä ja keskellä jäi silloin runsaasti tanssitilaa.

Jos 120 ihmistä aikoo ruokailla alhaalla, niin ehdottaisin että oikealle puolelle 3 pöytäryhmää, joissa jokaisessa istuu 16 henkeä. Vasemmalle puolelle mahtuu 4 tälläistä 16 hengen pöytää. Sitten yksi 8 hengen pöytä morsiusparin pöytää vastapäätä oikealle portaiden alle.

Meillä vasemmalla puolella neljäs pöytä oli portaiden edessä, koska jos tulee bändi niin ihan perälle viimeiseen "koloon" ei voi pöytäryhmää laittaa.

Meillä oli myös videoesitys ja tätä varten tuotiin portaiden alla istuville 8 tuolia lavan eteen. Tuoli oli tuotu valmiiksi lavan molemmille puolille seinän viereen odottamaan. Toimi näin ihan hyvin.

Koristelut pidettiin meillä ihan minimaalisena, koska tuo paikka itsessään on niin kaunis ettei se tarvitse mitään erikoista.

Link to comment
Share on other sites

Moi!

Lava oli meidän oma ja siinä oli ihan matalat jalat. Se lava tuo vaan jotenkin niin paljon paremmin bändin esille ja rajaa muutoinkin bändin "alueen" muusta juhlatilasta. Jalkojen korkeus meillä ei tainnut olla kuin reilut 20 cm.

Facebookissa näyttää olevan muutama kuva meidän häistä ja yhdessä näkyykin tuo lava osittain.

Muokattu: , käyttäjä: Kåta
Link to comment
Share on other sites

Meillä oli juuri suunnittelupalaveri Kappelinrannan kanssa, kävimme yhdessä läpi pöytien järjestystä. Heiltä sai myös vinkkejä ja ehdotuksia järjestyksiin!

Meille tulee muutamaa alle sata vierasta ja aiomme syödä kaikki ala-kerrassa. Suunnitelmissa samat 12 hlön pöydät kuin Kåtalla, mutta bändi (4 hlö) sijoittuu oviaukosta sisään tullessa vasemmalle. Buffet-pöytä laitetaan sinne aulaan.

120 hlölle ehdottaisin myös niitä 16 hlön pöytiä, tanssitilaa ei kyllä varmaan enää sitten jää.. Mutta nopeasti muutama pöytä on sivuun siirretty. :)

Koristeluja ei tosiaan paljoa tarvita, tila on itsessään niin kaunis ja yksikertainen. Ei siis mitään viirejä tai mitali-kaappeja peiteltävänä. ;)

Kappelinrannan netti- ja facebook -sivuilta saa myös vinkkejä muiden järjestelyistä!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Moikka!

Jos häitä suunnittelee talveksi 2012, niin kuinka ajoissa uskotte, että paikka kannattaa varata? Ollaan vasta ensiaskelissa... :)

Mietittekö nyt alkuvuotta 2012? Siinä tapauksessa kannattaa varmaan ottaa yhteyttä aika pian jos haluaa jonkin tietyn päivän. Soittelin nimittäin itse pari päivää sitten samoilla asioilla ja silloin oli meidän suosikkivaihtoehto tammikuussa jo varattu. :) Kyllä sieltä tosin vielä löytyi muita hyviä vaihtoehtoja (joita nyt pähkäillään hiihtolomien yms. kanssa yhteen), eli vielä varmaan ehtii talveksi.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...