Vesililja Kirjoitettu August 17, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu August 17, 2013 Meillä maksoi kuvaus 500 euroa. Pakettiin kuului 6 tunnin kuvaus kirkosta lähtien ja häävalssiin päättyen. Lisäksi potrettikuvat otettiin samaan settiin. Olen ihan hirmu tyytyväinen kuvaajaan ja kuviin, eikä hintaakaan tarvitse kauhistella näin jälkeenpäin Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eldakil Kirjoitettu August 17, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu August 17, 2013 Maksoin 500 e kuuden tunnin dokumentaarisesta kuvauksesta. Kuvaaja oli todella ammattimainen ja ystävällinen. Itse kuvausta harrastaneena vähän jäi harmittamaan, että kuvista tuli käsitellyt versiot eikä raakaversioita, mutta monen mielestä tuo on varmaan parempi ratkaisu. Saimme lähes 600 kuvaa hääpäivästämme. Ja siis pk-seudulla. Kuvissa kaikki olivat onnistuneita ja kaikista häävieraista oli toiveideni mukaisesti kuvia. Muutenkin kuvaaja otti juuri sellaisia kuvia joita pyysin. Voin laittaa yksäriä tietoja, jos joku kiinnostui tästä kuvaajasta. [email protected] Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ninni89 Kirjoitettu September 22, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu September 22, 2013 Meillä 6h kuvaus 690e Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pactasuntservanda Kirjoitettu February 9, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu February 9, 2014 Meillä dokumentaarinen valokuvaus maksaa 280€, mutta valokuvaaja on paikalla vain siviilivihkimisessä =) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nukkukerho Kirjoitettu February 28, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu February 28, 2014 Meillä maksaa n. 1000e, ja valokuvaa 8h Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanoi Kirjoitettu May 19, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu May 19, 2014 Hieman offia, sorry: Hintaeroja näissä dokumentaarisissa kuvauksissa näyttäisi ketjun perusteella olevan kyllä huimasti. (Tuolla toisaalla tällä foorumilla olikin hyvä kirjoitus siitä, mistä kaikesta hintaerot voivat muodostua.) Valinnanvaikeus on siis se ongelma tässäkin. Itse hieman hintoja tutkiskelleena (pk-seudulta) totesin ensivaikutelman perusteella, että hinnat ovat verrattuna melko tasapäiset ja yhtään alle 1000 e maksavaa dokumentaarista kuvausta ei ainakaan omilla "metsästystaidoillani" löytynyt - mikä lienee ymmärrettävää, jos kuvaajan toivoisi olevan paikalla n. 10 h. (Yli 2000 euron kuvaajat eivät budjettiimme valitettavasti mahdu.) Olisiko mitään apua tähän valinnanvaikeuteen, kuten esim. ajankohtaista listausta pk-seudun hääkuvaajista ja heidän tuntihinnoistaan? (Itse löysin vain tämän: http://modernbridetobe.blogspot.fi/2009/11/dokumentaariset-valokuvaajat-syynissa.html ja hinnat lienevät jo vanhoja.) Tai löytyisikö jotain vertailuperusteita, kriteereitä ym., joita itse hintavertailuissa käytitte? Mikä oli ehdoton yläraja, jonka kuvaajasta suostuitte maksamaan vai oliko sellaista? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annas kun Kirjoitettu May 19, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu May 19, 2014 Mua kiinnostaisi myös se, että miten kukakin määritteli sen ajan mitä kuvaajaa tarvitaan? Eli mistä tiesitte että esim. 6h on riittävä tai että tarviitte 12 tms. Tää on mulle vaikein seikka, en yhtään tiedä miten tämä pitäisi ilmaista. Hain tarjouksiakin Valokuvaajat.fi sivulta, mutta kun sinne alkoi tulla eri tuntimäärän tarjouksia niin menin sekaisin ja peruin pyyntöni. En yhtään tajunnut ajatella sitä loppuun, koska eihän mekään vielä tiedetä mitään päivän aikatauluista! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nukkukerho Kirjoitettu May 19, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu May 19, 2014 Meillä on alustavasti sovittu 6h kuvaus eli kirkosta alotetaan ja kuvaus siis loppuu klo 21. Kuvaajan kanssa on kuitenkin sovittu että hän tulee ennen klo 21 kysymään meiltä onko hyvä aika lähteä ja jos halutaankin että on pidempään niin tämä onnistuu. Ja lisä tunneista tulee siis tottakai lisä maksua. Tää tuntuu tosi hyvältä koska hääpäivän ohjelma ei ihan vielä oo selvillä ja halutaan kuvaajan olevan paikalla virallisissa ohjelmissa. Loppu illasta ei tarvita kuvaajaa, varmasti joillakin on kameroita mukana jotka sitten voi kuvata iltaakin Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
MimiCassandra Kirjoitettu May 19, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu May 19, 2014 6h kuvaus 850e... olin pudota tuolilta, kun näin, missä hinnoissa valokuvaajat ovat. 1000e oli meillä maksimi. Onneksi paras kuvaaja löytyi tuonkin verran alle budjetin.Sukulaiseni ottaa meistä eri päivänä vihkikuvat miljöössä. Muuten hän olisi voinut juhlissakin kuvata, kun on todella taitava kuvaaja, mutta halutaan, että hän saa nauttia vain häistä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
mehitähti Kirjoitettu May 20, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu May 20, 2014 Kuvaajan valintaan sai kyllä käytettyä aikaa... Itse tein niin, että katsoin ensin kuvaajien portfolioita. Jos kuvat näyttivät hyviltä, katsoin hinnat ja muut ehdot, eli tuntimäärät, missä muodossa kuvat toimitetaan ym. Näin alkoi muodostua lista, josta karsittiin pois meille liian kalliit kuvaajat.Alunperin etsimme kuvaajaa potretteihin ja juhlaan eli vertailin nimenomaan näitä hintoja. Ihan tarkkaa tuntimäärää ei ollut tiedossa, mutta muistaakseni suurimman osan sivuilta löytyi kyllä hinta-arvio nimenomaan tällaiseen kuvaukseen, joka taitaa olla se suosituin. Kaikki eivät tosin ilmoita mitään hintoja sivuillaan... Tarjouspyyntöjä emme lopulta lähettäneet, kun sopiva kuvaaja löytyi niistä, jotka kertoivat netissä hintansa. Lopulta valinta ei ollut kovin vaikea, sillä löysimme sellaisen kuvaajan, jonka kuvat säväyttivät (jopa enemmän kuin joidenkin kalliimpien kuvaajien!), ja jolla oli varsin kilpailukykyiset hinnat. Onneksi hän oli vapaana toivomallemme päivälle! Varasimme häneltä siis potrettien ja juhlan kuvauksen hintaan 850 euroa (pk-seudulla).Myöhemmin talvella muutimme varauksen koko päivän (n. 12 h) kuvaukseen, jolloin hinta nousi 1000 euroon. Tuntihinta siis riippuu paljon siitäkin, kuinka pitkän kuvauksen haluaa! Lisätunnit eivät yleensä enää ole yhtä kalliita.Kokemuksia pääsen kertomaan jo aivan kohtapuolin, hui! Olen aika luottavaisin mielin, vaikka tietysti tässä kohtaa lähes kaikki häiden osa-alueet ovat alkaneet jännittää...! Toivottavasti oli nappivalinta. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanoi Kirjoitettu May 27, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu May 27, 2014 ^ Kiitos tiedoista, mehitähti! Toivottavasti päivästänne tulee kuvauksen, ja toki kaiken muunkin suhteen, erittäin onnistunut. Ihan hyvänhintaisen kuvaajan tunnutte löytäneen ja todellinen löytöhän tässä on kyseessä etenkin, jos portfoliokin on teitä erityisesti miellyttänyt. Onnittelut! Vielä tietysti kiinnostaisi, kuka, tämä kuvaaja on... Jos et halua tietoja enempää täällä jakaa, ottaisin lisäinfoa tästä kuvaajasta erittäin mielelläni esim. sähköpostiin (silkmonkey (at) luukku.com). Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
mehitähti Kirjoitettu May 27, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu May 27, 2014 Kiitos Hanoi! Meidän juhlamme kuvaa Denis Heimonen: http://nisik.fi/ Hänen tuoreita kuviaan löytyy myös Vaimomatskua-blogista: http://vaimoksi2014.blogspot.fi/ (olen käynyt niitä sieltä vakoilemasta nyt kun omat juhlamme lähestyvät kovaa vauhtia...) Vielä en voi siis häntä suositella muutoin kuin portfolion perusteella, mutta ajattelin kyllä jakaa tällä foorumilla sitten kokemuksemme, kunhan häämme on juhlittu ja kuvat ovat valmiit. Odotukset ovat ainakin kovat! Yhteydenpito ennen juhlia on toiminut hyvin ja esimerkiksi kaikkiin viesteihini olen saanut vastaukset todella pikaisesti. Toivottavasti löydät hyvän kuvaajan, oli se sitten Denis tai joku muu! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
T.I Kirjoitettu July 4, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu July 4, 2014 (muokattu) http://www.haavalokuvaus.net/index.html#work Meille tulee tämä herra kuvaamaan rovaniemeltä. Todella ammattitaitoisen oloinen, ja olen kuullut kehuja. Hääkuvauspaketti otettiin aamusta iltaan. (varattiin lisätunnit siihen). Alle 700e selviää kyllä hyvin. Muokattu: July 4, 2014, käyttäjä: T.I Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
T.I Kirjoitettu July 4, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu July 4, 2014 Jostain syystä teksti ei näy, mutta meille tulee tämä herra kuvaamaan Alle 700e selvitään varmasti ja ollaan varattu lisätunteja että saadaan kuvaus aamusta iltaan. Todella ammatitaitoisen oloinen, ja vastannut aina nopeasti kyselyihin ja sopinut palavereista. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
tittana Kirjoitettu March 13, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu March 13, 2015 Meilläkin kuvaajan valintaa edelsi monen illan surffailu. Maksoimme kaikkiaan kymmenen tunnin kuvauksesta tonnin, mutta tämä oli alennettu hinta talviajankohdasta johtuen. Kuvaajat pyörivät mukana iltakymmeneen asti, ajattelimme että siihen mennessä saadaan kyllä ihan riittävästi matskua. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hallakaisla Kirjoitettu March 15, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu March 15, 2015 Aluksi ajateltiin, että palkkaamme jonkun tutuntutun kuvaamaan päivämme ja vain potretit hoidettaisiin "virallisella" valokuvaajalla. Nämä dokumentaarisen kuvauksen hinnat tuntuivat ihan älyttömän isoilta. Myöhemmin alkoi sitten mietityttää, että kun kuvat ovat kuitenkin päivästä ainoana käteen jäävä konkreettinen muisto, niin pitäisikö sittenkin ammattilaisella, joka myös hoitaisi kuvien jälkikäsittelyn ym. hommat. Niinpä sitten päädyttiin lpulta varaamaan dokumentaarinen kuvaus, 1550 € heinäkuun lauantaista. Suolaista, mutta hinnoittelu ainakin oli selkeä: samalla hinnalla kuvaaja tulee mukaan heti aamusta ja kuvaa valmistautumiset ja muut ja on niin myöhään kuin haluamme. Ei siis ainakaan mitään tuntimääriä tarvinnut arpoa! Portfolion perusteella valittiin mieleinen kuvaaja. Ykkössuosikki oli yli budjetin ("kuvaukset alkaen 2000 €"), mutta tällä meidän valitsemalla myös todella kaunis tyyli. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
pompom Kirjoitettu March 20, 2018 Raportoi Share Kirjoitettu March 20, 2018 Onko tuoreita kokemuksia hinnoista? Tällä hetkellä n 8h kuvaus niin tarjous n 1600-1700€ Helsingissä. Kuulostaako linjan mukaiselta? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
voiveljet Kirjoitettu July 9, 2018 Raportoi Share Kirjoitettu July 9, 2018 Me päädyttiin palkittuun valokuvaajaan, 6h paketti 1250 euroa. Tuntuu kovasti nousseen nämä hääkuvausten hinnat? Tai sitten olen itse vain niin kranttu kuvaajan suhteen... : kuvaajamme osoite www.byemmi.com Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
elokuu2022 Kirjoitettu January 22, 2022 Raportoi Share Kirjoitettu January 22, 2022 Me päädyttiin oululaiseen valokuvaajaan Lasse Lehtoon. Päivän hinta kesälle 2022 oli 1290 euroa. https://www.lasselehto.fi/ Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts