in-na Kirjoitettu October 15, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu October 15, 2010 Yritin etsiä vastausta mutten löytänyt:Miten apteekissa käy, kun kela-kortti on uudella nimellä ja reset vanhalla? Onhan niissä tietysti sotu, mutta ...? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
aadis Kirjoitettu October 15, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu October 15, 2010 (muokattu) --- Muokattu: October 20, 2011, käyttäjä: aadis Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
tammikuu09 Kirjoitettu October 15, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu October 15, 2010 Sotun perusteella menee oikein, ja jos haluaa varmistaa asian, niin maistraatista voi hakea virkatodistuksen, josta käy ilmi sekä vanha että uusi nimi Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
in-na Kirjoitettu October 15, 2010 Kirjoittaja Raportoi Share Kirjoitettu October 15, 2010 (muokattu) Niin minä vähän pähkäilin, että sotun perusteella menee oikein. Mutta tuo aadiksen vinkki on kanssa hyvä Eli kiitos!muoks: häröt pois Muokattu: October 15, 2010, käyttäjä: Rouva A Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anqu Kirjoitettu October 16, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu October 16, 2010 Olin itse juuri ennen häitä uusimassa muutamaa reseptiä, ja kysyin samalla siltä lääkäriltä tästä asiasta.Se sanoi, että nimi niissä resepteissä on melkein turha, että sotun perusteella ne apteekissa katsoo.Kävin sit häiden jälkeen jotain reseptiä apteekista hakemassa, ja ei ne siellä mitään sanoneet kun tungin reseptin vanhalla nimellä, ja kela-kortin uudella. Ihan normaalia arkea niille apteekkitädeille ja -sedille. Varsinkin ku ottaa huomioon sen, että reseptit on voimassa ainakin vuoden. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cressie Kirjoitettu October 20, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu October 20, 2010 Minä kävin häiden jälkeen yksityisellä. Sinne ei nimenmuutos ollut mennyt ja minut kutsuttiin huoneeseen tyttönimellä. En sitten kipeänä tajunnut asiasta huomauttaa joten reseptitkin sain tyttönimellä. Ja tosiaan ei sillä mitään merkitystä apteekissa ollut. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kuutamolla Kirjoitettu October 20, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu October 20, 2010 Mulle sano apteekissa, että voisit vaikka ens kerraksi vaihtaa tuon nimen jos haluat. Sano sitte vaan, että "voinpa minäki sen kyllä tehä" ja veti vaan viivan vanhan yli ja kirjotti uuden yläpuolelle. Että ei ollu ongelmia! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
nyyssönen Kirjoitettu October 20, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu October 20, 2010 Vähän OT mut tuli tosta mieleen et kun muutin miehen perässä uuteen paikkakuntaan ja kun vein reseptejä uusittavaksi tk:hon, tyttönimellä, niin ne tuli takaisin kun potilastietoja ei löytynyt koneelta. Oon asioinu siellä paljon potilaana, omalääkäri on myös tilannut mun potilaskertomukseni edellisestä kotikunnasta. Onko tosiaan niin että ne katto nimellä sielt koneelta niit reseptei??? Luulis et sotulla!En jaksanu sillo asiaa hoitaa, ja nyt se on jääny. Ne lääkkeet ei oo siis ajankohtasia nyt, niin siks ei kiire Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
vmh Kirjoitettu October 21, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu October 21, 2010 Juu mullakin vedettiin apteekissa reseptistä vaan vanha nimi yli ja kirjotettiin käsin siihen se uus, kun asioin uudella Kela-kortilla. Eli se sotu tosiaan riittää, ei haittaa vaikka nimi on eri. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
majafi Kirjoitettu October 24, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu October 24, 2010 Niin kauan kuin reseptillä haetaan ns normaaleja lääkkeitä eikä esim. pkv eli pääasiassa keskushermostoon vaikuttavia lääkkeitä tai huumeiksi luokiteltuja ( silloin tosin eri resepti) niin eipä apteekissa juuri olla kiinnostuneita nimestä. Olen itse hakenut esim miehen lääkkeitä ja e-pillereitä hakiessa en edes näytä kelakorttia kun ei sillä mitään tee ja noiden katukauppa ei taida oikein kukoistaa Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cressie Kirjoitettu October 30, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu October 30, 2010 ^Eikö e-pillereistä sitten saa KELA-korvausta? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
tammikuu09 Kirjoitettu October 30, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu October 30, 2010 ^Ei saa, ellei niitä ole määrätty sairauden hoitoon (esim. akne). Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest vieras Kirjoitettu October 30, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu October 30, 2010 ^Ei saa, ellei niitä ole määrätty sairauden hoitoon (esim. akne).+ pitää olla gynekologian erikoislääkärin määräämä tuolloin Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GSM Kirjoitettu October 31, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu October 31, 2010 minäkin haen edelleen tyttönimellä olevalla reseptillä ja uudella kelakortilla reseptilääkkeeni. eipä ole haitannut lainkaan, olen vain sanonut lääkkeitä hakiessa että menin naimisiin, siksi on eri nimi.nyyssönen, potilastiedot on kyl sellasia, ettei ne liiku kovin nopsaa kuntarajojen yli. mulla kesti saada kaikki potilastiedot n. puoli vuotta muuton jälkeen. ja silti edelleen välillä lekurit kyselee, esim. silmäleikkauksestani, jossa kävin joskus lapsena.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts