Page Kirjoitettu June 16, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu June 16, 2010 Help!Eli osaako joku kertoa, sanotaanko sormusvalassa ainoastaan etunimet vai koko nimi etu-ja sukunimineen? Eli esim 'minä Maija Anna Meikäläinen', 'minä Maija Anna' vai 'minä Maija Meikäläinen'? Papilta en huomannut kirkkoharjoituksessa asiaa selventää, eikä oikein mistään tunnu vastausta löytyvän.. Pappikin oli niin hajamielisen oloinen, että en tiedä olisiko osannut edes vastata, toivottavasti saapuu hääpäivänä kirkkoon.. Kiitos jos joku pystyy valaisemaan hömelöä.. Olis varmaan voinut laittaa tän kyssärin johonkin osioon 'sarjassamme tyhmiä kysymyksiä'! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
minnusti Kirjoitettu June 16, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu June 16, 2010 Help!Eli osaako joku kertoa, sanotaanko sormusvalassa ainoastaan etunimet vai koko nimi etu-ja sukunimineen? Eli esim 'minä Maija Anna Meikäläinen', 'minä Maija Anna' vai 'minä Maija Meikäläinen'? Papilta en huomannut kirkkoharjoituksessa asiaa selventää, eikä oikein mistään tunnu vastausta löytyvän.. Pappikin oli niin hajamielisen oloinen, että en tiedä olisiko osannut edes vastata, toivottavasti saapuu hääpäivänä kirkkoon.. Kiitos jos joku pystyy valaisemaan hömelöä.. Olis varmaan voinut laittaa tän kyssärin johonkin osioon 'sarjassamme tyhmiä kysymyksiä'! Tänään papin kanssa keskusteltiin ja pappi sanoi meille, että siinä sanotaan: 'minä Maija Meikäläinen' ja näin aioimme myös sanoa Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ainina Kirjoitettu May 17, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu May 17, 2013 Heippa! Haluaisin hieman herätellä tätä keskustelua. Eli, kuinkas moni on innostunut näistä jenkkileffoistakin tutuista sormusvaloista? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tipsis Kirjoitettu August 7, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu August 7, 2014 Nosto! Ihmettelen, ettei asiasta ole keskusteltu tämän enempää (paitsi tuolla kirjallisten tuotosten puolella on tämä Omat valat), koska mielestäni olisi aivan ihanaa lausua alttarilla muutakin kuin "tahdon". Tosin itkulta ei varmaan vältytä.. Itse uskon, että olisi ikimuistoinen hetki, helposti saattaa se "tahdon" mennä papille, kun pappi sitä kuitenkin kysyy. Onko tuoreita kokemuksia sormuslupauksista/sormusvalasta? Eräästä blogista bongasin nämä vaihtoehdot: Sulhanen lausuu:Minä, NN,otan sinut, NN,nyt aviovaimoksenija tahdon rakastaa sinua hyvinä ja pahoina päivinä [elämän loppuun asti].Merkiksi annan sinulle tämän sormuksen.Morsian lausuu:Minä, NN,otan sinut, NN,nyt aviomieheksenija tahdon rakastaa sinua hyvinä ja pahoina päivinä [elämän loppuun asti].Merkiksi otan sinulta (annan sinulle) tämän sormuksen. TAISulhanen lausuu:Minä rakastan sinua, NN.Haluan jakaa ilot ja surut kanssasija olla sinulle uskollinen, kunnes kuolema meidät erottaa.Morsian lausuu:Minä rakastan sinua, NN.Haluan jakaa ilot ja surut kanssasija olla sinulle uskollinen, kunnes kuolema meidät erottaa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kirjoitettu August 7, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu August 7, 2014 ^Nuo onkin ihan ne kirkkokäsikirjan vaihtoehdot Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts