Jump to content
Naimisiin.info

Miehen (kamalat) polttarit

Guest morsian2010

Recommended Posts

Guest morsian2010

Ressaanko turhaan? Kuulin juuri vähän mieheni polttareista, jotka ovat siis vasta tulossa. Tiedän omista polttareistani sen verran, että minua ei pueta mihinkään, enkä joudu mitään myymään jne... Nyt kuulin, että mies todennäköisesti puetaan ja joutuu jotain myymään. Polttareista tulossa muutenkin todella ryyppy painotteiset, vaikka mieheni ei juurikaan humalaan itseään juo, kun pari kertaa vuodessa joten kestävyys siinä lajissa huono ja jotenkin minua ahistaa se, että mieheni polttarit menevät siitä pilalle, kun mieheni vaan oksentaa muutaman tunnin jälkeen. Samoin olen sitä mieltä, että nuo pukemis- ja nolaamisjutut ovat tosi vanhanaikaisia eikä mitään hauskoja ja mietin, että vaikka mieheni huumorintajuinen onkin, niin kestääkö huumori sen kaiken (riippuu toki asusta myös)... Olisin toivonut miehellä jotain hauskempaa, että olisi jäänyt kiva muisto. Muisto mikä nyt jää, niin onko se hyvä muisto?

Mielestäni minun ei kuulu polttareihin puuttua ja toivon vain että mieheni tulee niissä viihtymään. Ressaanko turhaan asiaa vai luotanko vain siihen, että mieheni tykkää, vaikka en itse tykkäisi. Koen, että jos jotain bestmanille mainitsen, niin leimaudun vain tiukkapipoiseksi akaksi. Otanko nyt ihan turhaa ressiä tästäkin asiasta... tuntuu, että nyt häiden lähesyessä ressaan kaiksesta mahdollisesta ja mahdottomasta, vaikka lupasin itselleni olla ressaamatta... :girl_cray:

^Onpas vaikea kysymys. Kyllähän sinä miehesi tunnet ja jos susta tuntuu, että mies ei ehkä tule nauttimaan niin minä ainakin vihjailisin bestmanille asiasta. Sulhasen kunniaksihan polttarit järjestetään ja vain häntä pitäisi ajatella järjestettäessä. Myös yksi vaihtoehto olisi, että sulhasesi kertoo BM:lle odotuksiaan ja toiveitaan polttareihin liittyen. Miksi ihmeessä polttareista on tullut nolausjuhla jota joskus morsian/sulhanen jopa oikein pelolla odottaa?

Kuulutan kyllä myös jokaisen omaa "vastuuta" tässäkin asiassa. Jos järjestetään sellaiset polttarit josta juhlakalu ei pidä tai jopa ahdistuu, täytyy siitä pystyä kohteliaasti kieltäytymään. Eihän polttarien kuulu olla pakollinen paha.

Minä esimerkiksi olen nykyisin absolutisti. Ja jos joku polttareissa yrittäisi viinaa kurkustani väkisin laskea saisin kyllä ilmaistua mielipiteeni hyvin suorasti ja napakasti. Samoin jos minua yritettäisiin saada jotain myymään tai pukeutumaan nolaavaan asuun.

En nyt tarkoita, että teillä olisi näin huonosti asiat, mutta ihan yleistä pohdintaa harjoitin. :girl_sigh:

• 9 months later...
Guest Paljon polttareita kokenut

KYLLÄ RESSAAT!

Älä sinä miehesi polttareista huolta kanna.

Katsot vaan että "selviät" omistasi!

Eiköhän miehesi kaverit pidä huolta että niistä tulee ikimuistoiset!

Ihan hirveästi en ottaisi stressiä miehen viihtymisestä polttareissa, jos ohjelma on jotakuinkin sen suuntaista, mistä miehesi voisi tykätä. Oman kokemukseni mukaan miehet ainakin vaikuttavat suhtautuvan rennommin pukeutumisiin ja muihin "nolausjuttuihin", mutta riippuu varmasti myös siitä, millaiseen asuun puetaan ja mitä noloa joutuisi tekemään.

Meillä on annettu sekä kaasoille että bestmanille ohjeistusta siitä, keitä kutsutaan ja millaista ohjelmaa saa olla. Miehen polttareihin oli kuitenkin kutsuttu sitten pari tyyppiä, jotka eivät valitettavasti ole saamassa hääkutsua, eikä heiltä oltu kysytty mitään (omalla listallani on tyyppejä, joita ei ole kutsuttuna häihin, mutta joiden kanssa olen erikseen keskustellut, että ovat mielellään mukana polttareissani).

Multa ei tarvitse mitään lupia kysellä mihinkään sijaintiin, kestoon tai toimintaan. Ainoat toiveet on, että saan olla yllätysajankohdan järjestämisen juonessa mukana ja että tuo tulee yhtenä kappaleena takaisin (elossa, kiitos :lol:). Ajankohdasta multa kysyttiin jossain vaiheessa, ja tuossa jokin aika sitten varmistin yhdeltä polttarivieraalta, oli tietenkin muuttunut. Hiukan näreissäni olin, ettei mulle oltu tästä kerrottu. Ihan kiva oli myös kuulla, missä polttarinsa järjestetään ja kuinka kauan ne kestävät. Ihan jo senkin takia, että voin sitten suunnitella jotain muuta tekemistä sille ajalle, kun ei ne mun kavereiden aikataulut ihan välttämättä mihinkään ex tempore -juttuihin repeä.

Jotenkin osalla tyypeistä tuntuu olevan jotenkin sellainen mielikuva, että mulle ei sais kertoa mitään polttareihin liittyvää, kun voin sen paljastaa puolisolleni (jepjep, tahallani pilaan yllätykset) tai kiellän jotain, vaikka yleensä olen aina se, joka on tuota potkimassa noiden kavereidensa kanssa oluelle tms. :rolleyes:

Alkoholin kanssa miehellä itsellään on ollut kohtuullinen huoli, kun pelkää kanssa tuota, että oksentaa sitten seuraavan päivän tai jo illalla. Ja tuo pelkää myös infernaalista migreeniä, mitä nuo muut ei oikein hiffaa. Onhan ne mökillä olleet ja J:kin on siellä juopotellut muiden mukana - mutta ei samoja määriä kuin muut, kun sitä itse voi kontrolloida. Siinäpä ei tämä peruskaveriporukka taida huomata sitä, että toinen juo vähemmän kuin muut, kun kuitenkin humaltuu jne. Onnekseni/mme tuossa seurueessa on ainakin yksi järki-ihminen, joka uskoi, kun tämän tilanteen ihan hyvässä hengessä selvitin (samoin kuin oikeastaan J itsekin).

Onko miehesi selventänyt jotain omia toiveitaan sinulle tai polttariseurueelleen?

Löytyisikö sieltä joukosta joku, joka kuuntelisi ja voisi välittää niitä terveisiä järjestelyihin?

Eiköhän miehesi kaverit pidä huolta että niistä tulee ikimuistoiset!

Tämä pätee kyllä niin hyvässä kuin pahassakin. :girl_sigh:

• 4 months later...

Meillä mies tällä hetkelläkin on viettämässä polttareitaan.

Uskon ja luotan Bestmaniin (sulhasen veli) että tietää mistä juhlakalu tykkää.

Arvostan sitä että multa kysy että onnistuuko polttarit silloin ja silloin, ja myös sen, että kysyi mun mielipidettä että mitä jos vievät sulhon thaihieromoon ihan normaaliin hierontaan.

(vastaus tähän oli että EI, koska sulhanenkaan ei siedä ajatusta edes thai-hieromosta..)

Sen verran sain osallisena olla että nappasin seurueen mukaani kun roskia vein, mutta muuten mulle ei ole kerrottu mitään :girl_mad: .

En tiedä koska polttarit loppuu, tai edes missä kaupungissa niitä vietetään!

Jätin seurueen kotiimme ja lähdin käymään asioilla, ja kun tulin kotiin niin miehen puhelin oli suljettuna makkarissa, avaimet ja lompakko paikoillaan.

Tämähän toki sai vähän säikähtämään, että onhan bestman muistanut että mä en ole ennen aamua kotona(koska mulla on yövuoro).

Ja se että jos sulhanen ei olekaan aamulla kotona, niin kuinka paljon huolestun siitä, koska en saa häntä edes puhelimitse kiinni!

Noh, aamukahdeksaan on vielä aikaa, mutta kyllä mä hyvin pettynyt bestmaniin olen, jos mies ei kotona ole. Olisi voinut nimittäin bestman alunperinkin ilmoittaa että sulhanen tulee hänen luokseen yöksi...

Ja mitä tuohon ihan alkuperäiseen; miehelle oli pääasia että on edes polttarit! Vaikka vaan päivä terassilla, mutta kyllä se sen ilme oli niin ihana kun tajusi mistä on kyse. Ei yhtään hangoitellut vastaan vaikka joutui vetämään pinkkiä vaatetta ylleen. Ei vaikka oli aikaisemmin ollut sitä mieltä, että hänhän ei pistä päähänsä edes mitään tyhmää hattua :girl_blum: