Jump to content
Naimisiin.info

Millainen on häiden kokonaisbudjetti?


rizie

Recommended Posts

Mymmeli: Pitopalvelu ja ruoka tulee samasta paikasta. Valitettavan kallista täällä tosissaan on ja joka jutusta tuntuu tulevan Helsinki-lisää, mikä on tosi ärsyttävää! Kanta-Hämeen hintataso on kadehdittava.

Meidän menuun kuuluu siis itsesuunniteltu, Aasia-henkinen lämmin (buffet)ateria, hääkakkua ja kahvi/tee. Kaikki astiat ja pöytäliinat ovat ilmaisia.. Onneksi. Ja juomat tulee halvemmaksi tuoda itse. Kyllähän siitä iso summa kertyy kun 1 tarjoilija per 25hlö ottaa sen 30e/h palkkaa ja noin sata aikuista syö 33e edestä ruokaa. Ja juhlat kestää tarjoilijoineen n.12h... Summat, jotka aiemmin kirjoitin ovat hieman yläkanttiin. Kyllä niistä muutama satanen pois tippuu.

Nuorikon kanssa olen täysin samaa mieltä, yllättävän paljon uppoaa häihin rahaa, eikä tällä budjetilla edes saa kaikkia haluamiaan krumeluureja ;) Mut sellasta se on.

Link to comment
Share on other sites

Mua hirvittää kaikki nämä budjettimietteet. Kuitenkin ollaan molemmat vasta aloittelemassa uriamme eikä vanhemmatkaan ole mitään rikkaita. Pitää vaan pohtia mihin haluaa satsata ja mistä säästää. Otamme lähipiirin kyvyt käyttöön. Puoliammattilainen valokuvaaja löytyy tuttavapiiristä, kuten myös taikuri ja huilunsoittaja. Vihkijäkin taitaa löytyä sulhasen äidin kautta :) Häät halutaan pitää pieninä, koska haluamme kutsua vain ihmiset jotka oikeasti meille merkkavat. Isoin menoerä taitaa olla sormukset. Sulholla on suunnitelmia kustomoidusta titaanisormuksesta... :o

Link to comment
Share on other sites

Mä olin olettanut että ruuan sais todellakin tuohon n. 20€/hlö hintaan ja alustavasti laskeskellut sen mukaan, no sitten kävi ilmi että yhdestäkään paikasta mistä tarjouksia keksiin pyytää ei ruokaa saanu alle 38€/hlö! Että nyt meillä on sitten ruokailu kartanossa, jossa ruoka on 40€/hlö. Äiti kyllä kehuskeli että ihan kohtuu hintainen, mutta on se vaan paljon rahaa yli 100 hengen häihin.

Että mitäs tehään kun budjetti paukkuu yli jo heti alkumetreillä, enkä tiä mistä nipistäisin, jossei sitten tule yllättäviä säästöjä esim. vaatetuksen osalla. :girl_haha:

Link to comment
Share on other sites

Guest morsian elokuu 2011

Meidän budjetti 3200€ sisältäen ruuat, viinakset, puvut, juhlapaikan, sormuksen, kukat auton, Tauskin ja DJ:n :gpari:

Vieraita 80-100.

Ruuat teemme kaiken itse talkooporukalla. Juhlatilan hintaan kuuluu astiat ja liinat.

Suurin raha menee luonnollisesti Tauskiin ja DJ:n mutta heti perään hyvänä kakkosena tulee ruuat ja viinakset :girl_smile:

Häät Uudenmaanläänissä, 30km Helsingistä.

Link to comment
Share on other sites

Meidän budjetti näyttäisi tältä:

Hääpuku 80e

miehen puku 100e

kengät molemmille 60e

hiuskoriste 20e

kukat 60-80e (ammattilainen kaveri sitoo kimpun)

kynnet 30e (kaveri tekee)

Hiukset itse

meikki itse

Ruoka 400e

Viinakset 300e

Tilavuokra 300-400e? (v.loppu)

Sormus 1200e

Puvut tilataan ulkomailta samoiten minun kenkäni. Hiukset ja meikit laitan itse, kun olen niistä todella tarkka. Kynnet laittaa ystäväni, kukat ostan ja ystäväni auttaa sitomaan kimpun (alan ammattilainen). Ruoka tehdään itse. Olen suunnitellut leipovani leivät ja hääkakun itse sekä salaatit teen myös minä. Äitini tekee varmasti pääruoan. Viinakset tulevat varmaan n40-45hlö:lle, kutsutaan n. 60hlöä, joista n20 ei jää iltajuhlaan ja osa on lapsia. Vihki ja juhlapaikka on sama ja syrjäkylällä oleva kaunis vähällä käytöllä oleva hirsihuvila ja siksi edullinen. (Hintaa en tosi ole kysynyt , mutta veikkaan olevan tuota luokkaa, siellä järjestetään muutamia kemuja vain vuodessa) Sormukseni olen jo "valinnut" ja se onkin isoin menoerä :/ En halusisi tyytyä edullisempaan kun täydellinen malli on jo löytynyt. Nyt ei auttaisi kuin alkaa säästämään ja miettimään se hääpäivä ja että mistä rahat häihin :D Menimme siis viimeviikolla kihloihin aj on vähän auki ovatko häät 2012 kesällä/talvella vai 2013 kesällä. Onko vuosi liian lyhyt aika suunnittelemiseen?

Link to comment
Share on other sites

Onko vuosi liian lyhyt aika suunnittelemiseen?

Itse sanoisin, että vuodessa ehtii mainiosti. Täällä tehtiin vieraslista ja budjetti jossain kohtaa talven aikana. Muuta ei sitten valmiiksi tehtykään aiemmin. Kesäkuun alussa saatiin vasta varmistettua tietty vihkijä ja elokuussa mennään naimisiin. Eli tehokas 2 kk aikaa järjestää. :girl_haha:

Nyt on jo kirkko, juhlapaikka, pitopalvelu, kampaaja, sulhasen puku ja kutsut lähetetty. Eli ainakin vielä väitän, että parissa kuukaudessa ehtii :girl_wink:

Link to comment
Share on other sites

Moikka

Täällä tuntuu olevan suhteellisen isojakin summia varattu hääiden järjestämiseen. Meillä oli alun perin laskeskeltu maksimissaan 5000e häistä, mut nyt näyttää siltä et tämä morsian löysi itelleen sen verta kivan sormuksen ja se vie tuosta jo yli 1300e. Mulla tuli melkonen ongelma tuon sormuksen kanssa kun mies tosiaan osti suht pramean kihlasormuksen ja nyt siihen ei tahdo millään mieluista kaveria löytää. Tämäkin yksilö pitää teettää. On periaatteessa valmis sormus, mut siihen lisätään pari timanttia, jotta olisi tasapainossa tämän nykyisen kanssa. Meillä vieraita tulossa aikuisia n.50 ja lapsia n.15 Saapi nähä joudetaanko joustamaan tuon budjetin kanssa.

Link to comment
Share on other sites

Vieraita tulee noin sata ja tämän hetkisten laskelmien mukaan rahaa menee vajaa 8000e. Tästä puuttuu vielä sormus/sormukset, hääyö sekä häämatka.

Juhlapaikka 1200e

Ruoka 3500e

Juomat 600e

Bändi 950e

Bussikuljetus 300e

Siviilivihkijä 200e (+matkakulut)

Kukat 100e

Kampaus+meikki 150e

Hääpuku 400e

Sulhasen vaatteet 100-200e

Tuttu valokuvaaja 200e

Link to comment
Share on other sites

Olen tässä mietiskellyt tuota budjettia ja äitini meinasi kuolla nauruun kun sanoin, että ruokaan varais 400e. Ei kuulema riitä mitenkään. Ruoat tehtäisiin siis itse. Äitini alkoi sitten kyllä puhua pitopalvelusta. Olinkin kysellyt joitain menuja niin semmonen 2500e (oli 40e luokkaa per/hlö) menisi unelmien paikkaan ilman viinaksia(sis ruoat kakut, tilavuokrat, henkilökunnan yms). Äitini sanoi, kun näytin haluamani puvun, että hän haluaa ostaa sen häälahjaksi <3 Ihana äiti :)Oletteko saaneet millaisia menu ehdotuksia per hlö? mietin että onko mahdollista päästä edullisemmin esim.27e/hlö? Tuntuu, että sitä on ihan pihalla näistä häiden järjestämisestä vaikka minulal on aikalailla selvillä millaiset häät haluan ja mitä sinne haluan. Kauheasti pitää otta kaikkea huomioon :)

Link to comment
Share on other sites

Meillä budjetti on 5000e ilman häämatkaa. Suurin menoerä on juhlapaikka, josta tilavuokra 250e ja ruoka n.25e/hlö. Vieraita tulee max80. Hiukset laittaa anoppi, joten tuskin tulee maksamaan juuri mitään. Mulle hääpuvun tekee ystävä, kankaat tuodaan ulkomailta, joten sekään ei tule maksamaan paljoa. Vähän on varaa mennä tuon 5000e yli, mutta yritetään kyllä pysyä sen alapuolella, että saatais sit se ylijäänyt raha häämatkaa varten säästöön. :)

Link to comment
Share on other sites

Guest orvokki

Tässä arvioituna 2011 kesäkuussa pääkaupunkiseudulla pitämiemme häiden toteutuneet kustannukset.

Morsiamen asu (puku+ompelijan korjaukset, huntu, kengät, alusvaatteet..) n. 1100

Kampaus ja meikki (sis. koekampauksen ja -meikin) 200

Sulhasen asu (vuokrafrakki) 200

Kukat (pöytäkoristeet, morsiuskimppu, heittokimppu) 350

Tarjoilut 20 vieraalle (alkumalja+cocktailpalat, buffetillallinen+juomat, hääkakut+kahvit, juomia illaksi, iltapala, tarjoilijat, astiat) 1400

Vuokrakalusteet 200

Haitarinsoittaja 300

Hääyö hotellissa 600

Vihkisormus 800

Juhlatila (kotonamme) 0

Valokuvaus + videokuvaus (ystäviemme ihanat lahjat) 0

Hääauto (oma) 0

Lisäksi lukematon määrä pieniä ostoksia yksityiskohtia varten.. (kutsukortit, heittoriisit, kynttilät ym. somistukset, kiitoskortit jne) 100

Halvemmallakin olisi päässyt, mutta järkkäsimme kaiken 2 viikossa, joten kaikkea emme ehtineet vertailemaan ja jahkailemaan! ;) Hyvä näin, häät olivat vierasmäärältään pienet, kuitenkin tunnelmaltaan erittäin onnistuneet ja ikimuistoiset :)

Link to comment
Share on other sites

Meillä on häät suunnitteilla vasta kesälle 2013, mutta alustavasti ollaan jo mietitty toiveita ja myös budjettia. Tällä hetkellä ajatuksena on kymppitonnin budjetti, joten kohta voisi jo alkaa laittaa rahaa sivuun - aiomme maksaa häät kokonaisuudessaan itse.

Meillä suurimmat menoerät tulevat varmasti ruuasta ja juomasta, musiikista ja valokuvaajasta. Tahdomme hyvän kuvaajan ja erityisesti hyvän esiintyjän. Myös juhlapaikka saattaa tulla kalliiksi, paikkaa ei tosin ole vielä päätetty, mutta jonkinlainen kartanomiljöö olisi suunnitelmissa.

Vihkiminen tulee olemaan joko juhlapaikalla tai erikseen etukäteen maistraatissa, joten budjettiin ei tarvitse mahduttaa kirkon kukkia, kuljetuksia kirkosta juhlapaikalle jne. Tässä säästää varmaankin muutaman satasen, joten nekin voi sitten käyttää vieläkin parempaan ruokaan. :-)

Link to comment
Share on other sites

Kun muiden budjetteja lukee, niin aika paljon halvemmalla taitavat monet päästä meihin verrattuna... :/ Meillä juhlapaikka maksaa jo 2500€, pitopalvelu siihen päälle 80hlön häihin n. 3000€, morsiamen puku 1400€+korjaukset ja asusteet n.400€, morsiamen sormus n. 1300€, valokuvaaja 600€ ja herttinen siihen päälle vielä sulhasen puku ja kaikki pikkupiiperrykset, eli kutsut, koristeet, kukat yms yms, eli taitaa mennä reilusti yli 10 000€ ilman häämatkaakin... Niin joo, juomatarjoilu n. 800€...

Muokattu: , käyttäjä: Mimosah
Link to comment
Share on other sites

Kylläpä tuntuu hurjan isoilta monien budjetit! Itse olen ajatellut max. 4000 euron budjettia, mutta taitaa jäädä haaveeksi. Etenkin, kun vieraita on tulossa aika iso määrä. Onneksemme saadaan hyvin edullisesti/ilmaiseksi joitain suuria menoeriä, kuten ohjelmaa sekä juhlapaikka. Vielä, kun jostain löytyisi edllinen pitopalvelu...

Muokattu: , käyttäjä: seppelepäinen12
Link to comment
Share on other sites

Meillä on budjetti n. 4000 euroa.. Isoin erä on tästä tietenki ruokailu.. Siihen panostamma pitopalveluun ja tarjoilijoihin, koska en halua, että vieraani viettävät illan keittiössä.. Olen ollut monissa juhlissa jossa tietyt vieraat menevät aina keittiöön ( okei myönnetään, että kuulun itsekin tuohon porukkaan), mutta miedän häissä on minusta tärkeää, että vieraat saavat olla vieraita.. Ainoa poikkeus, etten pitopalvelun kautta ota hääkakkua, haluan tehdä sen itse, koska itse olen leipuri, joten olen kakusta todella tarkka..

Ihmettelin aina telkkarista katsoessani, että miten häihin saa kulumaan niin paljon rahaa, mutta nyt kun omia häitä alkanut suunnittelemaan niin ole huomannut, että tällä 4000 tonnin budjetilla joutuu karsimaan monia hääunelmia, mutta asiat on laitettava tärkeys järjestykseen, esim. onko se hieno hääauto tarpeellinen jolla vain muutama kilometri ajetaan..

Link to comment
Share on other sites

Meidän budjetti on tällä hetkellä n. 11 000 e, sisältäen vihkisormuksen ja häämatkan. Kutsulistalla meillä on 80-90 henkeä.

Isoimman siivun lohkaisee luonnollisesti pitopalvelu, johon on varattu n. 2500-3000 euroa. Hyvä asia on se, että tilasta ei veloiteta erillistä vuokraa (pitopalvelun omistama tila). Juomapuoleen (Tallinnasta) on varattu n. 600 e.

Haluamme panostaa myös bändiin, johon on varattu (alustavien kyselyjen perusteella) n. 1200 e.

Muita isoja menoeriä ovat morsiamen asu, mekkoon + asusteisiin varattu n. 1300 e. Valokuvaajaan varattu 600e, kukkiin (kimput ja runsaat pöytäkoristelut) n. 500 e. Loppu valuukin kaikkeen pienempään sälään.

Häämatkaan on budjetoitu n. 2500 e ja vihkisormukseen 1000 e.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...