Jump to content
Naimisiin.info

Millainen on häiden kokonaisbudjetti?


rizie

Recommended Posts

Meillä ei olla vielä budjettia juuri mietitty, kunhan vaan että hirveesti ei aiota tuhlata. Vanhempien kanssa ollaan sovittu että jaetaan neljään osaan loppu summa. Me maksamme itse yhden, äitini yhden, isäni yhden ja sulhasen vanhemmat yhden. :grin: Luultavasti budjetti on varmaan 5000€ luokkaa. Pitopalvelu vie siitä suunnilleen puolet. Omassa asussa kyllä säästettiin aika paljon, kun tilattiin usasta ja maksaa vain reilu 300€. ;)

Link to comment
Share on other sites

Juuri budjettia laskettiin niin 15000€ taitaa ylimillään olla. Summa ei sisällä meikkiä, hiuksia, kynsiä, sormuksia eikä myöhemmin toteutettavaa häämatkaa. Mutta alustavia laskelmiahan nuo vasta ovat kun häät ovat vasta syyskuussa meilläkin.

^^mennee siis meilläkin varmaan tuonne 17000€ kun häämatka suuntautuu jenkkeihin.

Link to comment
Share on other sites

Kyllähän se juhlapaikka 500 e ruokineen 35 €/hlö näyttää vievän ison osan budjetista, joka on noin 6000 €. Meillä on häät tiedossa kesällä 2012 joten vielä on aikaa säästää. Maksamme kaiken itse sillä kummankaan vanhemmat eivät pysty kustannuksissa avustamaan. Henkilömäärä on varmaankin 70-80 välillä, vielä ei ole vieraslistaa lyöty lukkoon.

Ruuat 2800 €

Paikka 500 €

Sormukset max. 800 €

Puvut vuokralle max. 600 €

Kampaaja & meikki max 300 €

Asusteet max 150 €

Kutsut, paikkakortit, kirkko-ohjelmat, hääkarkit yms. max 300 €

Valokuvaus 550 €

Kukat, somisteet 500 €

Yllä olevilla summilla jo 500 € yli budjetin mennään. Häämatkalle halutaan ehdottomasti ja toivotaan että lahjaksi saataisiin edes hieman rahaa sen kustannuksia kattamaan.

Link to comment
Share on other sites

Sulhanen toivoi 3000€-4000€ budjettia, ja lupasin pysyä alle 5000€:ssä. :)

Vieraita noin 90 aikuista ja 20 lasta.

Ruuat jo vie 2500€,

pukuvuokrat 450 sulhaselle ja lapsille.

Morsiamen puku löytyi huuto.netistä uutena 200€, itse tuunattuna noin 40-50 siihen lisää.

Sormukset vain 500€.

Livemusiikki, kukat, kampaus, kynnet ja askartelut jne. vie loput..ja taitaa mennä vähän yli. Esim. kakun hinta ei ole vielä tiedossa.

Morsiamen isä on luvannut budjettiin väh. 1500€ ja loput säästetään itse.

Häämatka ei budjettiin kuulu, se tehdään myöhemmin esim. thaimaahan jos lahjatilille ilmestyy pesämunaa.

Eiköhän se tästä! Heinäkuun 23. ois aikaa säästää.

Link to comment
Share on other sites

Tällä hetkellä tuntuu, että budjetti liikkuu sielä 12 000 euron kieppeillä, ilman häämatkaa.

Emme ole vielä päässeet keskustelemaan sulhasen vanhempien kanssa asiasta, joten budjetti luultavasti liikkuu vähän suuntaan tai toiseen.

Uskoisin että häiden verasmäärä on jotain 100-120 henkilöä. Luonnollisesti kun vanhemmat maksavat, saavat he myös vaikuttaa vieraslistaan.

Nyt kun hiukan "tarkasteltiin" budjettia, taitaa 15 000€ mennä yli. Hyvä kuitenkin heti laskea realistisesti, ni ei sitten myöhemmin tule yllätyksiä.

Link to comment
Share on other sites

Olemme kirjanneet tarkasti ylös arviot kaikista tulevista kustannuksista sekä päivittäneet rinnalle todelliset kustannukset, kun ne ovat selvinneet.

Tällä hetkellä hinta näyttää lukemaa 9400€ ja suurin osa kuluista on jo varmistunut;

Summaan sisältyy: hääpuku, frakin vuokra + bestmanin frakkivuokra, hääpaikan vuokra, pitopalvelun ruoka+ tarjoiluhenkilökunta+ astiat, juomat tallinnasta + tallinnan matkan kulut, kampaus, meikki, valokuvaaja, musiikki (0€), hääyön hotelli, koristeet, kiitoslahjat kaasoille ja bestmanille, kiitoskortit, kutsukortit, häämatka (hotelli+lennot) + matkalle ns elämisrahaa, vihkijän palkkakustannukset, sormukset, hääjuhlan jatkot (lähimmille ystäville), kuljetukset.

Häät vietämme kesällä Helsingissä ja vieraita juhliin kutsutaan n.60

Link to comment
Share on other sites

Huh hellettä. Ahdistaa nämä raha-asiat, olisi niin ihana jos häät voisi järjestää loppumattomilla rahavaroilla ja lähteä samalla periaatteella vielä matkoillekin. Täällä päädyssä pyritään pitäytymään noin 5000€ budjetissa, mitään summittaisia summia tarkempia ei olla ehditty vielä laskea. Pitäisi saada neuvoteltua juhlapaikan kanssa erinäisiä asioita, jonka jälkeen alkaakin kustannukset näyttää todellisen luontonsa. Tässä on onneksi vuoden verran aikaa, joten edes pieni osa kaikesta mikä häihin kuuluu tulee hankittua pitkin vuotta, niin ei kukkaro pauku aivan halki sitten häiden alla! :)

Suunnillen budjetti näyttää seuraavalta 70 hengen häihimme:

Tilavuokra: 800e

Ruoat vieraille: n. 2000e (+/-)

Puvut, meikit, kengät molemmille: noin 700e

Viinit, boolit, kuoharit: ääks!? paljonko keskimäärin on tapana tarjota?

Siinä nyt ne suurimmat ja ensimmäiset menot, sitten vielä lisäksi korttien askartelut plus muut, jotka kustantaisivat noin 500e max? Valokuvat ja vastaavat vielä täytyy harkita erikseen miten missä ja milloin ja ennen kaikke kuka.

Link to comment
Share on other sites

meillä se on 4000e ylöspäin... :) oikeen tarkkaa tarkkaa ei ole.. 4000e saahaan ainakin kasaan säästämällä.. mut jos siltä rupee näyttää et se ei riitä nii sit pistetään kunnon säästökuuri päälle et eiköhän se siitä sit vielä nouse tonnilla tai kahella :) en kauheesti mieti pudjettia.. vähän tietty.. mut se maksaa mitä maksaa.. jostain sen rahan repäsee kummmiskin :)

Link to comment
Share on other sites

Kyllä mä toivoisin, että se olisi siinä jossain 5000 e paikkeilla. Tarkkaan ei olla vielä edes mietitty, mutta tuon ylittävä budjetti jo ajatuksena alkaa ahdistamaan. Matkaa ei ole laskettu budjettiin, mutta en ole ihan varma haluammeko edes lähteä minnekään pidemmälle.

Link to comment
Share on other sites

Voi apua kun lukee näitä viestejä..

Onkohan meillä ollenkaan varaa juhlia häitä?

Meinasin nimittäin että meidän maksimibudjetti olisi 1000-1500 euroa..Saakohan sillä mitään? Toisaalta ajateltiin kutsua n. 13 vierasta eli meitä olisi sitten 15. Vihkiminen voisi hyvinkin olla maistraatissa jo ennen juhlia, siis muutamaa kuukautta ennen ja kesällä sitten juhlat erikseen..

Link to comment
Share on other sites

Mä olen laskeskellut, että meillä menee n. 8000 euroa 120 hengen häihin. Tämä lasku sisältää kaiken muun paitsi häämatkan. Alussa ajattelin, että selviämme 5000 eurolla, mutta näillä näkymin otamme juhlapaikan, jonka vuokra on 1500 euroa. Ruokiin ja juomiin menee varmaan se 2000, joten ei jäisi kuin 1500 euroa muuhun.. Eli 5000 taitaa olla aika epärealistinen :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Hämmästelevä

Pakko kysyä, että miten saatte ruuat ja juomat 2000 eurolla 120 ihmiselle? :girl_impossible: Teettekö itse, ettekö tarjoa juuri lainkaan alkoholia vai miten tuo onnistuu? Pakko vain kysyä, kun omissa häissä 100 ihmiselle ruuat ja juomat tulivat maksamaan 6000 euroa.

Link to comment
Share on other sites

Voi apua kun lukee näitä viestejä..

Onkohan meillä ollenkaan varaa juhlia häitä?

Meinasin nimittäin että meidän maksimibudjetti olisi 1000-1500 euroa..Saakohan sillä mitään? Toisaalta ajateltiin kutsua n. 13 vierasta eli meitä olisi sitten 15. Vihkiminen voisi hyvinkin olla maistraatissa jo ennen juhlia, siis muutamaa kuukautta ennen ja kesällä sitten juhlat erikseen..

Kyllä ihan varmasti tuollaiselle porukalle saa häät järjestettyä 1000 - 1500 eurolla, olet varmaan huomannu että täällä on monilla vieraita sellanen 60 - 140 :D Teidän budjettihan on suhteessa henkilömäärään isompi kuin meidän, vaikkei sitä ehkä voi silleen ihan suoraan verrata :)

Meillä on alustava budjetti 7000€ ja vieraita n. 100 :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...