Aydinia Kirjoitettu January 9, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu January 9, 2014 Ilman sormusta kosittiin täälläkin, käytännön syistä ja kun itse kysymyskin tuli ihan yllättäen (vaikka aiheesta oltiinkin jo juteltu joskus ennen).Oli silti tosi kiva - ja helpottavaakin jotenkin - lukea täältä ja toisista ketjuista, että sormuksen hakeminen yhdessä on ollut kivaa! Kiitos kokemuksiaan jakaneille Vähän jo tässä ehdin itsekseni murehtia, että menikö se nyt just 'oikeassa' järjestyksessä omalla kohdallani eikä niin kuin elokuvissa... Mutta näin maanläheisenä tyyppinä on parempikin, ettei kaikki mene kuin elokuvissa jonkin valmiin kaavan mukaan. Kosinta itse oli kuitenkin juuri niin aito ja tunteellinen kuin sen toivoinkin olevan, ja miehen näköinen. <3 Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maikhi Kirjoitettu January 10, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu January 10, 2014 Mä vihjasin, että ei sitten sormusta kosiessa. Kaikki meni yli odotusten: todella romanttinen kosinta ja mies jaksoi tuohon sormustenostopäiväänkin panostaa, eikä siis todellakaan yleensä oo romanttinen... <3 Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
niiskutin Kirjoitettu January 29, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu January 29, 2014 Minuakin kosittiin ilman sormusta. Minua kosittiin kiven kanssa Mutta aivan täydellinen kosinta juuri meille Yhdessä käytiin sitten hakemassa sormukset kummallekin, kun palattiin takaisin Suomeen. Sain juuri sellaisen sormuksen, kuin halusin.P.S. Kivi on vieläkin tallessa Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rouvaksi_2015 Kirjoitettu February 4, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu February 4, 2014 (muokattu) Minua kosittiin ilman sormusta, mikä on/oli minusta äärimmäisen bueno juttu Halusin itse valita sormuksen ja 120% varmuudella sulhon hankkima sormus olisi tullut väärän kokoinen ja sitte se olis harmittanut (vaikka asialle kyllä pystytään tekemään jotain myös "jälkeen päin"). Olisi harmittanut ihan sikana jos olisi ollut sormus valmiina enkä olisikaan tykännyt siitä.. Eikä sulho ollut halunnut udella mieltymyksiä ja kokoa, koska halusi pitää yllärinä. Yhdessä kävimme valitsemassa <3 Mielestäni sormuksen kanssa kosiminen ei ole oikein suomalaisten juttu.. voin olla väärässä. Editoitu kirj.virhei. Muokattu: February 4, 2014, käyttäjä: Rouvaksi_2015 Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Katti23 Kirjoitettu April 25, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu April 25, 2014 Mä olin etukäteen ilmoittanut, että mieluiten mua kosittaisiin ilman sormusta. Kokoa on vähintään vaikea määrittää salaa, vaikka haluaisikin vaan simppelin rinkulan. Olisi varmaan väärän väristä kultaakin valinnut (en tykkää keltakullasta itselläni). Munkin mielestä se ns. suomalainen tapa on kosia ilman sormusta, hankkia ne yhdessä ja vielä yleensä aika simppeleinä sekä miehelle tulee myös kihla (esim. jenkkien naisen blingbling, miehelle ei mitään -tyylistä poiketen). Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tipsis Kirjoitettu June 2, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu June 2, 2014 Ilman sormusta ja onneksi näin. Muuten varmaan miehelle olisi myyty valkokultainen perusrinkula, "koska se on nyt muotia ja suosituin" ja varmaan (ihan) liian isossa koossa, (16 on iso). Itse siis olen keltakullan ystävä ja entisenä kultasepän liikkeen myyjänä vähän erikoisempi (vaiko nirsompi ) maku. Ihana tuore sulho lupasi, että saan valita ihan sellaisen sormuksen kuin ikinä haluan Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
sannalol Kirjoitettu June 3, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu June 3, 2014 Minua kosittiin n. 20euron arvoisella hopeasormuksella jossa on yksi "upotettu" zirkoni. Ei yhtään minun tyyliäni ja sulhanenkin totesi heti, että älä huoli tämä on vaan näön vuoksi. Sormuskaupoille mennään heti kun kotiudutaan ulkomaanreissulta. Onneksi, sillä tämä on juuri niinkuin halusin, haluan itse valita sormukseni Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mirkku90 Kirjoitettu June 3, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu June 3, 2014 (muokattu) Meillä kävi sillee, että mies oli mulle ostanut netin kautta sormuksen, muttei ollut tajunnut itselleen tilata! Onneks oli nii hieno sormus ja hienompi ku mikään mitä suomest saisi. Nyt tilattii sitte hänellekin sormus ja sitä odotellaa, onneks ei mene kauan enne ku hänkin saa oman sormuksen en malta odottaa! Muokattu: June 5, 2014, käyttäjä: Mirkku90 Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
athella Kirjoitettu June 4, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu June 4, 2014 Mies on sanonut minulle jo ajat sitten, ettei kosi minua sormuksella. Reppana pelkää, etten pidä siitä millaisen sormuksen hän ostaisi. Kieltämättä voisin haluta jotain erikoisempaa kuin valkokultainen perusrinkula, mutta toisaalta taas sisäinen romantikkoni laulaisi hallelujaa sormus-kosinnasta. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
piitu_ Kirjoitettu June 11, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu June 11, 2014 Meillä mies kosi mua Punanaamiosta ostetulla leikkisormuksella, jossa on järkyttävän iso muovinen vihreä kivi. Oli ilmeisestikin jonkin sortin kompromissiratkaisu kun ei halunnut ruveta omin päin arpomaan oikeista sormuksista sitä oikean näköistä, mutta halusi kuitenkin että kosintahetkellä on mukana edes jotain. Varsinaiset sormukset hankittiin vasta kosinnan jälkeen ja hyvä näin, sillä vaikka useimmissa asioissa mieheni makuun luotankin niin kihla- ja vihkisormukset on kuitenkin mulle henkilökohtaisesti niin tärkeät että halusin itse olla mukana valitsemassa niitä ja tällä tavoin varmistaa että saan juuri sellaiset sormukset joista varmasti pidän. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
athella Kirjoitettu June 11, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu June 11, 2014 ^ Tuo leikkisormuksella kosiminen olisi ollut kyllä loistojuttu. Ilman sormusta se kosinta sitten tuli, mutta ei se haittaa. Sain valita mieluisan sormuksen ja se on ihana. Odottavan aika on vaan pitkä, sillä sormus on kaiverrettavana ja tulee kuulemma viimeistään seuraavana maanantaina. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kinuskimansikka Kirjoitettu June 12, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu June 12, 2014 ^ älä huoli, mulla meni kosinnasta 2,5 kuukautta saada sormus. Teetettiin niin kesti vähän Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
athella Kirjoitettu June 12, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu June 12, 2014 ^ Haha, mies varmaan kiittä onneaan, ettei meidän sormuksissa kestä noin kauaa. Olen oikeasti päivittäin "itkenyt" täällä sormuksen perään. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
niiskutin Kirjoitettu June 13, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu June 13, 2014 Mua kosittiin kivellä Se on vaaleanpunainen ja hyvällä mielikuvituksella siitä erottaa sydämen muodon. Kivi on vieläkin tallessa ja ajattelin ottaa sen hääjuhlaan mukaan meidän pöytään Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ososos Kirjoitettu October 26, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu October 26, 2014 Mua kosittiin matkalla, ilman sormusta. Mies oli miettinyt kosintaa jo pitkään (ja oikeastaan tiesin sen) mutta siinä tilanteessa se oli ihan extempore, joten sormusta ei ollut. Hän ei olisi kyllä muutenkaan ostanut sormusta yllärinä, koska halusi että saan valita sen itse ja että tulee kerralla oikean kokoinen. Se oli kyllä hyvä idea, sillä loppujen lopuksi suunnittelimme yhden puolitutun ja puoliammattilaisen hopeasepän kanssa sormukset yhdessä ja niistä tuli aivan mahtavat - uniikit, persoonalliset ja samantyyliset! Mietittiin matkalla jonkun väliaikaisen halvan sormuksen ostamista, mutta ei sitten tullut tehtyä. Oltiin ilman sormuksia varmaan muutama kuukausi, kun ensin suunnitltiin ja sitten odoteltiin niiden valmistumista. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
LottaA Kirjoitettu October 31, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu October 31, 2014 Ilman sormusta mies kosi mutta se oli mulle ihan ok. Käytiin sitten yhdessä katsomassa sormukset jälkikäteen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiibetti Kirjoitettu November 2, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu November 2, 2014 Me oltiin jo aiemmin puhuttu, ettei sormusta saa olla kosimistilanteessa, halusin itse päästä sen valitsemaan. Miehelle oltiin jo valmiiksi varattu suvun perintösormus. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helinäkeiju_ Kirjoitettu November 3, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu November 3, 2014 Meillä kosittiin ilman sormusta ja hyvä niin Oli kivaa mennä yhdessä katsomaan sormuksia Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
vilijonkka14 Kirjoitettu November 3, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu November 3, 2014 Kosinta oli ilman sormusta onneksi! Olin jo kyllä etukäteen jo aikoja sitten ilmoittanut, että jos joskus kosit, paras on antaa itse valita sormus... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Höpönassu2015 Kirjoitettu November 4, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu November 4, 2014 Mua kosittiin rautalangasta väännetyllä rinkulalla. Sitä pidin siihen asti, että oikea sormus saapui pienennyksestä ja nyt säilyy rakkaana muistoesineenä kirjahyllyn reunalla. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helinäkeiju_ Kirjoitettu November 4, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu November 4, 2014 ^Tuollainenkin on kyllä tosi kiva idea Siitä jää kiva muistokin Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
jennna Kirjoitettu November 5, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu November 5, 2014 Itselläkin tosi tärkeää millaisen sormuksen haluan, joten sopii paremmin kuin hyvin, että kosii ilman sormusta tai ottaa jonkun mun vanhan sormuksen näön vuoksi korurasiasta. : ) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
nettipoika Kirjoitettu November 8, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu November 8, 2014 Hyvä, että satuin lukemaan tätä.Haluan kosia tyttöystävääni, enkä ollut ollenkaan varma, että hän tykkää siitä sormuksestä, mitä olin ajatellut hänelle hakea. En edes kuvitellut, että ilman sormusta on myös mahdollista Kiitos teille! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
murmels Kirjoitettu February 15, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu February 15, 2015 nettipoika / Itse suosittelen ilman sormusta kosimista tai vain ns. näköissormuksella kosimista jos et ole morsiammesi mausta 110% varma! Näin säästytään monelta murheelta ja kosinta on varmasti yhtä ihana ilman sormustakin!Meillä käytiin etukäteen tilaamassa sormukset, koska mies ei uskaltanut oottaa riskiä perfektionistimorsiamensa sormuksen kanssa Kosinta tapahtui pari päivää sitten ja vielä odotellaan sormuksia saapuvaksi. Onneksi on jo tilauksessa, sillä kerromme uutisen vasta sormusten saapuessa ja uutinen niin kuumottas kielen päällä! Vielä viikon verran olisi odoteltavaa niin saan täydellisen rinkulan sormeeni! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kirjoitettu March 1, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu March 1, 2015 (muokattu) Muokattu: April 18, 2016, käyttäjä: kidi83 Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts