Jump to content
Naimisiin.info

Sri Lanka / Malediivit

AbFab

Recommended Posts

Stareyegirl: kuulostaa niin ihanalta tuo teidän reissu, että ei malttaisi enää yhtään odottaa, että itsekin pääsee reissuun. Vielä pitäisi kuitenkin 4-yötä odottaa jotta herää aamulla koneesta Malediiveillä :grin:

Me palaamme syyskuun lopussa reissusta niin laitan tänne kuvia ja kerrontaa meidän kohteesta jotta saatte jälleen yhdestä saaresta palautetta joka toivottavasti helpottaa jälleen valinnan tekemistä kun noita hotelli vaihtoehtoja siellä tosiaan on melko paljon. :)

Muokattu: , käyttäjä: toiska

Toiskan kertomusta odotellessa :girl_smile: Mun ois pitänyt lukea tenttiin viikonloppuna mut täällä mä vaan surffailen eri atolleja läpi ja mietin mikä ois se paras meille. Löysin eilen Kaleva travelin sivuilta tuon Constance Moorofushi resortin ja täytyy sanoa et se houkuttelis aika paljon. Eli jos jollain on kokemusta ko. paikasta kertomuksia otetaan vastaan :girl_wink:

Hyvä Sukkula, on tuo Malediivien matkojen vertailu huomattavasti jännempää puuhaa. :grin:

Kävin katsomassa tuon mainitsemasi resortin kotisivuja ja näytti ihanan idylliseltä riippumattoineen.

Minkähintainen tämä resortti on?

Tuo meidänkin Zitahli resorttikin näyttää niin hyvältä ettei millään jaksa odottaa ja on selkeesti jonkinlainen keskittymishäiriö kun töitä koittaa tehdä. Kahden yön päästä sitten saa herätä paikanpäältä :)

Kiitos Sukkula! Tuo näyttää kyllä todella hyvältä. Onko tuo mainitsemasi hinta yhdeltä vai kahdelta?

Mikäli on yhdeltä niin on kyllä melko arvokas viikosta, vaikka toisaalta eihän kaikkea voi rahassa mitata varsinkaan kun on melkoisesta paratiisista kyse. :grin:

Meidän matkaamme maksoi n. 3650€ henkeä kohti ja sisältää

Meno-paluu lennot Malediiveille

Meno-paluu lennot vesitasolla saareen ja takaisin.

18-vuorokautta Zitahli resortissa puolihoidolla (http://www.zitahlikudafunafaru.com/)

Mainosvideo hotelliin:

1-vuorokausi moskovan keskusta hotellissa aamiaisella punaisen torin edessä.

Mielestämme saimme hotellin tasoon nähden nämä edullisesti varattua kun varasimme omatoimimatkan.

Joten näitä kannattaa myös katsoa mitä maksaisi erikseen varattuna. :grin:

Noh, huomenna kahdelta tulisi lähteä kohti lentokenttää ja itsellä vieläkin pakkaukset tekemättä joten nyt pää tyynyyn.

Vaimo sentään sai tänään omat tavaransa pakattua. :)

Vaude mikä hotelli teillä Toiska!! Saako kysyä mitä kautta varasitte kyseisen hotellin? Kun olen itsekin yrittänyt surffailla netissä ja etsiä suht. halpoja omatoimimatkoja mutta aina tuntuu että hinta nousee silti samoihin lukemiin kuin pakettimatka kun omatoimimatkaan lisää kaikki verot ja vesitasokuljetukset. Ilmeisesti olen siis vaan surffaillut väärillä sivuilla, eli vinkkejä hyvistä sivustoista otetaan vastaan :girl_smile:

Hei vaan taalta paratiisista!

On aivan uskomaton saari taynna rauhaa hiljaisuutta ja yksityisyytta.

Oma uima allas, valtava poreallas ja oma rantakaistale.

Tarkempi ja laajempi raportti kuitenkin vasta lomalta palatessa :).

Sukkula: hotels.com sivustolta loysin puolihoito tarjouksen joka oli joitain tuhansia edullisempi kuin normaali hinta aamiaisella. Tama tarjous loytyy myos hotellin omilta sivuilta, mutta oli tuolloin hieman kalliimpi joten otimme Hotels.com palvelusta. Aeroflot puolestaan taitaa olla edullisin lentoyhtio jolla Suomesta paasee Malediiveille. Takaisin tullessa tosin pitaa yopya yksi yo moskovassa. Talloin voi jaada joko lentokentta hotelliin, mutta ehtii myos paivaksi kaupunkiin niin kuin itse teimme. Aeroflotilla maksoimme meno/paluu lennoista kahdelta 1223 euroa kun muualla tuo hinta alkoi 2100euroa kahdelta.

Itselta jai viela hamaran peittoon oliko tuo mainitsemasi hinta tosiaan yhdelta vai kahdelta hengelta?

Emmekohan teillekin taalta sopuhintaan hyvat hotellit loyda :)

Nauttikaahan paratiisista :girl_smile: Täytyykin käydä katsomassa mitä tuolta hotels.com sivustolta löytyy. Hinta minkä mainitsin on per henkilö, eli aika kallis on mutta kerranhan sitä vaan häämatkalle mennään joten matka on meillä panostuksen kohteena! Toivottavasti tossa Zitahlissa on myös all inclusive mahdollisuus kun se on meillä ehdoton edellytys :girl_haha:

Sukkula: All Inclusivista en osaa sanoa, mutta ainakin full board hotellin tarjonnasta löytyy. Tämähän kattaa siix aamiaisen, lounaan ja illalisen, mutta ei juomia. Lisäksi kaikkiin tämän hotelli hintoihin kuuluu kaksi pulloa vettä sekä hedelmälautanen huoneeseen päivittäin. Mikäli tähän hotelliin päädytte on järkevää ottaa esim half board tarjous ja päivittää myöhemmin hotellilta tämä kattavampaan tarjontaan. Lentohintoja katsoessa vinkkinä aeroflotin sivuilta on, että lähtöpäivä on tiistai ja paluupäivä sunnuntai. Jatkolento sitten moskovastta suomeen on maanatai. TÄllöin yöpymisiä tulee malediiveillä 10-yötä ja yksi yö Moskovassa lyhimmällä ajalla. Hinnat vaihtelevat joten kannattaa selata eri lähtöpäiviä.

Saako udella, että mitä Rayelle tekee työkseen, kun pystyy noin usein irtautumaan mitä ihanimpiin kohteisiin?

Mä vaihdoin vähän aikaa sitten työpaikkaa (oli pakko, firma meni konkurssiin) ja heitin samalla hyvästit joustavuudelle. Ex-työpaikassa oli joustoa, lomista yms pystyi sopimaan aina. Ihan mahtava paikka, kyllä on ikävä tullut! Noh, tässä uudessa tapellaan jo ens kesän lomista, eikä tarvii enää joustoista haaveilla. :girl_mad: Siinä kun kisulit keskenään sähisi mm. heinäkuusta, niin mä ilmoitin jo etukäteen olevani vapaaehtoinen lokakuun lomailija. Mä vaikka uin Malluille, mulla on niin hirvee ikävä sinne takaisin!

Joo, pistäkääs sitten kuvia Malediiveilta!

Saako udella, että mitä Rayelle tekee työkseen, kun pystyy noin usein irtautumaan mitä ihanimpiin kohteisiin?

***** Meillä on 30 vrk lomia ja kun lauantaita ja sunnuntaita ei lasketa, mulla on siis yhteensä kuusi viikkoa lomaa. Kesällä pidän ainoastaan kaksi viikkoa ja loput ripottelen pitkin syksyä ja talvea. Tässä mun hommassa pystyy myös tekemään niin, että teen töitä vapaapäivänä ja otan sitten vastaavasti työpäiviä vapaaksi, saa helpostikin sumplittua neljällä lomapäivällä viikon loman :)

Ja sukkulalle, vilkaise myös saksalaisten matkatoimistojen tarjonta. Me mennään aina saksalaisilla pakettimatkoilla Malediiveille ja hinnat on selväti halvemmat kuin suomalaisilla toimistoilla.

Muokattu: , käyttäjä: Rayelle

Me ollaan nyt pyydelty vähän tarjouksia eri matkatoimistoilta ja tällä hetkellä meidän suosikki on Helin matkat ja hotelli Constance Moofushi :girl_smile: Hintaa tulee varmasti aika paljon enemmän kun esim. Rayellen mainitsemista saksalaisten toimistojen kautta ostettaessa.

Mutta meillä molemmilla on omia tiettyjä toivomuksia matkan suhteen ja minä annoin miehelle periksi hotellin suhteen kunhan pääsen häämätkalle airbus a380 kyydissä :girl_haha: Lentokonefani kun olen. Joten uskoisin että näillä mennään.

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Tervehdys vaan ja terkkuja paratiisista! :grin:

Tai enhän mä siellä enää ole vaikka mieli olisi tehnytkin sinne jäädä. :-X

On ollut hirveä kiirus joten en ole ehtinyt tuota matkakertomusta vielä viimeistelemään.

Onneksi tämä viikonloppu pitäisi olla rauhallisempi joten koitan tällä viikolla saada tuon arvioni tänne laitettua.

Miten muuten, onko kuvien lisäämisessä joitain rajoitteita kun tänne laittaa vai voinko vaan suruutta lisätä tänne esim. 30-kuvaa? :)

• 3 weeks later...

Voisko rayelle vinkata mitä saksalaisia matkatoimistoja olette käyttäneen? Kova hinku olisi päästä juurikin Kuredulle, mutta taidan tulla hulluksi kun yritän selvittää eri vaihtoehtoja miten sinne helpommin/edullisemmin pääsisi :)

^ Me ollaan oltu Malediiveilla TUIn, ThomasCookin ( http://www.thomascook.de ) ja ITSn ( http://www.its.de ) matkoilla. Pääasiassa varataan aina joko ThomasCook.de tai Neckermann-Reisen.de ( http://neckermann-reisen.de ) sivustoilta. Ja Frankfurtiin mennään Lufthansalla (jatkuva "tarjous" 99e/hlö/meno-paluu) ja toki matkaan voi lähteä monelta muultakin saksalaiskentältä.

Seuraavaa matkaa ollaan käyty jo kyttäilemässä Neckermannilla ja ThomasCookilla, mutta vielä ei ole kaikki mahdolliset myynnissä ensi vuoden loppupuolelle. Muistaakseni matkat marraskuulle 2012 on jo myynnissä. Ja saksalaisilla toimistoilla on aika mainioita "aikaisenvaraajan" etuja.

Myös Meier's Weltreisen on yksi iso matkanjärjestäjä ( http://www.meiers-weltreisen.de )

Lennot saa erikseen edullisesti esim. Condorilta ( http://www.condor.de ), mutta majoitus suoraan saarilta onkin sitten vastaavasti ehkä hiukan kalliimpaa ja paketit tulee yleensä halvemmiksi.

Kaikki on saksalaisilla aina toiminut paremmin kuin hyvin ja reissussa on ollut ihana olla ilman ainoatakaan muuta suomalaista turistia ;)