Guest kesällä11 Kirjoitettu January 21, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu January 21, 2010 Tämän päivän Hesarissa rakennusalan yrittäjä peräänkuulutti, että asiakkaan on kohteliasta vastata saamaansa tarjouspyyntöön, edes kieltävästi. Täytyy myöntää, ettei ole itselläni tullut mieleenkään. Meillä on pitopalvelun valinta vielä kesken, osaksi siitä syystä ettei kaikki pitopalvelut anna tarjousta kuin vuotta ennen häitä. En ole siis ottanut varteenotettaviinkaan pitopalveluihin yhteyttä ennen kuin asia on omalta puoleltamme selvä. Miten teillä muilla, oletteko ottaneet yhteyttä pitopalveluun, vaikkette päätyisi heihin? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
tammikuu09 Kirjoitettu January 21, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu January 21, 2010 Totta kai: mun mielestäni minimikohteliaisuutta on vastata tarjouksiin, oli kyse mistä palvelusta tahansa (kampaamo, valokuvaaja, pitopalvelu jne.) - myös muissa tilanteissa kuin hääjärjestelyissä. Ei todellakaan ole suuri vaiva kirjoittaa lyhyttä sähköpostia tyyliin "kiitos tarjouksestanne, mutta päädyimme tällä kertaa toiseen vaihtoehtoon", ja senkin voi tehdä muutamassa sekunnissa copy-pastella, jos niitä pitää lähettää useampi. Toki palveluntarjoajat ymmärtävät olettaa, ettei tarjousta ole hyväksytty, jos vastausta ei ole kuulunut jonkinlaisen ajan sisällä, mutta mun mielestäni on aika epäkohteliasta jättää vastaamatta sellaiseen asiaan, mitä on itse alun perin pyytänyt, tässä tapauksessa siis pyydettyyn ja annettuun tarjoukseen.Niin ja jos tarjous ei miellytä, ja sen kertoo palveluntarjoajalle, niin se tarjous voi myös muuttua itselle parempaan suuntaan Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cranberry Kirjoitettu January 23, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu January 23, 2010 Kaikille vastasin, vaikka pyydettiin tarjouksia yli kymmenen. Ei se nyt niin kauaa aikaa vie. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
belle* Kirjoitettu January 23, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu January 23, 2010 Mä en saanut yhdestäkään paikasta tarjousta josta pyysin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mrs M. Kirjoitettu January 24, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu January 24, 2010 Lokakuunmorsian, minulla oli vähän sama juttu. Laitoin paljon tarjouksia, mutta monesta paikasta ei edes kuulunut mitään. Yksi paikka taas lupasi tehdä menun tammikuun alkuun, laittoi sen sitten eilen. Minusta 23. päivä ei ole enää kuun alkua. Osaan olen laittanut vastauksen, vaikka olisin kieltäytynyt tarjouksesta. Sellaisiin osoitteisiin, jotka menevät suoraan jollekin henkilölle, olen vastannut. Jos taas tarjoukset ovat tulleet osoitteista tyyliin info@mikävaanpitopalvelu.fi, niin en ole laittanut mitään. Minusta vaan asiat pitää hoitaa face-to-face ja enkä tykkää, jos tuollaisesta osoitteesta tuleva tarjous on allekirjoitettu "ystävällisin terveisin, Mikävaanpitopalvelu". Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Littis Kirjoitettu January 25, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu January 25, 2010 Mun mielestä kuuluu ihan peruskohteliaisuuksiin vastata tarjoukseen, joko myöntävästi tai kieltävästi. Näin myös itse tulen tekemään kun sitten on aika kilpailuttaa pitopalvelut. Tinakeiju, vaikka monen yrityksen s-posti olisikin info@mikävaanpitopalvelu.fi, niin silti se usein menee jonkin tietyn henkilön sähköpostiin, ei siis mihinkään yleisiin firman maileihin, johon kuka tahansa työntekijä voisi vastata sitten kun ehkä joskus ehtii. Yritys vaan haluaa edustaa itseään yhtenäisenä yrityksenä, eikä nostaa yhtä henkilöä sieltä vain esille. Ja usein tallainen s-posti on tehty vain selkeyden kannalta, s-postiosoitteet kun kirjoitetaan harvinaisen usein väärin, vaikka helppo nimi olisikin: Meni vähän OT, mutta kuitenkin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanne Kirjoitettu January 29, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu January 29, 2010 Juu ilman muuta vastattiin. Tosin muutamalle saattoi kyllä unohtua, kun yhdessä vaiheessa pyysin niitä tarjouksia kaikesta mahdollisesta, joten meilejä tuli paljon. Mutta pyrin vastaamaan heti, kun tiesin otammeko vaiko emme. Ja yksi tuttu pitopalvelun työntekijä onkin sanonut että on tympeää kun ihmiset eivät vaivaudu vastaamaan. Mekin jouduimme hetken jännäämään kuvaajaa, kun joku oli kysellyt samalle päivälle aiemmin muttei ollut vaivautunut enää vastaamaan mitään, kun ei ottanutkaan. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeisKuu Kirjoitettu February 2, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu February 2, 2010 Itse kun työn puolesta vastailen tarjouspyyntöihin olen huomannut myös seuraavan ilmiön:Joku laittaaa tarjouspyynnön johon vastaamme TARJOAVAMME sitä ja sitä siihen ja siihen hintaan. Yleensä viestiin vielä kirjoitamme loppuun kysymyksen että tehdäänkö varaus. Asiakas ei vastaakaan mitään, asia unohtuu, kunnes ko asiakas laittaa meiliä/soittaa peruvansa/muuttavansa varauksensa jota ei sitten löydykään mistään ja ylimääräistä aikaa menee siihen, että pengotaan läpi kaikki tietokoneet ja kansiot kunnes löydämme lähetetyistä sähköposteista tämän "kesken jääneen" tarjouspyynnön.Toinen vastaavanlainen ilmiö on taas se, että aloitamme sähköpostiviestin "Olemme varanneet teille alustavasti..." ja päivämäärä johon mennessä tulee vahvistaa varaus. Jos asiakkaasta ei kuulu mitään ko päivämäärään mennessä emmekä saa häntä kiinni, perumme ALUSTAVAN varauksen. Sitten käykin niin, että se on meiltä mukamas huonoa palvelua kun asiakas olettaa varauksen olevan voimassa vaikkei itse sitä vahvistakaan. Eli kannattaa ilmoittaa vaikkei otakaan tarjousta vastaan sillä ko firma voi menettää jonkun paremman diilin samalle päivälle koska ovat saattaneet tehdä alustavan varauksen jo teille. Alustavia varauksia tehdään yleensä jos ajankohta tulee olemaan kiireinen/ sesonkia ja kysyntää olisi ja pitopalvelu ei halua antaa huonoa palvelua antamalla tarjouksen, jonka hyväksyttyänne aikaisempi lintu on jo napannut madon ja pitopalvelu joutuisi myymään ei oota. Tämä näin toisestakin näkökulmasta.Ja tuohon [email protected] -osoitteista tuleviin posteihin vastaamattajättäminen, kyllä sieltä ihan oikea ihminen vastaa. Jos ei vastaa, sen huomaa jo siitä miten teksti on muotoiltu, eli onko joku automaattinen "tämä henkilö on lomalla" -tyylinen juttu vai henkilökohtaisesti teidän tarpeisiinne räätälöity tarjous. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
martsu79 Kirjoitettu February 2, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu February 2, 2010 Kyllä minä laitoin ei kiitos-vastauksen kaikille. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GSM Kirjoitettu March 14, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu March 14, 2010 kyllä on laitettu ei-kiitos vastaukset hyvin moniin paikkoihin. ilmaisimme äärimmäisen selkeästi jokaisessa tarjouspyynnössä, että menun on oltava italialais-tyyppinen, niin monista tuli vastaukseksi valmiita menuita, välimerellisiä menuita jne.. eli ei lainkaan sama kuin italialais-tyyppinen. samoiten kun mainitsin, että kalaruoat eivät tule kyseeseen, koska itse en siedä kalan hajua, niin yhdestä pitopalvelusta tuli pelkkiä kala-menuita.. meinasi jo hiukset harmaantua kun kävin noita tarjouksia läpi, kunnes eräänä iltana, sähköpostiini oli tullut eräästä pitopalvelusta italialais-tyyppinen menu, selkeä, hinnat näkyvillä ja monenlaiset eri vaihtoehdot lueteltuina pyysin sitten miehen vilkaisemaan, että kuulostaako hyvältä.. mies tokaisi parin minuutin jälkeen, että onhan se kallis, mutta paras ehdottomasti! eli toki varauksen laitoin ja vierähti iso kivi sydämeltä kun ei tarvinnut rautalangasta vääntää pitopalvelulle, mitä meinaa italialais-tyyppinen ruoka samassa tarjosivat myös venekuljetusta, sillä vihkiminen ja häät ovat saaressa. ihan huippua, ja helpotti stressiä sellaszet 120%. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiamin Kirjoitettu May 27, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu May 27, 2010 Vastasin minäkin aivan kaikkiin. Hyvänkokoinen urakka olikin kun saimme esim. juhlapaikan päätettyä. Paikkoja kun oli hyvä määrä kahdesta kaupungista! Samoin olen sitten toiminut kaikkien palveluiden kanssa valokuvaajat, pitopalvelut, meikkaajat jne. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
murkeli Kirjoitettu September 3, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu September 3, 2010 vittumaisuuttani en vastannut (en kyllä tarkoituksella koska ei edes käyny mielessä) mutta olen tyytyväinen etten vastannut, koska tosi moni firma on kupannu tarjouksen antamisessa mielestäni liian kauan, minusta kaks viikkoa on liian pitkään... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.