Heizu Kirjoitettu June 24, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu June 24, 2008 Tietääkö kukaan saako avioliiton siunaamistilaisuudessa sormusrukouksen ja sormuslupaukset avioparin haluttaessa? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
salza08 Kirjoitettu June 25, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu June 25, 2008 Saa. Meille ainakin annettiin kirkkoherranvirastosta mukaan hääkaava, jossa oli se osio valmiiksi. Olen saanut mieheltäni ainakin osittaisen lupauksen, että meille tulee sormuslupaukset. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heizu Kirjoitettu June 30, 2008 Kirjoittaja Raportoi Share Kirjoitettu June 30, 2008 Kiitos salza08, hyvä juttu. Pitää vielä papin kanssa jutella. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wendy Kirjoitettu July 3, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu July 3, 2008 Meillä pappi kysyi, halutaanko lukea sormuslupaukset.Mut ei haluta itse olla noin paljoa äänessä, joten ei oteta sormuslupausta.(meillä pappi saapuu vihkimään juhlapaikalle) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heizu Kirjoitettu July 3, 2008 Kirjoittaja Raportoi Share Kirjoitettu July 3, 2008 Meillä pappi kysyi, halutaanko lukea sormuslupaukset.Mut ei haluta itse olla noin paljoa äänessä, joten ei oteta sormuslupausta.(meillä pappi saapuu vihkimään juhlapaikalle)Ai ku hieno juttu! Kiitos tiedosta Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaum Kirjoitettu August 25, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu August 25, 2008 Meille pappi sanoi, että sormusten vaihtaminen kuulu avioliiton siunaamiseen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eliza86 Kirjoitettu January 16, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu January 16, 2010 Laittakaapa erilaisia sormuslupauksia. Voiko itse keksiä lupauksen? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
m.crane Kirjoitettu January 20, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu January 20, 2010 Meille tulee itse keksityt sormusvalat, jossa kumpikin sanoo ihan mitä itse on suunnitellut. Emme siis suunnittele niitä yhdessä, vaan tulee sitten yllätyksenä kummallekin. Meillä siviilivihkiminen, ei ollut ongelmaa sormuslupauksissa. Kai sitä nyt omassa vihkimisessään saa jotain sanoa.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
jennitys Kirjoitettu January 20, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu January 20, 2010 (muokattu) Jos kyseessä kirkollinen vihkiminen, niin virsikirjan takana olevista liitteistä löytyy vihkikaava ja sieltä sormuslupaukset.[10. Sormuslupaukset]Jos vihittävät toivovat, toimitus voi ennen sormuksen (sormusten) panemista sormeen jatkua siten, että sulhanen pitää morsiamen kanssa sormusta (sormuksia) ja lausuu:Minä, NN,otan sinut, NN,nyt aviovaimoksenija tahdon rakastaa sinua hyvinä ja pahoina päivinä [elämän loppuun asti].Merkiksi annan sinulle tämän sormuksen.Morsian lausuu:Minä, NN,otan sinut, NN,nyt aviomieheksenija tahdon rakastaa sinua hyvinä ja pahoina päivinä [elämän loppuun asti].Merkiksi otan sinulta (annan sinulle) tämän sormuksen.TAISulhanen lausuu:Minä rakastan sinua, NN.Haluan jakaa ilot ja surut kanssasija olla sinulle uskollinen, kunnes kuolema meidät erottaa.Morsian lausuu:Minä rakastan sinua, NN.Haluan jakaa ilot ja surut kanssasija olla sinulle uskollinen, kunnes kuolema meidät erottaa. Muokattu: January 20, 2010, käyttäjä: jennitys Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
martsu79 Kirjoitettu February 6, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu February 6, 2010 Täällä on kaikenlaisia valoja:http://www.myweddingvows.com Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts