Jump to content
Naimisiin.info

opiskeijaviisumilla?


Guest Vieras_vieras_*

Recommended Posts

Guest Vieras_vieras_*

heippa

onko kellään kokemusta opiskelijaviisumista? olemme siis sulhoni kanssa suunnitelleet hääpäivää vasta vuodelle 2011 mutta sinne on vaan niin pitkä aika odotella eri maissa.. ja ihan perustyölupahan on kai aika mahdoton saada. Tähän asti visa waiver on ollu meillä ahkerasti käytössä mutta nyt ollaan mietitty tätä vaihtoehtoa. voiko opiskeijaviisumin kanssa tulla noita muuttorajoituksia? ja saako sen kanssa matkustella ihan miten vaan vai onko niissäkin rajoitukset? oliko niin ettei sillä viisumilla saa tehdä töitä?

olisi kiva kuulla jos jolla kulla on kokemusta tästä asiasta :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

Kirjoitat Visa Waiverista, joten tarkoitat ilmeisesti Yhdysvaltoihin muuttoa? Opiskelijaviisumin saamiseksi pitää ainakin olla opiskelupaikka sikäläisessä oppilaitoksessa ja lukukausimaksut ovat usein korkeita, joten tuo voi tulla kalliiksi. Paikkoja pitää usein hakea vuotta ennen eli jos haluaisit muuttaa syksyllä 2010 tulee sinun hakea jo tänä syksynä. Opiskelijaviisumilla ei saa tehdä tötä. Matkustella sillä kai saa ilman rajoituksia.

Perustyölupaa / green cardia ei tosiaan helpolla saa, vaan jonkun paikallisen firman tulee vakuuttaa viranomaiset siitä, että he tarvitsevat juuri sinut töihin.

Voisiko sun kihlattu tulla Suomeen esim. opiskelijaksi tai hakea täältä töitä?

Tai saako olla utelias ja kysäistä miksi suunnittelette aviotuvanne vasta 2011? [Monikulttuurisissa suhteissa kun se helpottaa huomattavasti elämää]

Link to comment
Share on other sites

Guest Vieras_vieras_*

joo tosiaan tarkoitan siis yhdysvaltoja =) olen kattellu jo jonkin verran noita kouluja ja maisterin paperit olisi sieltä tarkoitus hankkia, onhan ne melko kalliita... toinen puolisko on nyt asustellu tääl euroopassa parisen vuotta ja hällä olis nyt jenkeistä työpaikka josta ei haluais luopua, joten sen takia ollaa yritetty pähkäillä et miten mä saisin viisumia maahan. Häistä ollaan alettu puhumaan vasta loppu kesästä ja musta tuntuu et ensi kesä tulee vaan aivan liian nopeesti joten se taitaa olla oikeastaan ainut syy. kaippa siinä olis sellanen vaihtoehto et tääl suomessa maistraatissa naimisiin ens kesänä ja sit kesällä 2011 järjestäis ne varsinaiset hääjuhlat..

sit oikeestaa viel sellanenkin kysymys kun oon nuorempana asunu jenkeissä 5 vuotta niin voiko tuo jotenkin vaikuttaa viisumin hankkimiseen (vanhempien työn takia)?

onko muuten tietoa et monta kertaa vuodessa visa waiverin voi saada? tulin just viikko sit takas suomeen ja toinen puolisko oli kattellu mulle uusia lentoja ensi kuuksi

kyllää mulla vaan kysyttävää riittää :girl_impossible: ... oon käyny lueskelee visajourney.com sivuja mut sieltä en oo löytäny vastauksia

Link to comment
Share on other sites

Guest F.O.S. Siili

Löytyisikö au pair-paikkaa kumppanisi kotikaupungista? Taitaa olla helpoimmin hankittava viisumi vuoden oleskelua varten.

Visa Waiverista sen verran että sitä tulkittaneen suhteessa normituristiin, joka tekee työta 9-11 kk vuodessa ja lomailee 1-3 kk. Voi olla vaikeaa vakuuttaa että kaksi täyttä VW:tä (eli 180 vrk eli melkein puoli vuotta) vuodessa olisi pelkkää turismia. Saattaa auttaa jos on riittävästi siteitaä kotimaahan, kuten omistusasunto, työ- tai opiskelupaikka.

Helppoa ei ollut Herlinilläkään:

http://www.uusisuomi.fi/nakokulmat/niklash...han-saapuminen#

Rajalta käännytyksen jälkeen tarvitaan jatkossa aina ennakkoviisumi ja käännytys tuskin helpottaa sitten puolisoviisumin saantiakaan.

Link to comment
Share on other sites

Guest vieras vieras

Löytyisikö au pair-paikkaa kumppanisi kotikaupungista? Taitaa olla helpoimmin hankittava viisumi vuoden oleskelua varten.

au pair hommissa taitaa tulla mun kohalla jo ikäraja vastaan, eikös niihin tarttenu olla alle 26v. meijän kohalla hommat on kuitenkin muuttunut niin et taidan lähetä loppu vuodesta uudestaan reissuun (ja toivon etteivät laita mua heti paluumatkalle) ja voi olla sit et toinen puolisko muuttaa sit kuitenkin keväällä taas suomeen.. taitaa olla huomattavasti helpompi näin päin

kiitoksia vastauksista :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...