Kaunismieli Kirjoitettu January 4, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu January 4, 2013 Olen nyt aika varma ettei meille tule hääkarkkeja. Kotonani on menneistä häistä muistoksi jääneitä hääkarkkeja koko läjä, sillä kukaan ei niitä ole kehdannut syödä, vaan säilyttävät niitä muistona häistä. Me tehdään rannasta kerätyistä sileistä kivistä paikkakortintapaiset, joihin kirjoitetaan vieraan nimi, ja kääntöpuolelle häidemme päivämäärä ja meidän nimikirjaimet. Niiden värkkääminen lienee riittävän aikaavievää, vaikka laitammekin pystyyn oikein kunnon linjaston niitä varten, eli en varmasti jaksa enää niitä karkkeja askarrella. Laitetaan sitten tarjolle ihan tavallisia karkkeja, joita voivat vieraat napostella pitkin päivää Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
TanjaKS Kirjoitettu January 9, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu January 9, 2013 Askarteluliikkeistä saa pieniä muovisia "timantteja", joita voi ripotella pöytiin tai tuikkutelineisiin. Tulee todella kauniita, kun laittaa vielä ohutta punaista silkkinauhaa sekaan. Nämä koristelut olivat ystäväni häissä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
songvari Kirjoitettu January 10, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu January 10, 2013 Meille on tulossa näitä Fazerin puolukkajäädykkeen makuisia suklaakonvehteja. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
lumikettu Kirjoitettu January 17, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu January 17, 2013 (muokattu) Me tehtiin hääkarkeiksi vaniljavaahtokarkkeja itse. Ohje löytyy täältä: http://www.lily.fi/juttu/kotitekoiset-vaahtokarkit. Käärittiin aina kaksi kappaletta sellofaaniin ja sidottiin se pussukaksi lahjanarulla. Muistaakseni karkit oli jääkaapissa useamman päivän, eikä menneet koviksi Muokattu: February 20, 2013, käyttäjä: lumikettu Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hellunheila Kirjoitettu January 26, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu January 26, 2013 Ideoita kaivattaisiin gluteenittomiin ja laktoosittomiin karkkeihin! Muulle porukalle on ajateltu wienernougattia, mutta ne ei oikeen taida sopia noille allergikoille. Lisäksi ideoita lasten karkeista kaivataan Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miahh Kirjoitettu January 27, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu January 27, 2013 (muokattu) Hellunheila wienernougat ovat mielestäni maidottomia ja gluteenittomia...joten käyvät myös kyseisille "allergikoille" . Tarkasta asia vielä purkin kyljestä, mutta ainakin työkaverini aina hehkuttaa että kun hän niitä voi syödä kun on gluteeniton ja maidoton ruokavalio =) Muokattu: January 27, 2013, käyttäjä: Miahh Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
elo2013 Kirjoitettu January 27, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu January 27, 2013 (muokattu) Hellunheila wienernougat ovat mielestäni maidottomia ja gluteenittomia...joten käyvät myös kyseisille "allergikoille" . Tarkasta asia vielä purkin kyljestä, mutta ainakin työkaverini aina hehkuttaa että kun hän niitä voi syödä kun on gluteeniton ja maidoton ruokavalio =)Oikeassa olet, http://www.fazer.fi/Tuotteet/Tuotetiedot/tuotetietohaku-makeiset/Tuotetiedot/?pid=70260 Muokattu: January 27, 2013, käyttäjä: elo2013 Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
weeper Kirjoitettu February 7, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu February 7, 2013 Me päädyttiin nyt sitten antamaan vieraille pienet itse tehdyt sydämen muotoiset magneetit ja tavalliset sydänkonvehdit foliokääreessä jonkun aforismin kera Laitetaan ne nätteihin organzapusseihin, koska sain niitä valtavan määrän edullisesti ja en jaksa magneettien lisäksi näpertää enää mitään rasioita... Nyt sitten pitäisi alkaa metsästää niitä parhaita aforismeja! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzupaani Kirjoitettu February 9, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu February 9, 2013 Me päädyttiin nyt sitten antamaan vieraille pienet itse tehdyt sydämen muotoiset magneetit ja tavalliset sydänkonvehdit foliokääreessä jonkun aforismin kera Laitetaan ne nätteihin organzapusseihin, koska sain niitä valtavan määrän edullisesti ja en jaksa magneettien lisäksi näpertää enää mitään rasioita... Nyt sitten pitäisi alkaa metsästää niitä parhaita aforismeja! Minäkin ostin organza pussukat alennuksesta Jonkunlaiset sydänkonvehdit meillekin tulee, pitäisi noita suklaapaikkoja käydä läpi ja kysyä tarjouksia. Onneksi lähistöllä tuntuu olevan useita suklaa"tehtaita"! Aforismeja on tullut jo joitakin metsästettyä myös valmiiksi Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eeliza Kirjoitettu February 12, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu February 12, 2013 Meillä oli hääkarkit buffetmuodossa teemavärein toteutettuna. Tuunattuihin paperipusseihin vieraat saivat kerätä mansikkapalleroita, toffeepalleroita, liitulakuja, lauantaipussin autoja, vaal.punaisia ja valkoisia vaahtokarkkeja, geishoja, fazerminteja ja hopeiseen folioon käärästyjä mansikkasuukkoja. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mariki Kirjoitettu February 16, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu February 16, 2013 jos jaksetaan väkertää niin hääkarkeiksi macarons leivokset pieniin rasioihin:) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzupaani Kirjoitettu February 16, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu February 16, 2013 Jos ei perinteisiä makeisia halua tehdä, niin tuli tälläinen eteen: SytykeruusutVoisivat olla ihan hauska lahja antaa Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hellunheila Kirjoitettu February 19, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu February 19, 2013 Hei kiitti Miahh ja elo2013, mitenhän olen aina ajatellut, että ne ei sovi allergikoille! Mutta ongelma ratkesi kerralla Onkos ideoita lasten kohdille laitettavista karkeista? Häihin on tulossa 1-6 vuotiaita. Tikkareita en tohdi jakaa, kun lapset ovat menevää sorttia, ettei sitten käy vahinkoa niiden kanssa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tipsis Kirjoitettu February 19, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu February 19, 2013 Hei kiitti Miahh ja elo2013, mitenhän olen aina ajatellut, että ne ei sovi allergikoille! Mutta ongelma ratkesi kerralla Onkos ideoita lasten kohdille laitettavista karkeista? Häihin on tulossa 1-6 vuotiaita. Tikkareita en tohdi jakaa, kun lapset ovat menevää sorttia, ettei sitten käy vahinkoa niiden kanssa. noista wiener nougaista vielä, ne eivät sovi pähkinäallergisille sitten! Fazerin sivuilla on ainakin tuotetietokanta, jossa voi hakea gluteenittomia ja laktoosittomia (ja muita) karkkeja. Ja tässä keskustelussa on pitkät listat sopivia karkkeja. Ainakin pastillit, hedelmäaakkoset ja monet lakritsit ovat ko allergisille sopivia. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
weeper Kirjoitettu February 20, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu February 20, 2013 (muokattu) Me päädyttiin nyt sitten antamaan vieraille pienet itse tehdyt sydämen muotoiset magneetit ja tavalliset sydänkonvehdit foliokääreessä jonkun aforismin kera Laitetaan ne nätteihin organzapusseihin, koska sain niitä valtavan määrän edullisesti ja en jaksa magneettien lisäksi näpertää enää mitään rasioita... Nyt sitten pitäisi alkaa metsästää niitä parhaita aforismeja! Minäkin ostin organza pussukat alennuksesta Jonkunlaiset sydänkonvehdit meillekin tulee, pitäisi noita suklaapaikkoja käydä läpi ja kysyä tarjouksia. Onneksi lähistöllä tuntuu olevan useita suklaa"tehtaita"! Aforismeja on tullut jo joitakin metsästettyä myös valmiiksi Mistä sinä löysit ja millä hinnalla? Minä löysin ne Löytörata-nimisestä kaupasta, joka myy konkurssipesiä ja muuta ylijäämätavaraa. Yksi häätarvikeliike oli mennyt konkurssiin. Organzapusseja sai 10 sentin kappalehinnalla, eli saatiin 90 pussukkaa vain 9 eurolla Aforismeja olen metsästänyt minäkin, mutta konvehdeista ei vielä tiedetä... hmm, mistähän ne nyt kannattaisi hankkia. Muokattu: February 20, 2013, käyttäjä: weeper Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
elika Kirjoitettu February 20, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu February 20, 2013 Meille tulee hääkarkeiksi todennäköisesti Alku-karkkeja tms. pakattuna valkoisiin pieniin paperipusseihin. Paperipusseihin olen tulostanut (mustalla) vieraiden nimet eli vieraslahjat toimivat samalla myös paikkakortteina. Pussit suljetaan tarroilla, jotka askartelen itse tulostamalla sydämen kuvia (samaa sydäntä käytetään muissakin paperituotteissa häissämme) Tiimarin A4-kokoiselle tarra-arkille. Leikkaan tarrat sopiviksi paperileikkurilla. Vieraslahjamme eivät ole hinnalla pilattuja, sillä löysin paperipussit Turun Muovitukusta hintaan 0,05€/kpl ja tarra-arkit maksoivat Tiimarissa 0,50€/kpl, niitä riittää 2 kpl tarvitsemiimme 80 tarraan. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morsian13.7.2013 Kirjoitettu February 25, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu February 25, 2013 Joka pöytään kulhollinen vaahtokarkkeja Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kesäheinä2013 Kirjoitettu February 28, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu February 28, 2013 Elikan karkit kuulostavat just sellaisilta mitä olen hakenut Mistäköhän mä noita pusseja metsästäisin.... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fallow Kirjoitettu March 5, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu March 5, 2013 (muokattu) Hääkauppa.fi on ainakin ja on sit muitakin sivuja...oon itse just vertaillu mistä ne kannattais tilata että ois väri kohdillaan ja hinta. Itse en tosin ole paperipusseja katsellut, mutta luulis niitäkin löytyvän monesta paikkaa. Muokattu: March 5, 2013, käyttäjä: Fallow Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tipsis Kirjoitettu March 5, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu March 5, 2013 ^ Tiimareissa ainakin on ollut punaisia ja ruskeita paperipusseja Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
MotherLion Kirjoitettu March 5, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu March 5, 2013 Meille ei tule hääkarkkeja vaan karkkibuffet. Ja jokaiselle vieraalle lahjaksi ruususaippua sellofaaniin käärittynä ja koristellaan vaaleanpunaisella satiinauhalla Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Evaldina Kirjoitettu March 5, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu March 5, 2013 Vaikka meillekin tulee karkkibuffet niin haluan silti hääkarkeiksi italialaisia Baci-konvehteja, niitä kun oli myös vanhemmillani hääkarkkeina. Ne sopivat muutenkin häihin ihan mielettömän hyvin rakkausrunoineen! <3 Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuntzku Kirjoitettu March 5, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu March 5, 2013 Meille tulee karkkibuffet, josta vieraat saavat kerätä namuja makunsa mukaan ja sen lisäksi perinteiset tylliin käärityt suklaasydämet Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tinkaliina Kirjoitettu March 6, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu March 6, 2013 ^Meille tulee myös karkkibuffet, joten en usko että varsinaisia hääkarkkeja tulee lisäksi. Ehkä jotain muuta pientä kivaa.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
- MEF Kirjoitettu March 6, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu March 6, 2013 ^sama Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts