Hsoidi82 Kirjoitettu April 19, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu April 19, 2009 Ollaan ensi syyskuussa pitämässä hääjuhlia Kotkassa ja olen yrittänyt etiskellä tietoa foorumilta mistä voisi saada jääpaloja iiisoja määriä. Joten tietääkö kukaan mistä Kotkan suunnalta voisi saada jäitä reiluja määriä? Ollaan järjestämässä baaritiskiä, johon tulevat juomat olisi saatava jotenkin pysymään kylmänä. Olen lueskellut Agan kuivajäästä, mutta en tiedä onko sen käsittely oikein turvallista, varsinkaan myöhäisen illan tunteina Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuitu Kirjoitettu April 19, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu April 19, 2009 Mites olis jääpalakone? Ainakin yhdestä siuntiolaisesta firmasta saa vuokrattua.. Tosin tulee hiukan matkaa Kotkasta hakea se.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
MadSonya Kirjoitettu April 19, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu April 19, 2009 Mä olen ainakin nähnyt valmiita jääpaloja pussitettuna kaupan pakaste-altaassa. Nyt taitaa kuitenkin olla tarve useammalle kymmenelle/sadalle litralle, ettei ihan kaupan tarjonta taida riittää. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
martsu79 Kirjoitettu April 20, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu April 20, 2009 Voisiko sitä kysyä lähellä sijaitsevasta ravintolasta myyvätkö jäitä? Jääpalakone varmasti löytyy ja vaikka useampikin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hsoidi82 Kirjoitettu April 21, 2009 Kirjoittaja Raportoi Share Kirjoitettu April 21, 2009 Kiitos vinkeistä, eiköhän näillä pärjätä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexandriitti Kirjoitettu April 25, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu April 25, 2009 Agan kuivajäätä EI SAA käyttää juomien jäähdyttämiseen jääpaloina. Joku kun vahingossa kulauttaa pienenkin palan jäätä kurkkuunsa, ni huonosti käy. Se jää on miinus 79 (seitsemänkymmentäyhdeksän) asteista eli hiton kylmää. Ei saa käsitellä paljain käsin. Eikä kannata jäähdyttää esim. juhannuskaljoja kylmälaukussa kuivajääblokkien kanssa, on meinaan jussi ohi ennekuin kaljat on sulanu... Aine on tarkoitettu lähinnä sairaaloiden ym. ammattilaisten käyttöön. Hienot savuefektit kyllä saa, kun nakkaa kourallisen kuivajääraetta ämpärilliseen lämmintä vettä. Ei pidä tehdä suljetussa tilassa. Jää on hiilidioksidia eli ilmaa raskaampaa, ikäänkuin valuu esim. kellariin tai muuten vaan lattian tasolle. Siihen kun sit joku kekkulipäissään sammuu, ni ei sit enää herää, kun hengittelee hapekkaan ilman sijasta hiilaria. Sori, tuli luento, mut pakko varoittaa!!! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
toadstool Kirjoitettu April 26, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu April 26, 2009 joltain ravintolalta pyydätte reilusti etukäteen, että laittavat teille syrjään jääpaloja sen ja sen verran.toisaalta oon kuullut että satamissa on jääpisteitä kalastajia varten.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
gaktus Kirjoitettu May 7, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu May 7, 2009 (muokattu) Vaikka jääpalakoneen vuokraisittekin niin ehdottomasti kannattaa etukäteen tyhjennellä muovipusseihin, jottei jäät lopu kesken. Meinaan vanhana baarimikkona tiedän, että vaikka niitä jääpaloja sieltä tupsahteleekin uusia, niin siinä kestää oma aikansa. On meinaan aika yllättävää minkälainen sitä jäätä menee jos jotain laittaa näytille. Esim. jos meinaatte laittaa esille esim. tölkkejä jääpaloihin upotettuna tai tehdä jotain muuta mihin menee reilusti jäitä, jäät pienestä jääpala koneesta loppuu kesken ja tuskin olette sellaista isoa sinne paikalle raahaamassa. Mielestäni taas pelkkään booliin saattaa riittää, että ostaa niitä jääpalapusseja ja tunkee niitä pakastimeen. Eivät ole kalliita ja tuskin ravintolat ihan ilmaiseksi antavat kauheeta kasaa jääpaloja. On meinaan aikamoinen sähkösyöppö tollanen jääpala ja aina ei välttämätti ole pakastimessa edes ylimääräistä tilaa. Jos antaa niin muistakaa olla todella kiitollisia.Tosta jääpala kysta. Sieltä saa tilattua lähimpään K-Kauppaan jääpaloja. Vai olikohan toiste päin. K-Kauppa voi tilata heiltä jääpaloja tarvittavan määrän. Muokattu: May 7, 2009, käyttäjä: gaktus Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
toadstool Kirjoitettu May 7, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu May 7, 2009 .. ja tuskin ravintolat ihan ilmaiseksi antavat kauheeta kasaa jääpaloja. On meinaan aikamoinen sähkösyöppö tollanen jääpala ja aina ei välttämätti ole pakastimessa edes ylimääräistä tilaa. Jos antaa niin muistakaa olla todella kiitollisia.nimenomaan näin! mutta kylläpä niistä jotain maksaisikin mielellään. muutamassa ravintolassa töissä olleena, ollaan annettu jääpaloja ilmaiseen, mutta kysyjänä on aina ollut joku kanta-asiakas ja tosiaan hyvä pointti toi, että ne loppuu helposti pienestä koneesta. ja tuntuu, että jos kone on aivan tyhjä se tekee hitaammin paloja lisää kuin puolillaan oleva.. en sit tiedä onko toi fakta, mutta ikuisuus niissä menee Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
tillinta Kirjoitettu August 2, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu August 2, 2011 Tuolta http://www.suomenjaapala.fi/ löytyy jääpalatietoa. Booliin ja juomatölkkien jäähdyttämiseen ehkä halvempaa tehdä itse isompia jääpaloja esimerkiksi minigrip-pusseissa vettä pakastamalla. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gredelin Kirjoitettu August 2, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu August 2, 2011 Aikoinaan ollessani tuoretiskillä töissä kävivät jotku hakemassa meiltä jäitä. En tiedä olivatko ostaneet meiltä ne vai miten meni. Ne jäät oli kyllä sitten ehdottomasti tosiaan kylmänä pitämistä varten - ei nautittavaksi. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest G5 Kirjoitettu August 3, 2011 Raportoi Share Kirjoitettu August 3, 2011 Minä ehkä jäädyttäisin esim. tuollaista töllkien kylmänä pitämistä varten isoja kuutioita maitotölkeissä ja sit vaikka vähän rikkois niitä niin saa jäämurskaa. Ja pienempiä paloja juomia varten niin kyllä me ainakin on saatu ravintolasta aina bileisiin sankollinen jääpaloja kun on nätisti pyydetty ja kyseisessä paikassa on silloin tällölin käytykin, mutta ei meitä voi kantiksiksi haukkua. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ville Kirjoitettu May 18, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu May 18, 2012 HeiMistä olette hommanneet häihinne jääkuutiot/jäämurksan. Oletteko tehneet itse vai ostaneet jostain. Meillä olisi hakusessa jäät Oulussa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mia Kirjoitettu May 18, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu May 18, 2012 Moi! Käypä kysyy vaikka lähimmästä mäkkäristä yms ketjusta. Sieltä saattavat myydä halvalla jäätä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
MotherLion Kirjoitettu May 21, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu May 21, 2012 Minäkin haluaisin tietää mistä jääpaloja häihin....häät myöskin Oulussa Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Susasusa89 Kirjoitettu December 8, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu December 8, 2012 Itse tehtiin niitä pussijääkuutioita. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lodeka Kirjoitettu February 19, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu February 19, 2013 Tää on kyllä aika myöhässä, mutta kerronpa kuitenkin jos joku sattuu vielä pohtimaan asiaa. oon oulussa yhdellä hesellä töissä, ja meiltä ainakin jotku kävi hakemassa juomiin tarkoitettuja jääpaloja, en sitten tiedä mihin tarkoitukseen menivät... mutta ohjeeksi annettiin että kolmella eurolla saa myydä omiin asioihin niin paljon kuin ostaja haluaa hakea. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
niiskutin Kirjoitettu July 17, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu July 17, 2014 Nostetaanpa tätä hieman, kun suunnittelin omiin häihini isoa astiia, johon tulisi jäämurskaa ja siihen sitten olut- ja siideritölkit esille.Mistä uskaltaa lähteä Tampereen seudulla kyselemään jäämurskaa? Lähikaupan kalatiskiltä? Jääpaloja en tarvitse vaan nimenomaan sitä murskaa.Nythän on siis tuo Bloks, jonka jääpaloja on myynnissä ihan peruskaupoissa ja Eskimolla näyttäisi olevan tuollaisia jäämurskapusseja, mutta kuka niitä ehtii aukomaan, kun juoma-astia on ISO.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
T.I Kirjoitettu July 17, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu July 17, 2014 Käy kysymässä kalatiskeilta, kalastajilta ja pikaruokapaikoista sekä baareista. Selität tilanteen ja oot oikein ystävällinen niin varmasti jostain paikasta saa ison läjän muutamalla eurolla. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mänty Kirjoitettu July 21, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu July 21, 2014 Mä olen saanut useammastakin hesestä ostettua jääpaloja, pussiin tai omaan astiaan. 3e on maksanut. Mulla on astiat olleet aina "kohtuullisen" kokoisia, joten en tiedä pystyykö yksi paikka antamaan kymmeniä litroja jääpaloja, etenkään kerralla. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts