Ella Kirjoitettu April 8, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu April 8, 2009 (muokattu) Täällä on aika monessa ketjussa keskustelua nimiasioista vähän joka kantilta ja kyselyä ihmisten ratkaisuista, mutta tehdäänpäs tähän vielä "tilastogallup" naikkarien nimivalinnoista. Vastatkaa tähän siis kaikki, joilla nimivalinta on jo tehty - avioliitto joko solmittu tai nimiasia päätetty varmasti. Kokonaan uudet yhteiset nimet eivät taida näkyä virallisissa tilastoissa, koska ne tilastoituvat aina jompaankumpaan perusvaihtoehtoon eli joko omien nimien pitämiseen (mikäli yhteinen nimi saadaan käyttöön vasta avioliiton aikana) tai jommankumman nimen ottamiseen (mikäli jompikumpi ottaa uuden nimen käyttöönsä ennen vihkimistä). Siksi halusin tähän laittaa nämäkin vaihtoehdot näkyviin, jotta saadaan jotain käsitystä siitä, miten yleistä uusien nimien ottaminen on ainakin täällä naikkareissa. (Tai kaipa näistäkin jotain tilastoa on olemassa?)Aloitin äänestämällä omasta puolestani, että pidämme omat nimet. Muokattu: July 20, 2009, käyttäjä: patrika muokkasin otsikosta tupla-gallupin pois - mode-patrika Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zallukka Kirjoitettu April 9, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu April 9, 2009 Meillä on se perinteinen, elikkä miehen nimi tulee yhteiseksi nimeksi. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
a_paradise_79 Kirjoitettu April 14, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu April 14, 2009 Minä otin miehen sukunimen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
safira86 Kirjoitettu April 15, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu April 15, 2009 Itse otin miehen sukunimen, tosin en tätä -nen aatelisuuttani mihinkään vaihtanut Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
*vt Kirjoitettu April 15, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu April 15, 2009 Otan mieheni nimen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
H&J Kirjoitettu April 15, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu April 15, 2009 Miehen nimi tulee mullekin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenny-Maria Kirjoitettu April 16, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu April 16, 2009 Miehen nimi yhteisenä + naisella kaksoisnimi Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
muffeli Kirjoitettu April 22, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu April 22, 2009 Otan kaksoisnimen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
janiina Kirjoitettu April 25, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu April 25, 2009 Miehen nimi yhteisenä. Harkitsin oman nimeni pitämistä myös, mutta kaksoisnimeksi yhdistelmä olisi ollut huono. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
}i{ Kirjoitettu April 27, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu April 27, 2009 Miehen nimi tulee yhteiseksi, se on sen verran harvinainen mun sukunimeen verrattuna, ettei edes tarvii hrkita (niitä on 16, mun sukunimi on jollain 10 000:lla...) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kartio Kirjoitettu May 3, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu May 3, 2009 Minä vaihdoin miehen nimeen. Halusin perheelle yhteisen, siis meille kahdelle nyt ja lapsillekin jos sellaisia joskus on. Ihan käytännön syistä näin. Jos olisin saanut päättää molempien puolesta, olisimme kumpikin nyt Leppävuoria mummuni tyttönimen mukaan, mutta mies ei halunnut vaihtaa. Ei kyllä edellyttänyt sitä minultakaan, vaan tämä oli puhtaasti oma päätökseni. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tigereye Kirjoitettu May 3, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu May 3, 2009 Pidän oman nimeni, mies omansa. En edes harkinnut sukunimen vaihtamista. Kaksoisnimeä en halua, se tuntuu jotenkin hankalalta. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annique2010 Kirjoitettu May 3, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu May 3, 2009 Me otetaan mun nimi yhteiseksi nimeksi. Halusin pitää oman nimeni ja kaksoisnimi ei onnistu, koska miehen nimessä on jo väliviiva. Tulisi hassu nimi xx-xx-xxxx. Miehelle oli ok, että otetaan mun nimi. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avere Kirjoitettu May 3, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu May 3, 2009 Meillä on miehen sukunimi yhteisenä nimenä - tosin nyt ajattelen sen jo olevan yhtä paljon minun kuin hänenkin sukunimensä. Muita harkinnassa olleita vaihtoehtoja olivat molemmilla omat nimet tai uusi nimi mun suvusta. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
arvoitus Kirjoitettu May 4, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu May 4, 2009 Meille tulee miehen sukunimi. Tähän olemme päätyneet vuosien saatossa, asiasta on keskustelu useaan kertaan. Vanhempien kohdalla äitini tyttönimi on koko perheen yhteisenä sukunimenä, joten kai minä sitten voin mennä miehen suvun puolelle. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
piupau Kirjoitettu May 11, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu May 11, 2009 Me päädyimme kokonaan uuteen sukunimeen. Nimi liittyi miehen sukuun, mutta ei ole siellä aiemmin kuitenkaan sukunimenä käytössä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
nöpsis Kirjoitettu May 11, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu May 11, 2009 Otan miehen nimen minäkin Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oanna Kirjoitettu May 11, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu May 11, 2009 Minä otin miehen nimen "perinteen takia", koska olen pienestä asti kuvitellut tekeväni niin ja koska en koskaan ole erityisemmin pitänyt omasta sukunimestäni. Viimeisinä viikkoina, ja nyt ensimmäisinä uudella nimellä, vanha nimi kuitenkin muuttui yllättäen kovin rakkaaksi ja tuntui tosi oudolta kuvitella itseään jollain muulla nimellä...Tänään esittelin ensimmäistä kertaa itseni uudella sukunimellä ja ensimmäistä kertaa se kuulosti hyvältä.. Siltä, että näin sen kuuluukin olla . Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helmimaija Kirjoitettu May 12, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu May 12, 2009 Otan miehen nimen. Meillä on yhteinen vauva, joten tuntuu sillä lailla luontevalta olla sitten kaikki samannimisiä Oma sukunimeni on minulle tietysti rakas, mutta miehenkin sukunimi on oikein kaunis ja ehkä vähän samanhenkinen kuin minun "vanha" sukunimeni niin luulen, että opin siihen varmasti nopeasti. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alliance Kirjoitettu May 13, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu May 13, 2009 Otan mieheni nimen, koska se on hyvin kaunis ja suhteellisen harvinainen. Haluamme lisäksi, että meillä ja tulevilla lapsillamme on kaikilla sama nimi. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chena Kirjoitettu May 13, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu May 13, 2009 Me pidetään molemmat omat sukunimet. Minun sukunimi on sen verran harvinainen (9 henkilöllä), että haluan pitää oman nimeni. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rayelle Kirjoitettu May 13, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu May 13, 2009 Molemmat pitävät omat nimensä. Ekalla kerralla avioituessani mä otin yhdysnimen ja toista kertaa en jaksa enää siihen nimenvaihtorumbaan lähteä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saana82 Kirjoitettu May 14, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu May 14, 2009 Miehen nimi yhteisenä nimenä, ehdottomasti. Olen aina inhonnut sukunimeäni sen yleisyyden vuoksi, joten en edes harkitse sen pitämistä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elerya Kirjoitettu May 15, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu May 15, 2009 En ole koskaan edes harkinnut muita vaihtoehtoja kuin miehen nimen ottamista.. Olen kai sitten niin perinteinen ihminen Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
bride7/2010 Kirjoitettu May 15, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu May 15, 2009 Mulle on alusta asti ollut selvää, että otan miehen nimen. Haluan, että meillä on yhteinen sukunimi. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts