Anushka Kirjoitettu February 18, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu February 18, 2009 Hei!Täällä kaivattaisiin hyviä marinadireseptejä oliiveille, artisokan sydämille, herkkusienille yms. yms. löytyykö keltään? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuu-tikki Kirjoitettu February 28, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu February 28, 2009 mekin olemme miettineet häihimme marinoituja oliiveja ja paprikaa, joten olisin myös kiinnostunut marinadiohjeista jos jollain on hyväksi havaittua. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anna H Kirjoitettu April 16, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu April 16, 2009 (muokattu) Oliiviöljyllä, valkosipulilla ja yrteillä saa paljon aikaiseksi. Kehiin vaan ihan, mistä itse tykkää. Limen tai sitruunan mehu toimii myös mielestäni näillä halutuilla ainesosilla. Tapas-kirjoista voisi myös löytyä ohjeita.Oma lempparini:Purkillinen vihreitä oliiveja paprikatäytteellä2 rkl tomaattipyrettä1-2 puristettua valkosipulinkynttä2 rkl oliiviöljyäHyvin pieni ripaus cayennepippuriaMääriä on tosi vaikea sanoa isolle porukalle, pahoittelut siitä. Varmaankin on syytä koittaa itse muutenkin, miten tykkää valkosipulista tai cayennepippurista - tai kuinka ystävällinen meinaa olla vieraille... Muokattu: April 16, 2009, käyttäjä: Anna H Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vive Kirjoitettu April 19, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu April 19, 2009 Mun keittiössä näin:- oliiviöljyä- valkosipulia, tuoretta puristettua tai ihan purkista jauhetta- aavistus mustaapippuria- basilikaa (kuivattua)- oreganoa (kuivattua)Voi myös jättää balsamicon pois tai korvata esim. sweet chili -kastikkeella, jolloin tulee vähän erilainen makuvivahde. En juuri koskaan mittaa kun laitan ruokaa, eli en valitettavasti osaa neuvoa tarkempia määriä, mutta maun mukaan...Liiallista öljyllä läträämistä kannattaa välttää, mun mielestä ei tee hyvää ainakaan ja etenkään herkkusienille, ja tarjoiluvaiheessa liika öljyisyys ei oo kivaa.Marinoituihin paprikoihin (ja purjoihin) sopii balsamico upeasti, ei kannata jättää pois ellei satu sitä inhoamaan! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
cedwa Kirjoitettu July 20, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu July 20, 2009 Olen myös valkosipulin ja yrttien kannalla marinadeissa. Myös erilaisilla etikoilla saa makua ja mukavaa kirpeyttä ja tuotteet säilyvät myös jos niissä on happoja mukana. Etikoita ei kuitenkaan tarvitse käyttää paljon. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nox Kirjoitettu July 20, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu July 20, 2009 Artisokan sydämille hyvä marinadi on esim. tällainen:1 tölkki artisokan sydämiä1 rkl oliiviöljyä1 rkl sitruunamehua1 tuore chilisuolaa ja pippuria myllystävoi lisätä myös jotain kuivattua yrttiä (esim. oregano, basilika, timjami) maun mukaan. Artisokka maustuu aika nopeasti, mutta jos ne haluaa laittaa oikein muhimaan, niin sitten kannattaa lisätä öljyn määrää. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
lumilaakso Kirjoitettu July 20, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu July 20, 2009 Kauanko te yleensä marinoitte? Niinkun vaikka oliiveja tai artisokan sydämiä? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts