nellen Kirjoitettu December 30, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu December 30, 2008 Mua kiinnostaisi tietää muiden parien kihlautumisesta vielä lisää. Tuliko kosinta sinulle yllätyksenä vai suunnittelitteko yhdessä, että koska mennään kihloihin?Me oltiin puhuttu naimisiinmenosta ja kihlauksesta sekä niiden tärkeydesä mulle, mutta mies hankasi koko ajatusta vastaan ja oli sitoutumiskammoinen. Mua kosittiinkin sitten ihan yllätyksenä, en yhtään tajunnut koko hommaa, vaikka mies oli tarkkaan suunnitellut kosintaa jo kuukauden. Olin tietysti suunnattoman iloinen asiasta, ja myös iloisesti yllättynyt, että mies otti härkää sarvista ja oikeasti kosi kunnolla. Mies oli kuulemma loppuajan ennen kosintaa näytellyt sitoutumiskammoista, vaikka oli ihan tohkeissaan suunnitellut kosintaa ja siihen liittyvä yksityiskohtia. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruska Kirjoitettu December 30, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu December 30, 2008 (muokattu) Periaatteessa kihlautumisesta päätettiin yhdessä, tosin aloite tuli minulta. Juttelimme niitä näitä ja siinä jossain välissä kysäisin, että pitäisikö meidän seuraavana päivänä lähteä ostamaan kihlasormuksia. Olimme puhuneet aiemmin kihlautumisen tarkoittavan sitten sitä, että naimisiin mennään lähivuosina, joten siksi uskalsin käyttää noin epämuodollista lähestymistapaa. Aiemmin olin ollut ehdottomasti sitä mieltä, että odotan miehen kosintaa. Lopulta kuitenkin tulin sellaiseen johtopäätökseen, että sitä olisi mahdollisesti saanut odottaa ties kuinka kauan, joten päätin ottaa ohjat omiin käsiini. Muokattu: December 30, 2008, käyttäjä: Ruska Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cressie Kirjoitettu December 31, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu December 31, 2008 Olimme jo keskustelleet naimisiin menosta ja minä olin jo valinnut hääpäivämmekin. Sanoin sitten miehelle, että mehän olemme jo kihloissa, mutta hän halusi kuitenkin vielä kosia kunnolla. Ja niinhän tekikin. Tiesin sen olevan tulossa, mutta päivämäärä ei ollut tiedossa. Eli periaatteessa yllätys. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
ainiliini Kirjoitettu January 12, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu January 12, 2009 Me myös olimme puhuneet häistä ja kihloihin menosta, että molemmat sitä haluavat. Minä kuitenkin kerroin ukkoselleni, että mikäli hän ei kosi, ei me koskaan päästä naimisiin ja kerroin myös minua on turha tulla kosimaan ilman sormusta (olen hieman jääräpäinen joidenkin asioiden suhteen). Kosinta tuli siis yllätyksenä, vaikka tiesin sen olevan edessä puolen vuoden sisään. Sulho parka ei kuulemma ollut saanut nukuttua melkein viikkoon ennen kosintaa, kun oli pelännyt sormuksen olevan mielestäni ihan kamala Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest -Ida Kirjoitettu January 12, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu January 12, 2009 (muokattu) - Muokattu: November 14, 2009, käyttäjä: Alessandra Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Del Kirjoitettu January 13, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu January 13, 2009 Minä kosin, mutta ei kait se kovin yllätyksenä tullu karkauspäivänä Oltiin muutenki asiasta aika paljon puhuttu, niin tiedettiin kyllä missä mennään. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nobody Kirjoitettu January 13, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu January 13, 2009 Aivan yllätyksenä kosinta tuli Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
saluki Kirjoitettu January 13, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu January 13, 2009 Meillä sovittiin yhdessä. Mies kyllä teki aloitteen, mutta yhdessä sopiminen oli välttämättömyys, kun meidät kirkollisesti kihlattiin, eli kihlauspäivän piti olla molemmilla etukäteen tiedossa Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kesäorkidea Kirjoitettu January 14, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu January 14, 2009 Me sovittiin kihlauksesta yhdessä, ruvettiin keskustelemaan aiheesta ja päätettiin että kai olis aika mennä kihloihin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kaisa85 Kirjoitettu January 14, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu January 14, 2009 asiasta oli puhuttu moneen otteeseen, mutta sille asteelle se jäi....osasin aavistella, että kyllä jossain vaiheessa kohta tulee ehdotus, että voitas mennä ostaan sormuksia...mut sit tulikin ihan oikee kosinta...iihana ylläripylläri... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
sode Kirjoitettu January 16, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu January 16, 2009 Meillä oli silloin viitisen vuotta seurustelua takana ja oltiin kyllä puhuttu kihloista moneen otteeseen.. sulhaseni kuitenkin kosi mua tavallaan yllätyksenä ollessamme matkalla kesäisessä Virossa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maana Kirjoitettu January 16, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu January 16, 2009 Meillä mentiin kihloihin yhteisellä sopimuksella, kun mies minut tuntien tiesi että haluan sormukseni valita. Kihlauspäivänä mies kuitenkin ilmoitti vuoden koska menemme naimisiin. Sanoin hänelle että toivoisin silti vielä minua kosittavan ja tämä kosinta sitten tulikin yllätyksenä. Tuona iltana löimme sitten hääpäivän lukkoon. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silmäterä Kirjoitettu January 18, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu January 18, 2009 Sovimme kihlauksesta yhdessä. Mies saa kuitenkin tehdä vielä uuden yllätyskosinnan sitten, kun on hääpäivän päättämisen aika. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nobu Kirjoitettu January 20, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu January 20, 2009 Olin kyllä puhunut kihloista, mies ehkä enemmänkin joutui kuuntelevaksi osapuoleksi... Mutta itse kosinta tuli yllätyksenä siinä mielessä, että en todellakaan odottanut sen tapahtuvan juuri sillä hetkellä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Poppis-78 Kirjoitettu January 21, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu January 21, 2009 Kosinta tuli täytenä yllätyksenä minulle. Ei oltu seurusteltu vielä vuottakaan ja asuttiin n. 300km:n päässä toisistamme. Mieheltä oli mennyt todella pitkä aika siihenkin, että pyysi minua ekaa kertaa ulos, joten en osannut noin nopeata toimintaa kosinnan suhteen odottaa. Sen paremmin ei oltu naimisiin menosta puhuttu aiemmin, ihan vain perusperiaatteitamme oltiin kerrottu toisillemme. Kosinta tuli sen verran "puun takaa", että olimme aluksi melkein puoli vuotta "salakihloissa" eli ei hommattu sormuksia eikä kerrottu kenellekään. MINÄ olin sen hangoitteleva osapuoli... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
zandra_ Kirjoitettu January 21, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu January 21, 2009 Puhuimme asiasta etukäteen, joten edes ajankohta ei tullut yllätyksenä Hääpäivä päätettiin vasta myöhemmin, ja odottelin sen jälkeen toista, "virallisempaa" kosintaa mutta sitä ei koskaan tullut vaikka vihjailin siitä monta kertaa Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
heelrais Kirjoitettu January 21, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu January 21, 2009 Tuli yllätyksenä, vaikka tietty siitä oltiin tuhat kertaa puhuttu aiemmin. En halunnut painostaa tuota miekkosta millään tapaa, kun hän haluaa oman miettimistilansa, joten en ollut myöskään kihlausta vielä tässä vaiheessa oottanut, toki haaveillut asiasta monen monta kertaa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
hilla Kirjoitettu January 22, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu January 22, 2009 Taisin kertoa saman jo toisaalla, mutta meillä naimisiinmenosta sovittiin yhteisesti. Katsoimme olevamme kihloissa periaatteessa siitä saakka, mutta vasta vähän myöhemmin hankittiin sormukset ja kerrottiin asiasta muillekin. Perinteisen romanttinen kosinta jäi minulta nyt kokematta, mutta toisaalta laiturilla tyynellä järvellä tähtitaivaan alla tehty yhteinen sopimus ei sekään ole hassumpi juttu muisteltavaksi Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ellutuulia Kirjoitettu January 22, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu January 22, 2009 Yllätys. Olin puhunut miehelle kihloista kauan ja eräänä ihanana tammikuun iltana tähtiä katsellessa mies yllättäin kosikin. Vastaus oli valmis ja kosintahetki ikimuistoinen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Isolde Kirjoitettu January 23, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu January 23, 2009 Sanotaan nyt näin, että en tiennyt kosinnan tulevan, mutta aavistin kyllä. Tämä siksi, että mies oli puhunut jo aiemmin, että numeroiltaan mätsäävät päivämäärät ovat hauskoja, etenkin jos ne ovat vähän epätavallisia (ei siis tyyliin 07.07.07). Kun siis päivämäärä oli 20.08.2008 ja mies oli tosi pistoksissa koko päivän, ehdin jo jotain vähän aavistellakin. Loppujen lopuksi kosinta tapahtui keittiössä vähän ennen puoltayötä, eli ehdittiin vielä oikean päivän puolelle. Siinä vaiheessa olin jo ehtinyt miettiä, että ei se sitten kosinutkaan... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nightfall Kirjoitettu January 23, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu January 23, 2009 Avioitumisesta oli periaatteellisella tasolla puhuttu tyyliin kai sitä joskus varmaan ehkä juu, mutta itse kosinta tuli kyllä ihan totaalisesti puun takaa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
katjus Kirjoitettu January 24, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu January 24, 2009 Mulla ei ollut mitään aavistusta! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
wynken_de Kirjoitettu January 28, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu January 28, 2009 Oltiin jonkun verran puhuttu, että mennään naimisiin sitten "jossain vaiheessa", mutta kosinta tuli täytenä yllätyksenä, muuttolaatikoiden keskellä pari päivää ennen kuin saatiin avaimet ensimmäiseen yhteiseen kotiimme. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
}i{ Kirjoitettu January 28, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu January 28, 2009 Mää vähän leikilläni piinasin ukkoa kun karkauspäivä oli tulossa, että jos ennen sitä ei tapahdu mitään, niin hoidan homman ite. Ei antanut sitä mahdollisuutta vaan kosi 9.2.2008 Oli se tavallaan tiedossa että kosinta tulee jossain vaiheessa, mutta silti ukko yllätti ja paljon, kun oli järkännyt super viikonlopun ja kosi yllätysreissulla Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muhku_ Kirjoitettu January 28, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu January 28, 2009 sovittiin yhdessä. viime kesänä jo aateltiin että vuosi 2010 olis meille hyvä naimavuosi, mutta molemmat oli sitä mieltä että kihlaus sitten ajallaan, aikasintaan puoltoista vuotta ennen häitä. viime lokakuussa sitten aloin enemmän kyselemään että ollanko me nyt sitten päätetty että kesällä 2010 mennään naimisiin ja kun mies oli suostuvainen, niin sovittiin siinä sitten päiväkin mutta kihloista ei puhuttu mitään! ehdotin sitten jossain vaiheessa miehelle että jos mentäis meiän vuosipäivänä tammikuun alussa kihloihin, niin olis helppo muistaa sekin päivämäärä ja niinpä mies sitten kosi mua ruusun ja sormuksen kanssa noin puoltoista vuotta ennen häitä .) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts