---87--- Kirjoitettu September 17, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu September 17, 2008 Onko tyhmää jos kutsuu sukulaiset ja lähimmät ystävät vihkitilaisuuteen ja sen jälkeen syömään. Ja sitten muutama tunti myöhemmin loput kavereista, koska ruokailutila on suhteelisen pieni ettei kaikki mahdu sinne millään... Muuten tilaa on reilusti. Järjestämme myös myöhemmin tuleville syötävää. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pinjaliini Kirjoitettu September 17, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu September 17, 2008 Ei minusta kuulosta tyhmältä. Parempi noin, mitä ahdata liikaa ihmisiä pieneen tilaan.Olen täällä lukenut joistain juhlista, joissa oli vastaavanlainen järjestely. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
sannakaisa Kirjoitettu September 17, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu September 17, 2008 Jotenkin mulle tulis kaverina sellainen olo, että oon B-listaporukkaa. Ja sukulaisena sellainen olo, että täytyy lähteä "alta pois"... Itse yrittäisin keksiä vaihtoehtoisen ratkaisun, esim cocktailkutsut-tyyppisen tarjoilun koko porukalle/isomman tilan/pienentäisin kutsulistaa että kaikki mahtuu kerralla. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
---87--- Kirjoitettu September 18, 2008 Kirjoittaja Raportoi Share Kirjoitettu September 18, 2008 listaa ollaan yritetty karsia mahdollisimman pieneksi.. toinen vaihtoehto on että jätetään nämä myöhemmin kutsuttavat kaverit kokonaan pois... aika kinkkinen juttu Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nessuno Kirjoitettu September 25, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu September 25, 2008 Aika vaikeatilannehan tuo on. Mutta kyllä se varmaan vähän niin on, että osa vieraista tuntee itsen sä ns. B-luokan vieraiksi, jos kaikkia ei ole syömään kutsuttu. Itse olen ollut vähän samalaisissa häissä ja kyllä siellä oli vähän karhea tunnelma niiden kesken jotka sienne vasta myöhemmin tulivat.Mutta toki tämä vain minun näkemykseni. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Velho Kirjoitettu September 25, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu September 25, 2008 Niin kyllä mustakin siitä voi kavereille tulla vähän sellanen olo, että on vähän 2 vieraita. Miksette pidä kavereille kokonaan eri juhlia Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Catla Kirjoitettu September 26, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu September 26, 2008 Myö pidettiin kavereille täysin erilliset juhlat juuri tilan rajallisuuden vuoksi. Kaikki on tätä kiitelleet ja oltiin itse kanssa tosi tyytyväisiä, sillä sukulaisten seassa osa kavereista olisi varmasti jäänyt huomiotta, tai toisinpäin. Nyt aikaa riitti kaikille ja juhlista saatiin tehdä enemmän ja vähemmän viralliset/alkoholipitoiset/väriteemaiset/aikataulutetut. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
-...- Kirjoitettu October 4, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu October 4, 2008 (muokattu) . Muokattu: January 8, 2016, käyttäjä: M-J Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
mem-mu Kirjoitettu September 29, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu September 29, 2015 Herättelen tätä keskustelua uudelleen. Mitä mieltä olette, jos kaverien hääparille vähemmän tutut avecit kutsuisi vasta ruokailun jälkeen paikalle? Olisiko se liian ilkeää? Juhlapaikkaamme ei mahdu kaikki ruokailemaan, mutta haluaisin kuitenkin, että kaverini saisivat kumppaninsa ainakin tanssien alkuun mukaan. Mietin alunperin myös, että kutsuisisin osan kavereistanikin vasta ruokailun jälkeen, mutta ymmärrän, että siitä voisi tulla "b-luokan" olo. Avecit on ehkä kuitenkin eri asia? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raitaa Kirjoitettu September 29, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu September 29, 2015 ^En halua tuomita kenenkään ratkaisuja järjestää häät, mutta oma mielipiteeni on, että toi aveccien erottaminen kutsutuista ruokailun ajaksi on kyllä vielä oudompaa, kuin että kaverit päästetään vasta myöhemmin nauttimaan esim. iltapalasta. Jos itse olisin aveccina kutsuttu vasta ruokailun jälkeen illaksi tanssimaan, niin varmaan jättäisin tulematta. Aveccien kutsumatta jättäminen on myös etikettivirhe, mutta olisiko se kuitenkin parempi ratkaisu? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
mem-mu Kirjoitettu September 29, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu September 29, 2015 Kiitos kommentista! Olet ehkä oikeassa, että avecit eivät tulisi sitten ollenkaan, mutta olisiko se kuitenkaan loukkaavaa kutsua vaikka vain epävirallisesti jatkoille? Tuosta etikettiasiasta olen kyllä sitä mieltä, että sitä on turha liikaa miettiä. Jos olosuhteet vaatii vieraslistan lyhentämistä, niin mieluummin avecit kuin hyvät ystävät/sukulaiset pois. Olen itse ollut samasta syystä ilman avopuolisoani häissä vieraana, ja ymmärsin tilanteen täysin enkä kantanut kaunaa hääparille. Toivon ja uskon, että omat vieraamme ottaisivat asian samalla tavalla. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raitaa Kirjoitettu September 29, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu September 29, 2015 Hmm joo, ehkä mä tekisin just tolleen epävirallisesti, eli toimittaisin hääkutsun niille, jotka haluaa paikalle ja sanoo, että olen pahoillani, tilanpuute ei sallinut kumppanisi kutsumista, mutta haluaisikohan hän tulla kenties jatkoille kanssamme? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niinuska86 Kirjoitettu September 30, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu September 30, 2015 Täällä (UK:ssa) on ilmeisesti melko tavallista että vihkimiseen ja pääjuhlaan tulee tietty väki ja sitten illaksi kutsutaan lisää porukkaa. Näin meilläkin tulee olemaan, eli päivällä varmaan noin 50 henkeä ja sitten illalla toiset 30 lisää. Tuohon 30 kuuluu varmaankin serkut ja kaverit. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
mem-mu Kirjoitettu September 30, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu September 30, 2015 Miksei meillä voi olla tällaista yleisesti käytössä Suomessa! Toki läheiset ystävät mukaan juhlan alusta asti, mutta osan voisi hyvin kutsua vasta jatkoille. Oletko Niinuska itse ollut tuon tyylisissä häissä? Miten koit sen? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niinuska86 Kirjoitettu October 1, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu October 1, 2015 Mem-mu, en ole, mutta kihlattu on ja sanoi että ei siinä mitään vikaa ole. Iltajuhlassa on kuitenkin ruokaa tarjolla buffetti muodossa niin ei tule sellaista olo ettei edes ruokaa saa Hänen mielestä tuo on hyvä käytäntö ja sanoi että häntä ei yhtään haitannut että sai kutsun vain iltajuhlaan. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts