MinttuMaaria Kirjoitettu January 3, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu January 3, 2004 Meidän menu onpi seuraavanlainen:Alkupalat* munaveneet * sillitartar* sinappisilli* lohirullat* mätihyytelö * savukirjolohifile* pariisinperunat* fetasalaatti ja kastike* italiansalaatti* broilersalaatti ja currykastike* lyöppijuusto* kalkkunaleike ja pihlajanmarjahyytelö* suolakurkkulohkot* pororullatPääruoka* punaviinipaisti ja -kastike* lämmin smetanabroiler (suikaleesta)* täytetyt tomaatit* kasvisgratiini* kermaperunatLisukkeet* hapan- ja hiivaleipä, voi* karjalanpiirakat ja munavoi* kotikalja, maito ja vesiJälkiruoka* hääkakku* sacherneliöt* hillosilmät* moccavohvelit* kahvi, tee ja mehuHintaa menulle tulee 27,50€/aikuinen, hintaan sisältyy tarjoilu, servetit ja astiat. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antsa Kirjoitettu January 12, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu January 12, 2004 Ainakin siinä tarjouksessa, jonka pitopalvelu meille lähetti, oli lajiteltu ruuat samassa järjestyksessä kuin mitä MinttuMaaria luetteli... Eli siten, että leivät ja juomat tuli pääruuan jälkeen ja leipien kanssa samassa oli levitteet ja juomat. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
vanilijatanko Kirjoitettu January 13, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu January 13, 2004 Meidän menu olisi toiveidemme mukaisesti tällainen:Alkuruokabuffet:FetasalaattiaRiimihärkääSmetanatäytteisiä kanamunanpuolikkaitaLämminsavulohtaKeitetyt perunatKana-farfallesalaattiaParmankinkkua ja meloniaMarinadilajitelma (herkkusieniä,paprikaa,valkosipulia,oliiveja)Leipää ja levitettäLämminruokabuffet:Paahdettua kanapojanrintaaKermaista yrttikastikettaValkoviini-parmesanrisottoLeipurinperunoitaVadelmakakkua, kahvi, haudutettu tee, lapsille mehuaAveciksi konjakki ja kermalikööri Ruokajuomaksi: Valkoviini, punaviini, maito, mehu, vesi, kotikaljaTarkkaa hintaa ei vielä ole tiedossa koska muuntelimme menua itsellemme mieleisemmäksi. Alkuperäisen tarjouksen mukaisen menun hinta oli 29,90 euroa/hlö, johon sisältyi astiat, kuljetukset, tarjoilu jne. Kaikki alkoholijuomat ostetaan itse. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
miryam Kirjoitettu January 15, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu January 15, 2004 Täällä kun on ollut puhettaa tuosta nirsoilusta, niin mitä ovat kanssasisareni mieltä ideasta kansainvälisestä keittiöstä, tyyliin kiinalaisia kevätkääryleitä, japanista sushia, venäjältä blinejä, espanjasta pikkusuolaisia tapaksia alkupaloiksi, pääruoaksi afrikasta papumuhennos ja kookosriisiä, intiasta naanleipää, kreikkalainen salaatti... Meneekö ihan överiksi, syökö kukaan mitään näistä? Ja onko makuelämys liian kaoottinen? Lisänä olisi varmaan jotain perinteisempääkin allergikkoja, lapsia ja mummoja ajatellen, perunoita, vihreä salaatti, jotain kanaa/kalaa. Itse kun rakastan eksoottista ruokaa niin ei osaa kuvitella että toisetkaan sitä inhoais! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henna Kirjoitettu January 16, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu January 16, 2004 Raksun & Naksun hääillallinen7.2.2004Vihreä salaattiMarinoidut oliivitMarinoidut kasviksetHedelmäinen brie-salaattiSavuhärkääKylmäsavulohi, sinappikastike SavulohirullaKeitetyt perunat Talon leipä ja voi * * * Kalkkunanfileetä, calvadoskastike Vuohenjuustoperunat Kasvishöystö * * * Valkosuklaapuolukkakakku Amaretto tai konjakkiKahvi tai teeViineinä Santa Cecilia Chardonnay ja Santa Cecilia Cabernet Sauvignon. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henna Kirjoitettu January 16, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu January 16, 2004 Täällä kun on ollut puhettaa tuosta nirsoilusta, niin mitä ovat kanssasisareni mieltä ideasta kansainvälisestä keittiöstä, tyyliin kiinalaisia kevätkääryleitä, japanista sushia, venäjältä blinejä, espanjasta pikkusuolaisia tapaksia alkupaloiksi, pääruoaksi afrikasta papumuhennos ja kookosriisiä, intiasta naanleipää, kreikkalainen salaatti... Meneekö ihan överiksi, syökö kukaan mitään näistä? Ja onko makuelämys liian kaoottinen? Lisänä olisi varmaan jotain perinteisempääkin allergikkoja, lapsia ja mummoja ajatellen, perunoita, vihreä salaatti, jotain kanaa/kalaa. Itse kun rakastan eksoottista ruokaa niin ei osaa kuvitella että toisetkaan sitä inhoais!Kuulostaa tosi hauskalta idealta! Itse ainakin kierisin onnesta moisen pöydän nähdessäni! Voisiko ruoat merkitä vielä oman maansa lipuilla, niin vieraatkin ymmärtäisivät, että tässä on joku "juju"? Suomenlipun alla voisi sitten olla joku perinteisempi juttu, esim. lohta. Voisiko kansainvälistä linjaa laajentaa jonkin verran juomiinkin? Ja tietty ruoat kannattaa miettiä siten, että ne edes jotenkin sopivat yhteen, mutta se ei varmaankaan ole ongelma. Vieraiden "nirsoilusta" en kantaisi huolta, kyllä tuosta pitäisi jokaiselle löytyä edes jotain syötävää. Jos joku ei uskalla kokeilla uusia ruokia ja jää sen takia nälkäiseksi, niin se on sitten oma moka. (sorry, olen vähän jyrkkä tämän suhteen) ;DToivottavasti palaat kertomaan, millaiseen menuun lopulta päädyitte!- Henna Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rokkimorsian Kirjoitettu January 19, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu January 19, 2004 häämenumarinoituja oliivejamarinoituja artisokkiamarinoituja paprikoitagaram-masala papujavihersalaattiarucola-perunasalaattiakatkarapu-coucoussalaattiakylmäsavutonnikalaa salaattipedillähummustarucolapestoamaalaisleipäämerquez-makkaraakormabroileriasitruunariisiäuunikasviksiakyseessä ravintola blankon catering (turku), hinta 29 €/hnk, sis. astiatlisäksi tulee Mozarttorte Krulla's Konditoriasta (kuljetus Helsingistä vielä hieman avoin) ja wieniläistä kahviaviinipöydässäVilla Antinori Bianco (loistava valkoviini, kannattaa kokeilla!)Beringer Stone Cellar Cabernet Sauvignonja kahvinkera tietystiJaloviina * sekä miedomman ystäville Baileys Irish Cream*mums* ;D ;D ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
TK-83 Kirjoitettu January 21, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu January 21, 2004 Täällä kun on ollut puhettaa tuosta nirsoilusta, niin mitä ovat kanssasisareni mieltä ideasta kansainvälisestä keittiöstä, tyyliin kiinalaisia kevätkääryleitä, japanista sushia, venäjältä blinejä, espanjasta pikkusuolaisia tapaksia alkupaloiksi, pääruoaksi afrikasta papumuhennos ja kookosriisiä, intiasta naanleipää, kreikkalainen salaatti... Meneekö ihan överiksi, syökö kukaan mitään näistä? Ja onko makuelämys liian kaoottinen? Lisänä olisi varmaan jotain perinteisempääkin allergikkoja, lapsia ja mummoja ajatellen, perunoita, vihreä salaatti, jotain kanaa/kalaa. Itse kun rakastan eksoottista ruokaa niin ei osaa kuvitella että toisetkaan sitä inhoais!Mä oon kyllä sitä mieltä, että aika kaaosta on. Ainakin mun korvaan (oon keittiöalalla) kuulostaa hieman sekavalta. Jos jotain erikoista haluaisin niin keskittyisin itse kyllä yhen tai kahen maan ruokiin, ja nekin sais olla aika samantyylisiä. Eikä muuten ole niin helppoa tehdä kaiken maailman sapuskoja kun suomesta ei ole oikein kunnolla saatavissa aineita. Helposti käy niin, että on esim muka afrikkalaista, mutta totuus on että afrikkalaiset ei kyllä tunnistais koko ruokaa. Mausteet ja muut on niin erilaisia. Mutta stemppiä, mitä ikinä päätätkin tehdä! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mortti Kirjoitettu January 22, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu January 22, 2004 huhh huuh tulipas nälkä näitä lukiessa Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venetsia Kirjoitettu January 23, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu January 23, 2004 Meillä on ensin ruokailu ravintolassa missä kaikki saavat tilata oman annoksensa. Kotona on sitten kakkua ja kahvia ja "juominkeja". Meillä tosin on vain n. kymmenen vierasta joten tälläinen on helppoa toteuttaa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
riina Kirjoitettu January 28, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu January 28, 2004 Tässä meidän menu:Creolimarinoitua lohtaChilimehustettuja katkarapujaKylmiä kananpoika-maissirulliaPippuroitua häränpaahtopaistiaKylmää barbeque-kastikettaRosaura-cheddarsalaattiaPeruna-paprikasalaattiaVihersalaattimix Maissilastuja, ananas-salsaa, avocadotahnaa, smetanaaLeipävalikoima ja yrttiöljyä****Grillattua kalkkunaa, mausteista chilikastikettaLämmintä kermaista peruna-bataattipaistosta****Kahvi / teeHääkakkua Pikkuleipiä...Lapsille tulee oma menu: lihapullia, perunamuusia jne.Juomaksi viinit ja illalla boolia. Menu on just sellainen kuin toivottiin: runsaasti alkupaloja ja pääruokana lintua (en ole punaisen lihan ystävä)! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest morsmaikku04 Kirjoitettu January 30, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu January 30, 2004 Nyt on vihdoin meidänkin pitopalvelu ja menu päätetty.Menu:AlkumaljaRapea vihersalaatti+kastikeVärikäs välimeren pastasalaattiUudet potutRaakapaistettu Rosamunda perunaLihapullatChili-hunaja porsaan paahtofileMadeirakastikeKukkakaali-parsakaaligratiiniPari sorttia leipää, voiKotikalja, maito, vesiKahvi, tee, mehuMansikkakermakakkuJuhlakranssiPikkuleivätKuivakakkuCocktailpiirakka, munavoiJa hintaa 25€/lärvi. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
wondaa Kirjoitettu February 1, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu February 1, 2004 Meidän menuun kuuluu 3 erilaista salaattia 3kalaleikettä 3lihaleikettä porsaanfile ja kermakastike lämminsavulohi ja kastike keitin perunat vihannekset viipaleperunagratiini vihannekset leipä voi vesi ja kotikalja kahvi täytekakkuhinta 26,5 euroa/hlö lautaset servetit ym kuuluu hintaan ku juhlitaan eräässä hoteliravintola yrityksessä... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
LindaS Kirjoitettu February 12, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu February 12, 2004 Meidän menu tulee olemaan Tapas vaikutteinen seisovapöytä joka tulee sisältämään ainakin seuraavaa:Aurinkokuivattuja tomaattejaPestoaOliivejaMarinoituja paprikoitaJuustoja: -brie -vuohenmaito -sinihomeleikkeleitä: -porsas -nauta -salamiHyviä leipiä: -patonkia -maalaisleipää -tummaa -karjalanpiirakoita (munavoi)Muutama salaatti: -katkarapu -mozzarellaGraavilohiSavustettu+kastiketta?Vihreitä vihanneksia ja hedelmiä -KeksejäLämpimänä -Naudanulkofile -Kerma/valkosipuli perunat -Pippurikastike/punaviinikastikeJuomina Punaviini, valkoviini ja olut +alkokolittomatKahvin kanssa kakkuaSuolaisena iltapalana:Iltapala vielä avoinnaBudjetoitu on että n. 2000 euroa max. menisi tarjoiluihin.Vieraita n. 70 henkeä, ei pitopalvelua. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apolonia Kirjoitettu February 18, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu February 18, 2004 Meille tulee ilmeisesti seuraavanlainen menu:ALKURUOKAKeitetyt perunatValkosipulisilliSavulohifileeMätihyytelöKalaisa pastasalaattiKalkkunaleikkeleKutunjuustoKanasalaattiTomaatti-sipuli-mozzarellasalaattiWaldorfin salaattiVihreä salaattiPÄÄRUOKAPaahtopaisti ja kastikeLihapullat, hilloMustaherukkahyytelöRiisiLämmin kanakastikeUunitomaattia ja-sipuliaGratinoidut vihanneksetRuoka tulee maksaan noin 39 euroa/henkilö, johon sisältyy iltapala erikseen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
lauruli Kirjoitettu February 23, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu February 23, 2004 AIVAN MILETÖNTÄ!!!Juuri tätä minä tarvitsin ;DOlen juuri miettimässä ja pohtimassa omaa ruokalistaamme, ja kuinka kävi. Tällainen tupsahti eteeni:)Meille pitopalvelun emäntä antoi henkilösummiksi 15-25€ riippuen, mitä tarjotaan, mutta ei siis kovinkaan kallis. Viinit eivät kuulu tosin hintaan, mutta ne hankitaan itse. Onpas pakko kiittää immeisiä, jotka ovat omia menuja tänne kirjoitelleet Katsotaan mihin itse päädymme! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nele Kirjoitettu February 26, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu February 26, 2004 Kommentoikaa tätä menua; meillä on aika alussa suunnittelu ja muitten mielipiteet on tervetulleita. Meillä siis tilanne on se että mä olen kasvissyöjä, mies ei, joten meille tulee 1 liharuoka ja muu on kasvista. Meidän kavereita useimmat on hyvin kasvismyönteisiä mutta tuleehan häihin sukulaisiakin.Ruuat tehdään itse, vain tarjoilijat palkataan.Joten söisittekö tällaista ruokaa? Kuulostaako liian viherpiipertäjämäiseltä?Alkumaljana Marskin malja (mustaherukanlehtijuoma) Juuresterriini (kolmivärinen, porkkana, pinaatti, palsternakka) Joku kala Kaali-porkkanasalaattia kermaviilikastikkeessa (coleslaw) Ns. saksalaista perunasalaattia (ei majoneesia vaan etikkakastike) Herkkukurkkua Hillosipuleita Keitetyt perunat Joku liha Sienikastike Ohratäytteiset kaalikääryleet Aurajuustogratinoidut parsa-ja kukkakaali Juures-juustokiusaus (sisältää emmentalia ja juureksia, muistuttaa laatikkoa) RuisleipäOhrarieska Ohrapiirakat Munavoi Voi Kotikalja, vesi, marjamehu, olut kahvi/tee avec Mustikkalikööri Hääkakku (mustaherukka-valkosuklaa) Pullakranssi Ässät Joku muu pikkuleipä, ehkä sydämen muotoinen jossa on hilloa Minirönttösiä Mansikkabooli Iltapala; voileipakakkua ja tuoresalaattia (erilaisia salaatteja, kirsikkatomaatti, kurkku sekä jotain kastiketta) sekä leipää, piirakoita yms. aterian jämiä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Myrskytuuli Kirjoitettu February 26, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu February 26, 2004 Kovan pähkäilyn ja vääntämisen jälkeen tässä vihdoin ja viimein meidän häämenumme:*******************************************Kalalautanen (valmiina eteen katettuna)Rosesavulohi, graavilohi, himosilakka, maalaispaté, kirsikkato-maatteja, sitruuna, tillipesto, ruohosipuliaLeipälajitelma ja voi pöydässäVesi******************************************Metsäsienikeitto (tarjoillaan pöytiin) Leipälajitelma ja voi pöydässäVesi ja snapsi******************************************Huoneenlämpöinen rosepaahtopaisti ja pippurikermakastike (noudetaan buffet-pöydästä)Lohkoperunat, ratatouille, mustaherukka-hyytelöVesi ja viini*******************************************Kylmät karpalot ja kuuma kinuskikastike (tarjoillaan pöytiin)Vesi ja viini******************************************Suklaamoussekakku ja kahviKonjakki ja likööri*****************************************Pasteijoita, karjalanpiirakoita ja munavoitaOlut, siideri, viini, GT***************************************** Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gnista Kirjoitettu February 26, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu February 26, 2004 Nele: Miten olisi, jos lisäisit vielä jotain meille lihansyöjillekin? Minulle voisi tulla teidän häissä aika nälkäinen olo. Vaikka toinen laatikkoruoka, missä olisi vaikka lihaa tai kalaa? Muuten menu vaikutti loistavalta...Gnista Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niinuli Kirjoitettu February 27, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu February 27, 2004 Me ollaan ajateltu laittaa kahvipöytään :-Xkahvi :-Xtee :-Xlimppari :-Xtäytekakku :-Xpikkuleivät nro 1 :-Xpikkuleivät nro 2 :-Xkahvikakku nro 1 :-Xkahvikakku nro 2 :-Xpullakranssi :-Xmarmeladikuulialisäksi grillataan (oikea kokki tulossa hoitamaan homman) pitkin päivää ja iltaa, tarkempia lajeja grillaukseen ei oo vielä päätetty... : Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
IlonaS. Kirjoitettu February 27, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu February 27, 2004 Vinkkinä vaan niille, jotka havittelee italialaistyyppistä ruokalistaa: Linkosuon Juhlapalvelulla on nettisivuillaan napolilainen buffet-pöytä, jota on aivan jumalattoman herkullisen kuuloinen! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lulu Kirjoitettu February 27, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu February 27, 2004 Nele: Minusta menunne kuulostaa aika täyttävältä. Meillä on sama tilanne, olen kasvissyöjä, mutta mies syö lihaa. Pitopalvelun emännän mielestä yksi lämmin liharuoka ja yksi kylmä kala riittävät mainiosti, kunhan ruokaa on ylipäätään riittävästi. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nele Kirjoitettu February 27, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu February 27, 2004 Nele: Miten olisi, jos lisäisit vielä jotain meille lihansyöjillekin? Minulle voisi tulla teidän häissä aika nälkäinen olo. Vaikka toinen laatikkoruoka, missä olisi vaikka lihaa tai kalaa? Muuten menu vaikutti loistavalta...GnistaAjattelin, että peruna ja 1 lämmin liharuoka riittäisivät, jos kasvisruokia voi lihansyöjäkin syödä lisukkeena. Onko tuohon nälkäiseksi jäämiseen siis syynä se että listalla olleet kasvisruuat ovat lihansyöjälle lisukkeeksi kelpaamattomia?Äitini joka vastaa ei-kasvisruokien laitosta, ehdotti että kalaa olisikin alkupalojen sijaan tarjolla lämpimänä, ehkä paistettuja/haudutettuja muikkuja. Ja itse huomasin että alkupalat kaipaavat jotain kevyttä ja tuoretta, en tosin vielä tiedä mitä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gnista Kirjoitettu February 27, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu February 27, 2004 Lähinnä tarkoitin sitä, että paistetut/haudutetut/keitetyt vihannekset eivät ole kaikkien lempiruokaa. En nyt halua, että kukaan vetää hernettä/vesimelonia kärsäänsä nyt tämän kommentin takia, mutta monet kasvissyöjät eivät ymmärrä, että kaikki ihmiset eivät niistä pidä. Joillakin on allergiset syyt, lapsuuden traumat ja monesti maku on aivan kauhea. Itse olen sitä mieltä, että menusta täytyy löytyä kaikille jotakin. Mutta tämäkin on vain minun mielipide ja siitä ei kannata kenenkään suuttua Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nele Kirjoitettu February 28, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu February 28, 2004 Lähinnä tarkoitin sitä, että paistetut/haudutetut/keitetyt vihannekset eivät ole kaikkien lempiruokaa. En nyt halua, että kukaan vetää hernettä/vesimelonia kärsäänsä nyt tämän kommentin takia, mutta monet kasvissyöjät eivät ymmärrä, että kaikki ihmiset eivät niistä pidä. Joillakin on allergiset syyt, lapsuuden traumat ja monesti maku on aivan kauhea. Itse olen sitä mieltä, että menusta täytyy löytyä kaikille jotakin. Mutta tämäkin on vain minun mielipide ja siitä ei kannata kenenkään suuttua Mä kyselen mielipiteitä siksi että haluan tietää niistä; jos olisin päättänyt ihan ehdottomasti mitä tarjotaan, niin turhahan täällä olisi mielipiteitä kysellä Meillehän tulee siis yksi lihapääruoka, jotain karjalanpaistin tapaista tukevaa ruokaa. Siis haluaisin vaan tietää että millaisia kasvisruokia lihansyöjä voisi syödä lihan lisäkkeenä vai onko peruna ainoa kasvis jota normaali sekasyöjä sietää? Ilmeisesti siis monet lihansyöjät ei syö kasviksia ollenkaan, ei edes lisäkkeenä? Vai olisiko järkevää tarjota jotain tavanomaista kasvislisäkettä kuten valkosipuliperunoita jota lihansyöjäsetänikin ehkä uskaltaisivat syödä jos juureskiusaus on liian erikoista?Olen ihan samaa mieltä että juhlissa pitäisi olla kaikille ruokaa, sen verran monet juhlat olen syönyt pelkkää perunaa ja vihreää salaattia. Tavoite olisi hoitaa tarjoilut mahdollisimman vähällä lihalla (kun puolet vieraista ei sitä syö) mutta silti niin että piintyneinkin lihansyöjä tulee kylläiseksi. Siis tarkoitus on löytää kasvisruokia joita lihansyöjätkin syö. Siksi mietinkin näitä etukäteen ja otan kyllä ehdotuksia vastaan! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts