Corylus Kirjoitettu September 29, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu September 29, 2012 Meillä oli seuraavanlainen menu noutopöydästä:HäämenuLämminsavulohta, tartar-kastikettaRiistapyöryköitäVihersalaattia, talon salaatinkastikettaSavuporo-perunasalaattia ~~~~~~~~~~~~~~~~~~Paahtopaistia, kolmen pippurin kastikettaRiistapyöryköitäKermaperunoitaHunajaiset uunijuureksetKarpalohyytelöäSydänrieskasia, ruisleipää, voitaMaitoa, mehua, vettä~~~~~~~~~~~~~~~~~~Vadelmaista valkosuklaahääkakkuaOnnenkenkä-pikkuleipiäLeipäjuustoa ja lakkahilloaKahvia, haudutettua teetä, mehuaLisäksi iltapalalla oli kinkku-pastasalaattia, raastesalaattia, valkosipulipikkelssiä sekä tietysti suolaisia snacksejä. Perfektionistina halusin, että alkuruoka ja pääruoka laitettiin esille erikseen; molemmille oli siis omat lautaset ja omat viinit. Hyvin maittoi kaikki, vieläkin vesi kielellä muistellaan ! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
TINDE2013 Kirjoitettu October 19, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu October 19, 2012 Meidän kesäkuun alussa pidettäviin rentoihin bilehäihin tulee tällainen grillihenkinen menu:Whiskygraavattu lohiChilimarinoidun katkaravutPähkinäinen coleslawVihersalaattia, grillattua halloumia ja melonisalsaTomaatti-mozzarella-basilica -salaattiPatonkia ja leviteSavulohi ja aioliGrillattu kananrinta ja savu-bbq -kastikeUuniperunaGrillattu maissintähkä ja chilivoi ja/tai valkosipulivoi TAI kasvisvartaatTuon tomaatti-mozzarella-basilica -salaatin saattaa vielä tippua pois kun ei se jotenki sovi tuohon kokonaisuuteen. Tuo grillattu maissintähkä olisi ihana, mutta niin sottaista syötävää, että sillä perusteella voi olla että meille päätyy noi kasvisvartaat. Hinta on 32 euroo per naama. Kakku tulee joko Kakkugalleriasta joku sopiva tai sitten käpykakku jos läydän joltain valmistajalta hyvän. Nyt ainut jonka tiedän on Fazerin ja se on kuivaa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
manaljah Kirjoitettu October 22, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu October 22, 2012 Iltapalalat jäisi multa syömättä, yöks, kouluruokaa... Mutta muuten on kattava menu.En ole itsekään mikään kiusausfani (varsinkin Janssonin kiusauksen kierrän kaukaa), mutta kun lyö ihan tyhjää... En halua karjalanpiirakoita, grillimakkaraa tai mitään kamalan sotkevaa (tortillat, burgerit ym sotkee, tartten aina ruokalappua niiden kanssa). Mitä tilalle?? Hyvää pöperöä, pitopalvelu nostakoon pöytään mutta siivous jää meille. Tai vaihtoehtoisesti jotain mikä on itse helppo tehdä etukäteen ja tyrkkästä vaan uuniin lämpenemään. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rhonda_Tyger Kirjoitettu October 31, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu October 31, 2012 Meidän rennoissa kesäkuun häissä herkuteltiin grillauksen merkeissä.Makkaraa GrillitassujaMaissiaVihannesvartaitaKanan rintafileitäPossupihvejäPaistettua halloumiaVihreää salaattia lisukkeineenJällkärinä oli:Jäätelökakkua makuina suklaa ja minttuTuoreita kirsikoita ja mansikoitaKermavaahtoaSuklaalla kuorrutettuja keksejä Juomana oli viiniä, olutta, siideriä, limsaa, vichyä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
JennyH Kirjoitettu March 23, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu March 23, 2013 Meidän menu, ku sain tänään päätettyä ja väsättyä noutopöydän päätyyn liitutaulunki valmiiksi Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Riina-M Kirjoitettu March 30, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu March 30, 2013 Me päädyimme pitopalvelun kanssa seuraavanlaiseen menuun: FetasalaattiHedelmäinen vihreäsalaatti ja kastikeBroileri-pastasalaattiGraavilohiSavukalaSinappisilliTervasilakatKotijuustoKananmunanpuolikkaat *** BurgundinpataPaella (ei lihaa)Lihapyörykät ja kermakastikeKeitetyt perunatHöyrytetyt vihanneksetLeipä, mallaspatonki, voi, margariiniKotikalja, maito, vesi, vissy, limsa *** Mansikkakermakakku (telineessä)Kahvi, tee, mehuLusikkaleivät (tuodaan itse) Hintaan sisältyy astiat, lasit, tarjoilutyö sekä alv.Summaksi tulee 32 € / henkilö, alle 10-vuotiaat syövät puoleen hintaan. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mariki Kirjoitettu May 4, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu May 4, 2013 aurinkokuivattua tomaattia ja fetajuustoacopakinkkua ja melonialohichevichechilimarinoituja katkarapuja caesarsalaattiavuohenjuusto-appelsiinisalaattileipävalikoima lammasvartaitakasvisvartaitatsatsikipähkinäistä riisiä vadelmamoussekakkusitruunacupcakes iltapalalla: suolaista piirakkaa (jauheliha ja välimerellinen kasvispiiras), tuulihattuja ja popcornia Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
danja Kirjoitettu May 4, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu May 4, 2013 (muokattu) BataattisosekeittoFetasalaattiSavustettu lohiUudet perunatKermaviilikastikeNämä siis pitopalvelulta,n. 11€/ hlö.Lisäksi tarkoitus leipoa itse sämpylää,leipää tms sekä itse valmistaa jonkinmoinen papusalaatti,kun sen voi tehdä päivän pari aiemmin jääkaappiin. Hääkakkua ei vielä päätetty,muut kahvipöydässä tarjottavat tarkoitus leipoa itse.Eli tällainen hieman yksinkertaisempi menu suunnitelmissa..Ruuan kanssa tarjottavat viinit tarkoitus hankkia ulkomaan reissulta,jos edullisesti löydämme. Tervetuliaismaljan kanssa ehkä jotkut pienet cocktail- suupalat harkinnassa myös itse tehdä,jos löytyy jokin sopiva idea siihen :)Ja itsetehtyä pitsaa iltapalalla.. Muokattu: May 4, 2013, käyttäjä: danja Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liljan kukka Kirjoitettu June 6, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu June 6, 2013 Tältä näyttää menu meidän ens syksyn häissä: ¤ Alkupalat:- Rieskarullat: savuporo- Täytetyt nepparit: ruisneppareita, yrttituorejuusto täyte, broilertäyte - Graavi/kylmäsavulohi, - Lämminsavu/(itsetehty) loimulohi + kermaviilikastike - Vihersalaatti + feta ja oliivit erikseen - Jokirapu/katkarapu ceasarsalaatti- Melonisalaatti: vesimeloni ja aurajuustomuru - Kylmä paahtopaisti viipeleina- Keitetyt kananmunan puolikkaat, koristeena ruohosipuli- Tonnikalamousse pienissä purkeissa¤ Pääruuat: - Possun kasler + paitinkastike - Broilerfileet + punkkukasteki ja bernaiskastike - Keitetyt perunat- Paahtojuurekset: porkkana, lanttu, palsternakka ¤ Jälkiruoka:- Kakut: perinteinen mansikka-kermakakku ja mustikka-valkosuklaa juustokakku - Muffinsit: sitruuna,”tiikerikakku”, vadelma, daim - Piparit: perinteiset lusikkaleivät + kaupan keksit Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
CCrystal Kirjoitettu June 27, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu June 27, 2013 Meidän tuleva menu: sillivatilämminsavulohigraavilohi vihreä salaattikanasalaattikinkkumakaronisalaatti porsaan ulkofile + kastikeuunikasviksetuudet perunatlihapullat patonki + tzatzikileipää vesi, maito, mehu, kotikalja, sangria (itse tehdään) Hinnaksi tulee 23,5e/henkilö. Tuttu tekee sitten hääkakun (mansikka-valkosuklaa) ja iltapalaksi teen itse mm. voileipäkakkua Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nnipsu Kirjoitettu June 27, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu June 27, 2013 (muokattu) meille tulossa tälläinen menu pitopalvelulta; munaveneetgraavilohihedelmäinen juustosalaattifeta-cashew-salaattibroiler-pasta-salaattitomaatti-mozzarella-salaattikotijuusto savulohifilelihapullatpossunfile kermaisella pippurikastikkeellakermaperunatuudet perunat ruis- ja hiivaleipä, maito, vesi, kotikaljakahvi, tee, mehu itse tehdään kakut, pullat, lusikkaleipiä ja macaroneja Muokattu: June 27, 2013, käyttäjä: nnipsu Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Seppelpää Kirjoitettu July 2, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu July 2, 2013 Me tehdään kesähäissämme kaikki tarjottavat itse, minkä lisäksi hääpaikka (metsä) "hieman" rajoittaa Lämpimien ruokien valmistus onnistuu käytännössä parilla muurikalla. Seuraavanlainen menu on mielessä tällä hetkellä, mutta koska häihin on vielä lähes vuosi aikaa, yksi sun toinen asia ehtii vielä muuttua: Thaimaalainen papaijasalaattiInkiväärilohiSeesampaahtopaisti TomaattivuohenjuustosalaattiSienirisottoFoccaccia Jälkiruokana suvussani perinteenä oleva isoäidin tekemä mansikkakakku. Illalla olisi vielä tarkoitus paistaa nuotiolla makkaraa ja vaahtokarkkeja. Juomista sen sijaan emme tingi, ja sulholla onkin tänä kesänä projektina samppanjasapelin harjoituskalistelu. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
elspeth Kirjoitettu July 2, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu July 2, 2013 Meillä oli tällainen: AlkuruokaUudet perunatSilliTuorejuustotäytteiset kylmäsavulohirullatPestolla ja aurinkokuivatulla tomaatilla täytettyä kananrintaaMädillä täytetyt munanpuolikkaatVihreä melonisalaattiKatkarapu-avokadosalaattiTomaatti-mozzarellasalaatti PääruokaHöyrytetty lohi ja hollandaise-kastikeYrttiperunatHäränfilee kermakastikkeessaPorkkana-paprika-papu-sipulipaistosLeivät ja levite JälkiruokaVadelmavalkosuklaajuustokakkuKahvi/tee Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zemi Kirjoitettu July 17, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu July 17, 2013 Meidän tuleva menu: sillivatilämminsavulohigraavilohi vihreä salaattikanasalaattikinkkumakaronisalaatti porsaan ulkofile + kastikeuunikasviksetuudet perunatlihapullat patonki + tzatzikileipää vesi, maito, mehu, kotikalja, sangria (itse tehdään) Hinnaksi tulee 23,5e/henkilö. Tuttu tekee sitten hääkakun (mansikka-valkosuklaa) ja iltapalaksi teen itse mm. voileipäkakkua CCrystal, mikä pitopalvelu teillä on? Kuuluuko tuohon hintaan astiat, tarjoilijat yms? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
T.I Kirjoitettu October 20, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu October 20, 2013 (muokattu) Alkuruoka Meloni parmankinkkusalaatti. (kirsikkatomaatti, salaatinlehtiä,rucolanlehtiä, hunajamelonia ja parmankinkku päällä) Rapea maalaispatonki + voi Pääruoka Paahtopaisti Kermainen pippurikastike Kermaperunat Yrttimarinoidut uunikasvikset (Paprika, kesäkurpitsa, herkkusieni, punasipuli, minimaissi)Tinjamia koristeeksi Jälkiruoka Kermaruusukakku valkosuklaa/vadelmamoussetäytteellä. mansikoita + kermavaahtoKahvi/tee + avec. Iltapala PastasalaattiLihapulliaPatonkiatzatzikia+tähteet+maissilastuja, tacodippi. Juomat VesiKivennäisvesiMaito (+laktoositon)OlutViinitSiideriLimonadi Tälläinen menu meillä näillä näkymin Meille tulee pöytiintarjoiluna alkuruoka ja pääruoka. Jälkiruoka tulee sitten buffettina. Alkuruoka vaihtuikin, muokkasin sen tähän. Muokattu: May 6, 2014, käyttäjä: T.I Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kukkamaaria2014 Kirjoitettu October 29, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu October 29, 2013 (muokattu) Juhlapaikkamme on aivan meren rannalla, joten olemme ajatelleet, että ainakin jollain tavalla merihenkisyys tulisi esille..Tässä alla alustavasti suunniteltu menu, johon kaipaisin teidän parannusehdotuksia ja kommentteja, kiitos ! Pääruuan ohelle pitäisi vielä keksiä jokin vaihtoehto kala-allergikoille.. Alla olevaan menuun on kysytty tarjous ja se on 40 euroa /henkilö, alle 12v puoleen hintaan. AlkuruokaVihersalaatti & talon salaatinkastike Broileri-pastasalaattiTomaatti-mozzarellasalaattiWaldorfin salaatti Lämminsavulohta smetanamoussella PääruokaPaahtopaistia & kastikeTalon sydänsämpylöitä, ruisleipää ja voitaMaito, vesi, kotikalja JälkiruokaRed velvet kakkuKahvi, tee ja mehu Lisäksi meille tulee herkkubuffet. (karkkeja, keksejä ja sipsejä) Miltä kuulostaa? Muok. hups, mielipiteitä menusta topic löytyikin erikseen. Noh, toki tähän saa kommata myös Muokattu: March 28, 2014, käyttäjä: kukkamaaria2014 Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anni-Helena Kirjoitettu November 16, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu November 16, 2013 Olemme saaneet tarjouksen seuraavanlaisesta menusta: Alkuruoka:Ruokaisa kinkku-pastasalaatti:kinkkupastaaomenaaherne-maissi-paprikapurjoamajoneesiakermaviili + mausteTuoresalaatti (jokainen kokoaa itse)jäävuorisalaattitomaattikurkkufetapunasipulitumma oliivitalon salaattikastikelohicarpacci (puolukkamajoneesin, rucolan ja parmesaanilastujen keravesi,maito, kotikalja, mehu ja kivennäisvesi (tuodaan itse)rieska (tuodaan itse)voi ja kevytlevitealholijuomat tuodaan itsePääruokariistalihapullat (tuodaan itse)tattikastikekeitetyt perunatparsa- kukkakaaligratiinivälikahvit konvehdin ja konjakin kera ( tuodaan itse) kahvipöytäTäytekakku (tuodaan itse) Baileys-juustokakku (tuodaan itse)pikkuleivät (tuodaan itse)leipäjuustoa ja hillat (tuodaan itse)Kahvia, teetä ja mehuiltapalapäivältä jääneitä tarjottaviasuolainen poropiirakka (tuodaan itse)Tämä 50 euroa/ hlö. Hintaan sisältyy tilavuokra, tarjottavat, liinat ja juhlasalin siivous. Tähän hintaan ei ole siis laskettu mitään itsetuotavia (jotka on tummennettuna). Mielestämme menu on aika hintava siihen nähden, että suuri osa toimitetaan itse tai tehdään itse. Häät ovat 80 vieraan häät ja ovat tulossa opiskelijabudjetilla. Mitä mieltä olette menusta?Entä onko hinnoittelu teistä sopiva?Lisäksi toivoisimme saavamme vinkkejä siitä miten hintaa voisi mahdollisesti saada alaspäin! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tipsis Kirjoitettu November 17, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu November 17, 2013 (muokattu) ^ Kuulosti näin äkkiseltään kyllä oudolta, että periaatteessa kaksi salaattia, juusto, potut, gratiini ja kastike ovat 50e/hlö! Hieman hankala vertailla tietysti, kun aika erikoisesti ilmoitettu tuo hinta... Kuuluuko tarjoilu tai vielä muuta, jäävätkö laittamaan iltapalan esille (tuntipalkat)? Paikka ja paikkakunta vaikuttavat myös. Paljonko tilavuokra, siivous ja liinat olisivat erikseen? Tarkoitan, että jos tilavuokraksi (sis. liinat) voisi ajatella vaikka 1000e ja siivous 200e, niin menulle jäisi 35e/hlö (joka silti paljon, kun tuotte itse lihat, jälkiruuat ja alkoholit). Tuo lohicarpacciko tuossa maksaa vai se, että pitopalvelu ylipäätään tekee jotain...? Oletteko kysyneet paljonko maksaisi, jos ette toisi itse mitään ruokaa? Muokattu: November 17, 2013, käyttäjä: Tipzilla Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anni-Helena Kirjoitettu November 17, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu November 17, 2013 Hintaan ei kuulu tarjoilua, ainoastaan ruoan esillepano. Laittavat myös iltapalan esille. Paikkakuntana on Oulu. Samalla seudulla on muitakin paikkoja samanlaisella hinnoitelulla mutta olivat kyllä edullisempia. mutta tämä tila on sopivan kokoinen. Tarjouksessa oli eritelty ainoastaan tilanvuokra joka on 1000 e. Muuta eivät olleet eritelleet mutta kysyimme kyllä tarkennusta hintoihin. toivottavasti vastaavat pian. Lohicarpacciota ehdotettiin perinteisten graavi/savulohelle tilalle ja meinasivat sen olevan edullisempi vaihtoehto. Hinta olisi korkeampi jos emme itse toisi noin paljoa, sovimme tästä suunnitteluvaiheessa. Kyllä hinta kuulosti minusta aika korkealta jos pitopalvelulle jää noin vähän itse tehtävää. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tipsis Kirjoitettu November 18, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu November 18, 2013 ^ huh, täytyy sitten olla hieno paikka!Nimittäin täällä päin (minusta hienoin ja kallein) paikka, jugend-kartano, on tilavuokraltaan n. 750e ja menu 39e/hlö (sis. 4 alkuruokaa, 3 salaattia, pääruoka, hääkakku ja juomat). Joku pk-seudulta voisi tietysti kommentoida tuota hintaa kanssa... Mutta jos saa kysyä.. jos olette valmiit tuomaan paljon itsetehtyä ja alkotkin, niin miksi ihmeessä paikka, jossa noin kallis tilavuokra, jos olette opiskeliijabudjetilla? Eikö Oulussa ole kivoja halvempia paikkoja? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaneli87 Kirjoitettu November 18, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu November 18, 2013 Meille pienen budjetin häihin ruuaksi: Vihreä salaattiRaaste salaatti Leipäpöytä PorsaanfileeKermaperunatKonjakki-pippurikastikeLämmin kauden kasvis Kahvi/tee ja mansikkakermakakku Eli tälle pompsille hinnaksi tulee 25€/hlö.Lisäksi itse tuodaan piirakoita, suolalohta, ja varmaan kahville jotain hyvää Tilavuokraa ei ole erikseen, vieraita tulee n. 75. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
tansy84 Kirjoitettu December 8, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu December 8, 2013 meillä häät heinäkuussa 2014 ja suunniteltu menu on seuraava: kermaperunoitalihapulliakinkku-pasta salaattiviherslaattisienisalaattitomaatti-mozzarellasalaattigraavilohta( ja jos budjetti vielä sallii niin seuraavat)possunfilepippurimakrilli iltapalalle karjalanpiirakoita ja munavoita juomat:maito,mehu,kotikalja,punaviini vieraita tulossa noin 65henkeä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sylttyli Kirjoitettu January 27, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu January 27, 2014 Mitä mieltä olette hinnasta, jos menu näyttää tältä:Alkumaljojen kaato + tarjoilu Alkuruoka:sillikaviaarisavulohi (tätä olisi reilusti)vihersalaattikanariisisalaatti Pääruoka:porsaan sisäfile + kastikeuudet perunatkermaperunatuunipaahdetut kauden juureksetJälkiruoka: kahvi/tee + hääkakku = mutakakkua + juustokakkuaRuokajuomat: vesi, maito, mehuTarjoilu sisältyy hintaan.= 35 € / hlö, n. 60 aikuistaMiltä kuulostaa? Siis lähinnä hinta sisältöön suhteutettuna. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
piparihiiri Kirjoitettu March 7, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu March 7, 2014 Nää on niin paikkakuntakohtaisia ja kuinka paljon on vieraita. Musta 35€ kuulostaa paljolta, kun meilläpäin saa 25€;lla enemmän ruokaa, mut vierasmaaräkin on tuplasti. Meillä oli ehdotuksessa vielä yksi kypsäsalaatti, kylmäsavulohiruusukeita ja coctailkurkkuja ja sillikaviaarin tilalla sillivati ja lämpöisissä lihapullia, mut ei kermaperunoita, sitten 3 juuston tarjotin leipien kanssa, hääkakku ja herrasväenpipareita. Tarjoilu kuuluu hintaan. Tämä menu ei tule meille, mut noin esimerkiksi, asutaan pienessä kunnassa. Eikä tähän liity mitään tilavuokria, vaan pitopalvelu tuo sinne mihin haluu. Mitä mieltä olette naudan suikalekastikkeesta pääruokana? Meillä tarjotaan omaa pihvilihaa ja filettä ei varmasti riitä kaikille, niin pitää keksiä jotain muuta. En pidä kokonaisesta paistista, koska se ei maistu keskeltä koskaan juuri miltään. Onko ideoita? Haluaisin, että ruoka olis juhlava. Olen miettinyt jotain täytettyä rullaa, mutta pysyykö se koossa kun sitä lapikoi lautaselle? Olen testaillut ja ongelmia on hiukan ollut. Minusta on hyviä sellaiset pikkurullat, missä on omenaa ja homejuustoa sisällä ja pekonia rullattu päälle. Ne on tosi hyviä, mut esteettisesti rumia(ainakin mun tekemänä), en haluaisi tarjota sellaista mikä näyttää ruskeelta köntsältä . Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
MimiCassandra Kirjoitettu March 10, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu March 10, 2014 Meille tulee mm. rapu-caesarkanapastasalaattivihersalaattitatti-perunasalaattiapunajuurta vuohenjuustolla ja saksanpähkinöilläväinämöisen palttoonnappeja ja saaristolaisleipiä eri täytteilläbalsamico-lohipastramia ylikypsää rosmariinihärkääparmesanperunakakkuahunajajuureksia kakkua ei olla vielä päätetty...tekisi mieli limoncello-valkosuklaakakkua, mutta se alkoholi siinä kakussa on pieni ongelma lapsivieraita ja absolutisteja ajatellen... tiedän, että osa vieraista jää kaipaamaan niitä "perus" keitettyjä perunoita ja lihapullia... mutta me emme kaipaa (mielestämme ne eivät ole kovin juhlavaa ruokaa eikä yhtään meitä), joten osa listasta näyttää tältä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts