Näpä Kirjoitettu March 13, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu March 13, 2009 Mä oon suunnitellu tällasen menun:Kylmäsavulohituorejuustoruusut (sitruunahyytelö)GraavilohiMäti, sipuli, smetanaYrttimarinoidut herkkusienetTankoparsaa balsamicokastikkeessaCaesarsalaattiFetasalaattiMetsäsienisalaattiKalkkunaleike ja pihlajanmarjahyytelöPieniä lihapulliaTilliperunatPaahdetut kasviksetKermaperunatPunaviinipaisti ja kastikeRunsas leipäkori (valkosipulituorejuusto, voi)Hääkakku ( Mansikkakakkua suurin osa ja suklaakakkua lisäksi)Jotain pikkuleipiä teen ehkä itseJuustolajitelma, hedelmiä, keksilajitelmaIltapalalle jämät ruuista ja lisäksi karjalanpiirakoita + munavoiJuustotarjotin Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ötökkä Kirjoitettu March 24, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu March 24, 2009 Tulee ihan nälkä, kun lukee teidän ihania menuja! Meillä menun suunnittelu on vielä alkutekijöissä (häät 5/2010), mutta alustavasti ollaan mietitty jotain kreikkalaistyyppistä menua... Kumpikin tykätään kreikkalaisesta (tai välimerellisestä ylipäätänsä) tosi paljon, joten se tuntuisi luontevalta vaihtoehdolta. Eli jotain tällaisia ainakin (lisää toki tulee, kunhan keksitään/päätetään mitä!) :Alkuruokatsatsikia kreikkalaista salaattiajotain ruokaisaa salaattia viininlehtikääryleitäPääruokaStifadoa (uunissa haudutettua lammas- tai naudanlihapataa ja sipulia)lohkoperunoitariisiäjotain kalaa?myös vartaat olisi kivoja, mutta onko se sitten liikaa?lihapullia lapsilleJälkiruokaHääkakku (sulho tahtoo mansikkakakun:))pikkuleipiä ymkarkkibuffetIltapalaKäytössä on luultavasti iso paellapannu, joten jotain sillä + salaattejaAlkumaljana kuohuvaa, ruokajuomana viini ja vesi ja illalla boolia ja muita virvokkeita! Hintaa en osaa vielä sanoa, mutta tarkoitus olisi itse tehdä sukulaisten ja ystävien avustamana ruoat, juomat haetaan Tallinnasta. Tämä nyt on tosiaan vielä melko raakileversio, mutta mielipiteitä/ehdotuksia otetaan vastaan! Itse laittaisin alkuruokiin kreikkalaisen perunasalaatin (vai tuleeko liikaa perunaa, jos on pääruoalla lohkot), ja lisäisin pääruokiin jonkun kasvisvuoan/-padan esim. briamin. Perunasalaatin voi tehdä etukäteen, ja briam vain paranee uunissa pitämisestä.Minulla on kotona tosi ihana kreikkalainen (englannin kielinen) keittokirja, voin kirjoitella sieltä esimerkiksi muutaman kalareseptin tänne, jos olet kiinnostunut. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syyskeiju Kirjoitettu March 24, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu March 24, 2009 Johanne: riippuu, missä päin ollaan. Ensimmäinen saamamme tarjous teidän menua muistuttavasta menusta oli jotain 40 euroa/hlö paikkeilla. Siihen lisäksi suunnilleen samanhintaiset tarjoilupalkkiot yms. kuin teillä. Meillä ei olisi kyllä tullut kahvista ja kakusta erillistä hintaa. Me asumme siis Turussa. Kysyin tutulta ravintola-alan ammattilaiselta, että onko hinta ok, ja sanoi sen olevan. Joten kallista on. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanne Kirjoitettu March 26, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu March 26, 2009 Johanne: riippuu, missä päin ollaan. Ensimmäinen saamamme tarjous teidän menua muistuttavasta menusta oli jotain 40 euroa/hlö paikkeilla. Siihen lisäksi suunnilleen samanhintaiset tarjoilupalkkiot yms. kuin teillä. Meillä ei olisi kyllä tullut kahvista ja kakusta erillistä hintaa. Me asumme siis Turussa. Kysyin tutulta ravintola-alan ammattilaiselta, että onko hinta ok, ja sanoi sen olevan. Joten kallista on.Oulun seudulla. Toisesta paikasta tuli tarjous, joka oli myös 37 euroa / hlö, mutta siihen kuului kaikki. Tarjoilusta tilavuokraan eli todella suuria eroja voi olla. Muistakaa kilpailuttaa useampi paikka! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flowerial Kirjoitettu April 1, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu April 1, 2009 Tässä meidän menu. Maksaa 19e/hlö, eli halvin mahdollisin mikä löydettiin, mutta oli myös mieluinen meille. Tähän tulee sitten vielä henkilökunnan hinta päälle.Alkuruokia* Graavilohta* Sinappisilakoita* Kana-pastasalaattia* Palvikinkkua* Maksapasteijaa* Perunasalaattia* Vihersalaattisekoitus ja talonkastiketta* Leipävalikoima ja levitteet* Juomina, mehu, maito, kotikalja, vesi,(punaviini ja valkoviini on ostettu erikseen)Pääruokia* Karjalanpaistia* Uunilohta - valkoviinikastikkeessa* Lapsille lihapullia* Keitettyä perunaaJälkiruoka* Hääkakku* Kahvi / tee, lapsille mehua*Keksiä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hilleri25 Kirjoitettu April 3, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu April 3, 2009 Tässä meidän raakaversio menusta...Hirvipaisti Perunamuusi tai keitetyt perunatVihersalaattia ja jotain muuta salaattiaKasviksia, höyrytettynä tai keitettynä Ruisleipä, rieskaJuomina vesi, maito, mehu ja ehkä kotikaljaTätä vielä muokataan ja ehdotuksia otetaan vastaan. Itse tehdään, kun lähipiirissä näitä osaajia... Ei haluttu perinteistä kasvisgratiinia, olisko siihen vaihtoehtoja? Tälle ruoalle oli vielä tarkoitus laittaa uunilohta mutta oisko se hyvä lisä vain yksinään vai kuuluuko kalan kaverina olla jotain muuta..? Kasvissyöjiä ei tule olemaan kuin muutama, hekin syövät kalaa.***Hääkakkuna sitruunalakritsijuustokakkuKuivakakkuaPikkuleipiäPullasta ei vielä päätettySamaan aikaan ehkä avataan karkkibuffetKahvi, tee, mehu***SavulohiMunakasrullaCocktail-piirakoita, munavoiErilaisia salaattejaPatonkia***Olisin johonkin halunnut jogurttiperunasalaattia, jossa kaprista mutta onkohan pääruoalla liikaa perunaa? Ei ehkä sovi, jos muusia tulee... On nää hankalia. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teens Kirjoitettu April 11, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu April 11, 2009 Heissan,Kasvissyöjänä pointtaisin, että kasvisruoan ei tarvitse olla mitään sinänsä erityistä, riittää että lihan/kalan vaan korvaa jollain muulla esim. tofulla tai soijarouheella, tai sitten ihan vaan porkkanalla tjms. Mun henk.koht. favourite on soijamakaroonilaatikko, helppoa ja kustannustehokasta. Tai sitten jotain haudutettua, mm. punajuuret on pataruoissa tosi hyviä! Tofu taas käy salaateissa, padoissa, wokeissa, vartaissa, pihveinä... Muutkin kun veget tykkää ja mielellään syö, joten kandee ehkä sisällyttää lihaton/kalaton vaihtoehto ihan kokonaisuuteen, eikä vaan erillisenä pienenä annosvatina.Toinen pointsi on, että on kiva jos ruokien sisältö merkataan hyvin jotta tietää mitä kaikkea on syömässä. Joskus menee vähän arpomiseksi kun esim. pastasalaateista ja kakuista ei aina oikein erota sopiiko omaan ruokavalioon.Itsellä häät tulossa n. vuoden päästä ja kovasti jo pähkäillään näitä miljoonia avoimia kysymyksiä! Juhlat pidetään Lapissa ja sulho valkkasi jo käristyksen, tietenkin - mulle jää sitten se loistavan kasvisruoan valkkaaminen Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlliK Kirjoitettu April 14, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu April 14, 2009 Itse olen suunnitellut jotain tälläistä:-vihreäsalaatti-italiansalaatti-sienisalaatti(- tomaatti mozzarella) on harkinnassa-hirvipaisti-kasvispaistos tai -pihvit kasvissyöjille-perunat-kanttarellikastike ja ruskeakastike-puolukkasurvos-ruisleipä+levite-piirakat+munavoi-hääkakku-pikkuleivätItse tehdään suurimmaksi osaksi ruoat, pitäiskö olla laajempi menu? Pitäisikö tuohon alkuruokiin lisätä jotain kalaa vai riittääkö salaatit?? Lisäksi mietin, pitäisikö lapsille olla lisäksi jotain, lihapullia kenties?? Häät on vasta 6/2010 joten tässä on aikaa suunnitella mutta otan ideoita/mielipiteitä vastaan!!Illalla on sitten vielä iltapalaa, tarkoituksena grillata ja teen itse kinkku- ja juustopastasalaattia. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
martsu80 Kirjoitettu April 23, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu April 23, 2009 Tässä meidän menu Mitä olette mieltä, onko tarpeeksi monipuolinen, juhlava ja pitopöydäksi sopiva ym? AlkuruuatVihersalaattiSienisalaattiPunajuuri-PiparjuurisalaattiVuohentuorejuustoKuttufetaSavusiikaYrttimarinoidut ahvenetKasvisterriiniKylmä vuohenpaistiTyrnihillo ja puolukkasosePariisinperunatPääruoatKarjalanpaistiSieni-juurespaistosPerunamuusiJuomatkotikaljamehuvalkoviinipunaviiniLeivätriihiruisleipähiivaleipäkarjalanpiirakatmunavoi,voiKahvitmansikkahyytelökakkuavec konjakki tai lakkalikööriIltapalakalarapuset (pasteijataikinasta)vihersalaattikorianteriperunasalaattiPähkinäpikkuleivät Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Catherin Kirjoitettu April 30, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu April 30, 2009 Meille tulee seuraavanlainen menu (lautastarjoilu):Alkuruoaksi Savulohiterriiniä ja sienisalaattia, piparjuurikastikettaPääruoaksi Chateubriand a'la maitre d'hotel (Häränsisäfileepihvi, persiljavoita, punaviinikastiketta, fondantperunaa)Jälkkäriksi Mansikkakakkua ja kahvi avecJa juomiksi:Alkuun kuohari Codorniu Clasico BrutAlkuruoan kanssa valkkari Jacob's CreekPääruoan kanssa punkku Château Carsin RougeKahvin kanssa Martell V.S. tai L&P MesimarjalikööriJuhlimme Kuopion Klubilla ja he luonnollisesti myös tekevät ja tarjoilevat ruoan. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nanny Auvomieli Kirjoitettu May 4, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu May 4, 2009 Tällaiseksi on menu toistaiseksi muodostunut.Luultavasti lopullinen... Mutta eihän sitä koskaan tiedä, vajaa kaksi viikkoaolis aikaa H-hetkeen.EliSaaristolainen kalapöytä:SilakkarullatSinappisilakatVielä joku silakka - ehkä tomaatti tai sherrySavustettu lohi + kermaviilikastikeGraavi siika (säävarauksella, tämä täytyy olla todella tuoretta) + sinappinenkastikeVihersalaattiKasvisalaatti grilatuilla ja marinoiduilla kasviksilla ja hedelmilläSienisalaattiMozzarellasalaatti Basilika-sinappikastikeellaSalaatinkastikkeitaKeitetyt perunatBasmati- / Thai- tai VilliriisiKavisvokkiKokonainen sikaKakkua, jätskiä, suklaataIllalla/yölläKreikkalaisia leipiä runsaalla valkosipulillaChilikastikettaLoput edellisen kattauksen jämiäJuominaAlkuun skumppaa / pommakkiaValko- ja punaviiniäOluttaVettäKahvi avecBoolia alkoholiton + alkoholillaHuomioitu kaikki vierailla olevat ruokavaliot, allergiat, laktoosi/keliakia, mieliteot ym ym. joita riittää Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hsoidi82 Kirjoitettu May 4, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu May 4, 2009 Myö tehdään ite+turvaudutaan läheisten apuun tarjoilujen suhteen. ollaan ajateltu tarjota broileri-pastasalaattia, tonnikala-riisisalaattia, vihreää salaattia ja siihen kuuluvina erillisiin astioihin laitettuna aurinkokuivattuja tomaatteja, marinoituja mozzarellapalloja, punasipulia ja fetaa. Lisäksi savustettua lohta ja kermaviilikastiketta, lihapullia, kasvispyöryköitä sekä keitettyjä perunoita. Ja leipää ja levitettä tietysti. Juomaksi viiniä, olutta, siideriä, mehua, limsaa, vettä. Ollaan kovia intialaisen ja thaimaalaisen ruoan ystäviä, mutta koska juhliin tulevat eivät todennäköisesti osaa arvostaa hyvää ruokaa niin päädyttiin perinteisiin ruokiin. Saadaan sitten häämatkalla herkutella thaikkuruoilla vaikka kuinka paljon Kahvipöydässä tarjoillaan mansikkatäytekakkua, mokkapaloja, kuivakakkua, sacherkakkua ja pipareita. Illalla on suunnitteilla pizzan tekoa ja kahvin jälkeen avautuu drinkkibaari omatoimiseen drinkkien tekoon. Tähän kaikkeen ollaan budjetoitu noin 700-800 euroa, koska ruoat tehdään itse. Saa nähdä onnistuuko meitin tarjoilu tällä budjetilla kuitenkaan. Toivossa on hyvä elää! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
minskupinsku Kirjoitettu May 5, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu May 5, 2009 meillä on ihan alku suunnittelussa vielätämä ruokapuoli...ei olla edes varmuutta saatu tehdäänkö itse vai otetaanko pitopalvelu... mutat jotain tämän tyylistä on tulossa:vihreä salaatti (lisäksi jokainen saa lisätä feta ja sipuli jos haluaa)joku pasta salaattipalapaistiperunat (muusi tai keitetyt)kasviksia( ei vielä tietoa gratiini vai jotain keitettyjä tms)puolukkasurvosruisleipä, rieska, levitteet, voiruokajuomana maito, vesi, mehu ja kotikaljakahvittelu:mansikka-valkosuklaa hääkakkumangotuorejuustokakkupullakranssijoku kuivakakkukahdenlaisia pikkuleipiä(tummia ja vaaleita)kahvi, tee, mehuiltapala:päivällisiä pastasalaattia ja vihreää salaattiakinkku-jauheliha piirakkakasvispiirakkayrtti- ja valkosipulipatonkiaja illalla alkaa sitten alkoholi tarjoilu..elikkäs boolia, olutta, siideriä, viinejäjos on hyviä ehdotuksia niin otetaan vastaan ja myös pitopalveluista, häät siis oulussa Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
katjus Kirjoitettu May 18, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu May 18, 2009 Mä taidan kohta kuolla nälkään, nam mitä menuja! Mä hukkasin ravintolasta saamamme alustavan menulapun, josta lähdetään ite muokkaamaan jotain hyvää. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivana Kirjoitettu May 19, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu May 19, 2009 Pakko kasvissyöjänä avautua yhdestä murheenkryynistä nimeltään kasvisgratiini!Tuntuu, että melkein joka häissä tämä on pitopalvelun ehdottama itsestäänselvä kasvisruokavaihtoehto. Juustolla kuorrutetut ja rasvaa tihkuvat kasvikset ovat mielestäni vaan niin mauton, vähäproteiininen ja mielikuvitukseton tapa selvitä vegevieraista, että hartaasti toivon ettei minun enää koskaan tarvitse sitä syödä. Kaiken lisäksi tämä ruoka ei käy vegaaneille eli sitten pitää taas tehdä erillinen ruoka niille.Kasvisruokien maailma on loputon, edullisia ja helppoja ja ennenkaikkea hyvänmakuisia vaihtoehtoja on miljoonia! Paistettua, marinoitua tofua pihvin tilalta, soijarouhelaatikkoa, pestolla marinoituja kesäkurpitsoja, pinaattilasagnea, fenkolia, sieniä, erilaisia papuja, herneitä, italialaista munakoisopaistosta, linssipataa... Vika ei todellakaan ole morsiusparin, jotka ovat itse lihansyöjiä, sillä ymmärrän ettei silloin kasvissyöjän maailma ole tuttu. Ei ole siis tarkoitus pahoittaa kenenkään mieltä! Mutta seuraavan kerran kun pitopalvelu ehdottaa kasvisgratiinia tai sitten niitä vettä valuvia, höyrytettyjä pakastekasviksia ilman mitään mausteita, tiedätte miten reagoida Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majgi Kirjoitettu May 19, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu May 19, 2009 Olen täysin samaa mieltä kasvisruista! Itse syön myös jonkun verran kalaa, mutta olen silti usein pettynyt häiden kasvisvaihtoehtoihin. Itse en henk koht laske edes kasvisruoaksi "höyrytettyjä kasviksia", jotka tarkoittavat usein porkkana, peruna ym. kuutoita kuivuneina tai liian kypsinä. Se ei ole ruoka vaan lisäke, joten toivoisin aina jotakin tofua ym. näihin ruokiin. E n ole vielä missään häissä törmännyt tofuun tai soijaan, tuntuu etteivät pitopalvelut oikein tiedä tai satsaa näihin. Itsestä tuntuu vaan välillä "epäreilulta", muille on pihiviä ja muuta liha, itse syöt vetisiä porkkanoita ja salaatti mahan täydeksi... Tietysti on osittain oma valinta tämä ruokavalio, mutta silti toivoisi, että sitä otettaisiin enemmän huomioon. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
august10 Kirjoitettu May 29, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu May 29, 2009 Myö tehdään ite+turvaudutaan läheisten apuun tarjoilujen suhteen. ollaan ajateltu tarjota broileri-pastasalaattia, tonnikala-riisisalaattia, vihreää salaattia ja siihen kuuluvina erillisiin astioihin laitettuna aurinkokuivattuja tomaatteja, marinoituja mozzarellapalloja, punasipulia ja fetaa. Lisäksi savustettua lohta ja kermaviilikastiketta, lihapullia, kasvispyöryköitä sekä keitettyjä perunoita. Ja leipää ja levitettä tietysti. Juomaksi viiniä, olutta, siideriä, mehua, limsaa, vettä. Ollaan kovia intialaisen ja thaimaalaisen ruoan ystäviä, mutta koska juhliin tulevat eivät todennäköisesti osaa arvostaa hyvää ruokaa niin päädyttiin perinteisiin ruokiin. Saadaan sitten häämatkalla herkutella thaikkuruoilla vaikka kuinka paljon Kahvipöydässä tarjoillaan mansikkatäytekakkua, mokkapaloja, kuivakakkua, sacherkakkua ja pipareita. Illalla on suunnitteilla pizzan tekoa ja kahvin jälkeen avautuu drinkkibaari omatoimiseen drinkkien tekoon. Tähän kaikkeen ollaan budjetoitu noin 700-800 euroa, koska ruoat tehdään itse. Saa nähdä onnistuuko meitin tarjoilu tällä budjetilla kuitenkaan. Toivossa on hyvä elää!Teidän menu kuulostaa tosi kivalta! Ollaan kans ajateltu salaatteja ja lohta sitte pääruoaksi. Kyselisinkin, että onko Sinulla/jollain toisella ideoita asim. tuosta kalasta, että miten vois sen tarjota, kun juhlapaikalla on todnäk vain pieni uuni (eli lämmitysmahdollisuus, ei kypsennys, eli ruoka pitäis tehdä etukäteen)??? melkoinen ongelma meinaa siitä syntyä, ei meinaa keksiä millään sellaista ruokaa!!! ja tietty lihakin käy, jos jollain on jokin idea?? Kiitollisena ottaisin ideoita/kokemuksia vastaan!!! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasuliini Kirjoitettu May 29, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu May 29, 2009 Hei!Voithan ostaa savustettua lohta valmiina/savustaa itse/pyytää että joku tuttu savustaa. Lohta voi tarjota kuitenkin lämpimänäkin ruokana, just jonkun kivan (vaikka kylmän) soosin kera.Lohta voi tietysti ihan kypsentää sellaisena kotiuunissa, mutta toki on työlästä jos vieraita tulee paljon.Suosittelen myös patoja, wokkeja yms joita voi kotona tehdä ja jotka on sitten helppo lämmittää juhlapaikalla. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest BurberryBlueEyes Kirjoitettu May 31, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu May 31, 2009 Meidän häämenu näyttää alustavasti tältä:Alkuruoka:-Tomaatti-vuohenjuustokeitto, italialaista leipää ja levitettäPääruoka:- Vuohenjuustolla kuorrutettua broilerin rintafileetä, jättilohkoperunoita ja grillattuja kasviksiaTAI- Mascarponella kuorrutettu härän ulkofileepihvi, punaviinikastiketta, maalaisranskalaisia ja grillattuja kasviksiaTAI- Fetalla, punasipulilla, aurinkokuivatuilla tomaateilla ja vihreällä pestolla täytettyä paprikaa, paholaisenkastiketta, jättilohkoperunoita ja grillattuja kasviksiaJälkiruoka-Sitrussorbetti tummalla suklaakastikkeella ja tuoreilla mansikoillaMeille tulee siis pöytiintarjoilu, ja menu on liitetty kutsuun, jotta jokainen vieras voi etukäteen valita ja kertoa ilmoittautumisensa yhteydessä pääruokavaihtoehtonsa ja mahdollisen muun erityisruokavalion, joka täytyy ruokia valmistettaessa ottaa huomioon.Näiden lisäksi illalla tarjotaan salaatteja ja muuta pienempimuotoista ruokaa.Kuulostaako ko. menu liian raskaalta mielestänne? Minusta olisi ihana tarjota jotain tosi kevyttä, mutta se olisi ehkäpä liian riskaabelia. Entisenä kasvissyöjänä en aluksi meinannut ollenkaan hyväksyä täytettyjä paprikoita pääruoaksi, sillä koen, että se on melkeinpä samanlainen klisee kuin kukkakaaligratiini, mutta koemaistettuani tuota annosta (tomaattikastikkeella paholaisenkastikkeen sijaan tosin) olin kyllä aivan myyty. Pidin tosta kasvisvaihtoehdosta ihan hurjasti! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helmiä Kirjoitettu June 1, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu June 1, 2009 ^ Ei tuo menu kuulosta yhtään liian raskaalta, ja täytetyt paprikat ovat älyttömän hyviä eivätkä mielestäni läheskään yhtä kliseisiä kuin joku gratiini. Kommentoin vielä sen verran, että meidän perheemme ilmoittaisi tuollaisen tullessa vastaan kaksi menua ilman alkukeittoa, koska vuohenjuusto ei kummallekaan laske. Sille voisi olla ehkä vaihtoehto, koska se vahvan makuisena jakaa mielipiteitä? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest BurberryBlueEyes Kirjoitettu June 1, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu June 1, 2009 Itsekään en ole mikään vuohenjuuston ylin ystävä, mutta koemaistettuani tuota alkuruokaa tulin tulokseen, että vuohenjuuston maku kyseisessä keitossa on hyvin mieto. Ja mikäli ilmoittautumisen yhteydessä joku vuohenjuustoinhostaan mainitsee, voidaan alkuruokatoive ottaa vastaan pelkkänä tomaattikeittona. Me ei sitä vaihtoehtoa varmaan kuitenkaan kutsuun laiteta, koska allergioista ja muista erityishuomiota vaativista ruokavalioista mainitaan kyllä kutsussa. Tai pitää nyt katsoa, jos alkuruoaksi keksisi jonkun kokonaan toisen ruoan. Haluaisin vaan kovasti, että se olisi keittoa, koska mikään pieni salaatti tai pahimmassa tapauksessa joku piiras ei kyllä nappaa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Whisky Kirjoitettu June 1, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu June 1, 2009 Meillä tarjotaan:Venäläistä silliäSipulisilakkaaGraavilohta/täytetyt munanpuolikkaatVihersalaattiSienisalaattiWaldorfinsalaattiKanasalaattiHirvipaistiaKanttarellikastikettaHaudutetut lohirullatKastikettaUunijuureksiaKeitettyä perunaaKahvia Kinuskikakkua Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiina87 Kirjoitettu June 9, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu June 9, 2009 Meille tulee kutakuinkin tällainen:PerunaaLihapulliaKalaPorkkanalaatikkoPerunalaatikkoMakaronilaatikkoPaistiKasvisgratiiniKastikeRosolliItaliansalaattiVihreäsalaattiTomaatti-sipuli saalaattiSienisalaattiSilliKanamuniaJuusto (jonka nimea en tiedä....Olisko joku maitojuusto tms. )Tummaa ja vaaleaa leipääJumat:KotikaljaMaito VesiKakkuKuivakakkuPullaKeksiäIltapala:Ruuan jämätPatonkia SuolakeksiäJuustotarjotinTämä on siis vielä raakile, mutta suurinpiirtein tällainen olisi tulossa. Tarkoituksena olisi mahdollisimman perinteisiä ruokia, mitkä maistuu kaikille. Hintaa tulee 10€/hlö (sisältää kaikki ruokatarpeet, tarjoilun, alkumaljat ja astiat)Mitä mieltä olette??? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
m.crane Kirjoitettu June 9, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu June 9, 2009 ^kuulostaa kyllä todella edulliselle hinnalle, jos siis tarjoilijoiden palkkiotkin ym. kuuluu hintaan. Miten kymmenellä eurolla voi saada tuon kaiken, koska pelkästään hääkakkukin maksaa yleensä vähintään 2-3 euroa per vieras, ja sekin on superhalpa. Mietin vain, että miten tuosta voi jäädä pitopalvelulle mitään käteen..? No, eipä se ole asiakkaan ongelma onneksi Menu kuulostaa kovin jouluisalta, rosolleineen ja perunalaatikoineen. Ehkä myös jotenkin raskas, jos ajattelee, että laatikot tehdään kermasta/täysmaidosta, muutama salaattikin on kastikepohjainen jne. Mä ehkä jättäisin jotain pois noista laatikoista ja vaihtaisin tilalle jotain kevyttä, esim. jotakin kana-kasvisruokaa, joka toisi myös väriä menuun. Samoin kasvisgratiinin tilalle vaihtaisin ehdottomasti jotakin muuta, vaikkapa proteiinipitoista kasvisruokaa kasvissyöjille. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiina87 Kirjoitettu June 12, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu June 12, 2009 ^kiitos mielipiteestä....tiedän menun olevan hieman jouluinan toivotaan että pitopalvelulla on jotakin hyviä vinkkejä kun menemme sopimaan lopullisen menun.Meillä oli ensin mielestämme edullinen pitopalvelu 22€/hlö, kunnes kuulimme tästä aivan käsittämättömän halvasta,on kuulemma ruokakin hyvää vaikka hinta on pieni!! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts