Rvakoo Kirjoitettu August 15, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu August 15, 2008 Olemme lähettelleet tarjouspyyntöjä eri pitopalveluihin ja ihmetyttää erilaiset käytännöt. Toisista on vastattu heti, että palaamme asiaan viimeistään silloin, toisista tarjous tullut seuraavana päivänä ja toisista ei usean päivänkään jälkeen kuulu mitään. Ymmärrän toki, että pitopalvelut ovat kiireisiä ja tarjouspyyntöjä tulee varmasti paljon, mutta mikä on yleinen vastausaika? Oletteko saaneet kaikista edes jonkun vastauksen? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hätähousu Kirjoitettu August 16, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu August 16, 2008 No ihan sama vika täällä! Yli kuukausi menny, eikä vieläkään kaikilta minkäänlaista yht.ottoa.Kyllästyin odotteluun ja varasin Annin Juhlapalvelun Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artep Kirjoitettu August 17, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu August 17, 2008 Itse en lähettänyt mitään sähköpostia mihinkään vaan soitin suoraan ja kysyin, paras tapa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenny-Maria Kirjoitettu August 18, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu August 18, 2008 Laitoin menun suuntaviivat ja hintatiedustelun sähköpostitse erinäisille tahoille, kaksi vastasi nopeasti, lopuista en ole kuullut vielä mitään (n. kuukausi kulunut). Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rog3r Kirjoitettu August 18, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu August 18, 2008 Me ollaan myös todettu, että soittaminen on paras tapa ottaa yleensäkin yrityksiin yhteyttä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mymmelin tytär Kirjoitettu August 18, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu August 18, 2008 Itse työnikin puolesta kyselen paljon ennakkotarjouksia (rakennusalan yrityksessä töissä), joten soittaminen on ehdottomasti paras tapa lähestyä itselle entuudestaan tuntemattomia palveluntarjoajia! Vasta sen jälkeen kannattaa laittaa kirjallinen tarjouspyyntö, jossa täsmentää haluamansa palvelut. Näin kontakti on jo puhelimessa solmittu ja soittajakin tuntunee jo potentiaalisemmalle asiakkaalle kuin "kasvoton" sähköposti. Lisäksi sähköposteilla on paha tapa hukkua massaan. Sitten itse pitopalveluasiaan: itse olen nyt soittamalla sopinut kahden eri pitopalvelun kanssa ennakkotarjouspyynnön tekemisestä ja piakkoin laitan ne s-postina menemään. Toisen kanssa on suoraan sovittuna jo tapaaminenkin, jossa keskustellaan mahdollisista menu-ehdotuksista. Saa nähdä sitten, kuinka nopeasti lopulliset vastaukset ennakkotarjouspyyntöihimme saadaan Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rvakoo Kirjoitettu August 18, 2008 Kirjoittaja Raportoi Share Kirjoitettu August 18, 2008 Täytyy alkaa soittelemaan perään.Olen kuitenkin silti sitä mieltä että olisi kohteliasta vastata kaikkiin tarjouspyyntöihin edes jotenkin. Omassa työpaikassani sähköpostitse tarjouspyyntöjä tulee päivittäin melkoinen määrä. Yrityksen käytäntö on, että kaikkiin tarjouspyyntöihin vastataan 24 tunnin sisällä saapumisesta. Aina emme voi palvelua tarjota, mutta asiakkaalle vastataan joka tapauksessa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heinämorsian 09 Kirjoitettu August 28, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu August 28, 2008 Tarjouspyynnöt olen laittanut kuukausi sitten kahdeksaan paikkaan, joista kolmesta on tullut vastaus. Ehkäpä olisi pitänyt itsekkin vaan soittaa, mutta ajattelin että sähköpostilla pääsisi helpommalla. Osalle olen tänään laittanut jo uudestaan sähköpostia, jospa sieltä nyt vastauksenkin saisi! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vieras_Sanita_* Kirjoitettu August 30, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu August 30, 2008 Minä suosittelen myös soittamista. Puhelimissa kun saa helposti paremman käsityksen vastapuolen persoonasta kuin s-postikeskusteluissa... Itselleni on ainakin tärkeää, että valitun yhteistyökumppanin kanssa kemiat pelaa myös elävässä elämässä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vieras Kirjoitettu September 7, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu September 7, 2008 Mielestäni sähköpostilla tarjouksen pyytäminen on hyvä ratkaisu ja kun viimisellä viivalla on esim. 2 pitopalvelua , voi sitten soittaa näihin ja kysellä vähän lisää.Eletäänhän kuitenki vuotta 2008 ja kehitys pitää mennä eteenpäin , pitopalvelut joilta ei sähköpostilla saa tarjousta ovat jääneet toisten jalkohin , elävät vielä 1900 luvulla. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rog3r Kirjoitettu September 7, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu September 7, 2008 Mielestäni sähköpostilla tarjouksen pyytäminen on hyvä ratkaisu ja kun viimisellä viivalla on esim. 2 pitopalvelua , voi sitten soittaa näihin ja kysellä vähän lisää.Eletäänhän kuitenki vuotta 2008 ja kehitys pitää mennä eteenpäin , pitopalvelut joilta ei sähköpostilla saa tarjousta ovat jääneet toisten jalkohin , elävät vielä 1900 luvulla.Tämä on ihan ok, jos sitten on varautunut siihen, että on vähemmän mistä valita, valitettavasti Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pinjaliini Kirjoitettu September 8, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu September 8, 2008 Me soitettiin ensin paikkoihin ja heiltä tuli sitten sähköpostilla tarjous.Ensimäinen paikka sai kyllä meiltä piiiitkän miinuksen.Mies soitti erääseen tilausravintolaan, josta olimme kuulleet paljon hyvää: paikka on kaunis, ruoka hyvää ja heiltä on mahdollisuus varata kaksi isoa mökkiä vieraita varten.Noh, omistaja oli kiireinen ja pyysi laittamaan sähköpostilla tarjouspyynnön. Sähköpostia laitettiin pariinkin otteeseen kuukauden kuluessa, mutta mitään ei kuulunu. Mies soitti sinne ja omistaja sanoi, ettei ole ehtiny vastaamaan. Meni taas kuukausi ja mies soitti sinne jälleen. Omistaja oli pahoillaan viivästyksestä ja laittoi tarjouksen samantien, mutta soitti sitten heti minulle, että voisinko ilmoittaa heti, otammeko tarjouksen vastaan, sillä heille on seuraavana päivänä tulossa käymään hääpari, joka haluaa juhlan samalle päivälle kuin me. Tuli tunne etteivät he meitä asiakkaikseen halua. Sanoin heti ei kiitos.Aloin soittelemaan heti muihin paikkoihin ja heiltä tuli sähköpostitse tarjoukset samalle päivälle. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rvakoo Kirjoitettu September 10, 2008 Kirjoittaja Raportoi Share Kirjoitettu September 10, 2008 Olemme saaneet pitopalvelun varattua. Kyseisestä yrityksestä ainakin tähän asti ollut tosi positiivinen kuva, toivottavasti ruoka ja palvelu on yhtä hyvää ensi kesänä!Kaikista pitopalveluista ei voi sanoa samaa.Yhdestä pitopalvelusta vastattiin 3 viikon päästä tarjouspyynnön lähettämisestä, että toivomanne päivä on jo täynnä. Ymmärrän että on täyttä mutta ihmettelen kyllä etteivät voineet vastata aikaisemmin. Jäi kyllä sen verran huono maku kyseisestä firmasta etten ikinä tule käyttämään heidän palveluitaan yhtään mihinkään. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
GroverBlack Kirjoitettu September 11, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu September 11, 2008 Juu, täälläkin on koitettu pitopalvelua motivoida (soitoilla) tasaisin väliajoin - aina se tarjous tulee ensi viikolla... Ja toimin kyllä juuri niin päin, että ensikontakti soitolla, sitten tarkemmat toiveet sähköpostilla heti perään. Harmillista tässä on se, että yhdeltä pitopalvelulta tuli nopeahkosti tarjous ja on tosi kurja roikottaa heitä nyt sitten, kun päätöstä ei ihan yhteen tarjoukseen perusten uskalla tehdä. Motivointia vaativa paikka olisi tod. näk. se sopivimman hintainen... Olisi kiva saada homma vaan hoidettua, yksi asia vähemmän huolehdittavana! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joutsen Kirjoitettu September 17, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu September 17, 2008 Hmm, me just eilen laitettiin sähköpostia kuuteen pitopalveluun ja pyydettiin tarjouksia. Laitettiin kyllä siihen, että viimeistään 30.9. toivottais tarjousta. PItää nyt sitten kattoa, ruvetaanko soittelemaan, jos monikaan noista ei vastaa. (Yhdeltä tuli kyllä heti eilen jo viestiä ja lupasi laittaa tarjouksen tulemaan.) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
safrane Kirjoitettu July 21, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu July 21, 2009 Yhtä olisin kysellyt. Kun olette olleet yhteyksissä pitopalveluihin, kuinka tarkkaan teillä on ollut tiedossa se, mitä haluatte häissänne tarjoiltavan? Meinaan, kuinka pyytää eri pitopalveluilta tarjousta, jos ei itsekään oikein tiedä tarkkaan, mitä haluaisi tarjottavan? Jotain ratkaisua tähän...? Kiitos jo etukäteen! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
m.crane Kirjoitettu July 22, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu July 22, 2009 ^ Monelta pitopalvelulta tulee menuehdotuksia, yleensä useampi erityylinen, joista vähän näkee erilaista hinnoittelua. Itse teemme kolmen menun pohjalta omamme, joten lopullinen hinta paljastuu vasta, kun menu lyödään lukkoon. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lainie Kirjoitettu July 22, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu July 22, 2009 ^^ Myös kaikissa meidän saamissa tarjouksissa oli vähintään 4-5 erilaista menuvaihtoehtoa. Ennen tarjouspyynnön kysymistä olin tutustunut yritysten nettisivuilta löytyviin menuihin yms. (monilta löytyy hyvin tietoja ja niiltä, joiden sivut eivät miellyttäneet emme myöskään pyytäneet tarjousta). Netin kautta jos jättää yhteydenottopyynnön, voi lomakkeessa usein hieman myös kuvailla mitä haluaa tai vaihtoehtoisesti mitä ei halua (esim itse laitoin kaikkiin, että emme halua perintäistä pitopöytää kaloineen) ja minkälaiset juhlat ovat tulossa. Mitään tarkkaa ei tarvitse olla tiedossa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
safrane Kirjoitettu July 22, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu July 22, 2009 Kiitos paljon Loopie ja m.crane! Tosi hienoa, kuulostaa hyvältä! Näinhän minäkin siis teen! Suuren suuri ahdistuksen aihe on nyt sitten minimoitu. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loca Profesora Kirjoitettu July 29, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu July 29, 2009 Laitoin samalla sähköpostipohjalla 6-10 pitopalvelulle, soitin joidenkin kohdalla perään. Paras tapa varmistaa on soittaa perään. Bisnestä riittää, joten joillakin ei ole kiire vastata. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
murkeli Kirjoitettu September 7, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu September 7, 2010 laitoin 9 pitopalvelulle perjantaina sähköpostia, yksi tarjous on tullut ja yksi ilmoitti heti maanantaina klo 5.20 että on jo täyttä. huomenna soitan lopuille ja kysyn onko postini mennyt perille ja että perjantaina teemme päätöksen jos haluatte jättää tarjouksen niin olisi korkea aika, minä en jaksa odottaa montaa viikkoa. jollei raha kelpaa niin voi voi... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
murkeli Kirjoitettu September 8, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu September 8, 2010 nyt sitten soittelin pitopalveluihin joista ei vielä ole tullut vastauksia va pyysin tarjouksia, ilmoitin myös että viikonloppuna tehdään päätöksiä...lupasivat laittaa vielä tänään postia, saas nähdä kuinka moni pitää lupaamansa Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
TeräksenMorsian Kirjoitettu October 4, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu October 4, 2010 (muokattu) . Muokattu: January 27, 2011, käyttäjä: TeräksenMorsian Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
jamppaliini Kirjoitettu November 7, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu November 7, 2010 Meillä on semmoinen ongelma, että meilläpäin ei ole pitopalveluita! yksi löydettiin ja sinne laitettiin sähköpostia, joissa alustavasti kyseltiin kaikkea mahollista mutta mitään ei ole kuulunut! ja aikaa on mennyt kohta kuukauden päivät. Uudestaan ei olla yhteyttä otettu eikä taideta ottaakaan! täytyy nyt keksiä joku muu suunnitelma kun tosiaan ei pitopalveluja ole lähellä muita.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
lallati Kirjoitettu November 13, 2010 Raportoi Share Kirjoitettu November 13, 2010 Laitoin sähköpostilla tarjouspyynnön kahteen eri nurmijärveläiseen pitopalveluun. Toisesta tuli muutamassa päivässä viesti, että kyseinen päivä ei sovi. Toisesta tuli muutamassa päivässä taas ilmoitus että päivä sopii ja laittavat tarjouksen viikon sisällä. Ja niin laittoivatkin. Koska tarjous miellytti ja menu oli juuri meidän näköinen, valkattiin tämä pitopalvelu ja yhteydenpito on toistaiseksi ollut erittäin sujuvaa! Kaikkiin sähköpostiviesteihin olen saanut vastauksen vuorokauden sisällä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.