Jump to content
Naimisiin.info

Montako sormusta nimettömässä?


Recommended Posts

Guest finnish_girl

Nohnoh.. Kyllä jenkeissäkin kihloihin mennään ilman tietoa häiden päivämäärästä. Useimmilla kyllä sen verta kiire, että naimisiin seuraavana päivänä. Muttamutta minä ja poikaystäväni kanssa kihloiss nyt neljättä kuukautta, ja tiedossa on vain, että häitä ei moneen vuoteen ole tulossa. Kyllähän sitä voisi mennäkin, muuten kyllä mutta.. Noh enpäs nyt ongelmiani tänne rupea levittelemään. Mutta siis on noita pitempiäkin kihlauksia muualla kuin Suomessa. :gihlat:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Meillä kanssa vihkisormukset oikean käden nimettömiin.

Miehen kosiessa sormuksen kera ojensin hänelle onnesta häkeltyneenä vasemman käteni, jonka nimettömään hän ensin sormuksen pujotti. Jotain oli siis jäänyt päähän romanttisista jenkkileffoista ;-) Sittemmin olen siirtänyt kihlasormuksen oikeaan käteen, johon myös vihkisormus tulee. Minulle tulee siis kaksi sormusta, miehelle vain vihki.

Link to comment
Share on other sites

Meillä oli hieman yhdistelmä Amerikkalaista "Miehen kk-palkan verran hintaa"-kihlasormus minulle ja Suomalaista "molemmille samaa sarjaa kihlat"-perinnettä.

Itse pidän käytännöllisyyssyistä kihlaa lähempänä sormea, vasemmassa nimettömässä, koska sormusten muodot huomioon ottaen vihkisormus (joka on alle puoli milliä liian väljä) putoaisi muuten, ja toisinpäin se hiertäisi sormen (taas) rakoille. Vihkisormukset on tehty meteoriitista ja kullasta, ja kivi kiertää koko sormen, eli joutuvat hitsaamaan kiinni kultaa sormuksen sisäpintaan että halkaisija kutistuu.

Pidän usein vaan kihlaa jos ei olla menossa julkisesti liikenteeseen, jolloin molemmat tulevat mukaan. Kotioloissa en pidä yleensä muuta korua kuin kaulaketjua, jossa on ollut sama riipus viimeiset 10 vuotta.

Mies pitää omaa vihkisormustaan vasemmassa nimettömässä, ja aloitti siihen totuttelun jo, kun sai vihkisormukset kultasepältä, eli ennen häitä. Eli ollaan aika löyhiä tuon sormustelun suhteen. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Vähän toistoa, mutta tulkoon...

Me mentiin naimisiin Irlannissa (Republic of) kun asuttiin siellä silloin ja mies on katolinen irkku. Mulla on kihlasormus timangeineen ja muine härdelleineen ja lisäksi ihan silee vihkisormus, molemmat vasemmassa nimettömässä. Miehellä on vain vihkisormus, mutta sille hankittiin vähän prameempi (kelta- ja valkokultaa) kun se raukka sai vaan yhden sormuksen! Mies käyttää myös vasemmassa nimettömässä. Mulla on kihla "alempana", mutta tää on ihan vain esteettinen juttu, musta ne vaan näyttää paremmalta niin, en edes hoksannut kysyä keltään että onko siihen jotain "sääntöä"!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...