Lilith Kirjoitettu June 19, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu June 19, 2008 Mulle olisi tärkeää saada isä saattamaan maistraatissa. Tehdäänkö näin koskaan ja onko se käytännössä järkevää vai sotkeeko kaavan tjms.? Mitä ylipäätään paikanpäällä tapahtuu ennen vihkimistä, päjäytetäänkö me vaan sisään ja tahdotaan? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anskutin Kirjoitettu June 20, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu June 20, 2008 En ole minkään valtakunnan ekspertti tässä asiassa, mutta en keksi, mikä estäisi isän saattamisen maistraatissa, jos vain tilaa on. Tuskin kaava määrittelee mitään sisääntulosta. Kaava alkanee siitä, kun ollaan paikan päällä, ja sitä edeltävän osuuden voi hoitaa vaikka käsillään kävellen Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
lilie Kirjoitettu August 8, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu August 8, 2015 Mä olen myös miettinyt tätä, kun haluaisin ehdottomasti, että isä saattaa. Me emme tosin mene naimisiin maistraatin tiloissa, mutta siviilivihkiminen kuitenkin.. Siksi olen pohtinut tätä nyt kun sain kummastelua osakseni kun kaverin kanssa asiasta juttelin. Hän tuumasi jotain, että hänestä on outoa kun ei kirkossa vihitä, että joku saattaa "alttarille". No, minähän se olen naimisiin menossa, että kaipa sitä saa tehdä niin kuin itse tykkää. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nanshe Kirjoitettu August 9, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu August 9, 2015 Lilie, totta kai teet niin kuin itse tykkäät Olen nähnyt ulkosiviilivihkimisen, jossa sulhanen odotti vihkijän vierellä ja morsian käveli sukulaisensa saattamana paikalle. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raitaa Kirjoitettu August 16, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu August 16, 2015 ^^ Juuri eilen meidät vihittiin siviilimenoin ulkona virka-ajan ulkopuolella. Isäni saatti minut "puoliväliin" (polkua, ihmisten muodostamaa kujaa) ja sulhanen tuli puolimatkaan vastaan. Miksi tuo saatto olisi jotenkin kirkollisen vihkimisen erikoisoikeus? Saapi niitä perinteitä lainata. Kehuivat muuten siviilivihkiseremoniaamme (peruskaavan lisänä elävää musiikkia, tekstinpätkiä) piristävän erilaiseksi verrattuna kirkkohäihin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts