wagner Kirjoitettu September 24, 2002 Raportoi Share Kirjoitettu September 24, 2002 Keskusteluissa on vilahdellut tuon tuosta, että moni on leiponut itse tarjolle sydänpikkuleipiä. Jos on hyviä ohjeita niin laittakaahan tulemaan! Pitää jo alkaa testailemaan, että saa sitten piparit onnistumaan. Nam ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marica Kirjoitettu September 24, 2002 Raportoi Share Kirjoitettu September 24, 2002 Vadelmapikkuleivättällä reseptillä tulee varmaan meidänkin pikkuleivät)200g margariinia tai voita1,5 dl sokeria2 tl vaniliinisokeriareilu 4 dl vehnäjauhoja1 tl soodaaTäytteeksi vadelmamarmelaadia (itse olen käyttänyt karpalohilloa)PinnalletomusokeriaSulata rasva kattilassa. Jatka kuumentamista kunnes rasva alkaa vaahdota. Kun vaahto alakaa laskea, nosta kattila pois levyltä. Rasvan ei pidä ruskistua. Lisää joukkoon sokeri ja anna jäähtyä. Sekoita loput aineet keskenään ja lisää rasva-sokeri seokseen nopeasti sekoittaen. Painele taikina sormin tai kaulimen avulla ohueksi levyksi ja ota siitä sydämen muotoiselle muotilla pikkuleipiä. Paista 175 asteessa uunin yläosassa noin 10 minuuttia. Täytä jäähtyneet pikkuleivät hillolla ja sihtaa päälle tomusokeria.Tällä ohjeella pikkuleipien teko on helppoa ja nopeaa ja minä ainakin olen tykännyt (ja toisetkin ovat kehuneet), että ovat hyviä. Pikkuleivat voi tehdä monta päivää etukäteen ja täyttää hääpäivänä, että rapeus säilyy. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ayla Kirjoitettu October 4, 2002 Raportoi Share Kirjoitettu October 4, 2002 Tämä pikkuleipä taikina on mun ehdoton suosikki!300 g margariinia1 1/2 dl tomusokeria1 1/2 dl perunajauhoja5 dl vehnäjauhoja2 tl vanilijasokeriaVaahdota pehmeä margariini ja tomusokeri kunnolla, (mitä kauemmin sen parempi)Lisää kuiva-aineet.muotoile, näitä voi myös täyttää.....Kerro mitä tykkäsit, jos kokeilet....ps... nämä on tosi mureita, ja näitä tulee meidän häihin!!Hups, paisto-ohjeet oli unohtua... 175 astetta ja n. 10 min... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kisumirri Kirjoitettu May 17, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu May 17, 2008 Löysin tälläiset herkullisen näköiset pikkuleivät Amoriinin sivuilta, mutta ohjetta ei ollut. Osaisikohan kukaan auttaa millaisesta taikinasta nämä on tehty ja löytäisi jostain ohjetta. Tahtoisin niin tälläiset pikkuleivät meidän hääjuhliimme. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kirppu11 Kirjoitettu May 19, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu May 19, 2008 Uskaltaisin veikata, että ovat murotaikinaa ja suklaamurotaikinaa. Raidat saa, kun tekee taikinasta pötköjä, laittaa ne vieriviereen ja kaulii vähän. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
saltsi Kirjoitettu May 22, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu May 22, 2008 samaa veikkaan minäkin On kyllä muuten kivan näkösiä nuo pikkuleivät.. ehkäpä meidänkin pöydästä vois löytyä tuommoisia Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaaja Kirjoitettu May 26, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu May 26, 2008 Ihanan näköisiä ja varmasti hyviä! En haluaisi tarjolle mitään ihan perinteisiä pikkuleipiä niin noi olis kyllä oiva vaihtoehto! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nopsa Kirjoitettu July 18, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu July 18, 2008 onko kukaan kokeillu muro taikinalla Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
vaapukka Kirjoitettu July 21, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu July 21, 2008 Nyt ei satu olemaan omia kokkauskirjoja lähellä, mutta ulkonäöllisesti veikkaan, että ovat ns. shakkiruudun reseptillä tehtyjä. Nuo shakkiruudut ovat hyviä!!Juuri tätä reseptiä en oo testannu, mutta netistä googletin:ShakkiruudutAinekset4 1/2 dl vehnäjauhoja 1/2 dl sokeria200 g voita tai margariinia 2 rkl kaakaojauhetta 2 tl Dansukker Vaniljasokeria Sekoita vehnäjauhot, sokeri ja voi taikinaksi. Jaa taikina kahteen osaan ja sekoita toiseen osaan 2 rkl kaakaojauhetta ja toiseen 2 tl vaniljasokeria. Jaa taikinat paloiksi ja pyöritä palat tangoiksi. Aseta vaaleat ja tummat tangot vierekkäin ja päällekkäin niin, että niistä muodostuu shakkiruudukko.(ITSE LAITAN NE JÄÄKAAPIIN n.30 minuutiksi ennen leikkaamista) Leikkaa pikkuleivät 3–4 mm:n paksuisiksi viipaleiksi ja pane ne leivinpaperilla vuoratulle pellille. Paista shakkiruutuja uunin keskiosassa 175 asteessa noin 8 minuuttia. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
sm2 Kirjoitettu July 29, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu July 29, 2008 Oon testannu juuri tolla reseptillä ja oikein hyviä olivat. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sirell Kirjoitettu August 10, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu August 10, 2008 Kuinkas monta pikkuleipää tolla reseptillä suunnilleen tulee? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carnassial Kirjoitettu December 17, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu December 17, 2008 Tämä ohje tuli heti mieleen kun näin nuo pikkuleivät! Tästä voisi ehkä saada vähän suuntaa kappalemääriin.http://www.myllynparas.fi/portal/suomi/kul...t/shakkiruudut/ Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts