Lenore Kirjoitettu April 18, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu April 18, 2012 Itse pidän kihlan sormessani vihkimisessä. Itsekin olen hankkinut vihkisormuksen yhteensopivaksi kihlan kanssa, joten on luontevaa pitää molemmat Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annastiina_ Kirjoitettu May 11, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu May 11, 2012 Tottakai pidän kihlasormuksen häissäni. Muuten olen kyllä karsinut koruja pois, että sormukset pääsisivät oikeuksiinsa (ja osittain myös siksi, että olen pienikokoinen enkä halua näyttää joulukuuselta ) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruska* Kirjoitettu May 21, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu May 21, 2012 Enpä ole ajatellutkaan. Tosin, kirkkoon astellessa mulla on kyllä jo vihki sormessa, eli maistraatin vihkimisessä mulla todennäköisesti on se kihla myöskin mukana. Sopivat ihan kivasti yhteen, vaikken sillä silmällä sormuksia katsellut, hinta painoi eniten Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tikris Kirjoitettu June 1, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu June 1, 2012 meillä on kirkossa aluksi kihlaus, varmaankin siinä saan sitten kihlan sormeeni ja myöhemmin vihkin Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
MotherLion Kirjoitettu June 2, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu June 2, 2012 Pidän kihlasormuksen, vihkisormusta ostettaessa katsotaan että kihlasormus sopii yhteen vihkisormuksen kanssa Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kukka Kirjoitettu June 3, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu June 3, 2012 No tottakai se kihlasormus pidetään sormessa sen vihkisormuksen kanssa. Outoa on jos ei pidetä.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
NeNNi Kirjoitettu June 3, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu June 3, 2012 Edellistä komppaan, ennen tätä ketjua en edes ajatellut, että joku ottaa häiden ajaksi kihlan pois - siis jos sitä on kuitenkin tarkotus tulevaisuudessa pitää. Erijuttu sitten jos ostetaan vihkisormukseksi sen verran näyttävä sormus, että haluaa sen pelkästään pitää. Eli kyllä, itselläni on kihla sormessa myös häissä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
verushka Kirjoitettu June 4, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu June 4, 2012 Mulla vihki on niin leveä että kihla ei mahdu sen kanssa samaan sormeen.Siispä kihla muuttaa oikeaan nimettömään ja vasempaan tulee ihkaihana Kalevalakorun Filigraani Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
yael Kirjoitettu June 9, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu June 9, 2012 tokitoki! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
- MEF Kirjoitettu June 10, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu June 10, 2012 Tottakai... Vihkiä ei ole kyllä hankittu joten toivottavasti sopii yhteen =) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Psaijai Kirjoitettu September 6, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu September 6, 2012 Tietenkin kihla on myös sormessa. Olo tuntuu jo nyt hirmu alastomalta jos tuon ottaa pois. Ja olisihan se kamala tunne alttarille kävellessä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Poppi Kirjoitettu October 26, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu October 26, 2012 Mä olen varmaan vähän outo, mutta ei mulla ollut kihlaa sormessa kun mentiin naimisiin. Lähinnä siitä syystä että sitä kyseistä sormusta en enää käyttänyt tämän jälkeen, vaan kihlani päivitettiin uudeksi myöhemmin. En tiedä olisinko pitänyt tätä uuttakaan sormessa koska halusin vihkin alemmaksi ja kihlan päälle, koska tässä järjestyksessä sormukset näyttää paremmalta.... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vintage13 Kirjoitettu October 26, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu October 26, 2012 Tottakai pidän! Kihla on se ensimmäinen etappi, kohti lopullista sitoutumista ja merkki ns. yhteiselon alkamisesta. Vihkisormus täydentää tätä yhdistelmää sitten loistavasti Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Graissa Kirjoitettu October 29, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu October 29, 2012 Joo kyllä mulla on kans kihla sormessa sillon, ku vihkisormus on suunniteltu siihen viereen sopivaksi. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Susasusa89 Kirjoitettu December 8, 2012 Raportoi Share Kirjoitettu December 8, 2012 Ilman muuta olin hääpäivänä kihlasormus sormessa. Mun kihla ja vihki täydentää toisiaan, joten ei siinä jäänyt kumpikaan sormus ns. vähemmälle huomiolle. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tipsis Kirjoitettu May 25, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu May 25, 2015 Vanhoista ketjuista osui silmään mielenkiintoinen otsikko. Itsellä ei tulisi mieleenkään jättää kihlaa pois, kuten täällä onkin jo sanottu, kihla- ja vihki on suunniteltu yhteensopiviksi ja molemmat tarkoitettu pidettäviksi. Kihlaa ostaessa oli itsestäänselvää, että se jää sormeen ja siksikin mieleiset valittiin. Mielestäni olisi myös outoa ottaa kihla vihkimisen ajaksi pois, kuten joku ketjussa sanoi, "koska on juhlavampaa tyhjään sormeen". Kihlaus edeltää vihkimistä, joten mielestäni se sormeen ehdottomasti kuuluu, tyhjään sormeen pujottiin kihlasormus (Tietysti ymmärrän sellaisia, joilla on esim. iso kihla/vihki eli käyttää vain yhtä sormusta.) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Veela Kirjoitettu June 15, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu June 15, 2015 Pidän kihlan sormessa, vihkiksi etsin (tai oikeastaan ostan, koska unelma on jo löytynyt) kihlaan sopivan, haluan käyttää molempia. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
IdaLydia Kirjoitettu June 18, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu June 18, 2015 Pidän kihlan sormessa, ei minullakaan ole muu käynyt mielessäkään. Vaikka kihlasormusta hankittaessa ei ollut tarkkaa tietoa minkälaisen vihkisormuksen ostan, on niiden minun tapauksessani tarkoitus sopia yhteen niin ulkonäöllisesti kuin symbolisestikin, molemmilla on suuri merkitys. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Willow Ptarmigan Kirjoitettu June 23, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu June 23, 2015 Pidin. Meille ei tosin (ainakaan vielä) tullut vihkisormuksia, että mitään sormustenvaihtoa ei itse vihkimiseen sisältynyt. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
jennna Kirjoitettu July 1, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu July 1, 2015 Pidän. Vihki tulee perään. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minitikru Kirjoitettu July 24, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu July 24, 2015 Tietysti pidän, koska niiden on tarkoitus olla molempien käytössä. Hääpäivä ei ole mitenkään poikkeus, vaan siitä päivästä lähtien on ne kaksi sormusta Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
morsian_17 Kirjoitettu July 27, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu July 27, 2015 Minulle on aina ollut myös selkeänä ajatus, että kihlasormus on alttarille mennessä ja aina siitä eteenpäinkin vihkisormuksen kanssa Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts