Lilith Kirjoitettu February 7, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu February 7, 2008 (muokattu) Heips! Saan häihimme toivomani suklaakakun ja nyt sinne pitäisi keksiä jotain ihanaa täytettä. Muu menu on melko luonnonläheistä ja suomalaista, joten kakunkaan ei tarvitse olla kovin eksoottinen Voisiko olla joku marjajuttu, kreemi, mousse....? Mä tiedän leipomuksista todella vähän. Muokattu: February 7, 2008, käyttäjä: Lilith Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kolina Kirjoitettu February 7, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu February 7, 2008 Mä söin tässä taannoin kakkua, jossa oli tummasuklaakerros, vaniljakerros ja aika hapan puolukkakerros. Taivaallista!Jotain mousse-tyyppisiä täytteitä ne oli. Se oli sellainen kolmekerroksinen hyydyke-systeemi.Kysyin ohjetta, koska haluaisin meillekin sellaisen kakun, mutta emännällä ei ollut siitä tietoa. Höh.Mutta eiköhän asiansa osaava leipuri (tms.) osaa tehdä sellaisen kuin haluat. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cartsa Kirjoitettu February 8, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu February 8, 2008 Huomasin että vadelma sopii suklaan kanssa todella hyvin, jotenkin korostaa toisiaan. Jos vaikkapa ihan normi kermavaahto+rahka+vadelma yhdistelmä? Vai onko liian perushommaa..?Ja yks minkä oon todennut toosi herkulliseks on kun kaupasta saa ostaa näitä pussikiisseleita, esim joku metsämarja, sen tekee suht paksuksi mössöksi ja siihen lisää kermavaahtoa niin että tulee paksu "tahna", se on todella herkullista ja monet ovat tulleet kyselemään mitä olen kakun sisään laittanut kun on niin hyvää.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peppi Pitkätossu Kirjoitettu February 8, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu February 8, 2008 Meille on tulossa tummasuklainen hääkakku, ja edellisessä suunnittelupalaverissa ravintolapäällikkö ehdotti täytteeksi vadelmakastiketta tms. Pitääkin tänään tarkemmin kysellä, mitä kakkuun on tulossa täytteeksi. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
_ellukka_ Kirjoitettu February 8, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu February 8, 2008 mmm, kaikki kakkuehdotukset kuulostavat todella maukkailta! Olin itse ajatellut että semmonen valkosuklaa-tummasuklaa moussekakku kolmessa kerroksessa olisi meidän juttumme, mutta rupesin sitten miettimään että onko se vähän liian makea... Ehdä vademla "keventäisi" sitä täyteläisyyttä ja makeutta, kiitos ideasta! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lilith Kirjoitettu February 8, 2008 Kirjoittaja Raportoi Share Kirjoitettu February 8, 2008 Nam! Kaikki kuulostaa tosi hyviltä Tosiaan joku marjamössö ja kermarahkakerros sopisi suklaan kanssa ihan täydellisesti. Kuinkahan mä muotoilisin tän lauseen kokille käyttämättä sanaa "mössö" Onko tuommoisella täytteellä joku hieno nimi? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
helina Kirjoitettu February 8, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu February 8, 2008 Mä laittaisin suklaamoussen ja vadelmia. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
amelie Kirjoitettu February 8, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu February 8, 2008 appelsiinituorejuusto ja joku mousse esim. valkosuklaa toimis varmaan tosi hyvin. appelsiini ja suklaa sopii mahtavasti yhteen, kannattaa kokeilla ihan kotioloissaki. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
*Lilia* Kirjoitettu February 9, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu February 9, 2008 Meidän suklaahääkakussa oli suklaamoussea ja mansikoita täytteenä ja vielä mansikkasiivuja koristeena. Ja paksu suklaakuorrutus päällä. Oli kyllä parhaita kakkuja mitä oon saanut syödä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
siile Kirjoitettu February 9, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu February 9, 2008 Mun mielestä suklaan kanssa sopii myös aprikoosi ja persikka (esim pilttisose). Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kirppu11 Kirjoitettu February 10, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu February 10, 2008 oikein makeeseen suklaakakkuun kannattaa kokeilla mangoa tai päärynää tai muuta karvasta makua Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jadetta Kirjoitettu February 22, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu February 22, 2008 Itse laitan suklaakakun ja muidenkin täytteeksi seuraavanlaisen vaahdon.1purkki vispikermaa1purkki ranskankermaa1purkki valmista kinuskikastiketta (voi tehdä myös suklaakastikkeella)Vaahdotetaan kerma,lisätään joukkoon ranskankerma ja kinuski oman maun mukaan ja vaahdotetaan kovaksi vaahdoksi.Sopii myös hedelmäsalaatin päälle ym ym. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kundera Kirjoitettu March 28, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu March 28, 2008 Yksi ihana ja myös hyvännäköinen leikattuna on limemousse + vadelmamössö. Molempia laitetaan samaan väliin (ja jokaiseen siis samaa). Reseptin löysin jostain lehden kakkukilpailusta joskus:*Limemousse1. kiisselin keitto2 dl vettä1 dl sokeria2 keltuaista1,5 rkl perunajauhoja2 limen mehu ja raastettu kuoriripaus vihreää elintarvikeväriä (apteekista)Mittaa kattilaan muut paitsi limet ja väri, kuumenna kiehuvaksi, anna hautua hetken, ripottele sokeria pinnalle ja jäähdytä. Mausta limemehulla ja -kuoriraasteella, vatkaa sileäksi. Lisää karamelliväri.2. rahkavaahto2 dl kuohukermaa125 g rahkaa0,5 dl sokeria1 tl vaniljasokeriaVaahdota kerma, lisää joukkoon 15 min siivilässä valutettu rahka ja sokerit.3. Yhdistä kiisseli ja rahkavaahto, laita jääkaappiin odottamaan.*Vadelmat200 g pakastevadelmia1 dl valmista vadelmahilloaSulata vadelmat mikrossa, sekoita hillo joukkoon. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arkadian_Ulla Kirjoitettu March 29, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu March 29, 2008 Mustikkamoussea! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arby Kirjoitettu March 29, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu March 29, 2008 Hillosokerissa keitetty punaherukka sopii suklaaseen aivan tajuttoman hyvin! Kirpeys haihtuu tuon sokerin myötä, mutta mahtava maku jää jäljelle! Suosittelen lämpimästi! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bruidje Kirjoitettu March 29, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu March 29, 2008 Suklaa-addiktille nama kaikki kuulostavat ihanalta, erityisesti vadelmat ja appelsiini... mutta entas piparminttukastike, tai sitten karpalot? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xaura Kirjoitettu March 31, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu March 31, 2008 Täällä liputetaan vadelmarahkan nimeen suklaan kaverina =) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Poppis-78 Kirjoitettu March 31, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu March 31, 2008 Kyllä, täältä kanssa ääni vadelmaiselle suklaakakun täytteelle. Nam. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helene Kirjoitettu March 31, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu March 31, 2008 Minäkin tulin ehdottamaan vadelmaa, tosin vadelmamoussea. Ja toiseen väliin vaikka valkosuklaamousse. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
niinuzka Kirjoitettu April 3, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu April 3, 2008 Täältäkin ääni vadelmatäytteelle ,mansikkakin käy . Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
cupido minimus Kirjoitettu April 4, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu April 4, 2008 Vadelma sopii hyvin jos kakku on tummasta suklaasta, molemmat ovat saman "sävyisiä". Myös puolukkarahka(vaahto) ja vaniljakreemi yhdistelmä menee hyvin suklaan kanssa ja tämä ei "vaadi" tummaa suklaata ympärilleen vaan normaalikin pohja käy. Jos kuitenkin olette molemmat suklaan ylimpiä ystäviä ja sokerihiiriä niin myös suklaatäyte käy, tämä yhdistelmä on vaan niiiin imelä ettei normaali herkkusuu sitä irvistelemättä syö.... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
m.a.n.z.i.c.c.a Kirjoitettu May 27, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu May 27, 2008 Mä laitan aina suklaakakkuun täytteeks vadelmamoussea, ja on ihan sikahyvää Myös lakkarahka suklaakakun välissä on hyvää Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mini-Me Kirjoitettu May 30, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu May 30, 2008 ma kannatan banaanimossoa ja mansikkahilloa jotka on sekotettu yhteen Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naz-akkeli Kirjoitettu July 10, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu July 10, 2008 appelsiinituorejuusto ja joku mousse esim. valkosuklaa toimis varmaan tosi hyvin. appelsiini ja suklaa sopii mahtavasti yhteen, kannattaa kokeilla ihan kotioloissaki.Saako nuo siis kätevästi sekoitettua yhdeksi "mössöksi" ( ) ?Onnistuiskohan millään tehdä sellaista tuorejuustotäytettä jossa olisi sekä vadelmaa että appelsiinia? Vai peittääkö tuo appelsiini vadelman maun..? Meille tulee siis hääkakuksi itsetekemä suklaakakku johon ajattelin jotain tuollaista vähän kirpakkaa juustotäytettä.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
siile Kirjoitettu July 10, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu July 10, 2008 Minä oon laittanut tavallisen täytekakun sisälle appelsiinirahkaa ja vadelmahilloa. Hyvää kakkua on ollut ja tehnyt hyvin kauppansa. Miksei sopisi sitten suklaakakkuunkin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts