gladiolus Kirjoitettu August 15, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu August 15, 2007 Ostin omani pari viikko sitten, häät ovat 2008 tami- tai helmikuussa Oli toinen jota kokeilin, ja rakastuin samantien Vähän on haastetta ku pari kiloa pitä pudottaa että saa paremmin hengitettyä sitten korsettiyläosassa tai siis tottakai se on sopiva jo nytkin, mutta parinkilon pudotus ei haittaisi yhtään Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
morsian-08 Kirjoitettu August 15, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu August 15, 2007 Oon vähän sitä mieltä että ei oo olemassa ns. "oikeeta ajankohtaa" hommata sitä pukua minkä haluaa. Jos se vain tulee vastaan niin se vain tulee, silloin se pitää ottaa sillä muuten sitä ei enää olekkaan ja kuten tuolla aiemmin mainittiin saattaa kestää sen tilauskin erittäin pitkään.. Ite päädyin teettämään pukuni kun on hiukan erikoisempi. Ompelijalla kävin maanantaina jotta sai minust mitat ylös ja tekee puvusta alkuvedoksen kertakäyttölakanaan jotta nähdään paljon sitä kangasta lopult menee ja miten pitkän laahuksen haluan..Samalla sanoi että on ihan hyvä että oon ajoissa liikkeellä sillä kuulemma ens kevät on kiireistä, plus kun alussa aloin miettimään teetetystä mietin et oonko liian ajoissa, mut oon nyt ihanne painossani joten kun joulu tulee niin ei ole ainakaan "kinkku-kilot" ympärillä ja sit voi kevään hyvillä mielin laihduttaa sen muutaman kilon joka jouluna pääs tulemaan ja tällein tiedän paljonko miun täytyy painaa ens vuonna jotta mahdun pukuuni..olipas hassusti selitetty, mut näin olen sen omalla logiikallani selittänyt ittelleni. Eikä yksikään ihminen ole pitäny outona kun oon nyt jo liikentees..joten ihan huoletta menkää hommaamaan pukuja jos siltä tuntuu. ;D muoks. niin ja jos se oikea puku tulee vastaan.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brud2009 Kirjoitettu August 17, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu August 17, 2007 Häät ovat elokuussa 2008 ja puvun teettäminen aloitettiin heinäkuun lopulla. Puvun pitäisi valmistua viimeistään jouluksi, mikä on mielestäni sopivan ajoissa. Kun puku on valmiina hyvissä ajoin ennen häitä, jää kenkien, korujen ja muiden asusteiden etsimiseen riittävästi aikaa. Minä rupesin miettimään pukuasiaa jo alkukeväästä, ja kesti heinäkuuhun ennen kuin tiesin varmasti minkälaisen puvun haluan...Jos olisin ruvennut katselemaan pukuja vasta ensi keväänä, ei teettämiseen ehkä olisi enää ollut aikaa. Mielestäni on ihan hyvä idea olla aikaisin liikkeellä, jollei päässä ole selkeää kuvaa siitä, minkälaisen puvun haluaa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pia08 Kirjoitettu August 18, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu August 18, 2007 Meilläkin häät elokuussa 2008 ja kolme päivää sitten ostin puvun. Ensimmäistä kertaa olin sovittelemassa pukuja pari viikkoa sitten ja silloin kyseinen puku jäi mieleen. Netistä katselin lisää pukuja ja mikään ei kolahtanut samalla tavalla, niin nyt sitten ostin puvun. Juuri minun näköinen ja oloinen, ihana Tuskin mieli tässä enää muuttuu, pitkään ollut jo selvillä minkä tyyppisen puvun haluan ja nyt se löytyi. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
morsian-08 Kirjoitettu August 20, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu August 20, 2007 Pieni neuvon poikanen......Muistakaa kun hommaatte pukuanne ja jos teillä ei oo vielä kenkiä että jätätte sitten siihen sen kenkävaran...jotta ei ole sitten kun kengät laittaa jalkaan liian lyhyt yms. :Oma ompelija sanoi että tahtoo seuraavaan kertaan miun kengät jotta katsotaan ettei jää liian lyhyeksi. ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
JuLi Kirjoitettu August 20, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu August 20, 2007 Ollaanpas täällä ajoissa liikkeellä! MEillä häät elokuussa 2008 ja ajattelin lähteä pukuostoksille ensimmäisen kerran lokakuussa, jotta jää aikaa kierrellä ja saa puvun ostettua alkuvuodesta 2008. Kun luin tän palstan, niin tuntuu et pitäs jo lähtee liikkeelle... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
capp Kirjoitettu August 27, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu August 27, 2007 Meillä häät elokuussa 2008 ja itseni tuntien saattaa vartalon malli muuttua jonkin verran vuodessa... Nyt olen pikkuisen liian hyvin grillimakkaraa kesän aikana syönyt ja tiedän ne kriittiset pari kiloa laihtuneempana olevani taas hieman eri mallinen, joten kai mä alan pukua keväällä teettää, ja ensi kesän grilliherkut jättää vähemmälle... ! Onpahan hyvä syy kun pitää normaalimitoissa pysyä häiden vuoksi!! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ankkuliini Kirjoitettu August 28, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu August 28, 2007 Meillä häät elokuussa 2009 ja puvun siis ostin viime viikolla :-[Se oli ensimmäinen asia mistä oon höyrynnyt häiden suhteen, jotenkin tuntui että kun puku löytyy, kaikki muu rakentuu sitten sen ympärille ja oikeassa olin ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest WishfulThinking Kirjoitettu August 28, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu August 28, 2007 Apua, mä olin ihan ajatellut mennä sovittelemaan paria kuukautta ennen häitä... Tässähän tulee vielä kiire laihduttamisen suhteen ;D . Meillä on häät tammikuussa-08, joten taidan marssia sovituskierrokselle joskus kevättalvella...Jaahas, täytyypäs päivitellä tilannetta. En todellakaan mennyt ostoksille kevättalvella vaan vasta nyt elokuun lopussa . Ja puku löytyi - vieläpä edullisesti kun poistivat vanhaa mallistoa uuden tieltä . Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
shallan Kirjoitettu September 13, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu September 13, 2007 Itekin ajattelin mennä vasta vuodenvaihteen jälkeen ostoksille, häät on kesäkuussa 2008. Mutta kun intoa löytyy ja huomasin et on alennusmyyntiaika, taidan lähteä jo nyt liikeelle. Saapahan mieskin sit levon, ettei aina tietokoneelta kuulu: "Kulta, tuu katsomaan, oisko tää nätti/hyvä/mun oloinen/liian kallis..." ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
miitu78 Kirjoitettu September 13, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu September 13, 2007 Voi apua! Meillä häät helmikuussa, eikä mitään tietoa puvusta! Jotenki mä muka ajattelin että on vielä aikaa..No, mä olen varannu nyt ajan sovitukseen lokakuun alusta. Onkohan ne alet siis vielä sillon?? Täällä meillä päin kun ei ole edes noita liikkeitä, vaan kauemmaks on lähettävä..Mutta jos ne alet on vain tän kuun loppuun, niin täytyy yrittää saada aika aikasemmin... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
sin Kirjoitettu September 13, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu September 13, 2007 WOW.. taisit löytää todella sellaisen puvun josta olet aina haaveillut..Itse asiassa en ajatellut yhtään sennäköistä pukua alun perin Mutta kun kyseinen luomus tuli tuolla naikkareiden myydään-osastolla vastaan niin se oli vain ehdottoman pakko saada. Ja nyt se on mun Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sanzuli Kirjoitettu January 17, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu January 17, 2008 Heippa!Ongelmani on siis seuraavanlainen, häät on elokuun puolenvälin jälkeen ja ennen sitä olisi tarkoitus pudottaa painoa reippaammanlaisesti koska olen melkoisesti ylipainoinen Kuitenkin olen lukenut että hääpukua kannattaa alkaa valitsemaan jo suurinpiirtein 1/2 vuotta ennen häitä. Jos kuitenkin aion pudottaa painoani vielä niin eihän siinä ole mitään järkeä. Jos siis lähden hääpukuostoksille vasta kesäkuun aikana olenko jo auttamattomasti myöhässä? Onko kellään kokemuksia moisesta? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anttuli Kirjoitettu January 17, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu January 17, 2008 Itelläni haaveissa puottaa ennen häitä noin 10kg ja häät ovat heinäkuun alussa. Pukua ajattelin alkaa tilaileen joko helmikuun tai maaliskuun lopussa, toennäköisimmin maaliskuun puolessa välissä. En sitte osaa sanoa, että ootko myöhässä omalla aikataulullasi, mutta ite uskon, että kerkeän sen puvun hommata, jos lähen ettiin 3-4kk ennen häitä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuukku Kirjoitettu January 17, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu January 17, 2008 Riippuu tietenkin mistä sen puvun aikoo hommata. Meillä on häät maaliskuun alussa ja pari viikkoa sitten löysin pukuni. Tosin pukua ei tarvitse mistää erikseen tilata. Löysin puvun morsiusgalleriasta Tampereelta. Laihduttamisen takia pyysin korjausompelukset mahdollisimman myöhään ja tämä onnistuikin, koska helmikuussa ei ole mikään ruuhka-aika.Kannattaa varmaan käydä huvikseen sovittelemassa pukuja ja katsella vähän mikä malli sopii. Sittenhän on olemassa pukuja nyörityksellä joten ihan hyvin voi löytää jonkun puvun vaikka laihtuisikin vielä.Morsiusgallerian myyjä muuten sanoi, etten ole yhtään liian myöhään liikkeellä vaikka häihin oli puvun ostohetkellä vain kaksi kuukautta aikaa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buttercat Kirjoitettu January 18, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu January 18, 2008 Minä bongasin aivan ihanan puvun täältä Naikkareista ja olen parin viikon päästä sitä menossa kokeilemaan. Jos se on hyvä ja tulee ostettua, niin ajoissa olen, sillä häihin melkein vuosi vielä Mutta hirveästi en ole ajatellut laihduttaa, korkeintaan koetan kiinteytyä ennen häitä, eli sinänsä jos puku nyt sopii, niin ei vaan pidä lihoa vuoden aikana, onpahan sitten hyvä kannustin siihenkin Ja pitää katsoa josko puvussa olisi hieman pelivaraa pienennyttää /suurennuttaa kaiken varalta... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcia Kirjoitettu January 19, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu January 19, 2008 Mä ostin pukuni jo joulukuussa ja häät ovat vasta elokuussa. Pukuja oli enää yksi kappale liikkeessä ja valmistus lopetettu, joten tavallaan "pakon" edessä olin liikkeellä näin aikaisin. Itselläni myöskin tarkoitus pudottaa painoa reilusti, joten hieman siinä pähkäilin, että onko järkeä olla näin aikaisin liikkeellä. Puku oli jo nyt sopiva ja myyjä sanoi, että sitä on mahdollista kaventaa reilustikin, jos oikein innostun laihduttamisen kanssa. Myyjän kanssa sovimme, että menen heinäkuun alussa eli kuukautta aikaisemmin sovittamaan pukua. Sanoipa hän vielä, että sesonkiaikana on tärkeää, että n. kuukautta aikaisemmin katsotaan korjaukset ja, että jos nyt meinaan laihduttaa niin tuskimpa sitten viimeisen kuukauden aikana enää niin paljoa painoa tippuu, että se vaikuttaisi jotenkin ratkaisevasti puvun muutoksiin. Kannattaa myös huomioida se, että jos pukua valmistetaan ulkomailla ja liike joutuu sen tilaamaan sieltä, voi tilausajat olla n. 3-4 kk:ta tai kenties enemmänkin.Onnea puvun etsintään. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Serene Kirjoitettu January 19, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu January 19, 2008 Mulle myös suositeltiin liikkeestä, että sovittamaan kannattaa lähtä 5kk ennen koska puvun tilaamiseen menee helposti se 4kk ja sitten jos tarvii tehdä korjausompelut niin niihin menee helposti pari viikkoa kesäloma aikaan. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
alma-kaarina Kirjoitettu January 19, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu January 19, 2008 Taidan vetäistä porukan pohjat Meillä häät elokuun loppupuolella ja hääpukuni ostin jo viime elokuun alussa. Sattui vaan mitoiltaan ja hinnaltaan sopiva puku, joka oli juuri sellainen kuin olin etsinytkin, joten pakkohan se oli ostaa pois. Hääpäikyssä kuva, jos jotakuta kiinnostaa käydä katsomassa, mitä 40 eurolla saa Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sanzuli Kirjoitettu January 19, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu January 19, 2008 Oh my God!Eli toisin sanoen olen auttamattomasti myöhässä kun ajattelin mennä pukua katselemaan vasta kesäkuun aikana koska siihen mennessä ajattelin pienentyä jo melkoisesti...voi ei... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
yallayalla Kirjoitettu January 19, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu January 19, 2008 Meillä on häät heinäkuun 5. päivä ja ostin oman pukuni jo viime heinäkuussa. Jätin sen liikkeeseen säilytykseen, keväällä olisi tarkoitus mennä se hakemaan kotiin Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
rastas Kirjoitettu February 29, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu February 29, 2008 Mulla myös puku ostettu jo hyvissä ajoin Häät kesäkuussa ja puvun ostin viime heinäkuussa. Se oli täydellisesti mun puku, niin pakkohan oli ostaa. Ja sitäpaitsi, sitä on kiva sovitella, kun hääkuume iskee Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainuli Kirjoitettu March 2, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu March 2, 2008 Minä kävin nyt lauantaina sovittelemassa pukuja, häät ovat elokuun alussa. Löysin muutaman kivan vaihtoehdon, joissa kaikissa oli enää yksi omaa kokoani jäljellä. Kun kysyin voiko tilata, sanoivat että tilausaika näissä malleissa 6kk!!!! Joten pakko oli varata heti. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
elena-sofia Kirjoitettu April 10, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu April 10, 2008 Häät oli elokuun lopussa, kesäkuun lopussa mä tajusin että hääpukua morsiamella ei ole Joskus heinäkuun alussa löysin sen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Eevis77 Kirjoitettu May 8, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu May 8, 2008 Juu, kannattaa ottaa huomioon pukua katsastellessa se, että näköjään joidenkin pukujen tilaukseen voi mennä yli 8kk. Minulla tämä tilanne, eikä puvun tulemisesta ole mitään tietoa vieläkään. Jos olisin tämän tiennyt, niin en olisi ainakaan kyseisestä liikkeestä tilannut yhtään mitään. Alkaa vähän epäilyttämään tuleeko puku ollenkaan. Tekisi mieli melkein hankkia varalle toinen puku mutta rahaa palaa jo tarpeeksi muutenkin. Pientä stressiä tuo pukkaa, vaikka häihin onkin vielä nelisen kuukautta aikaa, mutta aikaa pitäisi olla myös korjauksille näin kesäsesongin alkaessa.Ärsyttää suunnattomasti !!! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts