Jump to content
Naimisiin.info

Hääjuhlan ohjelma ja aikataulutus


Nippe

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Replies 391
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Meillä olisi noin ajat. :D

 

Klo. 13.00 Vihkiminen

 

Klo. 13.30 Siirtyminen juhlapaikalle

 

Klo.13.30 Meillä valokuvaus ihan kirkon vieressä. (Vieraille janojuomaa (alkoholitonta) tarjolla kun juhlapaikalle menee, ja pitopalvelun "isäntä" ottaa vieraat vastaan sekä ohjaa pöytiin.

 

klo.14.00-14.30 mennään juhlapaikalle ja vieraat siellä jo odottavatkin. :)  Kun tullaan paikalle, kaikki saa istua omilla paikoillaan ja kohotetaan malja.

 

Noin klo 15.00 alkaa hääateria. 

 

Syödään rauhassa, minkä aikana tulee puheita (lyhyitä) ja ruuan lopussa esitän itse pienen puheen ja runon rakkaalle miehelleni. :)  

 

Noin klo 17-18.00 tulee hääkakun leikkaus, jälkiruokapöytä kahvin kera.

 

Noin.klo 19.00--> häätanssi.

 

Bändi aloittaakin tuossa noin.21.00 :)

 

Ohjelmaa ei ole yhtään. Mutta haluemmakin kuunnella musiikkia, vaihdella kuulumisia rennosti hyvällä mielellä. :)  Tai no, bändihän on sinällään ohjelma. Mutta ei leikkejä ole tulossa.

 

Bändin jälkeen musiikkia koneelta ja tanssia.

 

Klo.22. Iltapalaa.

 

Klo.00.00 Bussi tulee hakemaan juhlapaikalta juhlijoita.

 

Klo.00-02 Siirrymme viimeistään tällöin hääsviittiin. :girl_pinkglassesf:

 

 

Yksi ongelma on vain siis tuo valokuvaus. Mieheni ehdottomasti haluaa sen vihkimsen jälkeen! Ei ennen. Perinteiden mies. :girl_smile:  Mutta pitopalvelun kanssa puhuimme että jos linja-auto ajaisikin pidempää reittiä juhlapaikalle. Kiertäisi kaupungin nähtävyyksiä (ei ole paljoa :D ). Ja kun kuvauspaikka on ihan kirkon vieressä, niin voisi mennä siihen ja ottaa kuvat rauhassa. Meillä ei ole kuin se yksi paikka, ja sitten lähteä ajamaan juhlapaikalle.  Vieraat olisivat saaneet kurkunkostuketta ja pääsisivät istumaan ihan rauhassa. Ja kun tulisimme juhlatilaan, menisimme suoraan istumaan pöytäämme ja BM-pitää lyhyen tervetulo puheen ja kohotetaan malja. :) 

Hääateria alkaa suoraan maljan kohotuksen jälkeen pöytiintarjoiluna. :)

Link to comment
Share on other sites

Meillä on helppo aikataulu :D

 

klo.15 (viimeistään) kuvaus

klo.16 vihkiminen

---> siirtyminen lähellä olevalle juhlapaikalle

- alkumalja ja puhe

- kahvitarjoilu ja suolaista

- kakun leikkaus ja toinen kahvi+muuta makeaa

klo.19 uusia vieraita ja boolitarjoilu alkaa

 

Kahvittelun aikana on jotain pientä ohjelmaa ja illalla sitten enemmän :)

Minulle ei ole ohjelmaa kerrottu kun kaasot järjestää ne, mutta uskon että tulee jotain hauskaa ja mukavaa :)

Link to comment
Share on other sites

Hahmottelin juuri ensimmäistä versiota, ja ohjelma näyttäisi pääpiirteittäin tältä:

 

15.30 Vihkiminen

16:00 Hääparin sisääntulo, alkumaljat

16:30 Ruokailu

Ohjelmaa

19.00 Hääkakun leikkaus, kahvittelu

Ohjelmaa

20.00 Häätanssi

Ohjelmaa

22.00 Jatkoille 

 

Edit:// Päätettiin sittenkin toteuttaa valokuvaus jo ennen vihkimistä, jolloin saadaan first look -kuvia ja ulkonakin on vielä valoisaa. Vielä en tiedä otetaanko kuvat meidän kotipaikkakunnalla vaiko juhlapaikan läheisyydessä, täytyy ottaa kuvaajaan yhteyttä ja sumplia. Mutta näin päästään helpommalla :) 

Muokattu: , käyttäjä: esssie
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Me hahmoteltiin eilen vähän ohjelmaa ja pistetäänpä nyt tänne jonon jatkoksi jos joku vaikka löytäisi jotain hyviä kehitysehdotuksia. :) Maks 70 vierasta tulossa.

 

14.30 Vieraat saa saapua juhlapaikalle, majoittua, viedä lahjan, etsiä paikkansa

15.00 Hääpari saapuu pihalle, ulkona onnittelujono

-> Sisällä pieni tervetulopuhe & yleisiä ohjeita

-> Katsotaan meidän siviilivihkivideo

16.00 Buffetruokailu

-> Loppupuolella varaus jollekin ohjelmalle

18.30 Yhteiskuvia

19.00 Kakkukahvit ja onnittelumalja/maljapuhe

21.00 Heitot

-> häätanssi ja livemusaa

 

 

Voiko ruokailun vain aloittaa heti vihkivideon jälkeen? Eli onko hölmöä että joku vain sanoo että no se oli siinä ja pöytä on nyt katettu... :D Pitäisikö kahvittelu aikaistaa kuitenkin puolella tunnilla? Onko ihan järjetöntä että perus tervetulomaljat on siirretty jälkkärin yhteyteen onnittelumaljaksi? Jotenkin se tervetulomalja ei tässä tilanteessa oikein istunut luonnollisesti mihinkään väliin. Ja olisi kiva juoda skumppaa ja kakkua. ;)

Link to comment
Share on other sites

Ei mielestäni haittaa, vaikka onnittelumalja olisi myöhemmin. Toisaalta se sopisi hyvin myös videon päätteeksi, jolloin syntyisi myös luonteva siirtymä seremoniasta juhlaan ja ruokailuun. Mutta onko se sitten vaikea toteuttaa? Istuvatko vieraat videon ajan ruokapöydässä vai katsotaanko se eri tilassa tai seisaaltaan?

Link to comment
Share on other sites

^ Kiitos vinkeistä! Pitää oikein vielä syventyä paremmin ja lukea ajatuksella :)

 

Vihkiminen menee lyhyimmällä kaavalla, joten eiköhän siitä selvitä parissakymmenessä minuutissa.

 

Tutustumisleikki on erittäin lyhyt ja nopea tempoinen, samoin kuin tuo sukunimenluovutus on lyhyt, eli niihin ei aikaa paljoa mene.

 

Täällä meidän vihkikaupungissa etäisyydet ovat lyhyitä, ja jos on hyvä sää niin kuvat otetaan juhlapaikalla, jos ei, kuvat otetaan studiossa ja sinne on sellaiset 5 min ajomatkaa :D Kun olemme kuvauksessa, vierailla ei ole mitään sen kummempaa ohjelmaa kuin että löytävät juhlapaikan. Nettisivuillamme kehotamme heitä tutustumaan juhlapaikkaan, etsimään paikkansa pöydistä ja esim. ottamaan kuvia juhlapaikan kauniista miljööstä. Minusta siihen ei tarvitse pakottamalla keksiä heti jotain leikkiä tai ohjelmaa, antaa vieraiden tutustua rauhassa. 

 

Bestmanin (joka on tässä roolissa 4. kertaa :D) kehotuksesta juhlat kestävät n. 12 tuntia vihkimisestä eteenpäin.

 

Olisi kiva, jos vieraille olisi tarjolla juotavaa, esim skumppaa/drinksu tms tuossa kun odottavat teitä kuvasta ja nauttivat miljööstä, ehkä jotain pientä syötävääkin. Meillä luultavasti vieraat meitä odottaessa saavat jonkinlaisen alkudrinkin ja karkkibuffan antimet ovat käytössä.

Link to comment
Share on other sites

 

^ Kiitos vinkeistä! Pitää oikein vielä syventyä paremmin ja lukea ajatuksella :)

 

Vihkiminen menee lyhyimmällä kaavalla, joten eiköhän siitä selvitä parissakymmenessä minuutissa.

 

Tutustumisleikki on erittäin lyhyt ja nopea tempoinen, samoin kuin tuo sukunimenluovutus on lyhyt, eli niihin ei aikaa paljoa mene.

 

Täällä meidän vihkikaupungissa etäisyydet ovat lyhyitä, ja jos on hyvä sää niin kuvat otetaan juhlapaikalla, jos ei, kuvat otetaan studiossa ja sinne on sellaiset 5 min ajomatkaa :D Kun olemme kuvauksessa, vierailla ei ole mitään sen kummempaa ohjelmaa kuin että löytävät juhlapaikan. Nettisivuillamme kehotamme heitä tutustumaan juhlapaikkaan, etsimään paikkansa pöydistä ja esim. ottamaan kuvia juhlapaikan kauniista miljööstä. Minusta siihen ei tarvitse pakottamalla keksiä heti jotain leikkiä tai ohjelmaa, antaa vieraiden tutustua rauhassa. 

 

Bestmanin (joka on tässä roolissa 4. kertaa :D) kehotuksesta juhlat kestävät n. 12 tuntia vihkimisestä eteenpäin.

 

Olisi kiva, jos vieraille olisi tarjolla juotavaa, esim skumppaa/drinksu tms tuossa kun odottavat teitä kuvasta ja nauttivat miljööstä, ehkä jotain pientä syötävääkin. Meillä luultavasti vieraat meitä odottaessa saavat jonkinlaisen alkudrinkin ja karkkibuffan antimet ovat käytössä.

 

Samaa meinasin sanoa. Ei mitään kovin tukevaa tarvitse olla, mutta joku sormiruoka olisi kiva. Ihan vaikka kasviksia/suolakeksejä tai jos oikein on budjettia niin jotain hifejä pikkupurtavia. Kun vihkiminen on yhdeltä, niin todennäköisesti monien vieraiden edellisestä syömisestä on jo useampi tunti, koska itsensä laittamiseen ja vihkipaikalle siirtymiseen menee aikaa. En tiedä menikö tirian häät jo, mutta etenkin kuumissa kesähäissä kannattaa olla tuossa välissä alkoholitonta juotavaa reilusti tarjolla. Yksissä juhlissa morsiuspari oli kyllä varannut juotavaa juuri tätä tarkoitusta varten, mutta kukaan ei oikein ollut hoksannut nostaa sitä sitten esille sillä aikaa kun morsiuspari oli kuvattavana. Ja päivä oli todella todella kuuma.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

 

 

^ Kiitos vinkeistä! Pitää oikein vielä syventyä paremmin ja lukea ajatuksella :)

 

Vihkiminen menee lyhyimmällä kaavalla, joten eiköhän siitä selvitä parissakymmenessä minuutissa.

 

Tutustumisleikki on erittäin lyhyt ja nopea tempoinen, samoin kuin tuo sukunimenluovutus on lyhyt, eli niihin ei aikaa paljoa mene.

 

Täällä meidän vihkikaupungissa etäisyydet ovat lyhyitä, ja jos on hyvä sää niin kuvat otetaan juhlapaikalla, jos ei, kuvat otetaan studiossa ja sinne on sellaiset 5 min ajomatkaa :D Kun olemme kuvauksessa, vierailla ei ole mitään sen kummempaa ohjelmaa kuin että löytävät juhlapaikan. Nettisivuillamme kehotamme heitä tutustumaan juhlapaikkaan, etsimään paikkansa pöydistä ja esim. ottamaan kuvia juhlapaikan kauniista miljööstä. Minusta siihen ei tarvitse pakottamalla keksiä heti jotain leikkiä tai ohjelmaa, antaa vieraiden tutustua rauhassa. 

 

Bestmanin (joka on tässä roolissa 4. kertaa :D) kehotuksesta juhlat kestävät n. 12 tuntia vihkimisestä eteenpäin.

 

Olisi kiva, jos vieraille olisi tarjolla juotavaa, esim skumppaa/drinksu tms tuossa kun odottavat teitä kuvasta ja nauttivat miljööstä, ehkä jotain pientä syötävääkin. Meillä luultavasti vieraat meitä odottaessa saavat jonkinlaisen alkudrinkin ja karkkibuffan antimet ovat käytössä.

 

Samaa meinasin sanoa. Ei mitään kovin tukevaa tarvitse olla, mutta joku sormiruoka olisi kiva. Ihan vaikka kasviksia/suolakeksejä tai jos oikein on budjettia niin jotain hifejä pikkupurtavia. Kun vihkiminen on yhdeltä, niin todennäköisesti monien vieraiden edellisestä syömisestä on jo useampi tunti, koska itsensä laittamiseen ja vihkipaikalle siirtymiseen menee aikaa. En tiedä menikö tirian häät jo, mutta etenkin kuumissa kesähäissä kannattaa olla tuossa välissä alkoholitonta juotavaa reilusti tarjolla. Yksissä juhlissa morsiuspari oli kyllä varannut juotavaa juuri tätä tarkoitusta varten, mutta kukaan ei oikein ollut hoksannut nostaa sitä sitten esille sillä aikaa kun morsiuspari oli kuvattavana. Ja päivä oli todella todella kuuma.

 

Pitää vielä täydentää tätä, että jos mietin itseäni häävieraana, niin kyllä toi toimeton odottelu eniten omaa fiilistä laskee. En itsekään kannata minkään varsinaisten leikkien/ohjelmanumeroiden keksimistä, mutta kyllä jotain viihdykettä pitäis olla jos vieraat joutuvat odottamaan. Meidän kohdalla se tulee tarkoittamaan just tota karkkibuffaa, alkujuomia, esillä olevia kuva-albumeita, mahdollisia polttarikansioita, vieraskirjaa yms.pientä. Vinkkejäkin otan kyllä mielellään vastaan, mitä muuta tää vois olla - mielellään sellaista mikä ei vaadi aktiivista osallistumista vierailta, vaan juuri tuollaista katseltavaa tylsistymistä estämään. Osa vieraista muuten tulee myös ilman avecia, eivätkä välttämättä tunne muita ihmisiä, joten heille varsinkin nämä lienevät tärkeitä.

Link to comment
Share on other sites

^ muita "katseltavia" viihdykkeitä: pöydässä häälehti (tarinoita hääparista, vitsejä, aforismeja, kuvia.... tästä on oma ketjunsa) ja häävisa. Näistä voi sitten saada myös niitä ice breakereita keskusteluun :)

 

Huomautan tähän väliin noin "universaalisti", että jos tarjolla on viihdykettä (polttarikirjaa, kuvia, vieraskirjaa yms.), niin siitä kannattaa sitten vieraita seremoniamestarin muistutella. (Varsinkin, jos kirjat ovat eri huoneessa tmv.) Ettei käy niin, että porukka kykkii pöydässä tylsistymässä, kun ei uskalla/kehtaa lähteä vaeltelemaan juhlapaikalla joko sen takia, että pelkää missaavansa jonkun ohjelman tai sen takia, ettei yksinkertaisesti tiedä, että olisi muutakin tekemistä.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Meidän aikataulu piti ihan täydellisesti. :D Oltiin tosi yllättyneitä, kun usein tulee jotain, mihin ei voi varautua. Mutta oltiin jätetty sen verran ilmaa aikatauluun, että pienet ongelmat puvun kanssa, jne. saatiin hoidettua aikataulun puitteissa. Tällainen oli meidän ohjelma/aikataulu:

 

15.00 Seremonia kirkossa (jonka jälkeen vieraille kuljetus juhlapaikalle ja hääparille kuvaus)

16.45 Tervetuliaismalja

17.00 Illallinen

Puheet

19.30 Häävalssi, tanssia (ei haluttu tanssihäitä, mut kuitenkin pidettiin lyhyt tanssiosuus)

20.30 Hääkakku, kahvi

Ohjelmaa

23.00 Iltapala

01.00 Kuljetus Turkuun

 

Kohtiin "puheet" ja "ohjelmaa" ei laitettu kellonaikaa. Mentiin ihan tilanteen mukaan. Kun illallinen oli syöty, käytiin ottamassa kuvia perheitten kanssa ja sen jälkeen sitten pidettiin puheet. Hääkakun jälkeen tosiaan oli muutama leikki, jotka alkoivat n. klo 21.30. Seuraavan kerran oli vielä ohjelmaa hieman ennen klo 23, kun tanssiryhmä esiintyi 10 minuutin setillään.

Link to comment
Share on other sites

^ muita "katseltavia" viihdykkeitä: pöydässä häälehti (tarinoita hääparista, vitsejä, aforismeja, kuvia.... tästä on oma ketjunsa) ja häävisa. Näistä voi sitten saada myös niitä ice breakereita keskusteluun :)

Huomautan tähän väliin noin "universaalisti", että jos tarjolla on viihdykettä (polttarikirjaa, kuvia, vieraskirjaa yms.), niin siitä kannattaa sitten vieraita seremoniamestarin muistutella. (Varsinkin, jos kirjat ovat eri huoneessa tmv.) Ettei käy niin, että porukka kykkii pöydässä tylsistymässä, kun ei uskalla/kehtaa lähteä vaeltelemaan juhlapaikalla joko sen takia, että pelkää missaavansa jonkun ohjelman tai sen takia, ettei yksinkertaisesti tiedä, että olisi muutakin tekemistä.

Kiitos ideoista, tuo häälehtinen varmaan tehdäänkin, sinne varmaan laitetaan meidän tarina sekä vieraiden esittely. Mutta ajattelin, että tuo lehtinen laitetaan pöytiin, joten siinä vaiheessa kun porukka saapuu paikalle ja odottavat tilaisuuden alkua vihkimisellä, eivät noita varmaan vielä lue. Mutta kuvia tulee eri muodoissa juhlasaliin ainakin :) lisäksi mietin jos jollekin seinälle laittaisi jotenkin hauskasti toteutetun "timelinen" meidän suhteesta.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Argh, ite oon pähkäilly ja miettiny kaikkea tuon ohjelmarungon kanssa. Se periaatteessa on valmis, mutta mutta..olen pohtinut aikoja ja nyt päätyny tämmöiseen:

 

klo 15:00 Vihkitilaisuus maistraatissa
klo 16:30  Vastaanotto, onnittelumaljat ja Häärauhan julistus
klo 17:00  Buffetruokailu
                 Vapaata seurustelua
klo 19:00   Hääkakun leikkaus
                  Kuunnellaan Hääparin valitsema Häämusiikki ( emme siis tanssi, mies ei ole vieläkään suostunut :skilletgirl:  )
                  Vapaata seurustelua (taustamusiikkia, leikkiä)
klo 20:00  Kimpun ja sukkanauhan heitto
klo 20:30 Livebändi

 

Ja luultavasti muuttuu, kunhan vain pääsen kaasojen kanssa vuoden vaihteen jälkeen keskustelemaan tästä...

Link to comment
Share on other sites

Klo 9: Kampaaja

Klo 10.30: Meikki

Klo 12.15: Lähtö kirkolle 

-->  Välihuomio: Vaikka aamulle oli olevinaan varattuna todella hyvin aikaa valmistautumiseen, tuli lopulta jopa hieman kiire, joten aamupäivän valmistautumiseen kannattaa varata kunnolla aikaa.

 

Klo 13: Vihkiminen

Klo 13.30 - 14.30: Valokuvaus

Klo 15: Alkumalja, onnittelut

Klo 15.30: Ruokailu + kahvit

 

Huomio: Ruokailut menivät 80 hengen häissä todella nopeasti ja olimme varanneet "liikaakin" aikaa ruokailuille. Sinänsä tämä ei haitannut, koska vieraille jäi ruokailun ja kahvin jälkeen hyvin aikaa seurustella ja hengähtää.

 

Klo 17-19: Ohjelmaa, lauluesityksiä, puheita.

Klo 19: Häävalssi

Klo 19-22: Bändi soittaa

Klo 22: Iltapala

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

klo 8.30: kampaajat, kaaso + bm perheineen sekä muita naisia meille, miehet evakkoon 

klo 9: kampaus aloitettiin (samaan aikaan toinen kampaaja väänsi muiden naisten päitä)

klo 11: meikin vuoro

klo 12.30: pukeutuminen

klo 13.30: kirkolle

klo 14: siunaus

 

klo 14.40: valokuviin (oltiin varattu 1,5 h eikä todellakaan sitä olisi tarvittu)

klo 15.45: juhlapaikalle, alkumaljat ja kiitossanat vieraille

klo 16: ruoka

klo 19: esiintyjä

klo 19.30: ohjelmaa

klo 20: kahvi ja kakku

klo 21: heittoja

klo 22: iltapala esille

klo 0.30: pilkku

klo 1: vieraiden kyyti lähti

 

Aamuun sisältyi kahden kampaajan voimin kuuden naisen ja kolmen lapsen pään laitto (sis. myös minä), juttelua, naurua, solmioiden solmimista (ukot eivät niitä itse saaneet, ohjeet olivat liian hankalat), pientä purtavaa, skumppaa, kiireetöntä yhdessäoloa jne.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Meillä toimi tää:

(Vihkiminen ja juhla oli samassa talossa, eri kerroksissa)

16.00 Vihkiminen

16.20 siirtyminen yläkertaan

16.40 Onnittelut

17.00 Ruokailu

18.30 Photo Booth ja tauko

19.30 Kahvi ja kakku

20.30 Ensimmäinen tanssi ja bändi aloittaa

21.30 Sukkanauha ja kimppu

23.00 Iltapala, bändi lopettaa ja musiikki spotifysta

02.30 Bileet loppuu

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Argh.

Meille tulossa n.60 vieraan häät. Kirkolta juhlapaikalle ajaa n.10min. Vihkiminen on klo 15 lyhyen kaavan mukaan. Ei leikkejä tms.

Ohjelmaan pitäisi ympätä seuraavaa:

- Vihkiminen

- Hääparin kuvausta kirkolla 30min

- Ruokailu

- Kahvittelu

- 2-3 puhetta, n.5min/puhe

- Muutama ryhmäkuva

- Vieraiden kuvaus (ei siis ryhmäkuva)

- Hääparin kuvaus juhlapaikalla n.30min

- Iltapala

- Sukkanauhan+kimpun heitto

- Häävalssi

- Tanssia ja iloa

Nämä eivät nyt siis ole missään järjestyksessä.

Mihin väliin upottaisitte puheet ja kuvaukset? Eikö ole hölmöä, jos puheet pidetään ruokailun jälkeen ja sitten hääpari häippäsee kuvaan? Tai jos puheet pidetään kahvittelun jälkeen, niin eikö ole liian myöhään? Tai ennen ruokailua kun kaikilla on kaamea nälkä, eihän sekään oikein käy? Järjestän taas kauhean ongelman 15min puheiden takia :D En vaan osaa

Link to comment
Share on other sites

^ Voisiko puheiden paikat jakaa niin, että esim. ennen ruokailua on 1 puhe ja vaikka kahvien jälkeen jälkimmäiset 2? Tai toisinpäin: ennen ruokailua 2 puhetta ja kahvien jälkeen 1.

Kolme puhetta putkeen voi olla itse kullekin hieman liikaa. Tai itselläni keskittyminen varmaan herpaantuisi puolessa välissä toista puhetta.  :rolleyes:

 

Haluatteko kuvat välttämättä vihkimisen jälkeen vai voisiko ajatella, että ottaisitte kuvat kirkossa ennen vihkimistä? 

 

En näe siinä mitään hölmöä, että ruokailun jälkeen hääpari häipyy kuvattavaksi puoleksi tunniksi, kunhan vierailla on jotain aktiviteettia kyseiselle ajalle, ettei tarvitse istuksia omalla paikallaan ja pyöritellä peukaloita.

Link to comment
Share on other sites

Meillä oli tällainen aikataulu. Saimme juhlapaikan koristelua varten vasta samana päivänä kello 12. Hieman piti kiirettä, mutta saimme onneksi ison porukan auttamaan, joten jopa mulle jäi hetki aikaa ihan istuksia.

 

klo 16.00 häävieraat saapuu

klo 16.10 kaaso/bestman toivottaa tervetulleeksi, onnittelumalja ja kättelyt

(samalla vieraat siirtyvät sisään, pöytiin paikoilleen)
klo 16.30 kaaso/bestman ilmoittaa ruokailun alkavaksi

klo 16.45 – 18.15 ruokailu
ruokailun lomassa/jälkeen ohjelmaa - puheita yms. vieraiden esittely

pieni tauko (esim. kaikki ulos, ryhmäkuvaus)
klo 18.30 kakun leikkaus + kahvittelu

tauko, ihmiset ulos (tanssilattia vapaaksi)

klo 19.30 häävalssi + tanssia
klo 20.00 kimpun ja sukkanauhan heitto (ulkona, ryhmäkuvaus)

klo 20.30 à Virallinen osio päättyy, tanssia, bändit kehiin

klo 23.30 juhlat loppuvat

 

Meillä siis soitti kaksi eri bändiä, toinen esiintyi noin 45 min. ja toinen tunnin verran. Bändien vaihdon välissä oli noin 15 minuutin tauko.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Argh.

Meille tulossa n.60 vieraan häät. Kirkolta juhlapaikalle ajaa n.10min. Vihkiminen on klo 15 lyhyen kaavan mukaan. Ei leikkejä tms.

Ohjelmaan pitäisi ympätä seuraavaa:

- Vihkiminen

- Hääparin kuvausta kirkolla 30min

- Ruokailu

- Kahvittelu

- 2-3 puhetta, n.5min/puhe

- Muutama ryhmäkuva

- Vieraiden kuvaus (ei siis ryhmäkuva)

- Hääparin kuvaus juhlapaikalla n.30min

- Iltapala

- Sukkanauhan+kimpun heitto

- Häävalssi

- Tanssia ja iloa

Nämä eivät nyt siis ole missään järjestyksessä.

Mihin väliin upottaisitte puheet ja kuvaukset? Eikö ole hölmöä, jos puheet pidetään ruokailun jälkeen ja sitten hääpari häippäsee kuvaan? Tai jos puheet pidetään kahvittelun jälkeen, niin eikö ole liian myöhään? Tai ennen ruokailua kun kaikilla on kaamea nälkä, eihän sekään oikein käy? Järjestän taas kauhean ongelman 15min puheiden takia :D En vaan osaa

:D Mun on ihan pakko sanoa vaan, että itseni tuntien: En ikinä uskaltaisi jättää kuvausta ruokailun jälkeen. Olen meinaan ihan varma, että sitten se kuva olisi minusta kastikkeet rinnuksilla :D

Link to comment
Share on other sites

Aikataulu vihkimisen jälkeen on ollut tähän asti suurin stressin aiheuttaja.. Varsinkin kun haluamme ottaa hääpotretit vasta vihkimisen jälkeen (toivon, että juhlapaikkaan siirtyminen, vessassa käynnit, paikkojen etsiminen ym. kuluttaisivat vieraiden aikaa sillä välin kun olemme kuvattavana). Mutta, tässäpä aikataulua;

14.45 vihkiminen

15.00 vieraat siirtyvät juhlapaikalle ja me kuvaukseen (juhlapaikkaan 15min ajomatka, kuvauspaikka kirkon vieressä)

16-16.15 saavumme juhlapaikalle, onnittelut, puheet

17.00 ruoka

18.00 ohjelmaa

19.00 hääkakku ja kahvit

19.30 musiikkiesitys (tarkoitus olisi, että vieraat voivat jatkaa kahvittelua myös esityksen aikana)

20.00 häätanssi

20.15 bändin eka setti

21.00 ohjelmaa ja iltapala

22.00 bändin toinen setti

23.00 spotifyn bilelista soimaan

00.00 hääpari poistuu

01.00 vieraat poistuvat viimeistään

Miltä kuulostaa :) ?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

 

Argh.

Meille tulossa n.60 vieraan häät. Kirkolta juhlapaikalle ajaa n.10min. Vihkiminen on klo 15 lyhyen kaavan mukaan. Ei leikkejä tms.

Ohjelmaan pitäisi ympätä seuraavaa:

- Vihkiminen

- Hääparin kuvausta kirkolla 30min

- Ruokailu

- Kahvittelu

- 2-3 puhetta, n.5min/puhe

- Muutama ryhmäkuva

- Vieraiden kuvaus (ei siis ryhmäkuva)

- Hääparin kuvaus juhlapaikalla n.30min

- Iltapala

- Sukkanauhan+kimpun heitto

- Häävalssi

- Tanssia ja iloa

Nämä eivät nyt siis ole missään järjestyksessä.

Mihin väliin upottaisitte puheet ja kuvaukset? Eikö ole hölmöä, jos puheet pidetään ruokailun jälkeen ja sitten hääpari häippäsee kuvaan? Tai jos puheet pidetään kahvittelun jälkeen, niin eikö ole liian myöhään? Tai ennen ruokailua kun kaikilla on kaamea nälkä, eihän sekään oikein käy? Järjestän taas kauhean ongelman 15min puheiden takia :D En vaan osaa

:D Mun on ihan pakko sanoa vaan, että itseni tuntien: En ikinä uskaltaisi jättää kuvausta ruokailun jälkeen. Olen meinaan ihan varma, että sitten se kuva olisi minusta kastikkeet rinnuksilla :D

 

 

Täytyy mainita, että me otettiin perheen kanssa kuvia nimen omaan ruokailun jälkeen ja koska mullakin on tapana aina onnistua pudottamaan ruokaa päälleni, olin varustautunut ruokalapulla. ;) Tein itelleni söpön ruokalapun pitsireunuksella ja tarpeeks ison, että ei minkäänlaiset vahingot onnistuis. Lopulta en sitten edes pudottanu mitään päälleni. Mutta halusin tässä vaan sanoa, että kaikki on mahdollista, kunhan varautuu. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Varasin tänään kirkon klo 16.00 ja nyt alkoi kova pähkääminen sitten siitä, että miten iltapäivä ja ilta etenee siitä eteen päin. Alustavaa ohjelmaan olimme kyllä laatineet ennen kirkon varaamista ja sen mukaan olisimme halunneet vihkimisen klo 15.30, mutta vihkimiset olivat mahdollisia vain tasatunnein. Aloin nyt miettimään, että olisiko sittenkin pitänyt ottaa vihminen jo klo 15.00. Tässä aikataulupohjaa, jota olen nyt rakennellut:

 

16.00 vihkiminen

17.00 vastaanotto juhlapaikalla (välimatka kirkolta noin 2 km)

17.30 ruokailu (jonka jälkeen vähän valokuvausta ulkona ja siirtyminen toiseen tilaan, jossa juhlat jatkuu)

19.30 kokoontuminen toisessa tilassa, morsiamen isän puhe ja pientä ohjelmaa

20.00 kakkukahvit, baari aukeaa

tässä välissä kahvin lomassa mahdolliset muut puheet

21.30 häävalssi ja bändin eka setti

22.15 tauko, ohjelmaa (kimpun heittoako ym?), iltapala tarjolle

22.45 bändin toinen setti

23.30 tauko

00.00 bändin kolmas setti

01.00 juhlat päättyy

 

Laitoin jo meidän juhlapaikkaan viestiä ja kyselin heidän arviotaan siitä, kauanko ruokailuun ja kahviin kannattaa varata aikaa. Mietiskelen tässä, että onko aikataulu liian tiivis tuollaisenaan, vai pitäisikö kirkko varata siihen klo 15.00. Toisaalta ei myöskään haluta, että juhlat alkaa liian aikaisin ja väliin jää kovasti turhaa luppoaikaa. Saa ottaa kantaa :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...

×
×
  • Create New...