Unenvarjo Kirjoitettu June 25, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu June 25, 2014 ^ Siis totta kai saavat myös mennä vieraat mennä juhlapaikalle, ja sinne tarvittaessa järjestetään ohjelmaa. Mutta infotaan siksi ihmisiä, että tuossa on väliaikaa, jolloin he tietävät etteivät tukka putkella mene odottelemaan juhlapaikalle. ^^ Ja joo kuvaus on suht lähellä vihkipaikkaa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
T.I Kirjoitettu July 5, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu July 5, 2014 Meillä olisi noin ajat. Klo. 13.00 Vihkiminen Klo. 13.30 Siirtyminen juhlapaikalle Klo.13.30 Meillä valokuvaus ihan kirkon vieressä. (Vieraille janojuomaa (alkoholitonta) tarjolla kun juhlapaikalle menee, ja pitopalvelun "isäntä" ottaa vieraat vastaan sekä ohjaa pöytiin. klo.14.00-14.30 mennään juhlapaikalle ja vieraat siellä jo odottavatkin. Kun tullaan paikalle, kaikki saa istua omilla paikoillaan ja kohotetaan malja. Noin klo 15.00 alkaa hääateria. Syödään rauhassa, minkä aikana tulee puheita (lyhyitä) ja ruuan lopussa esitän itse pienen puheen ja runon rakkaalle miehelleni. Noin klo 17-18.00 tulee hääkakun leikkaus, jälkiruokapöytä kahvin kera. Noin.klo 19.00--> häätanssi. Bändi aloittaakin tuossa noin.21.00 Ohjelmaa ei ole yhtään. Mutta haluemmakin kuunnella musiikkia, vaihdella kuulumisia rennosti hyvällä mielellä. Tai no, bändihän on sinällään ohjelma. Mutta ei leikkejä ole tulossa. Bändin jälkeen musiikkia koneelta ja tanssia. Klo.22. Iltapalaa. Klo.00.00 Bussi tulee hakemaan juhlapaikalta juhlijoita. Klo.00-02 Siirrymme viimeistään tällöin hääsviittiin. Yksi ongelma on vain siis tuo valokuvaus. Mieheni ehdottomasti haluaa sen vihkimsen jälkeen! Ei ennen. Perinteiden mies. Mutta pitopalvelun kanssa puhuimme että jos linja-auto ajaisikin pidempää reittiä juhlapaikalle. Kiertäisi kaupungin nähtävyyksiä (ei ole paljoa ). Ja kun kuvauspaikka on ihan kirkon vieressä, niin voisi mennä siihen ja ottaa kuvat rauhassa. Meillä ei ole kuin se yksi paikka, ja sitten lähteä ajamaan juhlapaikalle. Vieraat olisivat saaneet kurkunkostuketta ja pääsisivät istumaan ihan rauhassa. Ja kun tulisimme juhlatilaan, menisimme suoraan istumaan pöytäämme ja BM-pitää lyhyen tervetulo puheen ja kohotetaan malja. Hääateria alkaa suoraan maljan kohotuksen jälkeen pöytiintarjoiluna. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bloh Kirjoitettu July 9, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu July 9, 2014 Meillä on helppo aikataulu klo.15 (viimeistään) kuvausklo.16 vihkiminen---> siirtyminen lähellä olevalle juhlapaikalle- alkumalja ja puhe- kahvitarjoilu ja suolaista- kakun leikkaus ja toinen kahvi+muuta makeaaklo.19 uusia vieraita ja boolitarjoilu alkaa Kahvittelun aikana on jotain pientä ohjelmaa ja illalla sitten enemmän Minulle ei ole ohjelmaa kerrottu kun kaasot järjestää ne, mutta uskon että tulee jotain hauskaa ja mukavaa Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
esssie Kirjoitettu July 14, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu July 14, 2014 (muokattu) Hahmottelin juuri ensimmäistä versiota, ja ohjelma näyttäisi pääpiirteittäin tältä: 15.30 Vihkiminen16:00 Hääparin sisääntulo, alkumaljat16:30 RuokailuOhjelmaa19.00 Hääkakun leikkaus, kahvitteluOhjelmaa20.00 HäätanssiOhjelmaa22.00 Jatkoille Edit:// Päätettiin sittenkin toteuttaa valokuvaus jo ennen vihkimistä, jolloin saadaan first look -kuvia ja ulkonakin on vielä valoisaa. Vielä en tiedä otetaanko kuvat meidän kotipaikkakunnalla vaiko juhlapaikan läheisyydessä, täytyy ottaa kuvaajaan yhteyttä ja sumplia. Mutta näin päästään helpommalla Muokattu: October 3, 2014, käyttäjä: esssie Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pinji Kirjoitettu August 15, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu August 15, 2014 Me hahmoteltiin eilen vähän ohjelmaa ja pistetäänpä nyt tänne jonon jatkoksi jos joku vaikka löytäisi jotain hyviä kehitysehdotuksia. Maks 70 vierasta tulossa. 14.30 Vieraat saa saapua juhlapaikalle, majoittua, viedä lahjan, etsiä paikkansa15.00 Hääpari saapuu pihalle, ulkona onnittelujono-> Sisällä pieni tervetulopuhe & yleisiä ohjeita-> Katsotaan meidän siviilivihkivideo16.00 Buffetruokailu-> Loppupuolella varaus jollekin ohjelmalle18.30 Yhteiskuvia19.00 Kakkukahvit ja onnittelumalja/maljapuhe21.00 Heitot-> häätanssi ja livemusaa Voiko ruokailun vain aloittaa heti vihkivideon jälkeen? Eli onko hölmöä että joku vain sanoo että no se oli siinä ja pöytä on nyt katettu... Pitäisikö kahvittelu aikaistaa kuitenkin puolella tunnilla? Onko ihan järjetöntä että perus tervetulomaljat on siirretty jälkkärin yhteyteen onnittelumaljaksi? Jotenkin se tervetulomalja ei tässä tilanteessa oikein istunut luonnollisesti mihinkään väliin. Ja olisi kiva juoda skumppaa ja kakkua. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
mehitähti Kirjoitettu August 15, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu August 15, 2014 Ei mielestäni haittaa, vaikka onnittelumalja olisi myöhemmin. Toisaalta se sopisi hyvin myös videon päätteeksi, jolloin syntyisi myös luonteva siirtymä seremoniasta juhlaan ja ruokailuun. Mutta onko se sitten vaikea toteuttaa? Istuvatko vieraat videon ajan ruokapöydässä vai katsotaanko se eri tilassa tai seisaaltaan? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
helmi2015 Kirjoitettu August 19, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu August 19, 2014 ^ Kiitos vinkeistä! Pitää oikein vielä syventyä paremmin ja lukea ajatuksella Vihkiminen menee lyhyimmällä kaavalla, joten eiköhän siitä selvitä parissakymmenessä minuutissa. Tutustumisleikki on erittäin lyhyt ja nopea tempoinen, samoin kuin tuo sukunimenluovutus on lyhyt, eli niihin ei aikaa paljoa mene. Täällä meidän vihkikaupungissa etäisyydet ovat lyhyitä, ja jos on hyvä sää niin kuvat otetaan juhlapaikalla, jos ei, kuvat otetaan studiossa ja sinne on sellaiset 5 min ajomatkaa Kun olemme kuvauksessa, vierailla ei ole mitään sen kummempaa ohjelmaa kuin että löytävät juhlapaikan. Nettisivuillamme kehotamme heitä tutustumaan juhlapaikkaan, etsimään paikkansa pöydistä ja esim. ottamaan kuvia juhlapaikan kauniista miljööstä. Minusta siihen ei tarvitse pakottamalla keksiä heti jotain leikkiä tai ohjelmaa, antaa vieraiden tutustua rauhassa. Bestmanin (joka on tässä roolissa 4. kertaa ) kehotuksesta juhlat kestävät n. 12 tuntia vihkimisestä eteenpäin. Olisi kiva, jos vieraille olisi tarjolla juotavaa, esim skumppaa/drinksu tms tuossa kun odottavat teitä kuvasta ja nauttivat miljööstä, ehkä jotain pientä syötävääkin. Meillä luultavasti vieraat meitä odottaessa saavat jonkinlaisen alkudrinkin ja karkkibuffan antimet ovat käytössä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mänty Kirjoitettu August 19, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu August 19, 2014 ^ Kiitos vinkeistä! Pitää oikein vielä syventyä paremmin ja lukea ajatuksella Vihkiminen menee lyhyimmällä kaavalla, joten eiköhän siitä selvitä parissakymmenessä minuutissa. Tutustumisleikki on erittäin lyhyt ja nopea tempoinen, samoin kuin tuo sukunimenluovutus on lyhyt, eli niihin ei aikaa paljoa mene. Täällä meidän vihkikaupungissa etäisyydet ovat lyhyitä, ja jos on hyvä sää niin kuvat otetaan juhlapaikalla, jos ei, kuvat otetaan studiossa ja sinne on sellaiset 5 min ajomatkaa Kun olemme kuvauksessa, vierailla ei ole mitään sen kummempaa ohjelmaa kuin että löytävät juhlapaikan. Nettisivuillamme kehotamme heitä tutustumaan juhlapaikkaan, etsimään paikkansa pöydistä ja esim. ottamaan kuvia juhlapaikan kauniista miljööstä. Minusta siihen ei tarvitse pakottamalla keksiä heti jotain leikkiä tai ohjelmaa, antaa vieraiden tutustua rauhassa. Bestmanin (joka on tässä roolissa 4. kertaa ) kehotuksesta juhlat kestävät n. 12 tuntia vihkimisestä eteenpäin. Olisi kiva, jos vieraille olisi tarjolla juotavaa, esim skumppaa/drinksu tms tuossa kun odottavat teitä kuvasta ja nauttivat miljööstä, ehkä jotain pientä syötävääkin. Meillä luultavasti vieraat meitä odottaessa saavat jonkinlaisen alkudrinkin ja karkkibuffan antimet ovat käytössä. Samaa meinasin sanoa. Ei mitään kovin tukevaa tarvitse olla, mutta joku sormiruoka olisi kiva. Ihan vaikka kasviksia/suolakeksejä tai jos oikein on budjettia niin jotain hifejä pikkupurtavia. Kun vihkiminen on yhdeltä, niin todennäköisesti monien vieraiden edellisestä syömisestä on jo useampi tunti, koska itsensä laittamiseen ja vihkipaikalle siirtymiseen menee aikaa. En tiedä menikö tirian häät jo, mutta etenkin kuumissa kesähäissä kannattaa olla tuossa välissä alkoholitonta juotavaa reilusti tarjolla. Yksissä juhlissa morsiuspari oli kyllä varannut juotavaa juuri tätä tarkoitusta varten, mutta kukaan ei oikein ollut hoksannut nostaa sitä sitten esille sillä aikaa kun morsiuspari oli kuvattavana. Ja päivä oli todella todella kuuma. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rouvaksi_2015 Kirjoitettu August 20, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu August 20, 2014 Olisi aivan ihanaa ja uskomattoman hyödyllistä, jos jo rouviintuneet laittaisivat häidensä toteutuneet aikataulut, eli miten loppujen lopuksi meni. Itseäni henkilökohtaisesti kiinnostaa varsinkin yli sadan vieraan häiden toteutuma Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
helmi2015 Kirjoitettu September 25, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu September 25, 2014 ^ Kiitos vinkeistä! Pitää oikein vielä syventyä paremmin ja lukea ajatuksella Vihkiminen menee lyhyimmällä kaavalla, joten eiköhän siitä selvitä parissakymmenessä minuutissa. Tutustumisleikki on erittäin lyhyt ja nopea tempoinen, samoin kuin tuo sukunimenluovutus on lyhyt, eli niihin ei aikaa paljoa mene. Täällä meidän vihkikaupungissa etäisyydet ovat lyhyitä, ja jos on hyvä sää niin kuvat otetaan juhlapaikalla, jos ei, kuvat otetaan studiossa ja sinne on sellaiset 5 min ajomatkaa Kun olemme kuvauksessa, vierailla ei ole mitään sen kummempaa ohjelmaa kuin että löytävät juhlapaikan. Nettisivuillamme kehotamme heitä tutustumaan juhlapaikkaan, etsimään paikkansa pöydistä ja esim. ottamaan kuvia juhlapaikan kauniista miljööstä. Minusta siihen ei tarvitse pakottamalla keksiä heti jotain leikkiä tai ohjelmaa, antaa vieraiden tutustua rauhassa. Bestmanin (joka on tässä roolissa 4. kertaa ) kehotuksesta juhlat kestävät n. 12 tuntia vihkimisestä eteenpäin. Olisi kiva, jos vieraille olisi tarjolla juotavaa, esim skumppaa/drinksu tms tuossa kun odottavat teitä kuvasta ja nauttivat miljööstä, ehkä jotain pientä syötävääkin. Meillä luultavasti vieraat meitä odottaessa saavat jonkinlaisen alkudrinkin ja karkkibuffan antimet ovat käytössä. Samaa meinasin sanoa. Ei mitään kovin tukevaa tarvitse olla, mutta joku sormiruoka olisi kiva. Ihan vaikka kasviksia/suolakeksejä tai jos oikein on budjettia niin jotain hifejä pikkupurtavia. Kun vihkiminen on yhdeltä, niin todennäköisesti monien vieraiden edellisestä syömisestä on jo useampi tunti, koska itsensä laittamiseen ja vihkipaikalle siirtymiseen menee aikaa. En tiedä menikö tirian häät jo, mutta etenkin kuumissa kesähäissä kannattaa olla tuossa välissä alkoholitonta juotavaa reilusti tarjolla. Yksissä juhlissa morsiuspari oli kyllä varannut juotavaa juuri tätä tarkoitusta varten, mutta kukaan ei oikein ollut hoksannut nostaa sitä sitten esille sillä aikaa kun morsiuspari oli kuvattavana. Ja päivä oli todella todella kuuma. Pitää vielä täydentää tätä, että jos mietin itseäni häävieraana, niin kyllä toi toimeton odottelu eniten omaa fiilistä laskee. En itsekään kannata minkään varsinaisten leikkien/ohjelmanumeroiden keksimistä, mutta kyllä jotain viihdykettä pitäis olla jos vieraat joutuvat odottamaan. Meidän kohdalla se tulee tarkoittamaan just tota karkkibuffaa, alkujuomia, esillä olevia kuva-albumeita, mahdollisia polttarikansioita, vieraskirjaa yms.pientä. Vinkkejäkin otan kyllä mielellään vastaan, mitä muuta tää vois olla - mielellään sellaista mikä ei vaadi aktiivista osallistumista vierailta, vaan juuri tuollaista katseltavaa tylsistymistä estämään. Osa vieraista muuten tulee myös ilman avecia, eivätkä välttämättä tunne muita ihmisiä, joten heille varsinkin nämä lienevät tärkeitä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tipsis Kirjoitettu September 25, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu September 25, 2014 ^ muita "katseltavia" viihdykkeitä: pöydässä häälehti (tarinoita hääparista, vitsejä, aforismeja, kuvia.... tästä on oma ketjunsa) ja häävisa. Näistä voi sitten saada myös niitä ice breakereita keskusteluun Huomautan tähän väliin noin "universaalisti", että jos tarjolla on viihdykettä (polttarikirjaa, kuvia, vieraskirjaa yms.), niin siitä kannattaa sitten vieraita seremoniamestarin muistutella. (Varsinkin, jos kirjat ovat eri huoneessa tmv.) Ettei käy niin, että porukka kykkii pöydässä tylsistymässä, kun ei uskalla/kehtaa lähteä vaeltelemaan juhlapaikalla joko sen takia, että pelkää missaavansa jonkun ohjelman tai sen takia, ettei yksinkertaisesti tiedä, että olisi muutakin tekemistä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
BusinessAngel Kirjoitettu October 8, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu October 8, 2014 Meidän aikataulu piti ihan täydellisesti. Oltiin tosi yllättyneitä, kun usein tulee jotain, mihin ei voi varautua. Mutta oltiin jätetty sen verran ilmaa aikatauluun, että pienet ongelmat puvun kanssa, jne. saatiin hoidettua aikataulun puitteissa. Tällainen oli meidän ohjelma/aikataulu: 15.00 Seremonia kirkossa (jonka jälkeen vieraille kuljetus juhlapaikalle ja hääparille kuvaus)16.45 Tervetuliaismalja17.00 IllallinenPuheet19.30 Häävalssi, tanssia (ei haluttu tanssihäitä, mut kuitenkin pidettiin lyhyt tanssiosuus)20.30 Hääkakku, kahviOhjelmaa23.00 Iltapala01.00 Kuljetus Turkuun Kohtiin "puheet" ja "ohjelmaa" ei laitettu kellonaikaa. Mentiin ihan tilanteen mukaan. Kun illallinen oli syöty, käytiin ottamassa kuvia perheitten kanssa ja sen jälkeen sitten pidettiin puheet. Hääkakun jälkeen tosiaan oli muutama leikki, jotka alkoivat n. klo 21.30. Seuraavan kerran oli vielä ohjelmaa hieman ennen klo 23, kun tanssiryhmä esiintyi 10 minuutin setillään. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
helmi2015 Kirjoitettu October 11, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu October 11, 2014 ^ muita "katseltavia" viihdykkeitä: pöydässä häälehti (tarinoita hääparista, vitsejä, aforismeja, kuvia.... tästä on oma ketjunsa) ja häävisa. Näistä voi sitten saada myös niitä ice breakereita keskusteluun Huomautan tähän väliin noin "universaalisti", että jos tarjolla on viihdykettä (polttarikirjaa, kuvia, vieraskirjaa yms.), niin siitä kannattaa sitten vieraita seremoniamestarin muistutella. (Varsinkin, jos kirjat ovat eri huoneessa tmv.) Ettei käy niin, että porukka kykkii pöydässä tylsistymässä, kun ei uskalla/kehtaa lähteä vaeltelemaan juhlapaikalla joko sen takia, että pelkää missaavansa jonkun ohjelman tai sen takia, ettei yksinkertaisesti tiedä, että olisi muutakin tekemistä.Kiitos ideoista, tuo häälehtinen varmaan tehdäänkin, sinne varmaan laitetaan meidän tarina sekä vieraiden esittely. Mutta ajattelin, että tuo lehtinen laitetaan pöytiin, joten siinä vaiheessa kun porukka saapuu paikalle ja odottavat tilaisuuden alkua vihkimisellä, eivät noita varmaan vielä lue. Mutta kuvia tulee eri muodoissa juhlasaliin ainakin lisäksi mietin jos jollekin seinälle laittaisi jotenkin hauskasti toteutetun "timelinen" meidän suhteesta. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morsian15515 Kirjoitettu November 5, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu November 5, 2014 Argh, ite oon pähkäilly ja miettiny kaikkea tuon ohjelmarungon kanssa. Se periaatteessa on valmis, mutta mutta..olen pohtinut aikoja ja nyt päätyny tämmöiseen: klo 15:00 Vihkitilaisuus maistraatissaklo 16:30 Vastaanotto, onnittelumaljat ja Häärauhan julistusklo 17:00 Buffetruokailu Vapaata seurusteluaklo 19:00 Hääkakun leikkaus Kuunnellaan Hääparin valitsema Häämusiikki ( emme siis tanssi, mies ei ole vieläkään suostunut ) Vapaata seurustelua (taustamusiikkia, leikkiä)klo 20:00 Kimpun ja sukkanauhan heittoklo 20:30 Livebändi Ja luultavasti muuttuu, kunhan vain pääsen kaasojen kanssa vuoden vaihteen jälkeen keskustelemaan tästä... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niina-- Kirjoitettu November 5, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu November 5, 2014 Klo 9: KampaajaKlo 10.30: MeikkiKlo 12.15: Lähtö kirkolle --> Välihuomio: Vaikka aamulle oli olevinaan varattuna todella hyvin aikaa valmistautumiseen, tuli lopulta jopa hieman kiire, joten aamupäivän valmistautumiseen kannattaa varata kunnolla aikaa. Klo 13: VihkiminenKlo 13.30 - 14.30: ValokuvausKlo 15: Alkumalja, onnittelutKlo 15.30: Ruokailu + kahvit Huomio: Ruokailut menivät 80 hengen häissä todella nopeasti ja olimme varanneet "liikaakin" aikaa ruokailuille. Sinänsä tämä ei haitannut, koska vieraille jäi ruokailun ja kahvin jälkeen hyvin aikaa seurustella ja hengähtää. Klo 17-19: Ohjelmaa, lauluesityksiä, puheita.Klo 19: HäävalssiKlo 19-22: Bändi soittaaKlo 22: Iltapala Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
manaljah Kirjoitettu December 17, 2014 Raportoi Share Kirjoitettu December 17, 2014 klo 8.30: kampaajat, kaaso + bm perheineen sekä muita naisia meille, miehet evakkoon klo 9: kampaus aloitettiin (samaan aikaan toinen kampaaja väänsi muiden naisten päitä)klo 11: meikin vuoroklo 12.30: pukeutuminenklo 13.30: kirkolleklo 14: siunaus klo 14.40: valokuviin (oltiin varattu 1,5 h eikä todellakaan sitä olisi tarvittu)klo 15.45: juhlapaikalle, alkumaljat ja kiitossanat vierailleklo 16: ruokaklo 19: esiintyjäklo 19.30: ohjelmaaklo 20: kahvi ja kakkuklo 21: heittojaklo 22: iltapala esilleklo 0.30: pilkkuklo 1: vieraiden kyyti lähti Aamuun sisältyi kahden kampaajan voimin kuuden naisen ja kolmen lapsen pään laitto (sis. myös minä), juttelua, naurua, solmioiden solmimista (ukot eivät niitä itse saaneet, ohjeet olivat liian hankalat), pientä purtavaa, skumppaa, kiireetöntä yhdessäoloa jne. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
ainamma Kirjoitettu February 3, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu February 3, 2015 Meillä toimi tää:(Vihkiminen ja juhla oli samassa talossa, eri kerroksissa)16.00 Vihkiminen16.20 siirtyminen yläkertaan16.40 Onnittelut17.00 Ruokailu18.30 Photo Booth ja tauko19.30 Kahvi ja kakku20.30 Ensimmäinen tanssi ja bändi aloittaa21.30 Sukkanauha ja kimppu23.00 Iltapala, bändi lopettaa ja musiikki spotifysta02.30 Bileet loppuu Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kirjoitettu February 16, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu February 16, 2015 Argh.Meille tulossa n.60 vieraan häät. Kirkolta juhlapaikalle ajaa n.10min. Vihkiminen on klo 15 lyhyen kaavan mukaan. Ei leikkejä tms.Ohjelmaan pitäisi ympätä seuraavaa:- Vihkiminen- Hääparin kuvausta kirkolla 30min- Ruokailu- Kahvittelu- 2-3 puhetta, n.5min/puhe- Muutama ryhmäkuva- Vieraiden kuvaus (ei siis ryhmäkuva)- Hääparin kuvaus juhlapaikalla n.30min- Iltapala- Sukkanauhan+kimpun heitto- Häävalssi- Tanssia ja iloaNämä eivät nyt siis ole missään järjestyksessä.Mihin väliin upottaisitte puheet ja kuvaukset? Eikö ole hölmöä, jos puheet pidetään ruokailun jälkeen ja sitten hääpari häippäsee kuvaan? Tai jos puheet pidetään kahvittelun jälkeen, niin eikö ole liian myöhään? Tai ennen ruokailua kun kaikilla on kaamea nälkä, eihän sekään oikein käy? Järjestän taas kauhean ongelman 15min puheiden takia En vaan osaa Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
nilmelwen Kirjoitettu February 17, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu February 17, 2015 ^ Voisiko puheiden paikat jakaa niin, että esim. ennen ruokailua on 1 puhe ja vaikka kahvien jälkeen jälkimmäiset 2? Tai toisinpäin: ennen ruokailua 2 puhetta ja kahvien jälkeen 1.Kolme puhetta putkeen voi olla itse kullekin hieman liikaa. Tai itselläni keskittyminen varmaan herpaantuisi puolessa välissä toista puhetta. Haluatteko kuvat välttämättä vihkimisen jälkeen vai voisiko ajatella, että ottaisitte kuvat kirkossa ennen vihkimistä? En näe siinä mitään hölmöä, että ruokailun jälkeen hääpari häipyy kuvattavaksi puoleksi tunniksi, kunhan vierailla on jotain aktiviteettia kyseiselle ajalle, ettei tarvitse istuksia omalla paikallaan ja pyöritellä peukaloita. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
merikotka Kirjoitettu February 18, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu February 18, 2015 Te, joilla on bändi häissänne soittamassa.Kuinka pitkäksi aikaa olette bändin varanneet? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cherry54 Kirjoitettu February 24, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu February 24, 2015 Meillä oli tällainen aikataulu. Saimme juhlapaikan koristelua varten vasta samana päivänä kello 12. Hieman piti kiirettä, mutta saimme onneksi ison porukan auttamaan, joten jopa mulle jäi hetki aikaa ihan istuksia. klo 16.00 häävieraat saapuuklo 16.10 kaaso/bestman toivottaa tervetulleeksi, onnittelumalja ja kättelyt (samalla vieraat siirtyvät sisään, pöytiin paikoilleen)klo 16.30 kaaso/bestman ilmoittaa ruokailun alkavaksiklo 16.45 – 18.15 ruokailuruokailun lomassa/jälkeen ohjelmaa - puheita yms. vieraiden esittelypieni tauko (esim. kaikki ulos, ryhmäkuvaus)klo 18.30 kakun leikkaus + kahvittelutauko, ihmiset ulos (tanssilattia vapaaksi)klo 19.30 häävalssi + tanssiaklo 20.00 kimpun ja sukkanauhan heitto (ulkona, ryhmäkuvaus)klo 20.30 à Virallinen osio päättyy, tanssia, bändit kehiinklo 23.30 juhlat loppuvat Meillä siis soitti kaksi eri bändiä, toinen esiintyi noin 45 min. ja toinen tunnin verran. Bändien vaihdon välissä oli noin 15 minuutin tauko. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mänty Kirjoitettu March 5, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu March 5, 2015 Argh.Meille tulossa n.60 vieraan häät. Kirkolta juhlapaikalle ajaa n.10min. Vihkiminen on klo 15 lyhyen kaavan mukaan. Ei leikkejä tms.Ohjelmaan pitäisi ympätä seuraavaa:- Vihkiminen- Hääparin kuvausta kirkolla 30min- Ruokailu- Kahvittelu- 2-3 puhetta, n.5min/puhe- Muutama ryhmäkuva- Vieraiden kuvaus (ei siis ryhmäkuva)- Hääparin kuvaus juhlapaikalla n.30min- Iltapala- Sukkanauhan+kimpun heitto- Häävalssi- Tanssia ja iloaNämä eivät nyt siis ole missään järjestyksessä.Mihin väliin upottaisitte puheet ja kuvaukset? Eikö ole hölmöä, jos puheet pidetään ruokailun jälkeen ja sitten hääpari häippäsee kuvaan? Tai jos puheet pidetään kahvittelun jälkeen, niin eikö ole liian myöhään? Tai ennen ruokailua kun kaikilla on kaamea nälkä, eihän sekään oikein käy? Järjestän taas kauhean ongelman 15min puheiden takia En vaan osaa Mun on ihan pakko sanoa vaan, että itseni tuntien: En ikinä uskaltaisi jättää kuvausta ruokailun jälkeen. Olen meinaan ihan varma, että sitten se kuva olisi minusta kastikkeet rinnuksilla Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
loreeen Kirjoitettu March 11, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu March 11, 2015 Aikataulu vihkimisen jälkeen on ollut tähän asti suurin stressin aiheuttaja.. Varsinkin kun haluamme ottaa hääpotretit vasta vihkimisen jälkeen (toivon, että juhlapaikkaan siirtyminen, vessassa käynnit, paikkojen etsiminen ym. kuluttaisivat vieraiden aikaa sillä välin kun olemme kuvattavana). Mutta, tässäpä aikataulua;14.45 vihkiminen15.00 vieraat siirtyvät juhlapaikalle ja me kuvaukseen (juhlapaikkaan 15min ajomatka, kuvauspaikka kirkon vieressä)16-16.15 saavumme juhlapaikalle, onnittelut, puheet17.00 ruoka18.00 ohjelmaa19.00 hääkakku ja kahvit19.30 musiikkiesitys (tarkoitus olisi, että vieraat voivat jatkaa kahvittelua myös esityksen aikana)20.00 häätanssi20.15 bändin eka setti21.00 ohjelmaa ja iltapala22.00 bändin toinen setti23.00 spotifyn bilelista soimaan00.00 hääpari poistuu01.00 vieraat poistuvat viimeistäänMiltä kuulostaa ? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
BusinessAngel Kirjoitettu April 5, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu April 5, 2015 Argh.Meille tulossa n.60 vieraan häät. Kirkolta juhlapaikalle ajaa n.10min. Vihkiminen on klo 15 lyhyen kaavan mukaan. Ei leikkejä tms.Ohjelmaan pitäisi ympätä seuraavaa:- Vihkiminen- Hääparin kuvausta kirkolla 30min- Ruokailu- Kahvittelu- 2-3 puhetta, n.5min/puhe- Muutama ryhmäkuva- Vieraiden kuvaus (ei siis ryhmäkuva)- Hääparin kuvaus juhlapaikalla n.30min- Iltapala- Sukkanauhan+kimpun heitto- Häävalssi- Tanssia ja iloaNämä eivät nyt siis ole missään järjestyksessä.Mihin väliin upottaisitte puheet ja kuvaukset? Eikö ole hölmöä, jos puheet pidetään ruokailun jälkeen ja sitten hääpari häippäsee kuvaan? Tai jos puheet pidetään kahvittelun jälkeen, niin eikö ole liian myöhään? Tai ennen ruokailua kun kaikilla on kaamea nälkä, eihän sekään oikein käy? Järjestän taas kauhean ongelman 15min puheiden takia En vaan osaa Mun on ihan pakko sanoa vaan, että itseni tuntien: En ikinä uskaltaisi jättää kuvausta ruokailun jälkeen. Olen meinaan ihan varma, että sitten se kuva olisi minusta kastikkeet rinnuksilla Täytyy mainita, että me otettiin perheen kanssa kuvia nimen omaan ruokailun jälkeen ja koska mullakin on tapana aina onnistua pudottamaan ruokaa päälleni, olin varustautunut ruokalapulla. Tein itelleni söpön ruokalapun pitsireunuksella ja tarpeeks ison, että ei minkäänlaiset vahingot onnistuis. Lopulta en sitten edes pudottanu mitään päälleni. Mutta halusin tässä vaan sanoa, että kaikki on mahdollista, kunhan varautuu. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
elvipilvi Kirjoitettu July 2, 2015 Raportoi Share Kirjoitettu July 2, 2015 Varasin tänään kirkon klo 16.00 ja nyt alkoi kova pähkääminen sitten siitä, että miten iltapäivä ja ilta etenee siitä eteen päin. Alustavaa ohjelmaan olimme kyllä laatineet ennen kirkon varaamista ja sen mukaan olisimme halunneet vihkimisen klo 15.30, mutta vihkimiset olivat mahdollisia vain tasatunnein. Aloin nyt miettimään, että olisiko sittenkin pitänyt ottaa vihminen jo klo 15.00. Tässä aikataulupohjaa, jota olen nyt rakennellut: 16.00 vihkiminen17.00 vastaanotto juhlapaikalla (välimatka kirkolta noin 2 km)17.30 ruokailu (jonka jälkeen vähän valokuvausta ulkona ja siirtyminen toiseen tilaan, jossa juhlat jatkuu)19.30 kokoontuminen toisessa tilassa, morsiamen isän puhe ja pientä ohjelmaa20.00 kakkukahvit, baari aukeaatässä välissä kahvin lomassa mahdolliset muut puheet21.30 häävalssi ja bändin eka setti22.15 tauko, ohjelmaa (kimpun heittoako ym?), iltapala tarjolle22.45 bändin toinen setti23.30 tauko00.00 bändin kolmas setti01.00 juhlat päättyy Laitoin jo meidän juhlapaikkaan viestiä ja kyselin heidän arviotaan siitä, kauanko ruokailuun ja kahviin kannattaa varata aikaa. Mietiskelen tässä, että onko aikataulu liian tiivis tuollaisenaan, vai pitäisikö kirkko varata siihen klo 15.00. Toisaalta ei myöskään haluta, että juhlat alkaa liian aikaisin ja väliin jää kovasti turhaa luppoaikaa. Saa ottaa kantaa Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.