Jump to content
Naimisiin.info

Hääjuhlan ohjelma ja aikataulutus


Nippe

Recommended Posts

07:00 Herätys hotellissa kaason kanssa

08:00 Aamiainen

08:30 Toinen kaaso saapuu hotellille tuomaan tavaransa

09:00 Kampaus ja meikki kampaamossa

12:00 Lounas kampaajalla

13:00 Pukeutuminen hotellilla

13:30 Kuvaaja saapuu kuvaamaan pukeutumista

13:30 Sulho ja bestman saapuvat hotellin baariin odottelemaan

14:00 Sulhon tapaaminen, first look -kuvaus

14:15 Potretit

15:15 Lähtö kirkolle

15:30 Sakastiin tai ottamaan vieraita vastaan

16:00 Avioliiton siunaus

16:40 Ratikkakuljetus lähtee kirkolta

17:35 Ratikkakuljetus päättyy juhlapaikalle

17:35 DJ aloittaa, musiikki päällä vieraiden saapuessa

18:00 Vieraat ravintolassa paikoillaan

18:00 Tervetulopuhe ja maljat

18:15 Alku- ja pääruoka

19:00 Perheiden puheet, 1-2kpl max. 5min/kpl

19:15 Ruokailu päättyy, tauko

19:45 Jälkiruoka

20:15 Kaason puhe, bestmanin puhe?

20:30 Ruokailu päättyy

20:30 Vapaata seurustelua, tanssia

21:30 Lotto

21:45 Vapaata seurustelua, tanssia

23:00 Iltapala

02:30 DJ lopettaa, valomerkki

03:00 Juhlat päättyvät

Siinä olis kaasoille vähän hommaa pitää päivän aikataulut kasassa ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 391
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

^ En tiiä onko tästä apua kun meillä ei ollu bändiä, mutta laitan silti.

Eli meillä oli tällaiset ohjelmat pöydissä. Tilaisuus alkoi ulkona alkumaljoilla ja vihkiminen oli hyvin pian siihen perään, eli oikeastaan ensimmäistä kertaa kun ihmiset näkivät tän ohjelman, meidät oli jo vihitty.

OHJELMA

vihkiminen

~ klo 15 ruokailu

~ klo 17.30 esitys

~ klo 18 kahvi

puheita

~ klo 21 häätanssi

saunaa, diskoa ja laavua

Tää ohjelma törötti samassa tötterössä, jossa luki pöytään plaseeratut vieraat ja sitten oli vielä yksi kaunis lainaus. Ajateltiin, että oleellinen tulee ilmi, eli koska syödään ja koska pitää olla paikallaan. Meillä oli vielä yksi ohjelmanumero, jota ei tohon laitettu, mutta koska se oli heti kahvin jälkeen, niin ajateltiin että ei tarvii. Eikä tarvinnut.

Mun mielestä vieraiden on hyvä tietää toisaalta tarkkaan, koska heidän oletetaan olevan ja missä. Toisaalta taas kellon tarkka aikataulu voi alkaa ahdistamaan. Meillä se ei ollu niin justiinsa, ja sanottiinkin se alkupuheessa. Mutta joitain kellonaikoja ohjelmaan on hyvä laittaa, että tietää koska oleeliset ohjelmanumerot on ja kauan bileet kestää. Voihan ton tanssihomman hoitaa esim. niin, että "klo xxx tanssit alkaa" tai "klo xxx-xxx bändi soittaa". Kyllähän kaikkien luulis tietävän, että bändit pitää taukoja välissä. Ja siinäpähän oppivat! ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Meilläkin meni suunnitelmat ihan uusiksi kun hääpaikka, päivä ja vihkimisaika muuttuu. (Selkeesti liian pitkä suunnitteluaika häille kun mieli kerkiää muuttumaan) Vieraita 80-90.

 

Hotellilla yövytään kaasojen kanssa.

07:00 herätys

08:00 aamiainen

08:30 kampaaja (tulee hotellille)

10:30 meikkaaja (tulee hotellille)

11:30 pientä lounasta (jos pystyy syömään)

12:00 pukeutuminen ja viimeiset laittautumiset

12:55 kävellään kaasojen kanssa suoraan hotellista kirkkoon (matka n.200m)

13:00 vihkiminen

13:30 ryhmäkuvia kirkon edessä/puistossa

14:00 hääpari jää kuvattavaksi, vieraat kävelee juhlapaikalle (100m)

14:15 juhlapaikalla vieraille skumpat ja suolainen coctailpala. Kaasot + bm kertoo päivän kulusta (tms..)

15:00 hääpari tulee kuvauksesta, onnittelut, paikkojen etsintää yms..

16:00 ruokailu

18:00 ruoan jälkeen puheita ja/tai jotain pientä ohjelmaa

19:00 kakkukahvit - miedot juomat ja karkkibuffa auki myös

20:00 bändi alottaa + häätanssi

20:45 bändin tauko - morsiuskimpun ja sukkanauhan heitto

21:15 bändi jatkaa

22:00 bändin tauko - iltapalaa esille

22:30 bändi jatkaa

23:15 bändi lopettaa

23:20 musiikkia koneelta loppubileisiin

01:00 bileet loppuu - hääpari hotelliin kadun toiselle puolelle, vieraat helsingin yöelämään tai kotiin tms..

 

Tässä nyt ajattelin sitä että bändi olisi 3*45min ja pitäisi aina 30min tauot. En tosin tiedä tykkäävätkö niin pitkiä pitää, ainakin jos meinaavat itse välissä syödä. Kamalasti suunniteltua ohjelmaa ei tässä ole, luulen että bändi on sen verran iso ohjelmanumero ettei paljon muuta kaivata. Ryöstöjä ei haluta. Hääbingo meille ehkä tulee, sen tulokset ehkä jossain tauolla olisi tosin hyvä ottaa, ja palkita sitten voittaja. Kuitenkin aika loppuillasta voisi olla hyvä, eli jossain bändin tauon aikana. Ohjelmaa ei kuitenkaan liikaa haluta aikatauluttaa :)

Kuulostaako fiksulta ja sellaiselta että vieraat jaksaa kun vihkiminen on jo noin aikaisin?

Muokattu: , käyttäjä: giuliva
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Aikataulu n. 90 hengen syyshäihin:

Klo 8:00 Kampaaja
Klo 10:30 Meikkaaja

Klo 11:30 Pukeutuminen ja pientä välipalaa
Klo 12:30 Valokuvaus
Klo 13:30 Kirkkoon valmistautumaan

 

Klo 14:00 Vihkiminen kirkossa
Klo 14:45 Kättely, alkumaljat & puheet
Klo 16:30 Ruokailu
Klo 17:30 Häätanssi & esiintyvän artistin musisointia
Klo 18:30 Hääkakun leikkaus ja kakkukahvit
Klo 19:30 Kaasojen & bestmanin järjestämää ohjelmaa
Klo 20:00 Morsiuskimpun & sukkanauhan heitto
Klo 20:30 Artisti tanssittaa vieraita
Klo 21:30 Iltapalaa & bilemusiikkia & kaasojen ja bestmanin järjestämää ohjelmaa

Klo 00:30 Hääpari poistuu viettämään hääyötä
Klo 01:30 Illan viimeiset hitaat ja valomerkki
Klo 02:00 Juhlapaikan ovet lukkoon ja viimeisetkin juhlijat kotimatkalle

 

Parin kuukauden päästä pitäisi juhlia suunnilleen näissä puitteissa, pieniä muutoksia voi toki vielä tulla :)

Link to comment
Share on other sites

Meillä oli vihkiminen klo 15. Ruokailu alkoi puoli viiden maissa, ja kakkukahvit seittemältä. Häätanssi oli 20.30. Pari leikkiä ja musiikkiesitystä oli näiden ympärillä. Oli tosi sopivasti ajoitettu.

 

Oli muuten helppo toimia musiikin kanssa kun siitä huolehti dj, en jäänyt kaipaamaan bändiä. Ei olisi ollut yhtä helppoa aikaistaa kahvia ja tanssia puolella tunnilla muuten kuten teimme (verrattuna siihen mitä ohjelmalapuissa luki). Sujuvuus oli myös mahtavien kaasojen ja bestamanin ansiota, kaiken kaikkiaan aivan täydellinen päivä!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

Meillä on kaavailtu seuraavanlaista aikataulua noin 70 hengen juhliin. 

Aamu: 

klo 7.45  herätys, aamupala

klo 9.30-12 kampaus ja meikki 

klo 12-12.45 lounas kaasojen kanssa

klo 13-14 pukeminen

klo 14 siirtyminen juhlapaikalle

 

Juhla: 

klo 15 vihkiminen (juhlapaikalla ulkona)

klo 15.30 ulkona alkumalja ja onnittelujono

klo 16 sisällä tervetulopuhe&käytännön asiat, jonka jälkeen syödään

Noin klo 17.15  kaksi puhetta

klo 17.30-18.30 valokuvausta ulkona kaasojen&bestmanien, vanhempien ja isovanhempien kanssa (karkkibuffet, photobooth, hääbingo, vieraskirja vieraille)

klo 18.30  Hääkakun leikkaus

Puhe & Vapaa sana 

Sulhasen puhe ennen häävalssia

klo 20-20.45 häävalssi, bändin eka setti

klo 20.45 leikki

klo 21-21.45 bändin 2.setti

klo 21.45-22 bändin lopetettua kimpun  & sukkanauhan heitto, hääbingon palkintojen jako.

Loppuilta musiikkia spotifystä. 

klo 22 iltapala

Kaasoille&bestmaneille kiitoslahjat

Noin klo 23.30 sulhanen ja morsian lähtevät hääyön viettoon

klo 00 juhlat päättyvät

 

Muok. päivitetty ohjelma/aikataulu. 

Muokattu: , käyttäjä: kukkamaaria2014
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Tällaisen hahmottelin äsken, ottaisin mielelläni kommentteja vastaan. :)

14 vihkiminen

14.40 hääpari kuvattavaksi, vieraat juhlapaikalle

15 Kaason järjestämää ohjelmaa hääpaikalla

15.45 hääpari paikalla, onnittelut ja maljat

16.15 ruokailu, ruokailun lopulla tai sitä ennen puhe 1

18.30 ohjelmanumero 1

20 Hääkakun leikkaus ja kahvit, kahvittelun aikana puhe 2

Baari avataan

21 Häävalssi ja bändin 1. setti

22 ohjelmanumero 2

22.30 Bändin 2. setti

23.30 sukkanauhan ja kimpun heitto, iltapala tarjolle

Loppuilta tanssia ja vapaata seurustelua

Erityisesti kaipaisin kommentteja baarin avauksesta (onko liian myöhään?) ja ohjelmista; pitäisikö heitot siirtää ohjelma kakkosen paikalle? Onko ohjelmaa liian vähän?

Link to comment
Share on other sites

Onko teillä jo ruoan kanssa juomista? Minusta voitte hyvin avata baarin vasta ruokailujen jälkeen, jos haluatte pitää alkoholinkulutustakin vähän kontrollissa, eli ihan ok on! Ohjelmista en osaa sanoa, toiset kun tykkäävät, että häissä ei ole niitä lainkaan, kukin tyylillään. Omaan silmään tuo määrä näyttää ihan hyvältä. Ei kai ohjelma 1 kestä 1,5h? Minusta tuo 16.15-20 ruokailuja (välissä toki on ohjelma) näyttää ehkä hiukan pitkähköltä, olen itse tottunut syömään jälkiruoan eli hääkakun hieman lähempänä varsinaisen ruokailun lopettamista. Riippuu tietty vierasmäärästä! Tai ehkä ottaisin jonkin lyhyemmän ohjelman, vaikka häätanssin, siihen väliin. Riippuu tietty, miksi se on ajateltu noin!

Muokattu: , käyttäjä: Carnation_
Link to comment
Share on other sites

^ Minullakin sattui silmään tuo ruokailun ja kakun pitkä väli (se taitaa yleensä olla n. 2 h) sekä tuo ohjelma 1 (kestääkö tosiaan kakkuun asti). Onko sen jälkeen tarkoitus olla vapaata seurustelua? Jos on, avaisin baarin aiemmin "seurustelua helpottamaan", paitsi jos esim. ruokaviinit vielä tarjolla.

 

Lisäksi, onko vieraille mitä muuta odotteluajaksi kuin kaason ohjelma? Juomaa, naposteltavaa tms.? Ruokaa saa kuitenkin vasta reilu 2 h vihkimisen alkamisesta.

 

Ohjelman riittävyydestä on vaikea sanoa, kun ei tiedä, mitä ne ovat, ja millaista porukkaa vieraina. Mitä tulee heittojen ja ohjelma 2 paikkoihin, edelleenkin, millaisia ovat vieraat (jäävätkö mielellään heittoihin asti, onko sen näkeminen tärkeää, mutta ei ehkä jaksaisi sinne asti jne) ja millainen on ohjelma nro 2 "arvoltaan" vrt. heitot? Monelle (ainakin vanhemmalle) vieraalle 1. tanssi on tärkeä nähdä ja ehkä sitten nuoremmille/sinkkukavereille ne heitot.

Link to comment
Share on other sites

Laskin että ruokailuun menee kuitenkin se pari tuntia, siksi kahvi vasta klo 20. Ohjelma ykkösen jälkeen olin ajatellut vapaata seurustelua. Ehkä kahvia voisi hivuttaa hiukan aiemmaksi. Tulimme siihen tulokseen että baarin voisi avata jo ruoan jälkeen, vieraiden alkoholinkäyttöä ei tarvitse mielestäni kenenkään valvoa... Ruoan kanssa on holittomien lisäksi viinit ja olut varmaankin.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kuankohan ruokailuun tulee varata aikaa, kun vieraslistalla on lähes 130 hlö? Buffetruokailu on tulossa. Entä kahvitteluun varattava aika?

Tokihan juhlapaikan hlökunta osaa antaa aika-arviot myös (juhlapikka on tunnettu "isojen" häiden järjestämisestä), mutta kiinnostaa kuulla myös Teidän, arvon kollegoiden, mielipiteitä ja kokemuksia :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Kuankohan ruokailuun tulee varata aikaa, kun vieraslistalla on lähes 130 hlö? Buffetruokailu on tulossa. Entä kahvitteluun varattava aika?

Tokihan juhlapaikan hlökunta osaa antaa aika-arviot myös (juhlapikka on tunnettu "isojen" häiden järjestämisestä), mutta kiinnostaa kuulla myös Teidän, arvon kollegoiden, mielipiteitä ja kokemuksia :)

  

Itseäni kanssa kiinnostaa noin 120 hlön "ruokkimiseen" kuluva aika, juurikin buffet-muodossa.. Omaan aikatauluun olen sille alustavasti varannut noin 1,5 h, mutta nyt jo epäilyttää että menee tiukille. Kuitenkaan ei haluaisi varata "liikaa" aikaa ruokailuihin, ettei mene pönöttämiseksi. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Meillä on tällänen alustava (ei voi liikaa painottaa sanaa alustava :D) aikataulu.. Häät siis max. 80 hengelle. Ei ole mitään tietoa onko realistinen aikataulu.... Kellonajathan nyt eivät loppupeleissä juuri noin päde, mutta onko tuo järjestyskään hyvä? Onko liikaa ohjelmaa, liian vähän? Paljonko pitää varata aikaa 80 ihmisen ruokailuun ja kahvitteluun? Kommentoikaa please joku :P

 

1300 vihkiminen

 

1320 vihkiminen loppuu, valokuvaus alkaa

 

1430 valokuvaus loppuu, onnittelu alkaa

 

1450 sukunimen luovutus, ”tutustumisleikki”

 

1500 ruoka

 

1700 yhteiskuva joko pihalla tai sisällä, seurustelua kun ihmiset lähtee liikkeelle

 

1800 diaesitys, tietovisa

 

1900 kisa

 

2000 kahvit

 

2100 ”polttarijäynä”

 

2130 biisintunnistus

 

2200 häähidas, jonka jälkeen tansseja kolme settiä

Muokattu: , käyttäjä: maarit87
Link to comment
Share on other sites

^Tässä tulisi enemmän kysymyksiä kuin vastauksia :)

Teilläkin näyttäisi olevan aika pitkä väli ruuan ja kakun välissä, yleensä se on noin 2h. Itse laittaisin kakun noiden visojen väliin. Onko tuo tutustumisleikki millainen, riittääkö 10 min siihen? Kerkeääkö vieraat vihkimisen jälkeen käydä vessassa, etsiä omat paikat, viedä lahjat jne. ennen kuin pitää olla omalla paikalla/ottamassa ruokaa?

Minusta on kiva, että teillä on ohjelmaa! Jonkun toisen mielestä sitä voi olla kyllä liikaakin, onhan tuossa monenlaista. Kannattaa varmaan valita yksi juttu sellaiseksi "otetaan, jos kerkeää/ on oikea fiilis". Mietin tuota loppuiltaa myös, että kauanko nuo ohjelmat kestää? Ja onko vieraiden tarkoitus viettää aikaa samassa tilassa vai hajoaako väki vaikka ulos? Ettei käy niin että ohjelma 10min, ihmiset hönttää 10min, aloittaa keskustelun/menee ulos, ja sitten taas "juoksutetaan katsomaan". Samaa mietin tuossa ruuan ja kakun välissä olevissa ohjelmissa myös, että olisiko parempi vetää putkeen vaikka kaksi settiä, jotta ihmisillä olisi reilummin aikaa vapaaseen seurusteluun kerralla? Vai onko parempi pitää vieraat "kiireisinä" ettei tule tylsää? Ts.millaiset vieraat?

Tanssit kestävät siis 01 asti? Onko millaiset vieraat, jaksaako sinne asti?

Link to comment
Share on other sites

Meillä on tällänen alustava (ei voi liikaa painottaa sanaa alustava :D) aikataulu.. Häät siis max. 80 hengelle. Ei ole mitään tietoa onko realistinen aikataulu.... Kellonajathan nyt eivät loppupeleissä juuri noin päde, mutta onko tuo järjestyskään hyvä? Onko liikaa ohjelmaa, liian vähän? Paljonko pitää varata aikaa 80 ihmisen ruokailuun

 

1500 ruoka

1700 yhteiskuva joko pihalla tai sisällä, seurustelua kun ihmiset lähtee liikkeelle

1800 diaesitys, tietovisa

1900 kisa

2000 kahvit

 

Sanoisin, että jos teillä on buffet 80 hengelle, siihen ei missään tapauksessa kulu kahta tuntia. Oman empiirisen kokemukseni mukaan 80 hengen hääväki syö kahden linjaston buffetpöydästä n. 45-60 minuuttia. Osa hitaammin, osa nopeammin, osa santsaa, toiset eivät... Osa on valmiina ennen kuin toiset. Ruokailun jälkeen tulee yleensä n. 15-30 minuuttia sählinkiä, kun savuttelijat juoksee pihalle tupruttamaan, naiset käyvät puuteroimassa neniään ja korjaamassa huulikiiltoa... Mielestäni 2 tuntia on kuitenkin liioiteltu aika ruokailulle. Samoin ruokailun jälkeen ihmiset saattavat olla epätietoisia, mitä ja milloin seuraavaksi. Kannattaa siis valjastaa esim. kaaso/bestman tiedottamaan vieraita ruokailun loppupuolella, että ohjelma jatkuu klo xx. Silloin jokainen osaa aikatauluttaa vessakäynnit ja pakolliset röökit siten, että ehtii takaisin pöytään. Ruoan jälkeen tarvittavaan vapaaseen aikaan vaikuttaa myös juhlapaikan saniteettitilojen määrä. Jos (varsinkin naisten) vessoja on vain 1-2 käytössä, sinne muodostuu jonoa, jolloin taukojenkin on oltava pidempiä.

 

Tuleeko teille puheita? Jos kyllä (ja useampi kuin yksi), pääruoan jälkeen on yksi loistava paikka puhua. Enemmän kuin kaksi puhetta peräkkäin on liikaa. Samoin muut ohjelmat. Ihmisille pitää tosiaan tarjota hengähdystaukoja ohjelmasta, jotta saavat seurustella vapaasti. On todella pitkästyttävää, jos puhe / ohjelma toisensa perään seuraa ja koko ajan pitäisi jaksaa keskittyä kuuntelemaan. On myös äärettömän ärsyttävää, jos ohjelmaan tulee paljon pieniä 5-15 minuutin taukoja, joissa juuri ja juuri ehtii käymään naistenhuoneessa ja aloittamaan mukavan juttuhetken pöytäseurueen kanssa. Sitten se katkeaa kuin veitsellä leikaten, koska ohjelma jatkuu.

 

Oletko ajatellut, että selviätte (kirkko?)vihkimisestä ja riisisateesta tms. 20 minuutissa? Kaikki kirkkovihkimiset onnittelukujineen, joihin olen vieraana osallistunut, ovat kestäneet 30-45 minuuttia. Myös 10 minuuttia tutustumiseen ja sukunimen luovutukseen kuulostaa minusta naftilta. Riippuu tietysti, millaista leikkiä olet ajatellut. Onko kuvaus tarkoitus toteuttaa niin lähellä vihkipaikkaa ja juhlapaikkaa, että selviätte siitä siirtymisineen n. tunnissa? Mitä olette suunnitelleet vieraille sillä aikaa? Myös minä siirtäisin kahvit aikaisemmaksi visan ja kisan väliin, muuten tauko pääruoan ja kakun välissä muodostuu tosi pitkäksi.

 

Yleisvaikutelma tuosta aikataululuonnoksesta on se, että klo 13-15 teillä on hirvittävä kiire, klo 15-21 kaikki aika maailmassa ja vähän ylikin ja sitten kovalla rytinällä klo 21 -> eteenpäin kohti bileitä. Jos soitto ja tanssit alkavat vasta klo 22, niin juhlat tosiaan kestävät sinne 01:een. Vihkimisestä siis 12 tuntia eteenpäin. Kehottaisin muokkaamaan aikataulua alkupäästä väljemmäksi ja tiivistämään itse juhlan ohjelmaa jonkin verran. Siinä kannattaa olla joustonvaraa. Jos tuntuu, että tarvitaan actionia, niin saadaan ohjelmaa kehiin, mutta jos tuntuu, että ihmiset viihtyvät vapaamuotoisemmin yhdessä, voidaan luopua turhasta ohjelmoinnista. Jos juhla etenisi noin väljässä aikataulussa tuolla vierasmäärällä, epäilen, että tunnelma jossain kohtaa lässähtäisi odotteluun.

 

Ehdotus: voisiko yhteiskuvan siirtää otettavaksi heti vihkimisen jälkeen tai ensimmäisenä juhlapaikalla? Kesken juhlan ihmisiä voi olla vaikeampi saada enää kokoontumaan.

Muokattu: , käyttäjä: *Tiuku*
Link to comment
Share on other sites

^ Kiitos vinkeistä! Pitää oikein vielä syventyä paremmin ja lukea ajatuksella :)

 

Vihkiminen menee lyhyimmällä kaavalla, joten eiköhän siitä selvitä parissakymmenessä minuutissa.

 

Tutustumisleikki on erittäin lyhyt ja nopea tempoinen, samoin kuin tuo sukunimenluovutus on lyhyt, eli niihin ei aikaa paljoa mene.

 

Täällä meidän vihkikaupungissa etäisyydet ovat lyhyitä, ja jos on hyvä sää niin kuvat otetaan juhlapaikalla, jos ei, kuvat otetaan studiossa ja sinne on sellaiset 5 min ajomatkaa :D Kun olemme kuvauksessa, vierailla ei ole mitään sen kummempaa ohjelmaa kuin että löytävät juhlapaikan. Nettisivuillamme kehotamme heitä tutustumaan juhlapaikkaan, etsimään paikkansa pöydistä ja esim. ottamaan kuvia juhlapaikan kauniista miljööstä. Minusta siihen ei tarvitse pakottamalla keksiä heti jotain leikkiä tai ohjelmaa, antaa vieraiden tutustua rauhassa. 

 

Bestmanin (joka on tässä roolissa 4. kertaa :D) kehotuksesta juhlat kestävät n. 12 tuntia vihkimisestä eteenpäin.

Link to comment
Share on other sites

Vähän samoilla linjoilla edellisten kommentoijien kanssa: tarjoaisin kahvit vähän aiemmin ja aloittaisin myös tanssit aiemmin. Voisiko osan ohjelmasta (esim. biisintunnistus tai polttarijäynä) pitää tanssien lomassa eri settien välillä? Tuleeko teille muuten iltapalaa? Voi olla että tanssien aikaan alkaa ihmisillä jo maha kurnia, kun ruokailu on ollut 6-7 tuntia aiemmin. Ellei sitten kakun kanssa ole muutakin tarjottavaa.

 

Itsekin kyllä tykkään, että on paljon ohjelmaa, joten sinänsä vaikuttaa kivalle suunnitelmalle! Mutta luulen että tunnelman ja vieraiden jaksamisen kannalta olisi parempi, jos musiikki ja tanssi alkaisivat aiemmin. Viisi tuntia erilaisia ohjelmanumeroita ruokailun jälkeen tuntuu aika pitkältä ajalta, kun aika monelle ne tanssit ovat kuitenkin yksi häiden kohokohdista.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Täältä ihan tuoreeltaan meidän noin-aikataulua viime viikonlopun häistä :) (kumma juttu ei oo aikataulusta oikein tarkkaa käsitystä enää vihkimisen alun jälkeen..) 
 

8.00 Herätys
9.00 Lähtö juhlapaikalle jossa laittautuminen ja kuvaus
9.30 Kampaus ja meikki
12.30 Lounasta ja pukeutuminen
13.15 Valokuvaukseen
14.30 Kirkolle
15.00 Vihkiminen
16.15 Alkumaljat ja tervetulosanat sekä onnittelu
16.30 Kuvia lähipiirin kanssa (sillä aikaa juhlasalissa pyöri kuvia hääparista ja ihmiset etsivät omia paikkojaan)
16.45 Vieraiden esittelyohjelma (hääpari järjesti)
17.00 Alkuruoka
18.15 Pääruoka

18.45 Musiikkiesitys ja morsiamen isän puhe
19.00 Tauko ja mahdollisuus päästä kuvaan hääparin kanssa
19.30 Äitien ohjelmanumero
20.00 Hääkakun leikkaus
20.30 Puheita ja ohjelmaa
21.30 Häävalssi ja bändin eka setti

22.15 Morsiuskimpun ja sukkanauhan heitto
22.30 Bändin toinen setti

23.15 Pieni ohjelmanumero ja iltapalatarjoilu

23.30 Bändin kolmas eli viimeinen setti

01.00 Vieraiden poistuminen

Valssin oli tarkoitus alkaa yhdeksältä, ja haaveiltiin myös ohjelman sutjakasta etenemisestä jotta kaikkea olisi saanut aikaistettua, mutta yllättäen toisin kävi. :D Vältyimme kuitenkin stressiltä ja murehtimiselta, kun kukaan ei ottanut asiasta liikaa paineita. Kaasot ja bestman hoitivat homman sujuvasti ja ohjelmat sun muut alkoivat kun ehtivät ja kestivät sen aikaa kun kestivät. Kaikki ottivat asiat mukavan rennosti niin mekin pystyimme olemaan rentona koko päivän! Suosittelen kuitenkin kaikille jättämään hieman väljää taukoja ja muita varten, jotta ihmiset ehtii seurustella, ottaa kuvia ja vaikka nauttia säästä. Etenkin jos on paljo vieraita niinkuin meillä, niin aikaa menee kaiken näköiseen.

Bloh, meillä meni kuvauksessa noin tunti, mutta olisi voinut käyttää enemmänkin aikaa. Riippuu tietysti oletteko vain studiolla, vai vaihdatteko paikkaa. Me esim. siirryimme autolla toiseen paikkaan niin siinä tietysti menee aikaa. Kuvauspaikat olimme katsoneet etukäteen kuvaajan kanssa.
Koristelut ja muut olimme hoitaneet pääasiassa edellisenä päivänä, aamulla kuitenkin anoppi hoiti viimeiset koristelut, esim. kukka-asetelmat pöytiin. En osaa tästä tarkkaan sanoa kauan meni, mutta tuskin ihan hirveän kauaa kun nekin oli jo valmiina.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Kyselenpä täälläkin mielipiteitä meidän aikataulusta, ja lähinnä ohjelmasta, kun tuntuu ettei meillä oikein ole mitään...

Klo 14.00 Vihkiminen (lyhyt kaava?)

Vihkimisen jälkeen me menemme valokuvaan. Tämä ohjeistetaan vieraille kirkossa, jotta lähellä asuvat vieraat voivat esim mennä käymään kotona. Juhlapaikalle ajaa noin 25min.

Klo 16.30 Onnittelut, maljat, tervetulopuhe

Klo 17.00 Ruokailu (70hlö noutopöytä)

Hääväen valokuvaus (ryhmäpotretteja)

Klo 19.00 Kakku ja kahvit

Puhe ja lauluesitys

Häävalssi

Kimpun ja sukkanauhan heitto

Joku leikki/skaba

Eniten mietityttää, että kuinka paljon varaamme aikaa valokuvaukseen ennen juhlapaikalle saapumista, kun matkaan menee tuo 25min.

Ja sitten tuo iltaohjelma. Ei haluttaisi leikkejä, mutta mitä muutakaan? Juhlien on tarkoitus jatkua rennolla bilemeiningillä yöhön asti. Musiikki tulee cd:ltä.

Link to comment
Share on other sites

Mun korvaan kuulostaa jotenkin vähän omituiselta toi, että vieraat voi sitten mennä kotiin odottamaan vihkimisen jälkeen... Olisiko mahdollista järkätä vieraille jotain ohjelmaa tai tekemistä juhlapaikalle siksi aikaa kun olette kuvassa? Esimerkiksi vieraskirjaan kirjoittelua, juhlapaikkaan ja muihin vieraisiin tutustumista, lahjapöydän pällistelyä, pihapelejä, valokuvien/diaesityksen katselua tai muuta juhlan luonteeseen sopivaa?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...

×
×
  • Create New...