Ninan Kirjoitettu February 5, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu February 5, 2008 Me sovimme molempien vanhempien kanssa, että hääkulut maksetaan kolmeen osaan. Lainaa, emme halua kumpikaan ottaa. Toivotaan kuitenkin, että häät pysyvät kohtuu summissa.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laureliini Kirjoitettu February 5, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu February 5, 2008 Pääasiassa molempien vanhemmat. Itse maksamme omat asumme ja muuta pienempää. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hilppu Kirjoitettu February 6, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu February 6, 2008 Maksamme itse omista säästöistä. Vielä puoli vuotta meillä on onneksi aikaa kerätä lisää rahaa. Joka palkasta täytyy lohkaista melkoinen summa säästöön. Toivottavasti saadaan tarpeeksi rahaa kokoon, niin ei tarvitsisi vanhemmilta pyytää, kun ei heilläkään kauheasti ylimääräistä ole. Ovat kyllä ihan mielellään luvanneet auttaa. Jos siis alkaa näyttää siltä että jäädään pahasti miinuksen puolelle, niin sitten täytynee pyytää vanhempien avustusta joihinkin hankintoihin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kahvikuppi Kirjoitettu February 6, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu February 6, 2008 Itse maksetaan. Budjetiksi on alustavasti mietitty 2000€, 26 vierasta. Emme kieltäydy, jos vanhemmat haluavat osallistua. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
-Pipana- Kirjoitettu February 6, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu February 6, 2008 Ihan itse maksetaan 100 hengen häät, budjettia en ole edes laskenut.. parempi kun ei tiedä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mistradal Kirjoitettu February 6, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu February 6, 2008 Me maksetaan suurimmaksi osaksi itse, vaikka toki molempien vanhemmilta saadaan pientä avustusta. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sinppu Kirjoitettu October 27, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu October 27, 2008 Morsiamen äiti halusi antaa muutama vuosi sitten saaneen perintönsä häiden maksamiseen. Koska häät ovat pelkkä vihkiminen ja juhlinta kahden todistajan kanssa, saimme luvan käyttää loput rahat häämatkaan Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pieta Kirjoitettu October 27, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu October 27, 2008 Meillä maksetaan me, mun vanhemmat ja sulhon vanhemmat yhdessä kaikki. Suurimmaksi osaksi maksellaan itse, mutta apu on ihan tervetullutta tässä konkurssissa Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
a_paradise_79 Kirjoitettu October 27, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu October 27, 2008 Minä ja sulho maksetaan suurin osa, mun vanhemmat maksaa pitopalvelun (ja äiti maksoi mun puvunkin vaikkei siitä ollu ennen ostoa puhetta) ja sulhon vanhemmat varmaan auttaa kanssa jotenkin.. Tarkempia summia ei olla puhuttu, saas nähdä jääkö auttaminen puheeksi vai saadaanko oikeasti raha-apua.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piukku Kirjoitettu October 27, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu October 27, 2008 Itse maksamme lukuunottamatta pieniä avustuksia vanhemmiltamme. Budjetti on jotain 6000€:n ja 7000€:n välillä. Monessa asiassa ollaan jo säästetty että jos hyvä tuuri käy niin pääsemme alle 6000€:n. JEE! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annique2010 Kirjoitettu October 28, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu October 28, 2008 Itse maksetaan. Kova säästäminen tällä hetkellä menossa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lumikki2009 Kirjoitettu October 28, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu October 28, 2008 Meillä maksavat vanhempamme häät.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
nannuliini83 Kirjoitettu November 8, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu November 8, 2008 Halusimme itse maksaa koko häät, tämä on oikeampi tapa ainakin minulle. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
sin Kirjoitettu November 8, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu November 8, 2008 Meidän oli tarkoitus maksaa isompikin osa itse, mutta miehen vanhemmat lopulta maksoivat sitten lähes kaikki tarjoilut ja juhlapaikan vuokran sekä ostivat pojalleen puvun, joten meille jäi "vaan" häämatka isoimmaksi kulueräksi. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Izzie Kirjoitettu November 15, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu November 15, 2008 itse maksettiin melkein kaikki, kun ei haluttu että kukaan muu sekaantuu järjestelyihin (lue esim. anoppi...) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
meve Kirjoitettu November 15, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu November 15, 2008 Päätimme itse maksaa häämme, mutta meidän kummankin vanhemmat haluavat avittaa meitä vähäsen. Eikai niitä voi kieltääkkään Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brunetti Kirjoitettu March 4, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu March 4, 2009 Mäksamme itse häämme, mutta saamme ehkä vanhemmiltani avustusta. Emme kuitenkaan laske sen varaan. Budjetti tehdään omien varojemme mukaan, vaikka olemme opiskelijoita. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
tiinasim Kirjoitettu March 5, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu March 5, 2009 Maksamme häämme itse. Näin on helpompaa, saa itse päättää kaikesta eikä tarvitse kuunnella kenenkään mielipiteitä kutsuvieraista yms. Ja toisekseen, en edes kehtaisi maksattaa vanhemmillani 6000e häitä, rajansa kaikella. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suziel Kirjoitettu March 5, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu March 5, 2009 Itse maksamme, todennäköisesti vanhemmat hieman avustavat ainakin ruokien suhteen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
S&J Kirjoitettu March 6, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu March 6, 2009 Itse häämme maksamme. Aloimme säästää, kun kihlauduimme muutama vuosi sitten ja rahaan on karttunut jo ihan mukavasti, vaikka opiskelija budjetilla elelemme. Häät on vajaan vuoden päästä, mutta vain kaasoni tietää ajankohdn (hänkään ei tiedä muuta kuin kuukauden). Hänelle oli pakko kertoa jo nyt, sillä hän asuu Saksassa ja joutuu suunnittelemaan vuosilomiensa ajankohdat mahdollisimman aikaisin...Häät tulee maksamaan noin 4000-5000 ja rahat alkaa olla jo kasassa. Luulen, että kun kerromme asiasta yleisemmin, molempien vanhemmat haluavat olla mukana auttamassa jollakin tavoin (leipominen yms...). Mutta itse haluan maksaa, sillä itse haluan myös päättää asioista (tietysti yhdessä sulhasen kanssa ). Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laguna Kirjoitettu March 6, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu March 6, 2009 Ihan itse oli tarkoitus häät maksaa, mutta nyt suureksi yllätykseksi miehen vanhemmat osallistuivat kustannuksiin arviolta 25 %:n osuudella hääbudjetista. Ja tätä asiaa olemme riemuinneet koko tämän viikon Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
anskuliini09 Kirjoitettu March 9, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu March 9, 2009 Saamme minun vanhemmilta häälahjaksi ruokatarjoilut ja paikan vuokran (ei onneksi ole ökykallis paikka ja vierasmäärää emme turhaan paisuttele). Itse maksamme kaiken muun, mukaan lukien häämatkan. Olemme aloittaneet säästämisen ajoissa, joten eiköhän tästä vielä selvitä... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christina^ Kirjoitettu March 11, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu March 11, 2009 En jaksa selata ketjua, että olenko ja vastannut tähän. Eli meidän häiden maksupolitiikka menee näin. Hääpaikka: Äiti ja AnoppiPitopalvelu: Äiti ja AnoppiIsäni haluaa myös osallistua kuluihin, katsotaan sitten miten, jos vaikka hän makselisi Tallinan juomia. Äitini on ostellut matkan varrella kaikkea pientä häihin, kynttilöitä, servettejä, booliastioita, kertakäyttövälineitä, sulhasen kauluspaidan ja liivin ym. Itse olemme maksaneet mun sormuksen, mekon, hääasusteet, miehelle kengät, krakan ja hääpaikan koristelutarvikkeita ja kutsutarvikkeet ymEli suurimmat laskut menevät äidilleni ja anopille, mutta itse he heti sanoivat nämä maksavansa kun ilmoitimme häistä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuu-tikki Kirjoitettu March 11, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu March 11, 2009 ihan itse maksamme. voi tietenkin olla, että jossain vaiheessa vanhempamme haluavat osallistua, mutta emme sen varaan laske. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malssi Kirjoitettu April 7, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu April 7, 2009 Kolmestaan, eli miehen äiti, mun vanhemmat ja itse suurin osa. (Oonko mä jo vastannu, tulee ihan sellanen olo...) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts