Asnas* Kirjoitettu April 2, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu April 2, 2013 Mekin maksetaan itse,arvelen ja toivon että päästään alle 6000e.Visaa varmaa vingutellaan jossain vaiheessa ja jos nyt tulee monta isoa laskua samaan aikaan niin äitini varmaan lainaa rahaa jos tarvii.On tarjoutunut avustamaan mutta koitetaan silti selvitä omilla rahoilla. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
ajjj Kirjoitettu April 2, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu April 2, 2013 Meilläkin maksetaan kaikki itse lukuunottamatta molempien vanhempien pieniä lahjoituksia häämatkarahastoon. Varmaan vanhemmat haluaisivat auttaa enemmänkin, mutta periaatteesta halutaan maksaa häämme itse. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
huvitus Kirjoitettu April 2, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu April 2, 2013 Itse maksetaan, kun töissäkin käydään. Budjetti ehkä noin 8000e, ei sisällä häämatkaa. Vahemmat antaa ehkä rahaa häälahjaksi, jota käytetään sitten matkaan. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cristiina Kirjoitettu April 2, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu April 2, 2013 Budjetti tällä hetkellä meillä 5000e ja ainakin anoppi on luvannut osan maksaa.. Omista vanhemmistani en tiedä kun ei ole ollut puhetta. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karjalan nainen Kirjoitettu April 29, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu April 29, 2013 Mun vanhemmat maksaa ruoat ja juomat, muut maksetaan itse. Kokonaisbudjettia ei olla laskettu. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
elika Kirjoitettu May 1, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu May 1, 2013 Meillä äitini ilmoitti yllättäen haluavansa avustaa meitä tietyllä summalla hääbudjetissamme. Emme siis maksakaan enää sulhon kanssa ihan koko häitä kahdestaan. Olimme todella otettuja ja kiitollisia avustuksesta. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kirjoitettu May 4, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu May 4, 2013 Itse maksetaan kaikki näillä näkymin Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
helliih Kirjoitettu May 9, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu May 9, 2013 ei ole vanhemmille vielä suunnitelmista kerrottu mutta toivon että sieltä vähän sponssausta heltiäis, tällä hetkellä suunnitellaan siis sillä perusteella että jos itse maksetaan. tämän myötä onkin sitten minibudjetti, mies ois kuulema onnellinen jos alle 5 tonnin jäädään mutta ite koitan kiristää niin että alle 3 tonnin selvittäis Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sennay Kirjoitettu May 9, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu May 9, 2013 Äänestys näköjään jo päättynyt, mutta itse maksamme mahdollisimman paljon, eikä mielellään kysellä muilta apuja. Saa sillon ite päättääkin kaikesta, kun on itse maksanutkin. Toki, jos joku tahtoo meitä rahallisesti avustaa, niin emme vastusta. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ainina Kirjoitettu May 17, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu May 17, 2013 Itse maksamme, säilyy päätösvaltakin Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
elspeth Kirjoitettu May 17, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu May 17, 2013 Vanhemmat maksaa lähes kaiken meillä. Jos he eivät maksaisi, niin eipä meillä olis varaa pitää isoja kekkereitä. Ja vanhemmat ovat siis itse tarjoutuneet maksamaan ja ainakin omat vanhemmat tekee sen kuulemma miellään. Vanhemmat maksaa lähinnä ruuan, juomat ja juhlapaikan, muissa kuluissa yritetään itse avittaa sen verran kun pystytään. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mylvinen Kirjoitettu May 18, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu May 18, 2013 Meillä maksaa vanhemmat n.2/3 häistä ja loput kustannamme itse Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest i_sabel Kirjoitettu May 18, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu May 18, 2013 Ni itse oli tarkoitus, mutta kyllä tuo sulhasen äiti ja isäpuoli on tukeneet paljon! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vio Kirjoitettu May 19, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu May 19, 2013 Alunperin oli tarkoitus maksaa itse koko summa, mutta isäni pitää kunnia-asiana sitä, että morsiamen vanhemmat maksavat häät. Saimme sitten sovittua, että hän maksaa pitopalvelun ja me itse kaiken muun. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
astraali Kirjoitettu May 19, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu May 19, 2013 Minä maksan Hääyö saadaan kuitenki lahjaks ja häämatka maksetaan yhdessä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marppi Kirjoitettu May 22, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu May 22, 2013 Meilläkin vanhempaki ovat sitä mieltä että "morsiamen vanhemmat maksavat häät". Sovittiin kuitenkin niin, että meidän molempien vanhemmat maksavat tarjoilupuolen 50/50 ja me maksamme sitten loput itse. Häälahjarahoista maksamme sitten heille sitten varmaan ainakin osan takaisin.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuikkunam Kirjoitettu May 30, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu May 30, 2013 Mun säästöillä järjestetään hääjuhla, joten aika pienellä budjetilla mennään. Mutta saanpa täysin itse päättää, toki vähän sulhaselta mielipiteitä kysellen Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
henttu87 Kirjoitettu June 1, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu June 1, 2013 (muokattu) Meillä vanhempani ja sulhon vanhemmat olisivat halunneet maksaa kaiken, mutta siihen emme todellakaan suostuneet, koska meidän häät ne ovat ja me ne maksetaan kun kerta juhlitaankin.. Minusta olisi jollain tavalla noloa juhlia kokonaan toisten rahoilla, vaikka vanhempia ovatkin..Tästä "me maksamme itse"-kommentista meidän molempien vanhemmat hieman pahoittivat mielestä, sitten keskustelimme sulhon kanssa, että jos annetaan vanhempiemme maksaa pitopalvelu puoliksi ja kaiken muun maksamme itse..Tätä ehdotimme, niin alkoi taas jupina "kyllä meidän pitäisi kaikki maksaa"... Sanoimmekin, että he saavat nyt päättää maksavatko he sen noin. 1200 e per pariskunta vai maksaako ollenkaan, koska se on se n. 1200 e tai 0 e...Niin johan tuli myöntäviä vastauksia.. Ihanaahan se on että he haluavat auttaa, mutta rajansa kaikella, onneksi nyt tähän diiliin kaikki tyytyväisiä.. Muokattu: June 1, 2013, käyttäjä: henttu87 Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sasba Kirjoitettu June 1, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu June 1, 2013 Itse maksetaan kaikki. Alunperin piti tulla joku about 500 mun äidiltä ja jonkun verran isältä, joka joskus luvannut maksaa hääni kun naimisiin päätän mennä mutta kun äidillä on taloudellisia ongelmia ja minulla meni välit isään niin eipä ole sieltä nyt mitään apuja tulossa. Nyt 2000 - 3000 pakko järjestää 50 henkilön häät ja vähän jänskättää saadaanko sitäkään kasaan nyt vuodessa kun mies on opiskelija ja minulla alkaa äitiysloma parin kuukauden kuukauden päästä joten tulot ei aivan päätä huimaa. Mutta eiköhän tämä nyt tästä, häitä en rupea siirtämään, jos näyttää että ei rahat riitä niin jostain sitten luovutaan taas. Tärkeintä on että pääsee naimisiin rakastamansa miehen kanssa, ei se juhla.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fallow Kirjoitettu June 1, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu June 1, 2013 Mä ja mies maksettiin kaikki muut jutut, appivanhemmat maksoivat ruoan. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
amazingshopper Kirjoitettu June 4, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu June 4, 2013 (muokattu) Meille tulee 80 hengen häät. Appivanhemmat maksoivat alkoholit ja mun vanhemmat juhlapaikan. Itse maksetaan loput. Budjetti n. 3500e ilman häämatkaa, joka tehdään talvella. Muokattu: June 19, 2013, käyttäjä: amazingshopper Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mirabels Kirjoitettu June 13, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu June 13, 2013 Kummankin vanhemmat lupautuivat heti auttavansa jonkinverran hääkuluissa, mikä on iso plussa, he ovat niin innoissaan kun vihdoinkin tapahtuu olemme itse säästäneet ihan mukavan summan tätä varten, joten emme tosiaankaan maksata kaikkea vanhemmillamme. He kun tietävät meidän tilanteen, meillä kun kaikki säästöt on pitänyt minun palkasta vähentää, mies kun vielä opiskelee :/ ei siis kauheesti ole jäänyt säästöjen jälkeen käteen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
forget-me-not Kirjoitettu June 14, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu June 14, 2013 Mekin maksamme suurimman osan itse, mutta molempien vanhemmat ovat myös tarjoutuneet osallistumaan kustannuksiin jonkin verran. Budjettia emme vielä ole laskeneet kovinkaan tarkasti, mutta luultavasti 8000-9000 € (ilman häämatkaa). Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vio Kirjoitettu June 15, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu June 15, 2013 Meillä ajatuksena maksaa häät (n. 10 000e budjetoitu, toivottavasti menee vähemmän) itse, mutta isäni ilmoitti, että se on hänen tehtävänsä. Aikamme keskusteltuamme totesin hänelle, etten tahdo, että kustannukset siirtyvät hänelle, mutta isä pitää tätä kunnia-asianaan. Siispä sovimme, että isä maksaa pienen osan ja me sitten itse loput. En tahdo mennä toisten siivellä naimisiin - vaikka se toinen olisi sitten oma isä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tzacita Kirjoitettu June 15, 2013 Raportoi Share Kirjoitettu June 15, 2013 Maksamme kaiken itse. Budjettina oli 3500 euroa ilman sormusta ja häämatkaa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts