Marika-80 Kirjoitettu September 4, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu September 4, 2007 Itse maksamme,,,siksi oon alottanu ostelun jo näin hyvissä ajoin...ei tule kaikki sitten kerralla... pitopalvelu haukkaa varmaan kaikkein isoimman loven budjettiin, mutta eiköhän tästä selvitä : Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
lumiruusu Kirjoitettu September 4, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu September 4, 2007 Meillä isäni on ilmoittanut haluavansa maksaa lastensa häät. Hän ei kyllä vielä tiedä suunnitelmista, mutta iloisesti tulee yllättymään. Se siinä hänellä taka-ajatuksena onkin ollut, että alkaisi pikkuhiljaa saada tyttönsä vihille Tosin kyllä me nyt jotain itse maksetaan, ainakin vaatepuoli, koristeet, kukat ja muut, luultavasti myös valokuvaus. Ja vähän luulen että appivanhemmatkin ovat halukkaita rahallisestikin osallistumaan. Ihan kyllä mukava juttu, ja minulle sopii hyvin. Ei tarvitse itse niin stressata, kuitenkin monta monta tonnia tulee menemään. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brud2009 Kirjoitettu September 4, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu September 4, 2007 Lähtökohtaisesti maksamme itse häämme, mutta tiedän kyllä, että vanhempani ja sulhasen äiti tulevat antamaan pientä avustusta. Meidän häät järjestetään ravintolassa ja vieraita tulee noin 70, joten kalliiksihan nuo häät tulevat. Mielestäni olisi väärin edellyttää, että vanhempani joutuisivat maksumiehiksi, varsikin kun päätämme itse kaikista yksityiskohdista! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
angelfish Kirjoitettu September 4, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu September 4, 2007 Pahoin pelkään, että suurin osa budjetista lankeaa minun vanhempieni maksettavaksi. :-/ Isä nimittäin heti tarjoutui maksamaan tyttärensä häät. Henk.koht. itseäni ahdistaa ajatus kulujen lankeamisesta isälleni, toiveena olisi pientä avustusta sulhonkin vanhempien puolelta, mutta saa nähdä. Itse maksettaisiin kaikki jos voitaisiin, mutta opiskelijabudjetista ei tehdä ihmeitä. Itse maksetaan ainakin sormukset ja meidän suurin säästökohde on häämatka, jonka budjetti on niin suuri, ettei edes viitsi sanoa. : Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mirguel Kirjoitettu September 4, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu September 4, 2007 Meillä häiden + häämatkan yhteisbudjetti on noin 11000 euroa ja itse maksetaan kokonaan. Meille on alusta saakka ollut selvää, että itse maksetaan, koska "kenen leipää syöt sen lauluja laulat"... ja nyt ei siis tarvitse kuunnella kenekään mielipiteitä bändistä, paikasta, menusta tai kutsuttavista vieraista. Häiden maksaminen itse asunto- ja auto(2 kpl)velallisina ei kyllä ole mitään hauskaa hommaa. Tosi tiukilla elämistä tulee vuosi ja asuntolaina lyhentyy sen aikaa hitaasti. Mutta kyllä se on onnistunut, mistä olen tosi ylpeä . Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
joulumorsian_07 Kirjoitettu September 5, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu September 5, 2007 Me maksamme itse häistämme noin puolet ja morsiamen ja sulhasen vanhemmat maksavat molemmat neljänneksen. Luultavasti..Itse haluaisin maksaa kaikki, mutta uskoisin, että vanhempani HALUAVAT osallistua maksuun. Ja eipä meillä tuota rahaa ihan mielettömiä määriä ole joten apu otetaan kiitollisuudella vastaan. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
ragdoll Kirjoitettu September 14, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu September 14, 2007 Noin 70 hengen ruokahäät meillekkin tulossa ja itse on tarkotus maksaa kaikki.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
saluki Kirjoitettu September 16, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu September 16, 2007 Kauhistutti, kun budjettia laskin... menee helposti 7000e jo ilman häämatkaa. Ja molemmat ollaan opiskelijoita, että eipä oo pahemmin vara juhlia. Molempien vanhemmat ovat onneks luvanneet osallistua, mutta summista ei oo vielä puhuttu mitään, kun ei olla edes ajankohtaa kerrottu, eikä itekään oikein perillä vielä mistään ;D Hyvissä ajoin liikenteesä vaan. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lovey Kirjoitettu September 16, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu September 16, 2007 Itse maksetaan ja pankki osan Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
marruska Kirjoitettu October 2, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu October 2, 2007 Itse mekin maksellaan ja hyvin ollaan saatu säästettyä ja budjetissa pysyttyä. Aikaahan se tosin vaatii, kun on muutakin elämää, joka rahaa vie.. ;DJotenkin vaan tuntuu tyhmältä pyytää esim. vanhemmilta rahaa, kun omilla rahoilla on jo eletty vuosikausia. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
skumppa Kirjoitettu October 4, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu October 4, 2007 Maksoimme juhlat itse (n. 7500€), mutta hulppean häämatkan saimme häälahjaksi molempien vanhemmilta. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansuli_e Kirjoitettu October 5, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu October 5, 2007 Itse mekin häämme maksamme eli minä puolen ja sulho puolet. Luulen että molemmilla on jo summa säästettynä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kolina Kirjoitettu October 6, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu October 6, 2007 Itse maksetaan. Budjetti on tällä hetkellä 5000€. Toivottavasti tulee paljon kirjekuoria lahjaksi. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest siipileikki Kirjoitettu October 26, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu October 26, 2007 Minun eli morsiamen vanhemmat tarjoutuivat maksamaan koristelun, ruuan, paikan ja juomat. Meille jää maksettavaksi siis vihkiminen (maistraatti), asut, sormukset, meikit yms. Lahjatoiveena meillä tulee olemaan häämatkatili, joten toivon mukaan juhlavieraat mahdollistavat matkamme, opiskelijain budjetilla kun ollaan liikkeellä. Budjitti tulee olemaan max. 3000. Vioeraita tulee 60-80, joten budjetti vakiintuu kun lopullinen vieraslista on tehty. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
jossuh Kirjoitettu October 29, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu October 29, 2007 Itse maksetaan...tiukan paikan tullen täytyy pankin kanssa keskustella Toki vielä ei olla vanhemmille kerrottu että sitä ei sitten tiedä muuttuuko vastaus vielä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
saikkuli Kirjoitettu October 30, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu October 30, 2007 Itse maksetaan. Hiljalleen säästetty ja pikku hiljaa jo osteltukin kaikkea. Saammepahan sellaiset häät kuin itse haluamme. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Kirjoitettu October 31, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu October 31, 2007 Meille on tulossa ensi kesänä noin 80 vierasta, budjetti 5000€. Itse maksetaan kaikki, tosin vanhemmille ei ole vielä edes kerrottu. Tilavuokra on jo maksettu 500€, ja tarkoitus on maksaa niin paljon etukäteen kun vain on mahdollista. Sormuksetkin maksetaan piakkoin. Säästössä on nyt reilut 2000€, eli vielä tarvii jokunen ropo laittaa säästöön. Lainaa ei oteta.Häämatka (1900€) on jo maksettu, eikä sitä ole laskettu mukaan budjettiin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lopoel Kirjoitettu November 6, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu November 6, 2007 KÄÄK Kun katsoin teidän nuita budjetteja ja vierasmääriä alkoi kauhistuttamaan, mutta tietenkin jos ravintolassa häät pitää niin sitten.....Meille on tulossa n.120 vierasta ja budjettia on suunniteltu max.4000e.......Ja toivon että kummankin vanhemmat osallistuvat edes jollain tavalla Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
jekkis Kirjoitettu November 8, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu November 8, 2007 Meidän molempien vanhemmat kustantavat lähes kaiken..itse ostettiin tietysti sormukset. Häämatkaa ei olla suunniteltu, tosin vierailta ollaan toivottu pientä häämatka-avustusta. Yhteensä juhliin uppoaa vajaa 4000€, vieraita tulossa n.70. : Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
SuSsElI Kirjoitettu November 8, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu November 8, 2007 Järkyttäviä summia teillä Meillä budjettina on 2500, suunnittelu tosin on vasta alussa mutta silti.. Itse yritämme maksaa, omat häämme kun ovat. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 26072008 Kirjoitettu November 9, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu November 9, 2007 Me taas laskimme, että jos nyt otamme tuon juhlapaikan, mitä meinaamme (sen pitopalvelu pitää myös silloin ottaa), niin meille tulee pelkistä ruuista jotain 5000-6000e ehkäpä. Että semmosta :-[ Mutta kerran sitä vaan (toivottavasti) naimisiin mennään, eli kai sitä voi sit pistää vähä rahaakin likoon. Onneks molempien porukat osallistuu kustannuksiin : Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilmuska Kirjoitettu November 9, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu November 9, 2007 Meillä maksetaan ihan itse häämme.reippa 50 vierasta,eli siis ihan pelkkä lähipiiri ja rakkaimmat ystävät pääsevät juhlaan mukaan.Pienellä budjetilla meinataan kemut saada järjestettyä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murmeli_ Kirjoitettu November 13, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu November 13, 2007 Me maksetaan ite suurin osa mutta mun iskä maksaa sen verran kun pystyy... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
hennaleena Kirjoitettu November 14, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu November 14, 2007 me sulhasen kanssa aijoimme itse maksaa häämme kokonaan.No,kerroimme isälleni ja yllätyimme kun hän haluaa osallistua kustannuksiin...Ja sen jälkeen kun äitini kuuli tuon hänkin haluaa osallistua....Ja sulhon isä luultavasti antaa tonnin häälahjaksi etukäteen kun oli antanut sulhon veljelle hänen häitä varten...Hyvin mennee meijän osalta ;D ja huom! itse emme edes pyytäneet apuja... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Poppis-78 Kirjoitettu November 15, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu November 15, 2007 Meillä ei alunperin ollut puhuttu lainkaan, että kuka kustantaa häämme, sillä oli itsestään selvää, että itse. Mutta äitini sitten sanoi, että hän järjestää ja kustantaa ruuat. Olisi pitänyt arvata, sillä hän teki näin sisarustenikin häissä. Tarkoituksena on tehdä talkooporukalla itse ja äitini vanhana pitopalveluemäntänä organisoi kaiken. Äitini oli myöskin iloinen hääpaikasta, jonka olimme suunnitelleet, ja sanoi maksavansa myös sen, sillä tilavuokra ei ole kallis. (Periaatteessa siis isänikin osallistuu -äitini myötä- vaikkei siitä nyt niin ole sanottukaan.)Mutta muutoin sitten maksamme itse. Ruoka ja tilahan yleensä ovat ne suurimmat kustannukset, mutta kyllähän siihen siltikin jää menoja, kuten esim. bändin hinta. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts