Peppi Pitkätossu Kirjoitettu April 15, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu April 15, 2008 Tässä toteutunut aikataulu:Herätyskello oli soimassa kello 8.30, heräsin kuitenkin jo hieman ennen kahdeksaa, sillä olimme menneet nukkumaan ennen yhtätoista. Yövyimme siis jo häitä edeltävän yön hotellissa, joten kävimme hotelliaamiaisella kello 9-10. Kello 11 hain läheisestä kukkakaupasta kimppuni, hiuskukkani sekä miehen vieheen (noutopöydän asetelman ja ruokapöytien koristelussa käyttämämme kukat kukkakauppa toimitti suoraan juhlapaikalle). Tämän jälkeen hotellille saapuivat myös äitini ja kaasoni, ja kävelimme kahdeksitoista kampaajalle.Kello 12 - 13.30 olimme kaikki kammattavina ja meikattavina, ja samalla söimme mukaan ottamiamme eväitä. Aikaa oli varattu puoli kolmeen asti, mutta olimme siis valmiit melkein tunnin etuajassa.Kello 14 saapuivat isäni ja mieheni (mies oli tällä välin pukeutunut liiviä & solmiota vaille valmiiksi) ja mies puuteroitiin. Isä vei meidät autollaan hotellille ja lähti hakemaan muita vihkimistä todistamaan tulevia sukulaisia.Kello 14.30 - 15 minä, kaasoni ja äitini pukeuduimme hotellihuoneessa ja kello 15 saapui tilataksi noutamaan meitä hotellilta.Kello 15.20 tapasimme koko porukalla maistraatin aulassa ja vihkiminen oli kello 15.30. Taksi odotti tällä välin autohallissa.Kello 15.45 lähdimme maistraatissa tilataksilla ja omilla autoilla juhlapaikalle. Koristelimme ruokapöydät (kukat, kynttilät, pöytänumerot ym.) ja tarkistimme, että kaikki oli muutenkin kunnossa. Kuvaaja oli saapunut paikalle joskus neljän aikoihin, sillä yhtäkkiä pöytiä somistaessani vain huomasin olevani kuvauskohteena. Kello 16.30 - 17.30 otimme vihkikuvat ja perhepotretit.Kello 18 saapuivat vieraat.Aikataulu oli siis väljä ja olimme lähes koko ajan sitä edellä, eikä todellakaan tarvinnut herätä aamulla kello 5. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kata-82 Kirjoitettu April 22, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu April 22, 2008 Meillä ois seuraavanlainen aikataulu:9.00-11.30 kampaus + meikki (minä ja kaaso mennään 9.00, äitini tulee 10.30 ja mies hiusten leikkausta/laittoa varten 11.00, toivottavasti se on 30 min:ssa valmis, muuten tulee hoppu...)Tässä välissä pukeutuminen ja kukkien haku???12.00 kuvaus (aluksi studiolla, sitten siirrytään kirkon viereen lammenrannalle ottamaan ulkokuvat...toivottavasti sää suosii, mutta iso sateenvarjo on hankittu varmuuden vuoksi)13.00 vihkiminen ja sitten siirrytään 30 km:n päähän juhlimaan... Nyt pikkasen stressaa, et kun on aika tiukka toi aikataulu, ei kärsi tulla juuri ongelmia... mut eiköhän sitä selvitä... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
sannannaa Kirjoitettu April 23, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu April 23, 2008 Suunnilleen tällanen tulee olemaan meidän aikataulu:07.00 herätys08.00-10.00 kampaaja10.00-11.00 meikki (välimatkaa kampaajalta kotiin, missä meikki tehdään, on joku 100m)tässä välissä pitäis pukeutua ja saada kimppu12.00-n.13.00 kuvaus pihalla juhlapaikan lähellä14.00 kirkkoon sakastiin stressaamaan ja skumppaa juomaan15.00 vihkiminen Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xaura Kirjoitettu April 23, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu April 23, 2008 meillä suunnilleen näin...ehkäklo 8 viimeistään herätys + suihku (mikäli nyt jännitykseltä on saanut lainkaan nukutuksi)klo 9 kampaus kotonaklo 11 meikki 2 km päässäklo 12 pikaisesti hiukan jotain syömistä ja puku päälleklo 13 valokuvausklo 15 vihkiminenhuh kun tulee tiukka aikataulu...eipä ole varaa viivytyksille Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
KooKoo Kirjoitettu April 24, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu April 24, 2008 Mä olen alustavasti suunnitellut jotain tällaista:8:00-9:45 kampaus10:00-11:00 meikki11:00 lähdetään juhlapaikalle koristelemaan12:30 viimeistään kotiin pukeutumaan14:00 vihkiminenMies saa hakea kukat aamulla jossain välissä, koska mä en varmaankaan ehdi. Ja jos tulee kovin kiire, niin kaverit saa hoitaa juhlapaikan koristelun ilman mua. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vieras_Lumikide_* Kirjoitettu October 14, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu October 14, 2008 Kampaus 8.00Meikki 12.00Pukeminen ja pientä purtavaa täs välisVihkiminen 15.00Mulla vähän matkoja paikkojen välillä.En tiä kuinka aikasin saa nousta jos käydään vielä hääsaunassa aamulla Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fifi Kirjoitettu October 14, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu October 14, 2008 10:30 Kaydaan seremonian kulku lapi papin kanssa11:00 Mies haippaa toisaalle ja kaasot saapuvat. Tassa valissa korkataan varmaan ekat shampanjat ja syodaan jotain pienta, teen varmaankin meikkipohjan valmiiksi12:00 Kampaus13:30 Meikki, valokuvaaja saapuu ottamaan kuvia valmistautumisesta14:30 Pukeutuminen15:00 Kimppu ja vieheet saapuvat15:30 Mun perhe saapuu juhlapaikalle16:00 Avioliiton siunausPaikasta toiseen siirtymiseen ei mene aikaa silla koko paiva vietetaan samassa paikassa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
petalouda Kirjoitettu October 14, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu October 14, 2008 Morsiammen aikataulu8.00 Kampaus ja meikki (samassa paikkaa - oli ehdoton edellytys, arvioitu aika 2,5h)11.00 Kuvaus studiossa (ihan kampaamon vieressä, 1 h)13.00 Vihkiminen kirkossa (lähellä kampaamoa ja kuvaamoa)--> juhlapaikalle (lähellä kirkkoa) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rvakoo Kirjoitettu October 16, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu October 16, 2008 Aikataulu näyttää tältä:7.30 Herätys, suihkuun, aamupalaa8.40 Bestman heittää kampaamolle, kaaso tulee sinne luultavasti eri reittejä9.00 Mun ja kaason kapaus ja meikki12-13.00 arvioaika, että ollaan valmiita ja sulhanen+bestman hakee meidät. Matkalla haetaan kukat.n klo 13 Pukeutuminen kotona ja pientä välipalaa ( sulhanen ja bestman saa järjestää kampaamoajalla )14.00 Lähtö kohti kuvausta14.30 miljöökuvaus, aikaa varattu noin tunti16.00 VihkiminenAjattelin ensin että aikataulu on tosi löysä, jää aikaa odotella ja ihmetellä. Plajon riippuu tuosta kampaus/meikkauksen kestosta. Halusin kumminkin varata reiluist aikaa! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
saluki Kirjoitettu October 23, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu October 23, 2008 Huih! Alkaa jo pelottamaan, miten aikaseen sitä joutuukaan nousemaan, kun meillä vihkiminen on kello 10... No, onneksi aikaa on vielä 10kk, niin voin suunnitella aamun mahdollisimman optimaaliseksi. Kirkkoon on matkaa kotoa vajaa kilometri ja itse varmaankin meikkaan, ja jos kampaajan saisi kotiin, niin kaikki olisi aika hyvin - ei pitkiä välimatkoja... Morsian ei tuona aamuna kukkia yms. hoida! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brucy Kirjoitettu October 31, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu October 31, 2008 Aikataulu on varmaan jotain tämän tyyppistä:6.30 Herätys, suihku ja aamupalaa hotellilla8.00 Kampaus ja meikki (samassa paikassa), pukeutuminen11.00 Valokuvaus12.00 - 14.30 Yleistä hermoilua, juhlapaikan tsekkausta ja koristelua (en varmaan itse osallistu koristeluun, mutta ainakin komentelen muita ), jotain pientä pitää syödäkin14.30 -> Vieraat alkaa tippua paikalle15.00 Vihkiminen Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
tammikuu09 Kirjoitettu October 31, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu October 31, 2008 6.00 herätys + aamupala7.45 kampaus + meikki11.30 valokuvaus13.00 vihkiminenHotelli, kauneushoitola ja juhlapaikka (jossa siis myös valokuvaus ja vihkiminen tapahtuvat) ovat max. kilometrin säteellä toisistaan, joten välimatkoihin ei todellakaan haaskaannu turhaa aikaa Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laru Kirjoitettu November 4, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu November 4, 2008 Meillä on häät Lemillä ja mun luottokampaaja on Kouvolassa. Meillä turhaa aikaa menee siis 1,5h suuntaansa. Panikoiduin äsken, mutta keksin sitten, että voihan sitä ajaa Kouvolaan yöksi. Tiedä sitten, et kauan juhlapaikan koristeluissa menee perjantaina. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
S&A-09 Kirjoitettu January 1, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu January 1, 2009 7.30 herätys ja aamupalaa8.30 kaason kyytiin ja meikille9.00 meikki10.30 mun ja kaason kampaukset kampaamossa,jonka jälkeen kukkien haku kukkakaupasta13.00 syönti kotona14.00 lähtö kirkolle, jossa ulkona valokuvaus ennen vihkimistä15.00 vihkiminen Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
o&m Kirjoitettu January 2, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu January 2, 2009 Meillä häihin aikaa vielä melkein 7kk enkä ole suurempaa aikataulua tehnyt. Vihkiminen on vasta klo 17 joten kiirettä ei PITÄISI tulla. Tosin mulla aina tulee. Kampauksen ja meikin tekee mun serkku, paikkaa en vielä tiedä. Kuvat ottaa mun täti (ammattilainen) ja hääkuvan haluan otettavan vasta vihkimisen jälkeen, ettei sulho minua näe ennen sitä Alkaa tosissaan kihelmöidä vatsassa kun tätä ketjua lukee. Niin paljon taas tulee todellisemmaks..jotenkin..kyl te ymmärrätte Mut tosiaan muistakaa kaikki, ainakin joilla pitkät hiukset ja tehdään mikä tahansa kampaus, niin tukka ei sais mielellään olla sinä eikä välttämättä edellisenäkään päivänä pesty jotta sen saa kuosiin ja niin että kampaus pysyy. Ja hoitoainetta ei kuulemma saa laittaa viimeisellä pesukerralla... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonnuli Kirjoitettu January 2, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu January 2, 2009 Hih, häät lähestyy ja aikataulu on selvillä: edellisenä iltana hiusten pesu, pesen ja laitan hoitoaineet kyllä ihan normaalisti, mutta myös muitoilutuotteet pohjalle. Tietenkin föönaan hiukset niin että niihin vähän volymia tulee. 7.30 herätys 8.15 aamiaiselle9.00 kampaaja ja meikki 12.00 kukkien nouto ja hotellille hakemaan puku sekä päivän aikana tarvittavat asiat13.00 juhlapaikalle, pukeutuminen sulho ja BM hoitavat viimeiset tarkistukset muilta osin ja kaaso tarkistaa koristelut yms. kun vapautuu13.30 kuvaus15.00 vihkiminen Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
anskilia Kirjoitettu January 11, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu January 11, 2009 Ajattelin tällaista aikataulua:8.00 herätys hotellissa kaason kanssa, suihku8.30 kunnon aamiainen9.00-12.00 minun ja kaason meikki ja kampaus hotellissa12.00 välipala ja lasi skumppaa12.30 puku13.00 kamat hääsviittiin, lähtö kirkolle14.00 vihkiminenMelkoista pilkunviilaamista vielä tässä vaiheessa, aikataulut varmistuu, kun tiedetään kuinka kauan meikeissä ja kampauksissa kestää. Jos menee tiukille, niin otetaan sitten toinen tyyppi tekemään kaason kampaus. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
m.crane Kirjoitettu January 16, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu January 16, 2009 Mut tosiaan muistakaa kaikki, ainakin joilla pitkät hiukset ja tehdään mikä tahansa kampaus, niin tukka ei sais mielellään olla sinä eikä välttämättä edellisenäkään päivänä pesty jotta sen saa kuosiin ja niin että kampaus pysyy. Ja hoitoainetta ei kuulemma saa laittaa viimeisellä pesukerralla...En mä ainakaan likaisessa tukassa viitsisi juhlia, mun juuri ja päänahka rasvottuu kyllä jo päivässä. Mun äiti on kampaaja, ja aina ennen kampauksen tekoa pesee mun tukan todella hyvin, eikä ikinä ole ollut mitään ongelmia pohjien teossa tai kampauksen pysyvyydessä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
safira86 Kirjoitettu January 16, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu January 16, 2009 Tälläinen on minun aikataulu hääaamuna8.00 herätys, aamupala ja suihku9.30 lähtö kampaajalle10.00 kampaus + meikki13.00 lähtö kampaajalta pukeutumaan14.30 lähtö kirkolle15.00 vihkiminenMut tosiaan muistakaa kaikki, ainakin joilla pitkät hiukset ja tehdään mikä tahansa kampaus, niin tukka ei sais mielellään olla sinä eikä välttämättä edellisenäkään päivänä pesty jotta sen saa kuosiin ja niin että kampaus pysyy. Ja hoitoainetta ei kuulemma saa laittaa viimeisellä pesukerralla...Itselläni olkapäiden yli tulevat pitkät hiukset ja kampaaja suositteli nimen omaan menemään suihkuun ja pesemään hiukset hääaamuna, mutta hoitoainetta ei saanut käyttää, jotta hiuksiin ei tule ylimääräistä liukkautta. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
martsu79 Kirjoitettu January 17, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu January 17, 2009 Meillä vihkiminen jo Mauritiuksella, joten sen päivän ohjelmaa ei kauheasti tarvitse suunnitella. Hääjärjestelijä hoitaa sen.Mutta kun on juhlien aika Suomessa, niin aikataulua olen jo miettinyt. Kampaukseen ja meikkiin menee kolme tuntia. Juhlat alkaa klo 14 (kahvihäät). Jos edellisenä päivänä ei juhlapaikassa ole tilaisuutta, pääsemme somistamaan paikan jo silloin, mikä olisi tosi hyvä juttu. Vie se kuitenkin oman aikansa juhlapäivänä. Työkaverini ottaa valokuvia meistä todennäköisesti ennen juhlien alkua, varmaan klo 13. Eli jos emme pääse somistamaan päivää ennen ohjelma on varmaankin tämänlainen:7.00 herätys8.00-11.00 kampaaja ja meikki10-11 sulhasen siistiminen kampaamossa12 ruokaa (ja somistus paikanpäällä --> tässä tapauksessa ruoka on panini )13 kuvaus14 juhlat alkaa20 tanssit alkaaKahvihäät loppuvat klo 17 ja sen jälkeen on kolme tuntia aikaa rentoutua, vaihtaa vaatteet ja valmistautua toisen paikan tansseihin. Klo 18 mennessä pitää juhlapaikasta kerätä omat somisteet pois, jos ne haluaa säästää. Ja tottakai mä ne haluan säästöön. Toivottavasti seremoniamestarit/vanhempamme jaksavat auttaa tässä... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Helmikuun morsian Kirjoitettu January 17, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu January 17, 2009 Minulla näin:7.00 herätys > aamiainen (huoh...)8.00 kampaus ja meikki, kaasolle samaan aikaan11.00 pukeutuminen12.00 valokuvaus14.00 vihkiminenJossain välissä ois kyllä kiva ehtiä syödä lounastakin... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sahrami79 Kirjoitettu January 19, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu January 19, 2009 Mun alustava suunnitelma6.30 Herätys, suihku, aamupala8.00 Kampaaja9.30 Pukeutuminen, meikkaus11.00 Kohti juhlapaikkaa, välipalaa12.00 Juhlapaikan koristelu13.00 Kaikki valmiina, viime hetken ohjeistus kuorolle ja muille avustajille13.15 Vihkijän ja kuoron kanssa lähtö vihkipaikalle13.30 Vieraiden lähtö vihkipaikalle14.00 VihkiminenVoi vaikuttaa vähän sekavalta, mutta meillä on tiettyjä erityisjärjestelyjä johtuen tuosta vihkipaikan sijainnista . Kampaaja on onneksi saman kadun varrella missä yövyn, joten siirtymisiin sinne ja takaisin ei mene montaa minuuttia. Parhaassa tapauksessa päästään lähtemään juhlapaikalle jo aikaisemmin, mutta viimeistään tuolloin, ajoaika sinne on 45 min. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
o&m Kirjoitettu January 21, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu January 21, 2009 Mut tosiaan muistakaa kaikki, ainakin joilla pitkät hiukset ja tehdään mikä tahansa kampaus, niin tukka ei sais mielellään olla sinä eikä välttämättä edellisenäkään päivänä pesty jotta sen saa kuosiin ja niin että kampaus pysyy. Ja hoitoainetta ei kuulemma saa laittaa viimeisellä pesukerralla...En mä ainakaan likaisessa tukassa viitsisi juhlia, mun juuri ja päänahka rasvottuu kyllä jo päivässä. Mun äiti on kampaaja, ja aina ennen kampauksen tekoa pesee mun tukan todella hyvin, eikä ikinä ole ollut mitään ongelmia pohjien teossa tai kampauksen pysyvyydessä.Mä en itse osaa kampauksia laittaa ja tuo kommentti oli jostain jonkun kampaajan suusta kuultua. Toki meillä jokaisella erilaiset hiukset/hiuspohjat ja kaikki tietää ne omat parhaat jutut. Vissiin vähän yleisvinkki oli.. Ja sit joku suositteli hieno suomalainen- shampoita, ne kuivattaa niin maan perusteellisesti..ainakin mun hiuksia Itellä on suht ohet, liukkaat ja runsaat hiukset mitkä on aina sähköset ja argh niin ongelmat. No, onneks se on vaan mun serkun päänvaiva miten saa tukan taipumaan Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
a_paradise_79 Kirjoitettu January 21, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu January 21, 2009 Alustavasti jotenkin näin:8.30 herääminen, suihku, aamupala9.15 siirtyminen kampaajalle julkisilla kulkuvälineillä (HKI)10.00 kampaus11.30-12 bussilla takaisin kotiin12-12.30 jotain lounasta13.00 meikki (kotona)14.30 Siirtyminen valokuvausstudiolle autolla (tässä välissä kaaso tullut autolla meille)15.00 studiokuvaus16.00 siirtyminen hääpaikalle (autoa ajaa kaaso, kyydissä hääparin lisäksi valokuvaaja, joka kuvaa koko juhlan)17.00 vihkiminen Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
tammikuu09 Kirjoitettu February 4, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu February 4, 2009 6.00 herätys + aamupala7.45 kampaus + meikki11.30 valokuvaus13.00 vihkiminenHotelli, kauneushoitola ja juhlapaikka (jossa siis myös valokuvaus ja vihkiminen tapahtuvat) ovat max. kilometrin säteellä toisistaan, joten välimatkoihin ei todellakaan haaskaannu turhaa aikaa Nyt kokemuksen syvällä rintaäänellä: oli todella toimiva aikataulu - eikä tarvinnut pitkää päivää notkua ja jännittää ennen itse asiaan pääsemistä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts