Jump to content
Naimisiin.info

Palvelu kultasepänliikkeissä


Jäänainen

Recommended Posts

Millasta palvelua te muut olette saaneet käytyänne katselemassa/ostamassa vihkisormusta kultasepänliikkeistä?

Tulevan mieheni kanssa käytiin tuossa eräänä lauantaina katsomassa joskos se unelmien vihkisormus löytyisi jostain liikkeestä. Kävimme Helsingin keskustan viidessä liikkeessä ja vain yhdessä näistä oli todella hyvä palvelu ( kiitos kultakönni). Yhdessä liikkeessä myyjä kertoi ensinkin meille eräästä asiakkaastaan, joka oli tulossa käymään liikkeessä ( tunnettu formulatähti) ja ei pahemmin esitellyt sormusvalikoimaa meille...tosin yksi sormus jäi mieleen ja voi olla että siihen päädytään, mutta ostetaan kuitenkin eri liikkeestä, tosin samasta ketjusta. Parissa liikkeessä ei palvelut pelannut ollenkaan, esitettiin vaan paria sormuslautaa vaikka kaapit olivat pullollaan sormuksia ja kun niistä ei sitä mieluista löytynyt niin meille näytettiin ovea... Huonoin palvelu kyllä löytyi tuolta Helsingin Tarkkiselta (mahtokohan nimi mennä oikein?) Siellä myyjät suunnilleen tappeli että kuka joutuisi meitä palvelemaan ja taas esitettiin yksi sormuslauta ja voivoteltiin kun me ei tiedetty etukäteen millasta sormusta tahdottaisiin....myyjä oli sen verran hinkuyskänenkin että oikein pahaa teki....Olin kyllä todella yllättynyt Helsingin palvelutasosta...se että jos ei tulla puku päällä liikkeeseen ei takaa sitä etteikö olisi varaa ostaa monen tonnin sormusta....olisi vissiin tarvinnut heti ensitöikseen ilmottaa ovella että etitään sormusta joka on 4000-5000 euron hintahaarukassa...en tiiä olisko palvelua tullut sen jälkeen paremmin ;D

nim. ei toppatakeissa sormusostoksille ;D ;D

Muokattu: , käyttäjä: -Tiitu-
kaksi ketjua yhdistetty
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Tuleva mieheni osti kihlasormukseksi upean Sandbergin timanttisormuksen Espoon Sellon Timanttiset -liikkeestä. Harmiksemme sormuksesta löytyi vika. Sandbergilla palvelu oli ensiluokkaista. Sellon Timanttisten palvelua en sen sijaan voi suositella kenellekään. Ja tämä mielipide ei perustu yhteen tai kahteen käyntiin, vaan useisiin kertoihin. Myyjinä tuntuu olevan pelkästään harjoittelijoita, joilla ei ole vankkaa asiantuntemusta ja monilla on palvelualttiuskin hakusessa. Tuntui hullulta, kun itse tiesi mm valkokultaseoksista enemmän kuin myyjä! Voin joku kerta kirjoittaa koko surkuhupaisan tapahtumaketjun liikkeen palvelusta tänne foorumille. Nyt tapaus on vielä sen verran tuoreessa muistissa, että haluan unohtaa koko liikkeen ja nauttia sormuksesta. Miehen kihla on vielä tilauksessa ja oma sormus pitäisi vielä viedä kaiverrukseen, toivon mukaan siinä ei enää mitään sössitä.

Link to comment
Share on other sites

Itse suosittelen menemään johonkin kultasepän liikkeeseen missä oikeasti tehdään niitä koruja.. ollaan parin kauppakeskuksen liikkeet kierretty täysin tuloksetta huonon palvelun kera.

Tänään kävin malmin korupajassa ja voi että mikä paikka <3

Mies joka meitä palveli näytti ainakin kahdeksan eri lautaa sormuksia vaikka jaksoinkin hokea ettei kelpaa, ei kiva jne jne.

Yksi kivannäköinen sormus löytyi, mutta valitettavasti siinäkin oli kivi, joka ei kyllä paljoa haitannut.

Tämän jälkeen mies lupasi että voi tehdä suuri sellaisen sormuksen kun haluan, vaikka tuon kyseisenlaisen ilman kiveä.

Nyt on yksi asia vähemmän stressatavaa :) Suosittelen siis lämpimästi malmin korupaja :)

Link to comment
Share on other sites

Olen monesti miettinyt että onko ne koruliikkeiden myyjät tunti- vai provikkapalkalla. Mullakin on olo nimittäin kuin autoliikkeessä= palvelu on tasan yhtä huonoa. Ymmärrän kaupanalalla kun olen että on todella raskasta pitkänpäälle olla myyjä kun sadasta ihmisestä ehkä yksi ostaa ja loput vaan kattelee, mut itseppähän ovat ammattinsa valinneet. Itselleni ainakin vihkin ostaminen on niin juhlallinen tilaisuus että mielummin istuisin samettipenkillä shampanjalasi kädessä ja testaisin sormuksia kun joudun menemään anteeksipyydellen katselemaan jotain myrtynyttä myyjää.

Kaikista häihin liittyvistä ostoksista (puku jne) korukauppiaat saavat huonoimman arvosanan mitä tulee asiantuntemukseen, valikoimiin ja palvelualttiuteen. Tuosta Malmin korupajasta olen muualtakin kuullut pelkkää hyvää. Olen myös huomannut että parasta palvelua saa ihan pienistä liikkeistä ei kauppakeskuksien tms liikkeistä. Tosin sitten myös valikoima voi olla suppeampi.

Link to comment
Share on other sites

Me olemme Joensuussa kierrelleet koruliikkeitä ja jokaisessa olemme saaneet hyvää palvelua, joissakin vielä erittäin hyvää. Esimerkiksi kultajousessa ja kultanallessa olemme saaneet todella hyvää palvelua ja kultanallesta haluaisin ostaa sormuksen jo ihan pelkästään palvelun takia. Toisaalta, olen kilpailuttanut sormustani ja hintaeroa on kuitenkin parisataa, joten ihan niin paljon en kehtaa hyvästä palvelusta maksaa :lol: Oikeastaan ainut paikka, jossa ärsyynnyin myyjästä oli kultakeitaassa. Myyjä oli selkeästi myynyt vuosia sillä puheissa oli koko ajan, että nyt heti pakettiin, osta osta osta. Kuitenkin sulhon haluaman sormuksen saa vain ja ainoastaan sieltä, joten olemme käyneet siellä jo useasti, niin myyjä on ruvennut jo pikkuhiljaa rauhoittumaan. Varmaan tajusi, että mietin rauhassa ;) Myöskin sanoin, etten kaipaa perinteistä rivisormusta ja silti aluksi mitään muuta minulle ei esiteltykään... noh, voihan tämä olla vaan kommunikaatiohäiriötäkin :blink:

Pohjois-savossa taas koen (missä liikkeessä tahansa), että olen myyjille vaan vaivaksi tai meinaan varastaa jotain, ihan vaan siitä syystä, että olen nuori. suurin kulttuurishokki Joensuuhun muuttaessa olikin juuri se, että täällä nuorikin on potentiaalinen asiakas.

Link to comment
Share on other sites

Me saatiin loistavaa palvelua Myllyn Timanttisilla. Vaikka päädyttiinkin tilaamaan mun sormus muualta, niin palvelun laadusta se ei johtunut. Valmiina ei vaan lopulta löytynyt sitä The sormusta.

Toisaalta taas Yliopistonkadun Timanttisilla palvelua oli niin ala-arvoista että tuskin menen sinne enää koskaan :angry: Nämä siis Turussa.

Link to comment
Share on other sites

Kävimme tänään katselemassa kihlasormuksia ja saimme hyvää palvelua Oulun Rotuaarin Kultajousessa. Hinnatkin olivat mielestäni kohdallaan ja opiskelija-alennustakin luvattiin 20 prosenttia. Kävimme sovittelemassa sormuksia myös toisessa, pienemmässä liikkeessa (Rotuaarin Kulta-aika tms.). Siellä hinnat olivat korkeammat (tosin sehän ei kuulu mihinkään ketjuun), Kultajousesta saimme paksumpirunkoiset ja jämerämmän oloiset sormukset edullisemmin. Lisäksi myyjän konekaiverrusta koskeva kommentti "eivät ne pölkkykirjaimet kyllä kihlasormuksiin kuulu" jätti pahan maun suuhun. Mielipiteensä kullakin, mutta asiakkaana en halua kuulla tuontapaisia kommentteja. Noin muuten palvelu oli sielläkin kyllä ystävällistä.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Käytiin eilen ohimennen Malmin korupajassa, kun sillä suunnalla sattumalta oltiin liikkeellä. Kysyin, tekevätkö he meidän romukullasta uudet sormukset ja mihin hintaan ja täytyy kyllä sanoa, että todella ystävällistä palvelua saatiin. Selvästikään ei ollut merkitystä sillä, että ei oltu erityisesti pukeuduttu tätä reissua varten tai että oltiin hankkimassa yksinkertaisia sormuksia (eli ei kalliita). Todella hyvillä mielin lähdettiin liikkeestä. Kävipä yksi sormus tämän morsiamen sormessa liikkeessä, sain vähän vahvistusta omalle ajatukselleni ;).

Link to comment
Share on other sites

 
Me saatiin loistavaa palvelua Myllyn Timanttisilla. Vaikka päädyttiinkin tilaamaan mun sormus muualta, niin palvelun laadusta se ei johtunut. Valmiina ei vaan lopulta löytynyt sitä The sormusta.

Toisaalta taas Yliopistonkadun Timanttisilla palvelua oli niin ala-arvoista että tuskin menen sinne enää koskaan :angry: Nämä siis Turussa.

Samaa mieltä. Turun Timanttisten niin kutsuttu palvelu on todella heikkoa.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Lueskelin useampaa ketjua missä sivuttiin asiaa joten laitetaas tälle oma ketju.

Eli, Miten teihin on suhtauduttu sormusostoksilla, hyviä vai huonoja kokemuksia? Mikä meni väärin?

Itse olin eilen kolmessa kultasepänliikkeessä, kahdessa meni loistavasti kolmannessa vähemmän loistavasti.

Eli Ideaparkin kultajousesta sain aivan loistavaa palvelua, heti tuli kaikki mallit näytille ja myyjä selitti paljon malleista ja timanteista, tarjouksen kanssa lähdettiin pois, ainoa asia mikä jä hämäämään oli se että kirjoitti ovh-hinnan esitteeseen, käyntikorttiin sitten ovh + opiskelija-alennus 20% Tuli vähän mieleen että eivät halua mainostaa tuota opiskelija-alennusta.

Suomen kultapörssissä oli kanssa avulias myyjä, ja kun tietoa ei ollut lupasi osaavamman henkilön soittavan seuraavana päivänä, ja soitto tuli, todella asiallinen ja sain heti puuttuvat tiedot ja toimituksien kestot.

Timanttiset sen sijaan, menin yksin sisään, (mieheni tuli vähän ajan päästä perästä), ja pyysin nähdä valkokultaisia timanttisormuksia, myyjä antoi sellaisen mulkaisun että!

Kaivoi yhden levyn esiin ja iski eteeni, ja alkoi tuijottamaan kynsiänsä :o

Kun mies tuli pyysin nähdä lisää malleja jolloin myyjä ilmoitti että ne ovat kaikki mallit ( timanttisten kaikki sormusmallit yhdellä pienellä levyllä?)

Sanoin että varmaan teillä on keltakultaisia malleja joita voi nähdä, silloin myyjä kaivoi toisen pienen levyn esiin. katselin ja yritin vielä kysellä mutta kun vastauksia ei tullut niin suutuin ja totesin tylysti "eikähän tämä ollut sitten tässä" ja lähdin pois miehen kanssa. >:/ miten ne olettaa saavansa asiakkaista tuolla käytöksellä.

Link to comment
Share on other sites

Uskomatonta! :o

Me saatiin Kultajousessa oikein ystävällistä palvelua kolme vuotta sitten, saatiin katsella ja sovitella sormuksia ja saatiin myös miettimisaikaa "keskenämme", myyjä meni hieman takavasemmalle hetkeksi. Samoin saatiin ystävällistä (ja asiasta johtuen myös hilpeää) palvelua viime vuonna, kun sormukseni oli hävinnyt ja käytiin tilaamassa uusi kaiverruksella "Miehennimi 24.12.2006 II" :D

Nyt muuten, kun mainitsit, niin Timanttisilla oli kyllä täälläkin vähän nihkeä palvelu, siellä tosin käytiin vain vilkuilemassa joskus ennen kuin sormusten ostaminen oli oikeasti mielessä.

Edit: Ko. Kultajousi oli kävelykadulla, ei se Hansakorttelissa oleva.

Edit 2: Mäkin olen asiakaspalvelija ja sen lisäksi kova reklamoimaan, jos palvelu on huonoa, mutta tuolla oli tosiaan oikein hyvää ja ystävällistä. :)

Muokattu: , käyttäjä: Malssi09
Link to comment
Share on other sites

Nyt täytyy sanoa kaikille, erityisesti Tillanderin sormuksia himoitseville, että parasta palvelua ikinä sain Haapajärven Kello ja kulta Kärkkäisestä. Sain sieltä huomattavasti edullisemman tarjouksen sormuksestani kuin mistään muusta liikkeestä (hintaero satasia!). Vertailkaa ihmiset todellakin eri liikkeitä, rahastuksen makua varsinkin monissa isommissa ketjuissa. Aivan mahtavan joustavaa palvelua! Suosittelen kysymään tarjouksia.

Link to comment
Share on other sites

Kyseltiin tarjousta häämessuilta, ei saatu silloin ja myyjä otti nimen ja puhelinnumeron muistiin ja lupaili soitella kun saisi tietoon kyselemämme sormuksen hinnan? No tuosta nyt reilu puoli vuotta jo aikaa ja vielä tähän päivään mennessä ei ole soittoa tullut. NO onneksi sormus jo on, mutta muualta hommattu.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

jo ehkä vuosi sitten kun vasta haaveilin häistä jollain tasolla, niin ajattelin käydä kyselemässä platinasormuksista. menin turun hansakorttelissa olevaan kultajouseen (siihen "ulkoseinällä" olevaan, seppälän viereiseen) ja kysyin, että saako platinasormuksia valmiina mistään vai pitääkö sormus aina teettää. myyjä ei tiennyt ja kysyi kollegaltaan, keski-ikäiseltä, tasapaksulta, tympeältä naiselta, jonka vastaus oli "platina on kuule tosi kallista, se maksaa kolme kertaa enemmän ku valkokulta. ja niitä pitää kysyä plaaplaaplaasta (en muista enää mistä).". helvetti! :hysteric: teki mieli huutaa, että mulla on kuule rahaa niin paljo, että voin oma perseeni lisäksi pyyhkiä sillä vaikka sunkin perseen! mikä ei siis todellakaan ole totta, mutta mua raivostuttaa tollanen ala-arvoinen suhtautuminen ihmiseen vain sen takia, ettei ole burberryä, liikaa meikkiä tai litrakaupalla hajuvettä minkkiturkissa! :hysteric:

Link to comment
Share on other sites

Me saatiin Lahden Trion Timanttisilta hyvää palvelua. Myyjä soitti seuraavana päivänä ja kertoi, mitä katsomamme sormus maksaisi haluamallamme isommalla timantilla. Suosittelen!

Kultajousta me kartetaan. Syynä on palvelu ja epäystävällisyys ja mieheni mielestä ne myyvät roskaa. En tuosta tietä, mutta sinne me ei enää mennä. Kyse on siis Jumbon Kultajousesta.

Ai niin, saatiin myös hyvää palvelua Jumbon Timanttisilta. Suosittelen myös Flamingon kultasepänliikettä. Nimeä en muista, mutta on tosi laaja valikoima, ystävällinen ja avulias palvelua ja luotettava.

Myös Löwenmarkilta Lahdesta saatiin hyvää palvelua kuten Henry Viljaselta Lahdesta myöskin.

Link to comment
Share on other sites

Uih, vihdoin voin kirjoittaa tänne!

Kävin eilen (juu yksin, kun sulho juuttui ruuhkaan :girl_wink: ) tilaamassa sulhon kihlan GL-Korusta. Olimme siis käyneet siellä jo aiemmin yhdessä, ja Leinson:ilta löytyi jo tiedot sulhon aiemmin valitsemasta sormuksesta. Emme tilanneet sormusta edellisellä kerralla koska sulho halusi miettiä vaihtoehtoja noita liikkeestä löytyi.

Mutta nyt siis kävin eilen maksamassa ja tilaamassa titaanikihlan, ja molemmilla kerroilla sain/saimme oikein hyvää palvelua. Leinson myös vitsaisi hillitysti, esim. sanoi sulholle että miettii kaiverrusta, että kuulemma ainakin nimeä joka kaiverretaan olisi syytä miettiä :girl_haha:

Jonot GL-Korussa ovat kyllä pitkät, mutta sille ei vaan voi mitään. Onpahan ainakin suosittu paikka! menimme kihloihin kesäkuun alussa, ja sormuksen saamme syyskuun alussa :) No olisi sen ehkä vähän nopeamminkin saanut, mutta ajattelin että tässä nyt ollaan jo sormuksetta oltu niin kauan ettei pari lisäviikkoa missään tunnu :)

Oma sormukseni tilataankin sitten Morris&Lindblom:lta, saimme sieltä hyvän tarjouksen. Parin viikon päästä Turkuun!

Link to comment
Share on other sites

Suosittelen ehdottomasti Helsingin Lauttasaaressa sijaitsevaa Figaro -nimistä kultasepänliikettä. Oma kihlasormukseni on teetty siellä ja sulhasen kihlasormus on ostettu sieltä. Myyjä oli erittäin avulias ja ammattitaitoinen, olematta kuitenkaan liian "tyrkyttävä". Liikkeessä oli kattava valikoima erilaisia sormuksia ja tilaaminenkin olisi onnistunut. Hinta-laatusuhde oli paikallaan. Minun vihkisormukseni hankitaan samasta liiikkeestä myös, koska meillä jäi niin hyvä mielikuva liikkeestä. Liikkeessä on muuten nyt ale, vinkkinä sormuksen hankkijoille.

Espoon Iso Omenan kauppakeskuksen G & W kulta ja kellossa saimme myös hyvää palvelua, vaikka sormukset sitten otimmekin sitten Figarosta.

Link to comment
Share on other sites

Mun kokemus ainakin on se, että nuorena, ei-niin-rikkaan näköisenä on melko hankala saada oikeasti hyvää palvelua sormusostoksilla. Halusin rivisormuksen kihlaksi, ja aikanaan kierrettiin koko päivä pelkkiä koruliikkeitä. Joissakin liikkeissä työnnettiin eteen ne vielä näyttävämmät, koska ethän sinä tyttöpieni tuollaista halua, sitten kun olet vanhempi sinua tulee harmittamaan kun on noin siro sormus :o Toisissa taas tuotiin silti eteen vain ne halvimmat yhdellä timantinmurulla, eikä millään meinattu uskoa, että budjetti kyllä on mitoitettu hiukan yli satasenkin sormukselle ja zirkonien tilalle ajateltiin kyllä ihan oikeita timantteja :rolleyes: . Asia erikseen olivat vielä ne muutamat liikkeet, joissa sanottiin, että yleensä on ollut tapana, että miehellä ja naisella on samanlaiset sormukset, että sitten vihkisormukseen voi kyllä ottaa niitä timantteja, sovittakaapa nyt vaan näitä puolipyöreitä kahden millin diana-kihloja. Eihän se sovi, että miehellä on tavallinen kihla ja mulla muuten sama, mutta kivillä. :rolleyes: Tai että no menkää nyt sitten vielä muualta katselemaan, mutta kyllä te vielä täältä ne ostatte koska meillä on sulle kuitenkin se paras sormus! Joo, siinä liikkeessä ei ollut tasan mitään mitä olisin halunnut edes katsoa lähempää ja sanoin sen myyjälle joka mielestään tarjosi minulle täydellistä sormusta (lue: sen vastakohtaa...), ja tuolla tavoin meidät sitten saateltiin sieltä ulos. Hmph. Lienee tarpeetonta kertoa, että ei menty takaisin.

Tosin joissain liikkeissä taas saatiin tosi hyvää palvelua, ja myyjät aidosti halusivat löytää meille meidän budjettiimme sopivan täydellisen sormuksen. Mutta silti jäi vähän ihmetyttämään, että miten monessa liikkeessä on varaa olla nuorille asiakkaille noin palveluhaluttomia, koska meillä nuorilla aikuisilla olisi vielä vuosikymmeniä aikaa olla hyviä kanta-asiakkaita. Nyt mulle ainakin jäi iso tukku sellaisia liikkeitä, mistä en todellakaan aio hankkia yhtään ristiäis-/rippi-/ylioppilaslahjaa ikinä, jos vaan voin sen välttää. Mullakin vielä joskus voi olla rahaa olla "hyvä" asiakas heille, mutta onneksi sitten on ne muutamat liikkeet, joissa on mukava asioida ja joihin aion jatkossa rahani kantaa.

Link to comment
Share on other sites

Me käytiin pari viikkoa sitten ostoksilla, ja liikkeelle lähdettiin kun nähtiin että on alet käynnissä. Halusimme jotain muuta kuin timantteja tai ihan perusrinkulaa, mutta kolmessa ensimmäisessä liikkeessä meille näytettiin vain näitä. Paras palvelu ja valikoima olikin sitten Suokolla (tampere), ja lopulta valitsimme heidän valikoimistaan juuri meidän näköisemme sormukset. Tarkoitus oli vain tehdä katselukierros, mutta tajusimme ettei mistään muualta saa yhtään samaa, joten päädyimme heti ostamaan.

Myyjä oli todella avulias, kärsivällinen ja tiesi asiansa. Saimme hieman alennusta, kaikille jäi hyvä mieli ja voimme viedä sormukset myöhemmin kaiverrettaviksi. Emme nyt tienneet mitä olisimme niihin laittaneet, kun tarkkaa vihkipäivää ei ole vielä päätetty. Itse olen asiakaspalveluammatissa, ja arvostan hyvää palvelua kun sellaista näen. Täytyykin siis kiittää Suokkoa äärimmäisen hyvästä ja yksilöllisestä palvelusta.

Link to comment
Share on other sites

 
Me käytiin pari viikkoa sitten ostoksilla, ja liikkeelle lähdettiin kun nähtiin että on alet käynnissä. Halusimme jotain muuta kuin timantteja tai ihan perusrinkulaa, mutta kolmessa ensimmäisessä liikkeessä meille näytettiin vain näitä. Paras palvelu ja valikoima olikin sitten Suokolla (tampere), ja lopulta valitsimme heidän valikoimistaan juuri meidän näköisemme sormukset. Tarkoitus oli vain tehdä katselukierros, mutta tajusimme ettei mistään muualta saa yhtään samaa, joten päädyimme heti ostamaan.

Myyjä oli todella avulias, kärsivällinen ja tiesi asiansa. Saimme hieman alennusta, kaikille jäi hyvä mieli ja voimme viedä sormukset myöhemmin kaiverrettaviksi. Emme nyt tienneet mitä olisimme niihin laittaneet, kun tarkkaa vihkipäivää ei ole vielä päätetty. Itse olen asiakaspalveluammatissa, ja arvostan hyvää palvelua kun sellaista näen. Täytyykin siis kiittää Suokkoa äärimmäisen hyvästä ja yksilöllisestä palvelusta.

Komppaan. Suokolla on loistavaa, persoonallista palvelua ja asiakkaan palvelemiseen varataan oikeasti aikaa. Me hankimme minulle timanttikihlasormuksen teetettynä, ja saimme samaan hintaan rautaisannoksen timanttitietoutta! Itse sormus valmistui ajallaan ja oli juuri sitä mitä sovittiin. Miehelle sormus löytyi Westerbackalta Helsingistä, kun halusimme Georg Jensenin Fusion -sormuksen. Ja ei, kukaan ei ole vielä ehtinyt valittamaan siitä, että meidän sormuksemme eivät ole (i) samanlaisia (ii) perinteisiä rinkuloita. Mielestäni asian kommentointi ei ole lainkaan myyjien asia, eivät kaikki halua sitä perinteistä kahden millin rinkulaa.

Suosittelen Iiroa ja kumppaneita sekä Westerbackaa oikein lämpimästi!

Link to comment
Share on other sites

Kävin tänään Ylöjärven Elossa kultasepänliike TammerKullassa katselemassa vihkisormuksia. olin yksin liikkeellä kun avokki hoiti lapsia :o) Ynseä vastaanotto koko kaupassa ja kun kerroin millä asialla olen, laiskasti haettiin sormuslevyt esille. "näitä kaikkia saa kyllä keltakultaisenakin...." Kun lähdin kaupasta, myyjä mulkaisi tuhahdellen.. Vaikka kyseisessä kaupassa olikin ihana sormus aika halvalla, päätin etten kyseisestä kaupasta osta yhtään mitään! Ennemmin maksan hyvästä palvelusta ja ystävällisyydestä...

Link to comment
Share on other sites

^^ Minustakaan ei ole millään tavalla asiallista kommentoida asiakkaan toiveita. Ja luulisi, että niitä kahden millin rinkuloita saa myydä niin paljon, että välillä olisi ihan mielenkiintoista paneutua täysin toisenlaisiinkin toiveisiin, mutta se asiakaslähtöinen ja yksilöllinen palvelu ei ole kaikille asiakaspalvelijoille itsestäänselvyys. Minäkin palvelualalla toimivana osaan arvostaa hyvää palvelua kun sitä saan, mutta ikävä kyllä sitä en koruliikkeistä ole useimmiten saanut.

Link to comment
Share on other sites

Itse huomasin huvittavan seikan tässä sormuskaupoilla käydessäni. Kun menin sulhon kanssa oli palvelu hyvää ja esille tuotiin ne kalliimmat sormukset (kysymättä edes budjettia) ja kun kävin sitten kaason kanssa samoissa liikkeissä tuon jälkeen, niin esille tuotiin halvimmat sormukset ja jouduin erikseen pyytämään että saisko nähdä niitä kalliimpiakin sormuksia...

Tämä siis tässä espoon eri kultaliikkeissä...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...