Guest Bagel Kirjoitettu May 29, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 29, 2005 Joku kyseli puolen karaatin painoisten kivien hintaa. Huonolaatuisen saa suunnilleen tonnilla, huippuhyvän noin 2500e:lla... ellei sitten erehdy menemään sellaiselle sepälle, joka ottaa valtavasti (lue: pari tonnia) nimilisää. Laadukas (cut, clarity, color) karaatin kivi on 10 000e paikkeilla, kuten Dharma totesikin. Ns. kymppikiviä eli 0,1ct bulkkikamaa (W/VS) saa satasella kappale. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
-Puolukka- Kirjoitettu June 1, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 1, 2005 1 x 1,01 ct Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bessi Kirjoitettu June 3, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 3, 2005 ! x 0,1 ja 4 x 0,02 ct Elikäs aikas vähän ja silti kimaltelee kauniisti... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
perhonen Kirjoitettu June 3, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 3, 2005 7 x 0,1 Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nuski Kirjoitettu July 1, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu July 1, 2005 3x0.07 kihlassa Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kiira24(vieras) Kirjoitettu July 1, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu July 1, 2005 Höh, mulla vain 3x 0.02ct...Kihlassa 0.1ct*köyhät kyykkyn, rupiköyhät rähmälleen* ;D ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
summer_morsian Kirjoitettu July 1, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu July 1, 2005 Minulla on 5*0,05ct ja kihlassa ei ole ollenkaan!Mutta kylläpä tuota vihkisormusta on tullut kokeiltua ja ihailtua monen monta kertaa(ei vielä ole sormessa) vaikka ei kovin huimia lukemia olekaan! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dharma Kirjoitettu July 1, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu July 1, 2005 Aika paljon. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Empsu Kirjoitettu July 2, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu July 2, 2005 Miten mie muistin jo vastanneeni tänne..? No, en kyllä nähnyt nyt, joten...Keskuskivi on 0,25 ja sivukivinä on 2 x 0,02, 2 x 0,01 ja 2 x 0,005.Mitäs se on yhteensä? 0,32 ka? ??? Jos oikein laskin... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest henskuliini Kirjoitettu July 4, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu July 4, 2005 Juuri sopivasti ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lydia. Kirjoitettu July 4, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu July 4, 2005 Yksi 0,1 ja hyvin riittää. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
WG Kirjoitettu July 4, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu July 4, 2005 1x0,16 + 2x0,04 + 2x0,02 = 0,28 eli ihan riittävästi Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ninnuska Kirjoitettu July 6, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu July 6, 2005 Ei yhtään! Mulla ei ole mitään kiviä, en tykkää niistä. Timantti on liian kova mulle ja helmi taas ei kestä kulutusta. Ja värillisistä kivistä en muuten vaan tykkää. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Napukka Kirjoitettu July 6, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu July 6, 2005 0,5 ja hyvälle näyttää! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sisse Kirjoitettu July 8, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu July 8, 2005 vihki 0.50kihla 0.18Kumpikin yksikivisiä valkokultaisia söpöliinejä. (kihlaa pidän häihin asti vasemmassa nimettömässä ja häiden jälkeen se muuttaa oikeaan nimettömään) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest assi Kirjoitettu July 8, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu July 8, 2005 No mä nimenomaan ymmärtäisin kysymyksen sillä tavalla, että kuinka monta karaattia kussakin sormukseesi tulevassa kivessä on (eli minkä kokoisia timantteja sormukseesi tulee/siinä on), koska muutenhan koko kysymyksessä ei oikeastaan ole mitään järkeä.Ainakin minun sormukseni sisäpuolelle on kaiverrettu nimenomaan karaattien yhteenlaskettu summa eli 0,04 karaattia, joka koostuu kahdesta 0,02 karaatin kivestä.Joten ihan järkevä tuo kysymys on ;D Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bagel Kirjoitettu July 8, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu July 8, 2005 Vihkisormuksessa 1 x 0,6 ct. Kihlassa oli 3 x 0,02 ct, mutta sen paikalle tulleessa sormuksessa on 9 x 0,07 ct. Eli 1,23 ct yhteensä, ellen sitten käytä kaikkia kolmea kerralla, jolloin siis 1,29 ct. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Punky Kirjoitettu July 8, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu July 8, 2005 Ainakin minun sormukseni sis�puolelle on kaiverrettu nimenomaan karaattien yhteenlaskettu summa eli 0,04 karaattia, joka koostuu kahdesta 0,02 karaatin kivest�.Joten ihan j�rkev� tuo kysymys on ;DEhka joo, mutta yksi 0,04 karaatin kivi on selvasti kalliimpi kuin kaksi 0,02 karaatin kivea. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest assi Kirjoitettu July 10, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu July 10, 2005 Ehka joo, mutta yksi 0,04 karaatin kivi on selvasti kalliimpi kuin kaksi 0,02 karaatin kivea. : Joo joo, mutta eihän tässä siitä puhutakaan. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest assi Kirjoitettu July 10, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu July 10, 2005 Myönnettäköön otsikon kysymyksen kaksitulkintaisuus. Omalla kommentillani halusin vain tuoda ilmi sen, että karaattien yhteenlaskettuna määränä sormusvalmistajatkin asian ilmoittavat, kun joku tätä ilmoitustapaa tässä ketjussa niin älyttömänä kritisoi...Minua ei suoraan sanottuna kiinnosta koko karaattimäärä tipan vertaa. Eikä minua varsinkaan kiinnosta se, onko sormukseni kivi / kivet se kalliimpi vai halvempi vaihtoehto : Muut asiat ovat vihkisormuksessani ja tulevassa avioliitossani pinnalla :-X Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lystikki Kirjoitettu July 11, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu July 11, 2005 Vihkisormuksessa yksi 0,05 kivi ja on tosi kaunis Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Punky Kirjoitettu July 11, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu July 11, 2005 Tuskimpa kovin monelle sormuksen hinta on se ainut kriteeri jolla sormusta valitaan. Sehan olisi surullista tai vahintaan pinnallista. On kuitenkin hyvin eri asia, onko 10x0.05 karaaattia vai 0.5 karaattia. Saman verran painossa kimalletta, mutta aivan eri asia! Ulkonaon puolesta itse pidan yksinkertaisista pelkistetyista malleista, joten yksi suurempi kivi on mielestani kauniimpi kuin monta pienta (mutta siis vain minun mielestani). Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niiina Kirjoitettu July 12, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu July 12, 2005 Kihlassa on 0.5 ja Vihkisormuksessa yhteenlaskettuna 0.5En todellakaan tieda mika on oikea tapa kirjoittaa.. Mutta kauniit on kummatkin! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest assi Kirjoitettu July 12, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu July 12, 2005 yksi suurempi kivi on mielestani kauniimpi kuin monta pienta (mutta siis vain minun mielestani).Mielipiteesi saattoikin jo aavistaa Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest .penni Kirjoitettu July 14, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu July 14, 2005 1 x 0.15 (tw/vs) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts