sarakka Kirjoitettu April 27, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu April 27, 2005 etta tallanen kysymys Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bluebird Kirjoitettu April 27, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu April 27, 2005 Jos päätän ottaa sen, mistä haaveilen, siinä olisi 24 x 0.01 ct, jos oikein muistan. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
stella-maria Kirjoitettu April 27, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu April 27, 2005 Yhteensä 0,90 karaattiaLaitetaan selvennykseksi, että 9X 0,10 karaattia Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dharma Kirjoitettu April 27, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu April 27, 2005 Ei niitä karaatteja oikein voi laskea yhteen siilä tavalla.Koska esimerkiksi yksi 0,9 karaatin kokoinen kivi maksaa monta kertaa enemmän kuin vaikkapa 10 kpl 0,09 kokoista kiveä, vaikka niiden "yhteenlaskettu" koko olisikin 0,9... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annina Kirjoitettu April 28, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu April 28, 2005 Dharma: ei tuo kysyjä kysy hintaa vaan "kuinka paljon sormuksesi timanteissa on karaatteja".Tosin jos puhutaan hinnasta niin olet oikeassa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
nefernefer Kirjoitettu April 28, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu April 28, 2005 11 X 0,04ct Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Riki Kirjoitettu April 28, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu April 28, 2005 Tässä vähän samaa asiaa:http://www.naimisiin.info/cgi-bin/yabb/YaB...35569;start=0#0 Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bluebird Kirjoitettu April 28, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu April 28, 2005 On se kumma kuinka karaatit merkkaavat niin paljon. Itse en välitä määrästä, kunhan itse sormus on kaunis. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dharma Kirjoitettu April 28, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu April 28, 2005 No mä nimenomaan ymmärtäisin kysymyksen sillä tavalla, että kuinka monta karaattia kussakin sormukseesi tulevassa kivessä on (eli minkä kokoisia timantteja sormukseesi tulee/siinä on), koska muutenhan koko kysymyksessä ei oikeastaan ole mitään järkeä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Varis Kirjoitettu April 28, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu April 28, 2005 5x0.03 Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Grenada Kirjoitettu April 28, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu April 28, 2005 1 x 0.17 (W/VS) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sisi Kirjoitettu April 29, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu April 29, 2005 5 x 0,14 Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Niinu25 Kirjoitettu April 30, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu April 30, 2005 kihlassa 0.2, vihkissä yht 0.57 eli jaa se 14:lla. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
PatHe Kirjoitettu May 1, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 1, 2005 Yhteensä 0.50. "Keskuskivi" 0.30. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Linn Kirjoitettu May 1, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 1, 2005 Jos nyt oikein muistan niin yhteispaino on 0,97ct.Tämä muodostuu niin että keskitimantti on 0,53ct ja kummallakin puolella on sitten kolme timanttia joiden yhteispaino on 0,22ct (eli yht. 0,44ct). Yksittäiset painot ovat 4 x 0,08ct ja 2 x 0,06ct. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wife2005 Kirjoitettu May 2, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 2, 2005 Kihla 3 x 0,15 ct ja vihki 1 x 0,5 ct. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Katsupallero Kirjoitettu May 4, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 4, 2005 Eikös karaatit ilmoiteta 0,0 jotakin (esim. 0.04ct), vai onko teillä todellakin noin järkyttävän suuria timantteja(0.54 jollakin)?? Missäs oikein meinaatte vihkisormuksianne pitää?? Mun timantin koko on 0.05ct ja vain yksi timantti. Sekin on jo niin iso et hohhoijaa...Vai olenko minä se joka on asian väärin ymmärtänyt. Näin asian koruliikkeesä myyjä ainankin selitti. ja netistäkin tarkistin.... ainakin mielestäni..... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tennis Kirjoitettu May 4, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 4, 2005 Eikös karaatit ilmoiteta 0,0 jotakin (esim. 0.04ct), vai onko teillä todellakin noin järkyttävän suuria timantteja(0.54 jollakin)?? Missäs oikein meinaatte vihkisormuksianne pitää?? Mun timantin koko on 0.05ct ja vain yksi timantti. Sekin on jo niin iso et hohhoijaa...Vai olenko minä se joka on asian väärin ymmärtänyt. Näin asian koruliikkeesä myyjä ainankin selitti. ja netistäkin tarkistin.... ainakin mielestäni.....No semmonen 0,4 ct:n briljanttihiotun läpimitta on vissiin lähes 5mm, joten saiskohan tuosta paremman käsityksen koosta? Mulle tulee yhden 0,3 ct:n kiven sormus ja sen halkaisija oli muistaakseni vähän reilu 4mm. www.timantit.com:ista voi tarkistaa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annina Kirjoitettu May 4, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 4, 2005 Karaattipainosta ei voi suoraan päätellä kokoa.Se on hionnastakin riippuva.Esim; yhden karaatin timantti voi olla leveydeltää vaikka 5.98 mm tai 6.50 mm.sivuilla www.suokko.fi kohdassaTIMANTTITIETO on myös hyvin selostettu tuota.Ja vastaus kysymykseen:mulle tulee yksi kivi (0.23 ct), eikä se kivi kyllä ainakaan mikään suuren näköinen ole. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dharma Kirjoitettu May 4, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 4, 2005 Eikös karaatit ilmoiteta 0,0 jotakin (esim. 0.04ct), vai onko teillä todellakin noin järkyttävän suuria timantteja(0.54 jollakin)?? Missäs oikein meinaatte vihkisormuksianne pitää?? Mun timantin koko on 0.05ct ja vain yksi timantti. Sekin on jo niin iso et hohhoijaa...Vai olenko minä se joka on asian väärin ymmärtänyt. Näin asian koruliikkeesä myyjä ainankin selitti. ja netistäkin tarkistin.... ainakin mielestäni.....No huh huh. Oletko varma katsupallero ettet nyt tarkoita 0,5 ct puhuessasi omasta sormuksestasi? Mä luulen kuule nyt että sulla on mennyt desimaalit sekaisin... Meehän katsoon vaikka timantit.com sivuilta, siellä on kokotaulukko ja kuvia. 0,5 ct ei nimittäin todellakaan ole mikään iso timatti. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dharma Kirjoitettu May 4, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 4, 2005 Eikös karaatit ilmoiteta 0,0 jotakin (esim. 0.04ct), vai onko teillä todellakin noin järkyttävän suuria timantteja(0.54 jollakin)?? Missäs oikein meinaatte vihkisormuksianne pitää?? Mun timantin koko on 0.05ct ja vain yksi timantti. Sekin on jo niin iso et hohhoijaa...Vai olenko minä se joka on asian väärin ymmärtänyt. Näin asian koruliikkeesä myyjä ainankin selitti. ja netistäkin tarkistin.... ainakin mielestäni.....No huh huh. Oletko varma katsupallero ettet nyt tarkoita 0,5 ct puhuessasi omasta sormuksestasi? Mä luulen kuule nyt että sulla on mennyt desimaalit sekaisin... Meehän katsoon vaikka timantit.com sivuilta, siellä on kokotaulukko ja kuvia. 0,5 ct ei nimittäin todellakaan ole mikään iso timatti.Mun mielestä isoista kivistä voidaan puhua vasta kun mennään yli yhden karaatin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lady_Myria Kirjoitettu May 4, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 4, 2005 No huh huh. Oletko varma katsupallero ettet nyt tarkoita 0,5 ct puhuessasi omasta sormuksestasi? Mä luulen kuule nyt että sulla on mennyt desimaalit sekaisin... Meehän katsoon vaikka timantit.com sivuilta, siellä on kokotaulukko ja kuvia. 0,5 ct ei nimittäin todellakaan ole mikään iso timatti.No mulle ainakin 0,5 karaatin kivi ois HUGE! Omaani tulee 0,02 karaatin yksi kivi ja ylpeänä aion sitä kantaa. On just passeli sormuksen runkoonkin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lady_Myria Kirjoitettu May 4, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 4, 2005 Tuolla sivuilla ei oo mainittu edes alle 0,03 ct.:n kiviä. ;D Mutta jollei halua semmosta pömpylää sormukseensa, niin eihän juuri yli 0,3 karaatin kiviä voi edes tavan sormusrunkoon istuttaa. Siis jos haluaa, ettei kivi ole koholla. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dharma Kirjoitettu May 4, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 4, 2005 Juu, en mäkään tykkää megaisoista timanteista. Ne on aika mauttomia! 1 ct olis ehdoton maksimikoko. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lady_Myria Kirjoitettu May 4, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu May 4, 2005 Ihan mielenkiinnosta kysyn teiltä tietävämmiltä, että mitä maksaa esim. 0,5 tai 1,0 karaatin kivi? Hintahan nousee vissiin eksponentiaalisesti, ettei 1,0 karaatin kiven hinta oo automaattisesti 2 x 0,5 karaatin kiven hinta. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts