Nici Kirjoitettu June 7, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu June 7, 2004 Molempien kihloissa lukee XXV X MMIII eli pelkkä päivämäärä roomalaisin numeroin. Idean sain Kalevalakorun Muistojen päivästä, mutta kaiverrukset ovat siis sormusten sisäpinnalla. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Khi Kirjoitettu June 7, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu June 7, 2004 Meillä lukee kihloissa perinteisestimulla: Tomi 1.3.2001sulholla: Krista 1.3.2001vihkisormuksiin tulee molemmille: Ikuisesti Sinun 20.08.2005Ellei sitten keksitä jotain vielä parempaa... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heltsy Kirjoitettu June 11, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu June 11, 2004 Kihlasormuksissa toisen nimi ja pvm. Vihkisormuksiin tulikin kaiverrus jännällä tavalla, vanhaan malliin. Miehen vihkisormus on jo 1800-luvulta kulkenut perheessä ja siinä oli vanhat kaiverrukset, eli sitä tyyliä jäljitellen laitettiin nyt omat nimikirjaimet ja pvm molempien sormuksiin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
TiiTaa Kirjoitettu June 11, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu June 11, 2004 Ei ole vielä niin pitkälle pohdittu. Mutta ajattelin tässä että kun kihloissa on jo perinteiset niin voitaisiin laittaa vihkisormuksiin vaikka: "I DO", "TAHDON", "TAHDOIN" tai "PIIP PIIP" joka on meidän juttu... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
-Nana- Kirjoitettu June 12, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu June 12, 2004 Meille tulee Nana :-XSulho 4.9.04 Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
nuoska Kirjoitettu June 12, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu June 12, 2004 kävin just pari päivää sitten hakemassa sormukset kultasepältä, ja oli aika tosi hienot ;D ;Dkaiverruksena "amor vincit omnia 18.06.2004"suhteeseen on mahtunut paljon, ala- ja ylämäkiä siksi tällainen teksti Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Promise Kirjoitettu June 12, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu June 12, 2004 kihloissa nimet ja päiväys...vihkisormukseen lainaus iiiiihanastaBryan Adamsin biisistä...nimet ja päiväys...annettiin liikkeeseen fonttimalli ja lupasivatsitä jäljitellä...vielä ei olla valmista sormustanähty mutta toivottavasti pian... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lillis Kirjoitettu June 13, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu June 13, 2004 Meillä kihloissa nimet ja päiväys, vihkisormuksen kaiverrukset vielä mietinnässä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest almeliini Kirjoitettu June 13, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu June 13, 2004 Kihloissa on toistemme nimet ja päivämäärä. Sulholle kaiverretaan kihlaan vielä hääpäivä. Minun vihkisormukseeni tulee päivämäärä ja jokin latinan kielinen teksti... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pirtsu Kirjoitettu June 14, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu June 14, 2004 Jos en vielä ole kertonut, niin häävalssin nimen kaiverrutimme sormuksiin, siis molemmille tulee vihkisormus. Mutta mikä se valssin nimi on, sitä en vielä ainakaan kerro Se vaan on kaunis ajatus jo sinällään se biisin nimi :-X Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anuski Kirjoitettu June 17, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu June 17, 2004 Meillä on kihloissa perinteisesti puolison nimi ja päiväys, vihkisormuksessa sulhasen nimi ja päivämäärä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
teema Kirjoitettu June 18, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu June 18, 2004 Täällä on kauniita ja ihania tekstejä tullut esille vaikka kuinka paljon, päättämisen vaikeus on kuitenkin se joka rajoittaa.Sormus asiat on vielä kahden vaiheilla, sekin tulee toki vaikuttamaan siihen mitä kaiverretaan, eli mitä mahtuu...Nuo latinalaiset lausahdukset ja muut houkuttelevat minuakin... Kihlasormuksissa on jo nimet ja päivämäärät, mutta hääsormukseen haluan jotain erikoisempaa... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mujer Kirjoitettu June 18, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu June 18, 2004 Onko näin, ettei minime ole vielä jelppiä saanut? En löytänyt ihan oikeaa vastausta , mutta jotain sinne päin... Semper amamus=rakastamme ikuisesti Muita sormuksiin sopivia latinankielisiä lausahduksia:Anam Cara=sielunkumppaniTe amo=minä rakastan sinuaAmor est ab aeterno=rakkaus on ikuistaAmor vincit omnia=rakkaus voittaa kaikenEx visu amor=rakkautta ensi silmäyksellä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kirsikka79 Kirjoitettu June 21, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu June 21, 2004 meille tulee chatissä käyttämämme nimet ja päivämäärät... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jonsu76 Kirjoitettu June 22, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu June 22, 2004 Varsinaiseen vihkisormukseen tulee: minun nimeni sulhon nimi ja sitten vielä hääpäivä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hessu Kirjoitettu June 30, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu June 30, 2004 Meillä on kaunis latinalainen lause ja vihkipäivä. Ja tiukkaa teki, että mahtui Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Kirjoitettu July 1, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu July 1, 2004 Esittäisin erittäin tärkeän (ja aika kiireellisenkin) kysymyksen latinan osaajille: Mitä olisi latinaksi "IKUISESTI" tai "IKUISESTI SINUN"? Tarkoitus olisi kaivertaa tämä sormukseen, ja sormus odotteleekin jo valmiina kultasepällä. Osaisiko joku auttaa minua tässä käännöksessä? Olisin erittäin iloinen ja kiitollinen avusta! Hei Minime!Ikuisesti latinaksi on Ad infinitum. Myös meillä on kyseinen teksti kaiverrettu vihkisormukseen. Toivottavasti apuni ennätti ajoissa perille. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anerina Kirjoitettu July 5, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu July 5, 2004 Kihlat on ihan sillä perinteisellä tyylillä eli miehellä lukee mun nimi ja 20.9.2003 ja minulla miehen nimi ja 20.9.2003 Ei siis mitään erikoisuuksia.Vihkisormuksiin tulee varmaan jonkinlainen latinaluritus, esim. Amor Vincit Omnia tai vaikka Amor Est Ab Aeterno Ei tietoo miten noi isot kirjaimet tulis (päätetään, kun on ajankohtaista), mutta alustavia ideoita nuo...ehkä sulholtakin pitää mielipidettä kysäistä Anerina Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Nannake Kirjoitettu July 5, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu July 5, 2004 Mulle tulee Tahdon 24.7.2004.Miehelle ei tuu sormusta.Niin ja kihlasormuksissa on Nimi 24.5.2002 Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
niinu Kirjoitettu July 6, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu July 6, 2004 Meillä kihloissa sulhon/minun nimi ja pvm. Minun vihkisormukseen tulee syntymävuoteni leimojen toiselle puolelle (äitini sai sormuksen isältäni kun synnyin) ja toiselle puolen minun nimi & sulhon nimi ja pvm. Sulho pitää kihlasormuksen ja siihen lisätään vihkipvm kihlapvm:n perään.Näin ihan perinteisesti Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Shamrock Kirjoitettu July 14, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu July 14, 2004 Mulle tulee varmaankin myös tuo Tahdon ja sitten päiväys.Aattelin aluksi, että kihlaan olisi tullut sana "Lupaan" ja päiväys. Kihlaushan on lupaus avioliitosta, mutta Kullan nimi sinne sitten tuli - voi tarkistaa, jos unohtaa, minkä niminen heppu olikaan kyseessä... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iipi Kirjoitettu July 15, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu July 15, 2004 Hei!Auttakaahan kaikki espanjan kielen taitoiset, että miten kirjoitetaan espanjaksi ikuisesti ? Ajattelimme laittaa tuon sormuksiimme päivämäärän lisäksi.Etukäteen kovasti kiittäen!! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tikru78 Kirjoitettu July 16, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu July 16, 2004 Mulle tulee sormukseen teksi: olen hukkunut rakkauden valtamereen, koska sydän sanoi niin 7.8.04 Sulholle sitten perinteisesti kihlasormukseen lisätään päivämäärä. Sulho ottaa sit viel ranteeseensa hääpäivämäärän tatuointina. olis sittten tarkotus jatkaa tatuointia mahdollisten lasten syntymäajoilla.... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarikka Kirjoitettu July 20, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu July 20, 2004 Kihloissa on puolison nimi ja päivämäärä ja vihkisormuksessa on molempien nimikirjain, päivämäärä ja 1.Kor 13:4-8. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest siruveera Kirjoitettu July 20, 2004 Raportoi Share Kirjoitettu July 20, 2004 Puolison nimi ja päivämäärä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts