limetti Kirjoitettu November 14, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu November 14, 2008 Onko kenelläkään tietoa, voiko ihan tavalliseen hopeasormukseen päälle kaiverruttaa??Voi kaiverruttaa. Melkeinpä mihin tahansa sileään pintaan pystyy osaava seppä kaivertamaan. Siis ottaen toki huomioon mistä materiaalista on kyse, mutta hopeaan voi kaivertaa aivan kuin kultaankin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cressie Kirjoitettu November 15, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu November 15, 2008 (muokattu) Kihlassa on puolison nimi ja päivämäärä. Vihkistä en vielä tiedä, mutta luulisin, että molempien nimet ja päivämäärä sinne. Muokattu: November 15, 2008, käyttäjä: Cressie Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
_Elina Kirjoitettu November 25, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu November 25, 2008 meillä lukee nimi nimi 081108 Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnuli Kirjoitettu November 26, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu November 26, 2008 Kihlassa on puolison nimi ja päivämäärä muodossa 20.05.2005. Vihkisormukseen haluaisin molempien nimet ja päivämäärän. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vieras Kirjoitettu December 8, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu December 8, 2008 Vihkissä lukee Puolison nimi 13.06.2008 TahdonKihloja meillä ei ole Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
m.crane Kirjoitettu December 9, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu December 9, 2008 Kihlassani lukee Dulcius ex asperis, eli "sweeter after difficulties", eli vapaasti käännettynä sateen jälkeen paistaa aurinko.. Miehen kihlassa lukee "I will stay by your side now and forever ". Mies päätti mun kaiverruksen, minä hänen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gilda Kirjoitettu December 16, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu December 16, 2008 (muokattu) Söpöjä kaiverruksia teillä. Meillä mies halusi omaan kihlasormukseensa "nimi sydän nimi ja päivämäärä". Minulla on miehen nimi ja päivämäärä. Muokattu: December 16, 2008, käyttäjä: Gilda Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ladybug Kirjoitettu December 16, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu December 16, 2008 Meillä toistemme nimet ja päivämäärä kihlasormuksissa. Miehelle lisätään varmaan vain hääpvm kihlaan, mutta itse haluaisin vihkisormukseen jotain erilaista, en vain ole keksinyt mitä. Latinaa en halua, ehkä jotain suomeksi. Täytyy jatkaa pohdiskelua. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
ynck Kirjoitettu December 16, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu December 16, 2008 Kihloissa meillä on kaverruksena NIMI 270606Vihkiin haluaisin jonkun suomenkielisen lausahduksen ja päivämäärän tietysti mutta ongelmaksi muodostuu varmaan se että sormuksen ympärysmitta on niin pieni ette sinne mitään pitkiä lurituksia mahdu. miehelle lisätään luultavasti kihlaan vain toinen päivämäärä, vaikka hänen sormukseensa kyllä mahtuis vaikka pienoisromaani Latinan kielisistä lauseista en tykkää, kun tuntuu jotenkin oudolta yhtäkkiä repäistä joku lause jostain kun ei muuten oo mitään sidettä ko. kieleen, vaikka nätin kuulosia ne kyllä on. Ehkä liian mahtipontisia minun makuun kuitenkin... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest AK Kirjoitettu January 13, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu January 13, 2009 Kihlassani on teksti: Missä ikinä olenkin, olen kanssasi. Ikuisesti sinun, XX ja päivämäärä ja miehelläni sama minun nimelläni varustettuna. Joudumme työmatkojen vuoksi olemaan paljon erossa toisistamme, siksi tällä tekstillä on meille suuri merkitys. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Del Kirjoitettu January 13, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu January 13, 2009 Minun sormuksessa on kaiverruksena miehen nimi ja päivämäärä. Miehellä ei oo vielä mitään, koska sormus tilattiin ulkomailta niin jätettiin kaiverrus vielä pois, jos pitää vaihtaa kokoa. Käydään varmaan jossain vaiheessa kaiverruttaan täällä suomessa, samalla periaatteella. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
martsu79 Kirjoitettu February 22, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu February 22, 2009 Minua kiinnostaisi tietää, millaisia kaiverruksia on sormuksiin kaiverrettu? Kihlassani lukee sulhon nimi, kihlauspaikka ja päivämäärä. Vihkisormukseen en sulhon nimeä enää ajatellut laittaa, vihkipaikka ja päivämäärä kiinnostaisi, mutta taitaa olla aika tavallinen vaihtoehto. Siksi mietinkin, olisiko jotain rakkauslausetta olemassa? Esim. Hurriganesin I will stay-kappaleen Now and Forever olisi kiva kaiverrus. Tai sitten suomeksi Nyt ja Ikuisesti. Onko muita kaiverrusideoita? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuu-tikki Kirjoitettu February 23, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu February 23, 2009 meillä molemmilla kihloissa lukee "sinä olet suudellut selkääni siivet nimi päivämäärä". puolisoni ei toista sormusta ota ollenkaan naimisiin mennessämme, kihlaan lisätään päivämäärä ja itsekin otan vihkiini mahdollisesti nimen ja päivämäärän. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirachu Kirjoitettu March 2, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu March 2, 2009 Meillä kihlasormuksissa "X:n oma" ja päivämäärä. Vihkiin pitäis keksiä jotain erilaista kun vaan nimi ja pvm. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrika Kirjoitettu March 2, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu March 2, 2009 Mie just tajusin etten edes tieda mita miun kihlassa tulee lukemaan Vihkia ei ajatella viela..Selvisihan se - kihlassa lukee 'my queen' ..siirappista, tiedan Miehella kihlaa ei ole.Vihkiin ei tule kaiverrusta, liikaa sopivasti timantteja, ei sovi (full eternity ring) Miehelle kai vihkiin pitaa jotain kaivertaa, en olekaan ajatellut etta mita Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mocca Kirjoitettu March 5, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu March 5, 2009 Kihloissa meillä on toistemme nimet ja 24.12.2007. Vihkiin mulla tuli (sormus hommattu ja kaiverrettu) mun nimi & miehen lempinimi 18.7-09. Miehelle ei vihkiä tule, käydään lisäämässä hänen kihlaan tuo vihkipäivämäärä sitten lisäksi. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuitu Kirjoitettu March 6, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu March 6, 2009 Mulla kihlassa lukee "traktorinrenkaita S & T 8.9.2007" ja miehellä "auringonlaskuja S&T 8.9.2007"Juttu juontaa juurensa siitä, että hiljan sen jälkeen kun oltiin tavattu, oltiin kävelemässä täällä kahdestaan, ja mies osoitti kaunista auringonlaskua ja sanoi jotain, ja minä totesin tohkeissani että joo, mä näin kanssa tänään sellaisen traktorin jossa oli TOSI isot renkaat.. Oltiin siis juuri kävelemässä K-raudan ohi, ja minä ajatuksissani luulin että mies näytti pihassa ollutta traktoria (älkää kysykö miksi).. Siitä saakka oon kuullut kyllä tuosta tapauksesta, mies yrittää olla romanttinen ja mä alan puhumaan traktoreista.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexandriitti Kirjoitettu March 11, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu March 11, 2009 ^ Tää on hyvä!!! Repesin! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
anskuliini09 Kirjoitettu March 12, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu March 12, 2009 Meillä on kihloissa vaan päivämäärät. Mun vihkiin tulee päivämäärä ja teksti "vähiten väärä" (miehen minulle lausuma kohteliaisuus meidän alkuajoilta). Miehelle lisätään kihlaan vihkipäivämäärä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
saippuakauppias Kirjoitettu March 12, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu March 12, 2009 Meillä on kihloissa toisen nimi ja päivämäärä. Vihkiin mulle tulee pelkkä päivämäärä, joka lisätään myös sulhon sormukseen. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silmäterä Kirjoitettu March 12, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu March 12, 2009 Mun kihlassa lukee: miehen nimi ja mun nimi 15.4.06Miehen kihlassa: mun nimi ja miehen nimi 15.4.06Sitten meidän molempien vihkisormuksiin tulee sama kaiverrus: Nyt ja Aina 22.5.2009 Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buppis Kirjoitettu March 15, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu March 15, 2009 Mun kihlasormuksessa lukee: Jussi 14.2.2006ja sulhasen sormuksessa lukee: Tanja 14.2.2006Sulhasen kihlasormukseen kaiverretaan vielä vihkipäivä, koska ei tahdo toista sormusta.Vielä en tiedä mitä omaan vihkisormukseeni kaiverretaan. Ideoita etsitään,ainakin vihkipäivä tulee. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Via Kirjoitettu March 15, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu March 15, 2009 Mun kihlaan yhdistetään kaksi valkokultaista sormusta ja kaiverrukseksi tulee sitten kihlapäivä ja vihkipäivä. Avo ei tahdo toista sormusta joten samoin siis hänelle. Nimiä ei laiteta, toivotaan muistavamme ne ilmankin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kartio Kirjoitettu March 15, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu March 15, 2009 Kihloissa lukee vain nimet ja päivämäärä. Vihkisormuksiin tulee sitten samat runonsäket kuin kutsuihin, eliei kuihdu ruusu maan routaisenei tipu terälehti metallisenVielä ei ole päätetty, kummalle tulee kumi säe, mutta ne kaiverretaan luultavasti ulkopuolelle. Sisälle tulee sitten varmaan vaan päivämäärä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Nanam Kirjoitettu March 18, 2009 Raportoi Share Kirjoitettu March 18, 2009 Molempien kihloissa lukee "Vi et animo". Omaan vihkiini tulee "1.4.09 So the epic journey begins", miehen vihkiin "1.4.09 Utraque unum". Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts