Sannulini Kirjoitettu December 12, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu December 12, 2007 Kihlassa miehen nimi ja päivämäärä. (miehellä ei ole kihlaa ollenkaan). Omaan vihkiin ei todennäköisesti tule mahtumaan kuin nimikirjaimet ja päivämäärä. Miehelle mahtuisi kirjoittamaan vaikka runon. ;D Mutta eiköhän pysytä hänellä myös sitten niissä nimikirjaimissa tai sitten hänelle molempien nimet ja päivämäärä. :*muoks*Nyt on oma vihki kaiverrettu ja niin mahtui molempien nimet Sulho ♥ Sannulini + päivämäärä.Ainoa murhe on etten ole täysin tyytyväinen kaiverruksen tulokseen.. käsin on kaiverrettu ja kaunolla, mutta jälki oli pettymys. Vaan ehkä se on vaan tottumiskysymys.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kullannuppu2364 Kirjoitettu December 17, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu December 17, 2007 Meille tulee vain päivämäärä sekä lause raskaamman musiikkilajin edustajan (joka on myös runoilija) tekstistä, joka ei voisi paremmin meille istua. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
XeNedra Kirjoitettu December 31, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu December 31, 2007 Meillä lukee kihloissa merum finis amorum. En halunnut nimiä sormuksiin, eikä muuten mieskään. Hänen ehdotuksensa olisi liittynyt kihlautumispaikkaamme. Miehelle ei tule vihkiä, minulle tulee ja siihen on vielä hieman mietinnässä tuo kaiverrus, mutta onhan tässä vielä reilu vuosi aikaa sitä pohtia. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
suvi09 Kirjoitettu December 31, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu December 31, 2007 Meillä kihloissa on toistemme nimet ja päivämäärä ja vihkisormuksiin tulee (jos mahtuu): Omnia Vincit Amor 18.72009 Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sekameteli Kirjoitettu December 31, 2007 Raportoi Share Kirjoitettu December 31, 2007 Kihloissa meillä on puolison nimi <3x07 . Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
sapaka Kirjoitettu January 1, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu January 1, 2008 Meillä ei näissä uusissa kihloissa ole kaiverruksia. Meinaattiin että kaiverretaan sitten samalla kun mun vihki.Todennäköisesti tulee ihan vaan toisen nimi ja päivä määrä. Vihkiin olen ajatellut että voisi laittaa mies<3sapaka ja päivämäärä. Tai sitten ihan vaan päivämäärä ja miehen nimi. En tiedä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kontrabasisti Kirjoitettu January 3, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu January 3, 2008 Meillä lukee kihloissa: Niminimi 13.6.2006Ja tämän tarina on se, että kun olemme molemmat muusikoita ja soitimme Teppo Hauta-ahon (kontrabassosäveltäjän) duo-biisiä fonilla ja kontrabassolla kahdestaan niin hän innostui hommasta niin kovin että teki meille ihan oman juuri meille omistetun kappaleen. Ja mikäs muukaan tälle biisille sitten tuli nimeksi kuin meidän nimet yhteen kirjoitettuna... Biisin valmistuessa tosin kihloihin menosta ei ollut vielä tietoakaan mutta kun kihloihin mentiin oli kaiverrus itsestäänselvyys. Se kertoo myös tästä meidän musiikillisesta yhteensopivuudesta. Vihkisormusta ei vielä ole, mutta pitääkin alkaa miettiä ideoita kaiverrukseen! Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiisu Kirjoitettu January 5, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu January 5, 2008 Kihloissa meillä lukee ihan perinteisesti nimet ja päivämäärä. Vihkisormuksessa sitten J & A 2007. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aurelle Kirjoitettu January 5, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu January 5, 2008 Kihlassa on Nimi ♥ Nimi 07/07, vihkiin tulee Nimi + Nimi 16.8.2008. Tarkoitus oli miehen vihkiin laittaa tuo plussa sydämen sisään kun siihen lisätään vihkipäivä, mutta eipä taida mahtua... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
helmimorsian 08 Kirjoitettu January 5, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu January 5, 2008 meidän kihlasormuissa on nimi, päiväys ja Te Amo. Sulkilla tulee siihen viel hääpäivämäärä ja mun vihkisormukseen tulee päiväys ja Ubi tu caius ibi ego caia Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hunna84 Kirjoitettu January 6, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu January 6, 2008 Helmimorsian: mitäs tuo "Ubi tu caius ibi ego caia" tarkoittaa? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
helmimorsian 08 Kirjoitettu January 6, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu January 6, 2008 missä ikinä oletkin, olen kanssasi (mies on reissuhommissa niin meille tuo lause on extra-tärkeä) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hunna84 Kirjoitettu January 6, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu January 6, 2008 Helmimorsian 08:ihana, ja sopii kyllä sitten varsinkin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
thulin Kirjoitettu January 9, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu January 9, 2008 Mulla on kihlassa sulhon nimi ja päivämäärä, vihkiin tulee sama. Miehellä on vaan yks sormus ja siinä on mun nimi ja kihlapvä/hääpvä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jinsku Kirjoitettu January 11, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu January 11, 2008 Kihlassa miehen nimi+pvm.Vihkissä teksti rouva+pvm.Miehellä vain yksi sormus,jossa mun nimi ja molemmat päivämäärät. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madison_ Kirjoitettu January 11, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu January 11, 2008 (muokattu) - Muokattu: April 10, 2016, käyttäjä: Madison_ Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gemma Kirjoitettu January 11, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu January 11, 2008 Perinteisesti meilläkin eli kihloissa toisten nimet ja päivämäärä. Mun vihkisormukseen tulee varmaan molempien nimet ja pvm ja sulholle lisätään kihlaan vihkipäivä. Noihin ei varmaan kyllästy ja perinteistä menettelyä puoltaa sekin, että vuosikymmentenkin jälkeen tietää kenen sormukset ne oli joskus. Jos esim. mummon sormus löytyy jostain vanhasta talosta tai muuta. Joku antiikkiasiantuntija jossain kirjoituksessa joskus toi tuon pointin esiin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peppi Pitkätossu Kirjoitettu January 12, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu January 12, 2008 Meille kummallekin tulee vain yksi sormus. Kummankin vihkisormukseen on kaiverretettu lyhyt lausahdus (keskinäinen vitsimme) ja hääpäivä. Saavat sitten jälkipolvet ihan rauhassa ihmetellä tuota tekstiä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
meimei Kirjoitettu January 12, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu January 12, 2008 Kihloissa vain nimi + pvm. Vihkiin nimi, pvm ja Mo Anam Cara, joka on iiriä ja tarkoittaa sieluntoveria . Myös sulholle tulee vihki. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tellerwo Kirjoitettu January 16, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu January 16, 2008 Kihlassa toisten nimet ja päivämäärä. Miehelle vain yksi sormus joten kihlapäivän lisäksi Rva X ja päivämäärä ja mulle vihkisormukseen Herra X ja päivämäärä.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
tinjami Kirjoitettu February 19, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu February 19, 2008 Meille tulee sormuksiin tekstiksi Veni, Vidi, Vici eli tulin, näin, voitin. Tällä on ihan oma merkityksensä meille... Ja tietenkin päivämäärä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ariam Kirjoitettu February 19, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu February 19, 2008 Me kävimme keskustelua tästä juuri viime viikolla. Kihloihin olemme jakaneet lauseen missä oletkin, olen kanssasi + pp.kk.vvv. Johtuen siitä, että molempien työt ovat liikkuvia.vihkiin pyysimme eilen teksiksi Tahdon pp.kk.vvvv, mutta nyt tuli mieleen paljon parempi (molempien mielestä). kyllä sitten liian myöhään välähtää asiat tässä kopassa. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hunna84 Kirjoitettu February 19, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu February 19, 2008 snowdrop: saako tiedustella et mikä se parempi on? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ariam Kirjoitettu February 20, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu February 20, 2008 No nyt saa tiedustella sillä onnistuimme muutoksen saamaan. Se kyllä vaati hieman intohimoista puhelimen käsittelyä ja paniikinomaisia soittoja suuntaan jos toiseenkin Eli kuten kihloissakin kaiverruksessa on meille erityinen merkitys, valitsimme nyt vihkeihin kaiverrukseksi "Kimpale Kultaa pp.kk.vvvv". Moni tämän laulun tunnistaa, ja sillä on meille erityinen merkitys. OT: häihin tulee musiikin kautta meidän koko historiamme. Säälikäämme vieraita, mutta melkein pitäisi Petri Nygårdiakin soittaa. Voi hyvä luoja kesää 2000 Voi olla että -tällaisia ilmeitä häissä tullaan näkemään jos tämän toteutamme. (Emme edes pidä suomi rapistä ) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
UusioMorsian Kirjoitettu February 20, 2008 Raportoi Share Kirjoitettu February 20, 2008 Minun vihkiini tulee päälle kaiverrus Missä oletkin Olen kanssasi, ei pötköön vaan sormuksen keskuskiven molemmin puolin jaettuna. Sormus ei ole pelkästään vihkisormukseni, vaan myös perintösormus jonka tulen jonain päivänä toivottavasti jättämään perinnöksi omalle lapsenlapselleni, joten lause sopii paremmin kuin hyvin. Sormuksen sisälle täytyisi vielä kaivertaa nimet ja päivämäärä. Sulkin kihla muuttuu vihkiksi kiillotuksen ja uuden kaiverruksen myötä, hänelle varmasti myös vihkipäivä ja mahdollisesti myös sormuksen päälle lisätekstiä siinä jo olevan kaveriksi.Meillä lukee kihloissa päälle kaiverrettuna Amantes amentes (rakastuneet ovat järjettömiä) ja siihen pitäisi jatkoa sulkille kehittää.. Siinäpä sitä ois tekemistä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts