Sussu81 Kirjoitettu June 3, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 3, 2005 Meille tulee 16.7.05 nimi KKME (kunnes kuolema meidät erottaa) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
venda Kirjoitettu June 5, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 5, 2005 Kenellä olisi linkki latinankielisiin lausahduksiin? Olen nähnyt jonkun päikyssä sellaisen, enkä löydä sitä enää. Tästäkään ketjusta ei löytynyt. Haussa olisi lause "Hulluja ovat rakastavaiset" Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
marru81 Kirjoitettu June 7, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 7, 2005 Haluaisin Together Forever 3.9.2005.Mutta ei olla vielä varmaksi päätetty. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuulis78 Kirjoitettu June 7, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 7, 2005 Minun sormukseeni tulee kummankin nimet ja vihkimis päivä ja miehen sormukseen vain vihkimispäivä. En halunnut sen kummoisempaa kaiverrusta. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nurri Kirjoitettu June 8, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 8, 2005 Venda, en löytänyt tuota "hulluja ovat rakastavaiset" lausetta mistään, mutta kokeilepas etsiä kirjastosta Arto Kivimäen kirjoittama Carpe diem! - hauskaa ja hyödyllistä latinaa. Luulisin, että siitä opuksesta löytyy.Itsekin olisin ollut kiinnostunut latinan kielisistä lauseista, mutta vihkisormukseen ei mahtunut kuin päivämäärä :-/ Valintani olisi ollut "Alea jacta est! eli "Arpa on heitetty!" Lausetta käytetään silloin kun on päätetty tehdä uskalias ja tärkeä teko, jota on kauan harkittu. Kihlasormuksissa lukee vain paikka ja vuosiluku ilman nimiä, kun meillä ei mitään virallista kihlapäivää ollut ja kun kirkkokin oli jo varattu ennen kun kihloihin päästiin (kihloihin meno oli siis tyyliin "kai sitä vois kihloihinkin mennä kun nyt naimisiinkin ollaan menossa"). Jos olisin huomannut ajoissa niin olisin kaiverruttanut niihin Pro forma ;D (eli muodollisesti, muodollisuus) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nurri Kirjoitettu June 8, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 8, 2005 Ai niin, jos noita muita latinan kielisiä lauseita miettii sormuksiin niin tässä muutama:Da mihi basia mille - Anna minulle tuhat suudelmaaTe amo - Minä rakastan sinuaAmor vincit omnia - Rakkaus voittaa kaikenAmor prima facie - Rakkautta ensi silmäykselläEx visu amor - Rakkautta ensi silmäyksellä (luultavasti joku toinen versio?)Noiden oikeinkirjoitus kannattaa vielä kuitenkin tarkistaa, ennenkuin niitä lähtee ikuisiin sormuksiin raapustamaan : Oikeinkirjoitusta tai muita vaihtoehtoja voi katsoa esim. tuosta ed. viestissä mainitusta kirjasta. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest assi Kirjoitettu June 8, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 8, 2005 kokeilepas etsiä kirjastosta Arto Kivimäen kirjoittama Carpe diem! - hauskaa ja hyödyllistä latinaa. Luulisin, että siitä opuksesta löytyy.Kiitos, Nurri, kun väänsit rautalangasta! Minullahan on parikin latinankielisiä lausahduksia sisältävää kirjaa hyllyssäni!Amantes amentes. = Rakastuneet (ovat) järjettömiä.Haitkohan tätä, venda? Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Obesiteetti Kirjoitettu June 8, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 8, 2005 Meille tuli Ikuisesti sinun nimi + päiväys Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
pellavamorsian Kirjoitettu June 13, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 13, 2005 Kihloissa mulla lukee sulhon nimi 16.7.2004 ja rakkaallani mun nimi 16.7.2004Mies ei uutta sormusta halua, joten vanhaan kihlaan laitetaan 15.7.2005. Mun vihkisormus onkin sit ongelma. Haluaisin jonkun kauniin tekstin sormuksen ulkopinnalle (mahdollisesti toi kaiverrus olis ainoa koriste, kivi ei ole välttämätön) Vaihtoehtoja on vaan niin paljon, että saa nähä, minkä valikoi... sisäpuolelle haluan tekstin Rouva xxx:ksi 15.7.2005 : Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cessy Kirjoitettu June 13, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 13, 2005 Miehen kaiverrus on jo selvillä ja mun on pientä hiontaa vielä vailla. Miehelel tuli siis kokonaan uusi vihki, hänen kihlansa yhdistetään mun kihlaan joista tulee mulle vihki. Miehellä kaiverrus näin: Miestä vietiin 06.05.06.mulle(jos vaan saa näin.. :)Lupaus 020202Tärkeintä on rakkausTahdon 060506Tavallaan siihen mun vihkiin kun tulee kolme sormusta, niin ajattelin että jos saa noin kaiverrutettua. : En tiedä, sillä jos nyt jo alettais teettää mun vihkiä pitäis olla ilman kihlasormuksia pitkän aikaa. Se ei nyt oikein sovi, joten pitää vaan odottaa. : Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
tiitukka Kirjoitettu June 14, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 14, 2005 mulle sisäpuolelle: sinua rakastaen, sulho 13.8.2005sulholle kihlan päällypuolelle: sinua rakastaen, tiitukka ja sisäpuolelle kihilapäivän lisäksi vihkipäivä Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nelly77 Kirjoitettu June 15, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 15, 2005 Miulla lukee: J P nyt ja aina. 11.6.2005. Murun valitsema kaiverrus ja ihana niin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Empsu Kirjoitettu June 22, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 22, 2005 Mun kihlassa lukee kultani nimi ja kihlapäivämäärämme ja kullallani lukee kihlassa mun nimi ja kihlapvm. Kosintasormuksessa eli toisessa kihlassa mulla lukee päivämäärä, jona kultani piti kosia mua vielä uudelleen, mutta kun sotkin sen suunnitelmat niin siinä on nyt sitten kosintaa seuraava päivämäärä. Vihkisormuksessa mulla lukee kultani valitsema teksti Let´s drown ourselves in this love J E 28.05.2005 ja kultani kihlaan (hän ei halunnut toista sormusta) kaiverrettiin E J 28.05.2005. Lisäksi miehelleni on tarkoitus ottaa aurinkotatuointi, jossa on ...my darling, my only one, joka on jatkoa mun sormuksen tekstiin (ja pienellä E J 28.05.2005) tai Let´s give our lives for this love, joka on samasta kappaleesta, kun mun sormuksen teksti (ja pienellä E J 28.05.2005). Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
TSR Kirjoitettu June 22, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 22, 2005 Mun kihla: 14.12.03 Sinua rakastaen, sulhon nimi Sulhon kihla: pvm ja mun nimi Molempien vihkisormuksissa: Amantes sunt amentes (Rakastavaiset ovat hupsuja) Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tanjuzka82 Kirjoitettu June 27, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 27, 2005 Tässä latinaksi joitain tekstejä:Ab aeterno - Aikojen alusta asti Ab imo pectore - Sydämen kyllyydestä amor prima facie - Rakkautta ensi silmäyksellä Amor meus - Rakkaani Amor vincit omnia - rakkaus voittaa kaiken Te amo - Minä rakastan sinua Deus Nos Iunxit - Jumalan yhdistämät Semper Amemus - Rakkautemme on ikuinen /rakkaus on ikuinen Omnes ad Unum - Kaksin yhdessä Amor est vitae essentia - Rakkaus on elämän lähde Novus amor - Ihmeellinen rakkaus Novus est amor - Ihmeellinen on rakkaus Semper amamus - Rakastamme ikuisesti (tai ikuisesti rakastavaiset) Anam Cara - sielunkumppani Ego dilecto meo et dilectus meus - Minä olen rakkaani ja rakkaani on minun tai minä olen hänen ja hän on minun (raamatun lainaus). Meorum finis amorum - Viimeinen rakkauteni, ikuisesti Quod Deus coniunxit homo non separet - Sen minkä jumala on yhdistänyt, älköön kukaan toisistaan erottako. Ubi tu caius ibi ego caia - Missä ikinä oletkin, olen kanssasi (muinaisen roomalaisen vihkiseremonian osa) Ex toto corde Et in tota anima - Kaikesta sydämestäni ja sieluni syvyyksistä Amor est ab aeterno - Rakkaus on ikuista Amorum semper idem - Ikuisesti muuttumaton rakkaus No tengo mas que darte -Muuta ei minulla ole antaa kuin sydämenMeillä on kihlasormuksessa tekstitKihlatun nimi päivämäärä Meorum finis amorumVihkisormuksista emme ole vielä keskustelleet.... Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
pellavamorsian Kirjoitettu June 28, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 28, 2005 Kihloissa mulla lukee sulhon nimi 16.7.2004 ja rakkaallani mun nimi 16.7.2004Mies ei uutta sormusta halua, joten vanhaan kihlaan laitetaan 15.7.2005. Mun vihkisormus onkin sit ongelma. Haluaisin jonkun kauniin tekstin sormuksen ulkopinnalle (mahdollisesti toi kaiverrus olis ainoa koriste, kivi ei ole välttämätön) Vaihtoehtoja on vaan niin paljon, että saa nähä, minkä valikoi... sisäpuolelle haluan tekstin Rouva xxx:ksi 15.7.2005 :No niin, sormus on sepällä työn alla, saas nähdä, kerkiääkö... Ulkopintaan tulee teksti "ikuisesti sinun" sanojen välissä siis tuo haluamani granaatti-kivi. Sisäpuolelle tulikin vain pelkästään uusi sukunimeni ja päivämäärä. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
eppuliini Kirjoitettu June 28, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 28, 2005 meillä sulholle tuli "uusi" sormus vihkipäivänä ja siihen kaiverrus *morsiammen nimi* 29.11.02 ( kihlapäivä) 31.7.04 ( hääpäivä )itselläni kihlasormuksessa sulhasen nimi ja kihla päivä ja vihkisormuksessa morsiammen nimi sulhon nimi 31.7.04 Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnuHeidi Kirjoitettu June 30, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 30, 2005 Kihlasormuksessa minulla: Robert 6/12 - 2005 (lisäksi Amorin sydän - sydän, jossa nuoli).Robertilla: Anu 6/12 - 2005 (lisäksi Amorin sydän nuolella).Vihkisormukseeni tulee För evigt din, Robert 3/12 - 2005Robertin sormukseen ei valitettavasti taida mahtua muuta kuin vihkipäivämäärä, mutta jos mahtuu niin För evigt din, Anu 3/12 - 2005För evigt din - Ikuisesti sinun Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lilacas Kirjoitettu June 30, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu June 30, 2005 AnuHeidi, tarkoititko 6/12 - 2004 kihlaan? >Tuossa kun luki 2005.. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohannaDee Kirjoitettu July 1, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu July 1, 2005 Minun kihlassani lukee: Jij & Ik, kultani äidinkielellä minä & sinä. Kullan kihlan kaiverrusta ei tiedetä vielä, kun nyt löytyisi se sormus ensin :-/ Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
dasta Kirjoitettu July 7, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu July 7, 2005 Kihlassa perinteisesti toisen nimi ja päivämäärä.Sulhon sormukseen (ei tullut uutta sormusta) kaiverrutin lisäksi sydämen, hääpäivän ja erään tunnuksen hänen harrastuksensa mukaan. Omaani tuli sydän, miehen nimi ja sanat "Ikuista rakkautta" Kummankin vihkikaiverrus pidettiin toiselta salaisuutena aina alttarille asti Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lystikki Kirjoitettu July 11, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu July 11, 2005 Kihlasormuksissa on perinteiset kaiverukset eli toisen nimi ja päivämäärä.Vihkisormukseeni tuli kaiverrus t.q.m. sekä molempien nimet ja päivä. Lyhenne tarkoittaa Te quero mucho =rakastan sinua espanjaksi. Miehen kihlaan lisättiin hääpäivämäärä ettei pääse unohtumaan ja on mistä tarkastaa Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
venda Kirjoitettu July 11, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu July 11, 2005 Mies piti häissä puheensa lyhyenä ja sanoi minulle vain yksinkertaisen kauniisti ja osuvasti: "Minä suojelen Sinua kaikelta" :-XSen haluaisin kaiverruttaa. Jos vain mahtuu.venda = ikuinen pessimisti & elämänpelkuri, joka juuri tuollaista suojelijaa tarvitseekin. Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
-Maria- Kirjoitettu July 12, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu July 12, 2005 Meillä lukee kihloissa toistemme nimet ja päivämäärä 4.7.2002. Vihkisormukseen tulee molempien nimet ja päivämäärä. Vihkisormus tulee vaan mulle. :-X Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshines Kirjoitettu July 12, 2005 Raportoi Share Kirjoitettu July 12, 2005 Kihloissa on toistemme nimet ja 8.4 2001 ja vihkisormuksiin tulee Semper amemus 19.8. 2006 Lainaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts